Ik maak regelmatig gebruik van Playstation Remote om in te loggen op mijn PS5 thuis, en dit werkt behoorlijk goed. Nu ik een abonnement heb met onbeperkt data leek het mij een goed idee om dit ook eens over 4G/5G te proberen. Ik krijg echter de melding van de PS Remote app (iOS) dat mijn verbinding te traag is (PS5 wordt wel uit slaapstand gehaald).
Dit heeft echter niet met de snelheid te maken, maar waarschijnlijk wel met de configuratie van de port-forwarding, firewall (of evt. maar minder waarschijnlijk DNS).
Namelijk:
- Als ik mijn 5G via WiFi hotspot deel met mijn iPad werkt het wel (en erg goed). Dus de snelheid is het probleem niet.
[Aanpassing: Private Relay op de iPad staat aan, dus in principe gaat de data via de VPN van Apple.] - Als ik een VPN opzet (in dit geval OpenVPN naar mijn NAS thuis) werkt te verbinding ook.
Vanuit mijn werk heb ik een mobiel abonnement met Vodafone, ook hier kan ik zonder problemen (dus ook zonder VPN) gewoon verbinding maken.
Wat heeft KPN anders geconfigureerd (opzettelijk of per ongeluk) waardoor de app niet werkt?