Ik ben in het bezit van een iPhone SE. Het betreft hier de tweede versie uit 2020. Zoals al diverse keren op dit forum in diverse berichten gemeld is er een probleem met de iPhone 11 en het G4 netwerk van KPN. In de iPhone SE uit 2020 zit exact dezelfde chip als in de iPhone 11 en ik heb dan ook vanaf begin juni 2024 dezelfde verbindingsproblemen als de iPhone 11 bezitters. Ik heb dit ook al meerdere keren gemeld bij de KPN klantenservice en ook meerdere keren een ticket laten aanmaken. Tot nu heb ik van de KPN geen enkele reactie ontvangen anders dan een mail met dat als ik nog problemen ondervond opnieuw een ticket moest laten aanmaken. Gedaan maar niets...
Allereerst wil ik melden dat de eerste vier jaar dus van 2020 tot begin juni 2024 de verbinding perfect was. Nooit enig probleem ondervonden. Maar vanaf begin juni ontstaat er een verbindingsprobleem. De verbinding is vanaf dan niet meer stabiel. Je kunt live zien dat de verbinding wisselt in sterkte. Dan weer 1 streepje, dan weer 2, 3 en 4 en weer terug. Binnen een minuut soms wel twee keer heen en weer. Zeer onstabiele verbinding dus.
Wanneer werkt het goed ? Ja, bij mij werkt het soms ook goed zoals het hoort
- Blijf op één plaats en verroer je niet.
- Zet de telefoon 10 seconden op de Vliegtuigmodus
- Zet de vliegtuigmodus uit
- De telefoon zoekt nu opnieuw contact met het KPN netwerk.
- Ga zodra je vier streepjes ziet meteen aan de slag met de app die je wilt gebruiken.
- Zolang je nu actief blijft met de betreffende app werkt het probleemloos zoals het moet.
Maar als de bel gaat of je moet naar het toilet - kortom als je stopt met waar je mee bezig bent - en je komt later terug is de verbinding weg en kan je weer beginnen op 1.
Ben je buitenshuis en verplaats je je bv. langzaam rijdend op een fiets dan is de verbinding meteen weg. Is dan ook niet meer werkend te krijgen. Totdat je een tijdje stopt.
Ik heb dit nu al bijna 4 maanden durende probleem met de verbinding tussen de Apple A13 Bionic chip (aanwezig in de iPhone 11 en tevens in de iPhone SE uit 2020) en het KPN netwerk met diverse klanten al meerdere keren gemeld. De KPN geeft aan er aan te werken maar zijn er nu na bijna 4 maanden nog steeds niet in geslaagd het probleem boven water te krijgen. Ik heb dit probleem ook al meerdere keren bij de klantenservice gemeld maar wilde het nu toch ook een keer zwart op wit melden op dit forum.
Het zou netjes zijn als de KPN in samenwerking met APPLE tot iets zou komen voor de getroffen klanten.
Zoals de KPN via de klantenservice en de site al aangeeft wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Dat geloof in best ! Maar is er dan nu na vier maanden niets te zeggen over hoe lang dit nog gaat duren ? Dat geloof ik eigenlijk niet.
Dus beste KPN (en APPLE) : graag een chique oplossing voor de gedupeerden.