Skip to main content
Beantwoord

Plotseling herkent telefoon E-SIM niet meer

• July 26, 2025
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

Van de een op andere dag werkt de e sim niet meer. Ik kan niet bellen, gebeld worden of berichten (sms voor verificatiecodes etc) ontvangen. Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Puskas. Je zit in een erg lastige situatie met je mobiel nummer en (on)geactiveerde e-sim begrijp ik. Je wilt wel gewoon bereikbaar zijn en kunnen bellen natuurlijk, helemaal als je bijna op vakantie gaat.

Het kan helaas voorkomen dat een wijziging of order suspended raakt. Dat is meestal binnen 4 uur opgelost, maar dat geldt wel alleen voor werkdagen. In het weekend wordt dat niet opgepakt. Nu zijn we inmiddels al één werkdag verder, dus ik verwacht ook dat de suspended order weer hersteld is. Heb je al gekeken of je de e-sim weer opnieuw kunt installeren via de MijnKPN app? Als het goed is herkent de MijnKPN app dat de e-sim eerder actief is geweest en kun je 'm zonder problemen herinstalleren. 

Als je die optie niet krijgt, kijk dan eerst of je in de instellingen van je toestel de e-sim kunt verwijderen. Hoe je dit doet hangt af van het toestel wat je hebt, maar waarschijnlijk vind je het ergens onder ‘Netwerk en internet’ en ‘SIM-kaarten’ of ‘Mobiel abonnementen’. Daarna kun je de e-sim weer herinstalleren via de MijnKPN app. 

Laat maar weten of het alweer gelukt is. En ondanks dit wens ik je een fijne vakantie toe! 

9 reacties

• July 26, 2025

Hoe los ik dit op?

Dit topic lezen:

En dan voornamelijk het stukje waar het gaat over 1 cent.

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Nou, geen optie want ik ga maandag met vakantie. Ben naar de shop geweest. Kunnen het nu ook niet oplossen want er blijft een order hangen en die blokker het aanmaken van een nieuwe simkaart. Niemand in de hele organisatie die de order kan deleten in het weekend. Ik mag morgen terugkomen in de hoop dat er na 24 uur iets kan worden gewijzigd. Heel vervelend. 

• July 26, 2025

Je kon ook geen normale simkaart krijgen?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Nee, want die order moet eerst uit het systeem pffff

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2025

Ook vandaag is het niet gelukt om een nieuwe sim-card te krijgen en te activeren omdat er nog steeds een suspended order in mijn account staat en er niemand in dienst is die rechten heeft om deze te verwijderen, ook niet in de backoffice. Deze order blokkeert alle andere acties. Ik kan dus niu al drie dagen (sinds vrijdag 18:00 uur) niet bellen of gebeld worden. Twee bezoekjes aan de KPN winkel in de stad Utrecht at random van meer dan 10 euro parkeergeld totaal en dan maar afwachten of ze het maandag via de telefonische Klantenservice wel kunnen oplossen omdat het dan een werkdag is en geen weekenddag tsss, niet van deze tijd. Allemaal heel teleurstellend terwijl de medewerkers in de winkel super aardig zijn. Ik vertrek morgen op vakantie, te gek voor woorden dat dit niet kan worden opgelost. ​@KPN 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Hoi ​@Puskas. Je zit in een erg lastige situatie met je mobiel nummer en (on)geactiveerde e-sim begrijp ik. Je wilt wel gewoon bereikbaar zijn en kunnen bellen natuurlijk, helemaal als je bijna op vakantie gaat.

Het kan helaas voorkomen dat een wijziging of order suspended raakt. Dat is meestal binnen 4 uur opgelost, maar dat geldt wel alleen voor werkdagen. In het weekend wordt dat niet opgepakt. Nu zijn we inmiddels al één werkdag verder, dus ik verwacht ook dat de suspended order weer hersteld is. Heb je al gekeken of je de e-sim weer opnieuw kunt installeren via de MijnKPN app? Als het goed is herkent de MijnKPN app dat de e-sim eerder actief is geweest en kun je 'm zonder problemen herinstalleren. 

Als je die optie niet krijgt, kijk dan eerst of je in de instellingen van je toestel de e-sim kunt verwijderen. Hoe je dit doet hangt af van het toestel wat je hebt, maar waarschijnlijk vind je het ergens onder ‘Netwerk en internet’ en ‘SIM-kaarten’ of ‘Mobiel abonnementen’. Daarna kun je de e-sim weer herinstalleren via de MijnKPN app. 

Laat maar weten of het alweer gelukt is. En ondanks dit wens ik je een fijne vakantie toe! 

• Auteur
  • Topper
  • July 29, 2025

Dank je wel. Ik ga me daar ergens de komende dagen over buigen. Ben nu nog onderweg. Ik red me met een nieuw maandelijks opzegbaar abonnement. 

• Auteur
  • Topper
  • August 10, 2025

Ik zit op een camping met erbarmelijke WiFi. Ik ga dit allemaal niet proberen. Het zal moeten wachten tot ik terug ben in NL. Ik meld me dan bij de winkel voor 1. Fysieke sim 2. Opzeggen van mijn maandabonnement waar ik twee maanden aan vast zit door deze situatie cq xtr kosten. Overigens was het ook op de 1e werkdag niet na 4 uur opgelost. Het zou ook 4 werkdagen kunnen duren was de boodschap. Kortom, ik kan op dit moment niet zoveel met je oplossing.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is het voordeel van een fysieke sim, dat die niet zomaar uit gezet kan worden. Dus dat zal het sowieso oplossen. Je kunt nu nog proberen op de hotspot van iemand anders of het lukt weer de e-sim te activeren. Maar ik snap het als je wacht totdat je weer in Nederland bent.