Skip to main content

Ik ben in het bezit van een iPhone SE. Het betreft hier de tweede versie uit 2020. Zoals al diverse keren op dit forum in diverse berichten gemeld is er een probleem met de iPhone 11 en het G4 netwerk van KPN. In de iPhone SE uit 2020 zit exact dezelfde chip als in de iPhone 11 en ik heb dan ook vanaf begin juni 2024 dezelfde verbindingsproblemen als de iPhone 11 bezitters. Ik heb dit ook al meerdere keren gemeld bij de KPN klantenservice en ook meerdere keren een ticket laten aanmaken. Tot nu heb ik van de KPN geen enkele reactie ontvangen anders dan een mail met dat als ik nog problemen ondervond opnieuw een ticket moest laten aanmaken. Gedaan maar niets...

Allereerst wil ik melden dat de eerste vier jaar dus van 2020 tot begin juni 2024 de verbinding perfect was. Nooit enig probleem ondervonden. Maar vanaf begin juni ontstaat er een verbindingsprobleem. De verbinding is vanaf dan niet meer stabiel. Je kunt live zien dat de verbinding wisselt in sterkte. Dan weer 1 streepje, dan weer 2, 3 en 4 en weer terug. Binnen een minuut soms wel twee keer heen en weer. Zeer onstabiele verbinding dus. 

Wanneer werkt het goed ? Ja, bij mij werkt het soms ook goed zoals het hoort 

1. Blijf op één plaats en verroer je niet. 
  2. Zet de telefoon 10 seconden op de Vliegtuigmodus
  3. Zet de vliegtuigmodus uit
  4. De telefoon zoekt nu opnieuw contact met het KPN netwerk. 
  5. Ga zodra je vier streepjes ziet meteen aan de slag met de app die je wilt gebruiken. 
  6. Zolang je nu actief blijft met de betreffende app werkt het probleemloos zoals het moet. 

Maar als de bel gaat of je moet naar het toilet - kortom als je stopt met waar je mee bezig bent - en je komt later terug is de verbinding weg en kan je weer beginnen op 1.

Ben je buitenshuis en verplaats je je bv. langzaam rijdend op een fiets dan is de verbinding meteen weg. Is dan ook niet meer werkend te krijgen. Totdat je een tijdje stopt. 

Ik heb dit nu al bijna 4 maanden durende probleem met de verbinding tussen de Apple A13 Bionic chip (aanwezig in de iPhone 11 en tevens in de iPhone SE uit 2020) en het KPN netwerk met diverse klanten al meerdere keren gemeld. De KPN geeft aan er aan te werken maar zijn er nu na bijna 4 maanden nog steeds niet in geslaagd het probleem boven water te krijgen. Ik heb dit probleem ook al meerdere keren bij de klantenservice gemeld maar wilde het nu toch ook een keer zwart op wit melden op dit forum.

Het zou netjes zijn als de KPN in samenwerking met APPLE tot iets zou komen voor de getroffen klanten. 

Zoals de KPN via de klantenservice en de site al aangeeft wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Dat geloof in best !  Maar is er dan nu na vier maanden niets te zeggen over hoe lang dit nog gaat duren  ? Dat geloof ik eigenlijk niet. 

Dus beste KPN (en APPLE) : graag een chique oplossing voor de gedupeerden.  

Jammer dat ze mensen afwimpelen en zeggen dat het aan de iPhone 11/SE ligt. De telefoons zijn in de meeste gevallen gewoon goed, waar helaas niet meer compatibel met de antennes van KPN. KPN weet al maanden van dit probleem af en de woordvoerder is al enkele malen in beeld gekomen om dit toe te lichten.

Ze krijgen het niet voor elkaar om alles goed te laten werken met deze telefoons. Langzaam bellen ze mensen op om de telefoon op te sturen en te laten vervangen voor een iPhone 13. Alleen duurt dat ook alweer maanden. Volgens mij waren ze daar begin (of half) augustus mee begonnen. Ik kreeg eind augustus dit telefoontje. Maar we zitten nu alweer bijna in november…

Heeft iemand hier al iOS 18.1 al geïnstalleerd ? En geeft dat een verbetering? 

Ja heb ik ook al geïnstalleerd maar heeft geen verbetering gebracht. 

Eindelijk heb ik bericht ontvangen en wordt de iPhone 11 kosteloos vervangen door een iPhone 13. KPN is net op tijd om deze oplossing aan te bieden maar waarom zo laat? Was na een paar weken al in gesprek gegaan met de trouwe klanten en had desnoods tegen een reduceerde prijs een ander toestel aangeboden. De geboden oplossing is een prima oplossing maar het heeft simpelweg te lang geduurd.
Het vertrouwen en geloof in een bedrijf waar je jaren lang klant van bent is behoorlijk beschadigd en ik hoop van harte dat het vertrouwen weer hersteld wordt.

Ook ik behoor tot de slachtoffers. Ik heb een all in abonnement voor mijn iPhone SE. Ook gebeld met KPN en een ticket laten aanmaken. Wat ik vreemd vind, is dat je daar geen bevestiging van krijgt per e-mail. So wie so is het raar dat je KPN niet kunt mailen. En ook ik heb tot op heden niets vernomen over de status van het ticket.

Er is ondertussen wel sprake van het eenzijdig en voor langere tijd niet nakomen van het leveren van een afgesproken dienst waarvoor maandelijks betaald wordt. Ik ga eens praten met mijn rechtsbijstand verzekeraar. Bijvoorbeeld of de automatische afboeking (tijdelijk) gepauzeerd kan worden.

