Skip to main content

Mijn telfort abonnement op 21 januari 2020: 12, 92 (2 jaar vast)

mijn eerste KPN factuur op 18 februari 2020: 14,32

graag uitleg van deze verhoging. 

 

Hoi @JHR , 

Staan er soms gebruikskosten op jouw rekening? 

 

Er worden geen aparte administratiekosten in rekening gebracht i.v.m. de  overgang naar KPN. 

KPN schrijft er dit over: 

Hoe ziet mijn KPN factuur er uit? 

De afschrijving komt van de bankrekening van KPN. Dit rekeningnummer is anders dan je gewend bent, namelijk: NL83INGB0000325513. Het kan zijn dat de bank je hierover een bericht stuurt.

Op de eerste factuur van KPN hebben we het eindbedrag van je laatste Telfort factuur overgezet, daarom is er voor de laatste Telfort factuur geen betaling nodig. Wel kan je op je laatste Telfort factuur de specificatie terugzien. 

Je ziet het bedrag van je Telfort factuur op je eerste KPN factuur terug onder vermelding “Overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur.

Eerste KPN factuur

 

Gebruikskosten kunnen ook andere kosten bevatten. Denk dan bijvoorbeeld aan een aankoop. In je verbruiksspecificatie kun je elke aankoop apart terugvinden met de naam van de store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment.


Nee, geen gebruikskosten! Daarom wekt het bevreemding.


Hallo @JHR , als het goed is heb je in februari tevens een Telfort slotfactuur ontvangen, waarin hetzelfde bedrag gecrediteerd is en derhalve de factuur op 0 uit komt, Dat bedrag wordt weer berekend op je 1e KPN mobiel factuur en zijn de variabele kosten gemaakt in de Telfort-tijd, dat kan bijvoorbeeld zijn kosten gemaakt die buiten de bundel vallen of andere kosten, de specificaties daarvan zijn terug te vinden op de respectieve facturen, alleen de omschrijving die KPN gebruikt is een beetje krom en voor verbetering vatbaar als je alle reacties hierover leest op zowel het Telfort-forum alsook op het KPN-forum.

 


Dank voor de moeite, maar zoals ik al zei, ik heb in die periode geen variable kosten gemaakt, die staan dus noch op de laatste Telfort factuur noch op de eerste KPN factuur. Ik moet maar eens gaan bellen met KPN.


Hoi JHR, welkom! Je geeft aan dat je geen variabele kosten gemaakt hebt. Ik ga het je toch alleen nog een keer vragen: als je de KPN factuur opent, zie je daarop een regel  ‘overdracht saldo Telfort factuur’? Zo ja, dan heb je wél verbruikskosten gemaakt. Welke dat dan zijn zie je op de laatste Telfort factuur die je al gehad hebt, of nog gaat krijgen. Omdat we niet meer via Telfort kunnen afschrijven zijn die verbruikskosten op de Telfort slotfactuur op nul gezet en worden ze via de KPN factuur nu in rekening gebracht. De specificatie van de kosten staat alleen nog wél op de Telfort factuur.

 

Als je géén overdracht op de KPN factuur ziet staan, vul dan je forumprofiel in en laat het hier weten. Dan kijk ik dit na.


Dank Erik, maar ik heb waarlijk geen extra kosten gemaakt binnen het reguliere abonnement. Dat staat ook noch op de eerste KPN-factuur, noch op de laatste Telfort factuur. Wel heb ik een extra bundel van 9,99 aangeschaft voor in de VS, maar die laat ik buiten beschouwing, die is correct gefactureerd. Het gaat mij om de verhoging van het reguliere abonnement van 12,92 naar 14,32. Ik zal het forumprofiel invullen.


Dank voor je gegevens, JHR! Daarmee zie ik (wat je zelf ook kunt zien op je KPN factuur) dat je abonnementsbundel op 28 januari is gewijzigd van een Telfort bundel met 2GB/175 minuten naar een Telfort bundel met 2GB/onbeperkt. Deze kost €23,50, waarop je dan €10 korting krijgt. Het abonnement kost dus €13,50 na de wijziging in plaats van €12,92. Ik kan hier niet zien hoe dit gewijzigd is, heb je dit wellicht zelf gedaan in de MijnKPN?

 

Daardoor zit er op de factuur een verrekening waarbij je voor de periode 28 januari t/m 17 februari geld terugkrijgt voor de 2GB/175 en in plaats daarvan betaalt voor de 2GB/onbeperkt. Vervolgens wordt de 2GB/onbeperkt voor de volgende reguliere factuurperiode van 18-2 t/m 17-3 in rekening gebracht. Wat dan, in totaal, op deze factuur uitkomt op €14,32 vanwege de verrekening van de periode ervoor.