Skip to main content
Antwoord

Probleem bij inruil iPhone 15 Pro Max via KPN en Recommerce

• September 27, 2025
  • 12 reacties
  • 211 keer bekeken

Help!

Ik heb mijn iPhone 15 Pro Max in het kader van de actuele inruilactie bij de iPhone 17 opgestuurd naar Recommerce in Rotterdam. Recommerce is partner van KPN. 

Ik heb de iPhone 15 vóór toezending thuis teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Recommerce geeft nu aan geen toegang te krijgen tot het toestel. Ik krijg emails die erg onduidelijk zijn. Ik begrijp niet wat wordt bedoeld. Telefonisch contact is bij mijn weten niet mogelijk. 

“Het innamenummer dat u heeft opgegeven stelt ons niet in staat toegang tot het toestel te krijgen”. 

”Kunt u een schermafbeelding sturen van het juiste nummer op het moment van aanbieding”. 

Wat te doen nu? Kan KPN helpen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Jammer dat 't allemaal niet gemakkelijk verloopt en je zo weinig duidelijkheid krijgt. Dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt via het contactformulier! 

Ik neem daarnaast je signaal mee ter verbetering, want zo veel moeite zou het niet moeten kosten.

12 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

@John Vermeulen Heb je Apple-ID en Activation Lock verwijderd? Anders kan niemand jouw oude iPhone gebruiken, ondanks een fabriek reset.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@John Vermeulen!

Niet fijn dat het contact over je opgestuurde iPhone niet lekker verloopt. Hoe staat het er nu voor? En heb je de tip van ​@TDN hierboven nog nagekeken?

Suggestie van mij, het beste is om contact met Recommerce te zoeken voor hulp hierbij. Heb je het formulier voor Recommerce al eens ingevuld? Dan komt het gelijk op de juiste plek terecht en wordt voor je nagekeken wat er aan de hand is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Hi en welkom ​@John Vermeulen!

Niet fijn dat het contact over je opgestuurde iPhone niet lekker verloopt. Hoe staat het er nu voor? En heb je de tip van ​@TDN hierboven nog nagekeken?

Suggestie van mij, het beste is om contact met Recommerce te zoeken voor hulp hierbij. Heb je het formulier voor Recommerce al eens ingevuld? Dan komt het gelijk op de juiste plek terecht en wordt voor je nagekeken wat er aan de hand is.

Hi Alexandra,

Bedankt voor je bericht. Ik ga vandaag het contactformulier naar Recommerce opsturen.

De exacte situatie op dit moment is voor mij onduidelijk. 

De tip van @TDN heb ik direct doorgegeven aan de contactpersoon bij Recommerce. Probleem is dat er alleen emailcontact mogelijk is en de emails zijn erg onduidelijk, soms in het Nederlands, soms in het Engels. Er wordt elke keer gevraagd om “the right number”, maar dit kan van alles zijn (trade-in code, opvolgingscode, lock op het scherm van de iphone, et cetera).

Ik heb inmiddels gevraagd om het toestel terug te sturen naar mij, want zo gaat het niet lukken. Het inruilbedrag is een serieus bedrag. Bij elkaar is het knap vervelend. Twee jaar geleden heb ik de toenmalige iPhone aangeboden aan Recommerce en dat ging toen heel vlot, ook de uitbetaling. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat 't allemaal niet gemakkelijk verloopt en je zo weinig duidelijkheid krijgt. Dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt via het contactformulier! 

Ik neem daarnaast je signaal mee ter verbetering, want zo veel moeite zou het niet moeten kosten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

De tip van @TDN heb ik direct doorgegeven aan de contactpersoon bij Recommerce.

Deze  stappen moet je zelfs doen, omdat niemand (ook Recommerce met fysieke toegang tot de iPhone) kan de iPhone gebruiken.

1. Ga naar www.iCloud.com/find.
  2. Log in bij je Apple account.
  3. Selecteer het apparaat dat je wilt verwijderen uit iCloud.
  4. Klik op 'Verwijder dit apparaat'.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Gisteren kwamen er op het ingediende contactformulier twee emails binnen, van een nieuw contactpersoon.

In de eerste email wordt aangegeven dat er geen resultaten met betrekking tot de iPhone 15 PM (met trade-in nummer K68C415CEB36E3) zijn gevonden. 

In de tweede email staat dat het contactformulier intern is doorgestuurd naar de juiste serviceafdeling. 

Tot zover nu. Echt vervelend, het gaat om een inruilbedrag van € 665. Ik krijg het idee dat we rondjes aan het draaien zijn met alle emails, die niet concreet zijn en niets oplossen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo John, ik snap dat gevoel voorkomen, zeker met een dergelijke bedrag in het spel. Hebben ze na de laatste e-mail nog een concrete termijn genoemd waarbinnen ze met een reactie gaan komen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Hallo John, ik snap dat gevoel voorkomen, zeker met een dergelijke bedrag in het spel. Hebben ze na de laatste e-mail nog een concrete termijn genoemd waarbinnen ze met een reactie gaan komen?

Dag Remco,

In de laatste email wordt alleen aangegeven dat mijn contactformulier zal worden overgedragen naar de juiste service-afdeling. Er wordt geen termijn genoemd. Sindsdien (vorige week) heb ik niets meer gehoord.

Ik weet niet wat ik nu nog moet/kan doen. Opnieuw een contactformulier indienen wellicht, maar heeft dat wel zin?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Update

Gisteravond kwam van Recommerce (dan eindelijk) het bericht dat ze het toestel hebben ontvangen. (Trade-in nummer K68C415CEB36E3)

Het wordt verwerkt en beoordeeld en “we informeren u zo snel mogelijk”. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Update

Gisteravond kwam van Recommerce (dan eindelijk) het bericht dat ze het toestel hebben ontvangen. (Trade-in nummer K68C415CEB36E3)

Het wordt verwerkt en beoordeeld en “we informeren u zo snel mogelijk”. 

Dat geeft wat meer hoop John. Hopelijk heb je dan snel wat meer duidelijkheid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 13, 2025

Ik kreeg gisteravond het bericht van ze dat het bedrag binnen enkele dagen wordt uitbetaald. Echter, zonder de toegezegde bonus van € 150. Ik heb daarover zojuist een bericht gestuurd. Ik heb het inruiltoestel zeer snel opgestuurd, ruim binnen de bonusperiode. 

Als ik over een aantal jaren weer een nieuwe iPhone koop, dan ga ik dat in een fysieke winkel (Amac, Coolblue) doen en niet meer op deze manier. Ik vind het echt helemaal niks zo, zonder enige vorm van persoonlijk contact met Recommerce. Een medewerker van een fysieke winkel die de inruil afhandelt is echt te prefereren.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ai, dat kan ik me voorstellen na deze ervaring ​@John Vermeulen 😥. Dankjewel voor de feedback, en de update. Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt over die toegezegde bonus!