Skip to main content
Antwoord

Probleem met VoWiFi (WiFi-bellen) – Publiek IP-adres whitelisten

• September 18, 2025
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb problemen met VoWiFi (WiFi-bellen) op mijn mobiele telefoon. Mijn mobiele abonnement loopt via KPN, maar mijn vaste internetverbinding is van X2Com Networks. Het WiFi-netwerk werkt uitstekend, maar WiFi-bellen functioneert niet.

Het lijkt erop dat mijn huidige IP-adres mogelijk niet is opgenomen in de whitelist van KPN, waardoor VoWiFi niet werkt. Op andere lokaties werkt het wel naar behoren. 

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice, maar helaas kom ik geen stap verder. Daarom probeer ik via deze weg hulp te krijgen.

Kan iemand contact op nemen zodat ik het WAN IP kan doorgeven wat ik gewhitlist wil hebbem?!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bas

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@BasB1977, welkom allereerst bij onze community. 

Het lijkt er inderdaad op  Maar dit kunnen wij wel oplossen. 

Dit moet nog worden gedaan doormiddel van een ticket. Neem dan even contact met ons op en houd je IP-adres bij de hand van je X2Com Networks aansluiting. Dit vind je door naar Wat is mijn IP adres? te gaan wanneer je verbonden bent met je (wifi) netwerk. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Laat je me weten of dit lukt?

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

Kan KPN hun GeoIP database/cache verversen, het IP adres komt voorheen uit zweden of is daar ooit “geregistreerd” geweest wat dit probleem nu veroorzaakt. PM voor het IP adres.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hi ​@BasB1977, welkom allereerst bij onze community. 

Het lijkt er inderdaad op  Maar dit kunnen wij wel oplossen. 

Dit moet nog worden gedaan doormiddel van een ticket. Neem dan even contact met ons op en houd je IP-adres bij de hand van je X2Com Networks aansluiting. Dit vind je door naar Wat is mijn IP adres? te gaan wanneer je verbonden bent met je (wifi) netwerk. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Laat je me weten of dit lukt?