Skip to main content

Snelladen van de Samsung a54 duurt zeker 45 minuten. Alle batterij- overige instellingen zijn correct ingesteld. Eenmaal vol geladen loopt de capaciteit snel terug. De lader is geschikt voor de a54. Ik heb url ingetypt om te laten zien welke lader ik heb. Ligt dit nu aan de batterij danwel de lader of telefoon? Bij voorbaat dank.https://www.gsmpunt.nl/opladers/originele-samsung-25w-power-adapter-met-usb-c-kabel-1-meter-3a-wit?utm_campaign=ggl_shopping&utm_source=ggl_shopping&utm_medium=referral&utm_content=49709&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAivGuBhBEEiwAWiFmYZgntI3BOuQ-hogS6bjkpOb3LZXWDafHAt2MsJ2oJay8AetkE9McbhoCOzEQAvD_BwE

Hallo @Samaritaan ,

. Ligt dit nu aan de batterij danwel de lader of telefoon? 

Je kunt in het menu van jouw telefoon de capaciteit van jouw batterij terugvinden. Is die minder dan 80%? Dan is de batterij toe aan vervanging. 

En wat betreft de lader : Leen eens een lader van iemand anders en kijk wat er dan gebeurt na het volledig opladen. 

Blijft het probleem dan bestaan en is jouw batterijcapaciteit voldoende? Dan is er wat loos met jouw telefoon.

Heb je nog garantie? Dan terug naar de winkel ermee. 


Telefoon is nieuw en lader óók. Zomaar een andere lader gebruiken is geen optie. Niet alle laders met usb-c aansluiting zijn gelijk qua voltage en amperage. De huidige lader is speciaal voor Samsung a54 gemaakt.


Telefoon is nieuw en lader óók. Zomaar een andere lader gebruiken is geen optie. Niet alle laders met usb-c aansluiting zijn gelijk qua voltage en amperage. De huidige lader is speciaal voor Samsung a54 gemaakt.

Dan zou ik ermee naar de winkel gaan. Mogelijk kun je daar een andere lader testen?  


Is 45 minuten niet snel genoeg dan? Mijn A52s doet er zeker 2 uur over als die leeg is.

En hoe snel is het toestel weer leeg?


@Samaritaan Als je op internet zoek naar a54 battery draining fast, krijg je lesvoer voor de hele winter


Het is sowieso al onmogelijk dat je een Samsung A54 in 45 minuten kan opladen van helemaal leeg naar vol met een 25 Watt lader.

Accu van de A54 is 5000 mAh, die lader levert maximaal 5A bij 5V, 60 minuten zou in de ideale omstandigheden het minimum zijn, normaal zal het tussen 65 en 80 minuten zijn.

Er is verder ook niets speciaals aan die lader, USB-C is 5 Volt, het enige verschil tussen de laders is de laadstroom, je kan je Samsung ook met een 5 Watt lader (5V, 1A) opladen, dat duurt dan ong. 5 keer zo lang.

 

Als jouw telefoon van helemaal leeg binnen 45 minuten naar vol gaat @Samaritaan , dan is je telefoon of de accu niet in orde.


Ik heb een aantal vrijwel ongebruikte apps verwijderd, toestel laat ook zelf bepaalde apps sluimeren. Tevens het aantal meldingen op het startscherm tot een minimum beperkt. Dat waren aanvankelijk veel. Nu krijg ik het idee dat de batterij het echt langer uithoudt. Maar even aanzien.


Goedemorgen @Samaritaan en bedankt voor jouw bericht :)

Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties vanuit de community hebt mogen ontvangen.

 

Ik heb een aantal vrijwel ongebruikte apps verwijderd, toestel laat ook zelf bepaalde apps sluimeren. Tevens het aantal meldingen op het startscherm tot een minimum beperkt. Dat waren aanvankelijk veel. Nu krijg ik het idee dat de batterij het echt langer uithoudt. Maar even aanzien.

Dat is in ieder geval goed om te lezen. Houd het de komende tijd even in de gaten. Mocht het probleem toch terugkomen, dan zou ik in eerste instantie eens langs een KPN winkel gaan met je toestel!Â