Skip to main content
Beantwoord

Probleem met bellen naar het buitenland vanaf twee KPN telefoonnummers

• April 16, 2025
  • 8 reacties
  • 131 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een aantal dagen problemen met bellen naar het buitenland.

Alle nummers worden correct gedraaid en staan ​​al een tijdje in mijn contacten opgeslagen. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden.

Ik kan niet vanaf mijn twee KPN-nummers naar hetzelfde buitenlandse nummer bellen, sms-berichten komen direct binnen.

De ontvanger heeft mij niet geblokkeerd en ik heb hem niet geblokkeerd. Hij kan mij zonder probleem bellen.

Zodra u een nummer kiest, wordt de verbinding direct verbroken. U hoort het verbindingssignaal niet eens, na 1 seconde schakelt de telefoon zichzelf uit.

Ik heb geprobeerd de netwerkoperator handmatig te wijzigen. Dat hielp een dag, maar vandaag heb ik weer hetzelfde probleem, ongeacht de instellingen op de telefoon.

Ik heb het geprobeerd, opnieuw opgestart en de instellingen gewijzigd (ook al stond alles toch goed). Ik kan zonder problemen naar Nederlandse nummers bellen, maar niet naar het buitenland. En ik heb verschillende buitenlandse nummers getest, niet slechts één.

Ik weet niet of dit een probleem bij KPN is of dat ik iets verkeerd doe, maar zoals ik hierboven al aangaf, was alles prima tot afgelopen zaterdag en heb ik niets aan de telefoon veranderd.

Heeft een van jullie misschien een ander idee wat ik kan testen?

Beste antwoord door Fasol

Hallo,

Ik had problemen met bellen naar Polen. Ik heb een uur geleden getest en alles was prima :) Bedankt voor je interesse in mijn probleem! Gelukkig is het al opgelost.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Oké, wat ook vreemd is, is dat ik één telefoon heb met een buitenlands nummer erop en dat ik dat nummer zonder problemen kan bellen. Alleen maakt het, ondanks het buitenlandse nummer, gebruik van het lokale communicatienetwerk (in dit geval was dat Odido). Als ik daadwerkelijk naar het buitenland wil bellen, heb ik last van bovenstaand probleem.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Fasol 

Welkom op de community van KPN,

Alles ik alles zo doorlees, klinkt het als een probleem op je beide KPN 06-nummers, voor het bellen naar buitenlandse telefoonnummers.
Het zou mogelijk om een blokkade kunnen gaan, of om een storing op je beide 06-nummers, wat ik dan wel heel toevallig zou vinden.

Het beste kun je even in contact treden met de klantenservice van KPN, om deze problemen te bespreken, er zou dan gelijk een ticket (opdracht) aangemaakt kunnen worden voor de technische dienst.

Telefoonnummer: 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Maar je kunt ook zelf een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak inplannen
Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 16, 2025

Zo te zien heb je probleem met je mobiel om naar buitenland te bellen. 

Waarom heb je 2 kpn mobiele nummers in jou mobiel staan? 

Heb je 2 simkaarten in jou mobiel staan met 2 kpn 06 nummers of gebruik je 1 van de simkaarten als datasim only? 

Haal 1 van de simkaarten met jou kpn 06 nummer uit je mobiel en probeer opnieuw naar een buitenlands nummer te bellen? 

Kijken of bij dat buitenlands nummer overgaat? Werkt het dan goed of werkt het niet goed? 

Dan wissel je de 1 van de simkaarten weer om met ander simkaart waar jou 2 kpn 06 nummer staat. 

En bel weer opnieuw naar hetzelfde buitenlandse nummer en kijken of dat buitenlands nummer overgaat. Werkt het goed of werkt het niet goed? 

Stop dan de tweede simkaart in jou mobiele telefoon en kijk bij simkaart instellingen van jou mobiele telefoon of je met 2 simkaarten met jou KPN 06 nummers naar buitenlands nummer kunt gaan bellen. 

En kijken of dat buitenlands nummer overgaat. Werkt het goed of werkt het niet goed? 

ik hoop dat jij deze tips van mij overneemt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Zo te zien heb je probleem met je mobiel om naar buitenland te bellen. 

Waarom heb je 2 kpn mobiele nummers in jou mobiel staan? 

Heb je 2 simkaarten in jou mobiel staan met 2 kpn 06 nummers of gebruik je 1 van de simkaarten als datasim only? 

Haal 1 van de simkaarten met jou kpn 06 nummer uit je mobiel en probeer opnieuw naar een buitenlands nummer te bellen? 

Kijken of bij dat buitenlands nummer overgaat? Werkt het dan goed of werkt het niet goed? 

Dan wissel je de 1 van de simkaarten weer om met ander simkaart waar jou 2 kpn 06 nummer staat. 

En bel weer opnieuw naar hetzelfde buitenlandse nummer en kijken of dat buitenlands nummer overgaat. Werkt het goed of werkt het niet goed? 

Stop dan de tweede simkaart in jou mobiele telefoon en kijk bij simkaart instellingen van jou mobiele telefoon of je met 2 simkaarten met jou KPN 06 nummers naar buitenlands nummer kunt gaan bellen. 

En kijken of dat buitenlands nummer overgaat. Werkt het goed of werkt het niet goed? 

ik hoop dat jij deze tips van mij overneemt. 

Ik heb twee KPN-nummers, maar niet op één telefoon. Ik heb zojuist geprobeerd vanaf beide locaties te bellen, maar ik had hetzelfde probleem.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Fasol 

Zoals ik al in mijn eerste reactie aan jouw schreef, neem even telefonisch contact op met de klantenservice van KPN, zodat er eventueel als dat nodig is een ticket aangemaakt kan worden voor de technische dient.

De technisch dienst kan dan nagaan waar het op jouw 06-nummers eventueel fout gaat, en dit voor je herstellen, dit kan helaas niet via de community.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Fasol. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je problemen hebt met bellen naar het buitenland. Gaat het hier toevallig om een Pools, Hongaars of Let’s nummer? Daar hadden we namelijk een storing mee de afgelopen dagen. Het bellen naar een nummer uit Hongarije of Letland zou weer moeten kunnen, naar Polen nog niet. 

Je geeft verder aan dat je belt naar het nummer vanuit je contactenlijst. Ik raad je aan om het nummer (met volledige landcode ervoor) zelf in te toetsen en kijken of dat een ander resultaat geeft. Ook geef je aan dat je handmatig van operator hebt gewisseld en dan begin ik te vermoeden dat je in het buitenland bent. In Nederland is dat namelijk niet mogelijk. Klopt dit? Of ben je gewoon in Nederland? Als je wel in het buitenland bent, welke operators heb je geprobeerd? 

En als je binnen Nederlands bent en het gaat niet om de genoemde landen, dan raad ik je aan te bellen met onze helpdesk, zoals ​@Michel.uit.Arnhem al adviseert. Dan dient er een ticket worden aangemaakt en kan er wat dieper ingedoken worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hallo,

Ik had problemen met bellen naar Polen. Ik heb een uur geleden getest en alles was prima :) Bedankt voor je interesse in mijn probleem! Gelukkig is het al opgelost.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2025

Oh! Werkt Polen weer?! Dat is fijn, dat was al een dikke week voor alle aansluitingen niet mogelijk door een (internationale) storing. Waarom noemde je Polen niet meteen???? Buitenland is zo…. veel.