Skip to main content

ben bezit van iPhone 13 iOs 18.2 en wil daar een E-simvoor aanvragen maar als ik dit proces opstart via mijn Kpn dan gaat op een gegeven moment de app hangen en gebeurd er totaal niets meer, kan wel terug naar het vorige scherm maar kan de E-sim aanvraag niet afmaken.  App verwijderd, cookies verwijderd etc. probleem blijft bestaan! Iemand die misschien een oplossing heeft?!!

Hoi ​@Falc4850 

Welkom op de community van KPN.

Het kan te maken hebben, met het feit dat jouw iPhone 13 draait op de betá versie iOS 18.2, deze versie is namelijk nog in een testfase, en wordt pas in december officieel uitgerold voor iedereen.
Hierdoor kunnen sommige app’s mogelijk niet goed werken, zoals in jouw geval de Mijn KPN app.

Kun je jouw iPhone 13 downgraden naar de actuele iOS versie 18.1.1, en het vervolgend nog eens proberen.
Kans is groot dat het dan wel goed gaat, bij het downloaden en activeren van de E-sim op jouw iPhone 13.

Meer informatie en alles over het installeren en activeren van de E-sim, lees je op de volgende speciale pagina, klik op de link: E-sim aanvragen, activeren en installeren

Michael, ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben, gebruik inderdaad de beta versies. Ga eea even proberen en laat het weten!! 🙏🏼 

Michael, ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben, gebruik inderdaad de beta versies. Ga eea even proberen en laat het weten!! 🙏🏼 

Hoi ​@Falc4850 

Ik hoor het graag van je, of het je dan wel gelukt is om een E-sim op jouw iPhone 13 te activeren.

Goedemorgen ​@Falc4850. Ik zie dat Michel je goed advies heeft gegeven, dit is mij in het verleden met andere software ook eens gebeurd met een testversie van iOS. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. 

Hoi ​@Falc4850 

Ben erg benieuwd of het je nog is gelukt?
Zou je dat nog even willen laten weten in jouw topic.

Hi Michel, helaas is dat niet gelukt. Kon geen backup meer terug zetten omdat de beta versie dwars ligt. M’n iPhone ging hangen op het moment dat ik de backup wilde terug zetten, “ deze backup kan niet terug gezet worden omdat het een andere versie is”, dus op dit moment aan het googelen met de backups, vervelende is dat ik maar 1 backup zie en geen voorgaande. Heb in bestanden op de Mac gekeken en daar staan er verschillend alleen allemaal met cijfers en geen datum. Ga nu bij apple proberen om e.e.a voor elkaar te krijgen, m’n telefoon is nu “maagdelijk”.

Nog bedankt en groet, Martin

@Falc4850 Ai dat is spijtig. Wellicht moet je dan even wachten tot de reguliere update bij is met het beta programma. Ik hoop dat alles snel weer werkt.

Hoi ​@Falc4850 (Martin),

In jouw geval zou je hem terug moeten kunnen zetten, naar de meest actuele iOS versie 18.1.1. op je iPhone 13.

Hiervoor is een helder en duidelijk stappenplan opgesteld, op welke manier je dit dient te doen.
Als je op de volgende link klikt, kom je uit op de webpagina van iCulture waarop dit helder en duidelijk wordt uitgelegd: iOS 18 downgraden: zo kun je teruggaan naar een eerdere iOS-versie

Hopelijk dat het daarmee wel wilt lukken met downgraden.

Anders wachten tot in december de definitieve iOS 18.2 wordt uitgerold naar iedereen met een iPhone.

Michel, ik heb de nodige problemen gehad ( niet jouw schuld), ben op dit moment bezig om het zaakje weer een beetje werkend te krijgen en heb besloten om toch maar te wachten (in samenspraak met Apple technici) op de definitieve 18.2 en indien nodig het dan weer te proberen🤔 groet

Hoi ​@Falc4850 

Ik snap jouw keuze hierin goed.
Het is ook beter (ook in samenspraak met Apple) om te wachten totdat iOS versie 18.2 wordt uitgerold, lang hoef je daarop gelukkig niet te wachten.

Die afweging kan ik ook begrijpen ​@Falc4850. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten, we helpen graag!

Reageer