Skip to main content

Ik heb ook slecht bereik en traag internet sinds Telfort over is genomen door kpn.

Ik las iets over minder streepjes is niet erg. Maar ik heb er wel last van.  Ik had altijd overal goed bereik en snelle 4G. En nu nergens meer. 

Graag oplossen. 

 

Gr. 

@Ik heetManouk 

Heb je dit alleen met jouw telefoon? Heb je al een andere telefoon geprobeerd? Want dat je op een bepaalde plek geen goed bereik hebt, dat is mogelijk. Maar nergens meer goed bereik? Dat kan niet met het netwerk van KPN. 

 


@Noordzee ik heb nooit problemen gehad met mijn telefoon of met Telfort.  Had altijd overal bereik zelf waar bijv Vodafone en t mobile geen bereik hadden had ik bereik.  En nu overal bagger. Maar zie de reacties van andere mensen ik ben niet de enige met dit probleem.  


Misschien helpt een nieuwe simkaart?


Heb je jouw simkaartje al in een andere telefoon geprobeerd? Hoe is het dan? 

Daarmee kun je testen of het aan jouw telefoon ligt of aan jouw simkaart. 

 


Wij, mijn man, en ik hebben hetzelfde probleem… Ook vanaf de dag dat telfort helemaal overgegaan is naar kpn. Daarvoor nooit problemen…..
Ik wacht nog steeds op hulp van KPN..


Vervelend @Juutd , maar ik zie dat jij al geholpen wordt in een ander topic. 

 

@Ik heetManouk 

Heb je jouw simkaartje al in een andere telefoon geprobeerd? Hoe is het dan? 

Daarmee kun je testen of het aan jouw telefoon ligt of aan jouw simkaart. 

 


@Noordzee 

 

Het ligt niet aan mijn telefoon. Nooit probelem gehad. En je kunt wel individueel iedereen "helpen" maar het ligt niet aan ons maar aan kpn. 


Ok @Ik heetManouk ,

Dan stop ik met jou tips geven. 

Er komt hier ook nog een medewerker van KPN. Die gaat jou verder helpen. 


Hey @Ik heetManouk, welkom op het KPN forum. Zeer irritant dat je minder bereik ervaart op je mobiele telefoon.

De overzetting van Telfort naar KPN moet geen probleem opleveren voor je bereik. Immers, daarvoor zat je ook al op het KPN-netwerk. De meeste klanten merken gelukkig niks van de migratie. Alles werkt zoals het zou moeten. Toch kan het voorkomen dat je nu dingen opvallen die net even anders zijn. 
Bedankt, @Noordzee voor je voorzet. Hieronder een drietrapsraket die helpt om je bereik te verbeteren / probleem oplost:

Kruistest simkaart
Gouden tip van Noordzee, probeer je simkaart eens in een ander toestel, merk je dan verschil? Zo kom je erachter of je simkaart eventueel defect of verouderd is waardoor mogelijk mobiel bellen en/of internet niet meer optimaal werkt.  

Instellingen toestel
Kijk ook eens naar de instellingen van je toestel. Mogelijk is daar iets mis mee. Je kunt op KPN Toestelhulp je toestel opzoeken. Selecteer ‘Internet’ en vervolgens ‘Probleem oplossen’ (zie afbeelding hieronder als voorbeeld) en volg de stappen. 


Simkaart vervangen
Wat ook mogelijk is. Een aantal (Telfort) gebruikers hebben een verouderde simkaart. Vanuit je MijnKPN kun je een nieuw simkaart aanvragen. Hiermee ben je klaar voor de toekomst en kun je weer overal optimaal genieten van je mobiele telefoon :)   


Hey Manouk, helaas geen bericht meer van je gehad. Ik ga er vanuit dat je vragen zijn beantwoord. 


Reageer