Skip to main content
Vraag

Probleem met mijn iPhone 16 pro

• August 29, 2026
  • 33 reacties
  • 214 keer bekeken

Goedemorgen kpn ik ben gisteren naar Apple winkel geweest en uit gelegd wat er mist is met mij toestel die zeiden ik heb dit probleem niet gezien dus je moet naar de kpn dus ik ben naar kpn geweest en die zeiden van ik kan hem opsturen of je kunt hem laten maken bij de Apple winkel dat heb ik gedaan en hij doet het nog steeds niet kan ik voor jullie een nieuwe toestel krijgen ik heb een telefoon nodig voor mij werk de telefoon die heb gemaakt heb heb nu iets langer dan een jaar en ik heb nooit problemen gehad met iPhone en nu wel 

met vriendelijke groet 

britt seisveld 

33 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Neem contact met kpn op via belafspraak. 

Hij zal dan opgestuurd moeten worden naar kpn ter beoordeling. Dat duurt circa 2 weken. 

(Niet vergeten de simkaart eruit te halen)

In die tijd je oude toestel maar gebruiken.

Wat is trouwens mis mee?

Mijn telefoon gaat heel snel leeg heb 5 powerbank nodig om te laden maar ik ben wel gwn klaar mee 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Waarom vervangen ze bij Apple de batterij niet? Apple geeft daar extra garantie op.

Ga met je aankoopbon, nogmaals, naar de Apple Store. 

Ben ik al geweest en die zeiden vanmorgen dat ze hem niet kon maken en dat probleem aan kpn ligt en dat ze mijn gewoon een nieuwe telefoon konden aanbieden

Ik wordt zo wel weer naar kastje naar muur gestuurd ik heb gisteren ook weer kpn gebeld en mij problemen weer uitgelegd en zeiden dat weer Apple Store ben ik geweest en vanmorgen weer en ik die vertelde wat ik u net verteld 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Als een snel lege batterij door kpn komt zouden er naar mijn mening véél meer meldingen moeten zijn van iPhone gebruikers. 

Maak een belafspraak (onderaan) en vermeld dan je probleem. En je vraag. Je wordt dan teruggebeld door de juiste afdeling.

Succes en sterkte. 

Dit heeft Apple tegen mij gezegd vanmorgen en hun zeiden dat hun niet zomaar een nieuwe telefoon konden geven omdat ik heb via jullie heb gekocht en hun hebben gemaakt maar hij doet het nog steeds hij loop nu sinds paar uur de hele tijd vast 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

@Britt seisveld Als en de Apple Store het probleem met de accu niet kan vinden en KPN ook niet?  Dan is er iets anders aan de hand. Apps die continu data vragen en verzenden. Een iPhone staat ook niet direct bekend om een batterij die dagelijks lang mee gaat. 

Hier hangt ‘ie ook veel aan de lader.

Het kan ook helpen om de iPhone bedraad helemaal tot 100% op te laden. 

Wat is de batterij conditie en maximumcapaciteit van de batterij van jouw iPhone? 

Batterijconditie is normaal en maximumcapaciteit is 90%

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Batterijconditie is normaal en maximumcapaciteit is 90%

Dat zijn erg mooie cijfers waardoor er ogenschijnlijk niets met de batterij mis is. 
Onder batterijgebruik per app kun je meer aan info over gebruik vinden. 

Ik heb niet zoveel apps om mij telefoon staan dus daar kan ook niet aan liggen 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Ik heb niet zoveel apps om mij telefoon staan dus daar kan ook niet aan liggen 

Daar kan het prima aan liggen. 1 app kan veel data vragen en verzenden. 

Heb je de telefoon nu wel of niet laten repareren? Is deze opgestuurd geweest? Wat werd er gezegd door KPN en Apple wat het probleem kan zijn? 

Ik heb mijn telefoon nodig voor werk zeg maar dus ik heb geen backup telefoon dus ben vanmorgen naar Apple winkel geweest en hun hebben uit elkaar gehaald en hun kunnen niks vinden en die zeiden van ja kpn moet je nieuwe telefoon oplaten sturen 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Ik heb mijn telefoon nodig voor werk zeg maar dus ik heb geen backup telefoon dus ben vanmorgen naar Apple winkel geweest en hun hebben uit elkaar gehaald en hun kunnen niks vinden en die zeiden van ja kpn moet je nieuwe telefoon oplaten sturen 

Toch bijzonder dat ze bij de Apple Store niets kunnen vinden maar wel het advies geven voor KPN om jou een nieuwe telefoon te geven? Mag ik dat adres ook van je? Ik wil ook wel een nieuwe telefoon zonder dat er een mankement wordt gevonden 😆

Gekkigheid natuurlijk, maar het staat ook wel een beetje gek wat jij schrijft. 

Hoe lang doe je dagelijks met de batterij en hoe op welke manier laad je de iPhone op en hoe vaak laad je deze op?

Dit wordt mij gezegd 

Ik heb op dit moment 5 powerbanks nodig 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Ik heb op dit moment 5 powerbanks nodig 

Je kunt de telefoon het beste bedraad opladen. 

Dat doe ik ook maar ik heb mijn telefoon in ochtend gwn dat maar als op werk kan dat niet maar weet je laat maar zitten ik trek nu voor niks aan de bel 

Ik ben gwn helemaal klaar mee dat de hele tijd van kastje naar de muur wordt gestuurd 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Dit wordt mij gezegd 

Het advies van een medeklant (dat zijn de meeste hier) is; ga met jouw iPhone naar een KPN winkel. Daar kun je direct meekijken en vice versa. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

Heb je een Amac in de buurt? Daar kunnen ze je iPhone aan de ‘monitor’ leggen en uitlezen wat er aan de hand is en eventueel repareren. Ik heb goede ervaringen met de Amac op de Lijnbaan in Rotterdam. 

Succes

Ik woon in dieren 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

In Doetichem en Apeldoorn zijn vestigingen van Amac. 

In Doetinchem ben ik gisteren geweest en daar ben niet fijne geholpen 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 29, 2026

In Doetinchem ben ik gisteren geweest en daar ben niet fijne geholpen 

Ik herhaal nog even wat ik eerder als advies gaf als medeklant van KPN:

Het advies van een medeklant (dat zijn de meeste hier) is; ga met jouw iPhone naar een KPN winkel. Daar kun je direct meekijken en vice versa. 

Dan kun je vragen of jouw verwachting van de batterijduur reëel is met jouw gebruik.
Dit gebruik kan ter plekke worden bekeken en beantwoord. 
KPN en Apple Certified Stores zoals de Amac zullen echt wel aangeven of de batterij defect is.