Nog even over een eventuele andere provider. Ik geloof  niet dat je er veel mee opschiet om er een te hebben die ook gebruik maakt van het KPN netwerk. En verder ben ik het met anderen eens dat de route langs Radar niet onverstandig is.

Welkom op de KPN Community @Instabiele verbinding.

Het spijt me om te lezen dat je last hebt van een instabiele verbinding op je iPhone SE. Via dit forum kan ik het helaas niet voor je oplossen. Ik raad je aan om te bellen met onze klantenservice op 0800-0402 (gratis). Als dat nog niet gedaan is, kan er via die weg een ticket voor je aangemaakt worden. Het onderzoek naar de issues rondom het bereik is gaande bij onze technische dienst. Met een ticket weten ze dat het ook bij jou speelt, en krijg je persoonlijk bericht zo gauw er meer bekend is.

Maakt allemaal nix uit: op 7 september 2 tickets laten registreren. 1 voor iPhone 11 en 1 voor SE. Voor de 11 kreeg ik 2 dagen later bevestiging sms. Issue na 2 maanden “opgelost” dmv levering iPhone 13 en gedeeltelijke refund. Voor de SE, taal noch teken van KPN. Klantenservice 1e lijns kan nix doen. Allee Advies: blijf rustig wachten …. Dit is te gek boor woorden! Regelmatig is er met de SE geen enkele verbinding te krijgen. Geen telefoon, geen data. Wanneer gaat dit issue opgepakt en afdoende opgelost worden ??

Ik kan je alleen aanraden om een ticket aan te laten maken ​@Erwin-V. Andere oplossingen heb ik hier in de community helaas niet voor je. Je kunt daarvoor ook een terugbelafspraak maken. Dan belt mijn collega je terug wanneer het jou uit komt om je verder te helpen.

@Alexandra van KPN , dat zeg ik nou juist. Ik heb 2 tickets aangemaakt op 07 september. 1 i(voor de 11) is behandeld, voor het 2e ticket (SE) heb ik taal noch teken van KPN vernomen terwijl het probleem ook bij de SE speelt en zelfs zo erg is dat er geen normaal telefoongesprek gevoerd kan worden zonder dat om de haverklap de verbinding wegvalt. Evenzo met de data verbinding. 

@Alexandra van KPN , dat zeg ik nou juist. Ik heb 2 tickets aangemaakt op 07 september. 1 i(voor de 11) is behandeld, voor het 2e ticket (SE) heb ik taal noch teken van KPN vernomen terwijl het probleem ook bij de SE speelt en zelfs zo erg is dat er geen normaal telefoongesprek gevoerd kan worden zonder dat om de haverklap de verbinding wegvalt. Evenzo met de data verbinding. 

Heb je al eens gebeld om de status van je ticket op te vragen die nog open staat ?

Heb je al eens gebeld om de status van je ticket op te vragen die nog open staat ?

Jazeker. Meermaals. Zoals al eerder aangegeven kan de eerstelijns niets doen (heel vervelend voor de medewerkers want die moeten de klanten te woord staan). Hooguit een notitie maken dat ik (weer) heb gebeld en “advies” af te wachten totdat iemand de case ooit eens gaat oppakken en hopelijk terugkoppeling geeft en met een afdoende oplossing komt. Buitengewoon staaltje zeer slechte customer journey. Geen escalatie mogelijkheden, de klant wordt met een kluitje in het riet gestuurd, maar mag wel elke maand betalen voor slechte dienst. 

Ik heb een andere vraag. Zoals gezegd ik heb nu al zeker 9 weken geen internet buiten de deur op mijn iPhone SE. Kan ik mijn all in abonnement terug schalen naar het minimum, en weer opschalen naar All in, als het probleem verholpen is? Het voelt nl niet goed dat ik de volle mep betaal, waar geen dienstverlening tegenover staat.

Ik heb een andere vraag. Zoals gezegd ik heb nu al zeker 9 weken geen internet buiten de deur op mijn iPhone SE. Kan ik mijn all in abonnement terug schalen naar het minimum, en weer opschalen naar All in, als het probleem verholpen is? Het voelt nl niet goed dat ik de volle mep betaal, waar geen dienstverlening tegenover staat.

Ja dat kan, geen probleem!

Jazeker. Meermaals. Zoals al eerder aangegeven kan de eerstelijns niets doen (heel vervelend voor de medewerkers want die moeten de klanten te woord staan). Hooguit een notitie maken dat ik (weer) heb gebeld en “advies” af te wachten totdat iemand de case ooit eens gaat oppakken en hopelijk terugkoppeling geeft en met een afdoende oplossing komt. Buitengewoon staaltje zeer slechte customer journey. Geen escalatie mogelijkheden, de klant wordt met een kluitje in het riet gestuurd, maar mag wel elke maand betalen voor slechte dienst. 

Ze kunnen een speciaal formulier invullen met een verzoek tot status update. dit was bij ons gedaan. Meestal wordt je dan met een week terug gebeld (volgens de medewerker).

KPN houdt ons aan het lijntje mensen. Ik heb ook al maanden een ticket openstaan over de problemen met de Iphone SE. Laatst kreeg ik een sms dat mijn ticket was afgemeld, want er was geen problem meer. Onzin natuurlijk. Er was niets veranderd. Voor de zoveelste keer gebeld. Ticket weer geopend, maar totale onduidelijkheid of er een oplossing gaat komen. Ik ben er echt HELEMAAL KLAAR MEE. Ik ga KPN nu juridisch in gebreke stellen. Als ik jullie was zou ik dat ook doen.

Reageer