Skip to main content

Ik gisteren en vandaag gebeld met de klantenservice en 2 keer de vraag gesteld dat ik een pro forma aflosnota wil omdat ik een huis wil kopen dus mijn hypotheek adviseur heeft dat nodig, er werd gezegd dat dat niet kan en mogelijk is en dat ik op mijn factuur kan zien hoeveel ik nog heb openstaan. Ik wil mij pro forma aflosnota hebben wat ik nodig heb anders ga ik klachten procedure starten bij het KIFID.

Welkom op ons forum @Bjorn86.
Het enige bij een provider wat invloed kan hebben op een hypotheek is de aflossing van een mobiele telefoon. Je kunt het restbedrag van jouw toestelkrediet maandelijks terugvinden op je facturen.
Een pro forma aflosnota is niet iets waar providers mee werken (behalve dan het aflossingsdeel op je factuur)
Wat voor een hypotheek eigenlijk van belang is is dat er geen of niet teveel kredieten meer lopen. Je toestelkrediet heeft een zeer grote invloed op het maximaal te lenen hypotheekbedrag. Het handigste voor een hypotheek is om je toestelkrediet in 1 keer af te lossen. Dat kun je aanvragen en zelf verder regelen via:

Toestelkrediet aflossen


 


Volgens mij heb je aan zo'n nota toch niets aan. De lening moet afgemeld zijn bij BKR. Hypotheekverstrekkers nemen met zo'n nota toch geen genoegen. Die werken met geautomatiseerde systemen die automatisch bij BKR de status checken. En is die status niet goed, dan kan je hoog en laag springen met je aflosnota, maar dan gaat het gewoon niet door.