Skip to main content

Hi,

 

Sinds gisteren heb ik de meeste tijd geen bereik (enkel de puntjes bovenin beeld), met heel af en toe een beetje bereik (1 streepje). De chatbot wil constant een belafspraak met mij plannen, maar dat werkt niet. Eveneens alle geboden oplossingen op de site. Internet en televisie werken wel gewoon thuis.
Hoe kunnen jullie mij verder helpen?

 

gr 

Welkom op het forum van KPN @RtD7 !

Vervelend dat je problemen ervaart met het mobiele bereik op je smartphone.
Je hebt dus af en toe 1 streepje bereik of helemaal niet, zover ik het begrijp uit je bericht?

Heb je dat op zowel 2G, 4G en 5G? 
Heb je al gecontroleerd op de pagina storingen van KPN? of er bij jouw in de buurt een storing is.
Hoe is het bereik als je buiten staat? bijvoorbeeld in de tuin of balkon?

Ik adviseer je sowieso om de netwerkinstellingen in jouw smartphone te resetten, zodat alles weer goed komt te staan, en eventueel fouten worden verwijderd.
In de meeste gevallen wordt dan het ontvangst probleem verholpen, tenzij er daadwerkelijk een storing is.

Via de dekkingskaart van KPN, zou je door middel van jouw postcode ook nog even kunnen checken hoe het bereik bij jouw is.

Ik hoor graag van je!


 


Beste Michel,

Bedankt! Als ik iets van bereik zie is het of 4G of 5G. Als ik een stuk verderop in de straat ga staan heb ik wel bereik. Het lijkt dus voornamelijk in mijn huis te zijn, mijn vrouw heeft het ook sinds gisteren.

Ik heb de netwerkinstellingen gereset en sinds gisteren is er geen storing gemeld op onze postcode. De dekking (7554MB) is ook goed, we zijn immers ook al jarenlang klant. 
Helaas heeft het nog niet geleid tot de oplossing.


Beste @RtD7 

Ook jij bedankt voor je uitgebreide antwoord terug.
Jullie wonen in het dorp Beckum, waar ik zelf nog nooit van gehoord had.

Het dorp waar jullie woonachtig zijn heeft zijn eigen GSM-Mast (2G, 4G en 5G) van KPN, en deze staat bij “Beckum Palace” aan de Haaksbergerstraat, zie op deze kaart van antennekaart.nl (Bron).
Je kunt dan gelijk zien hoever je van deze GSM-mast vandaan woont.

Als ik eveneens op de dekkingskaart kijk, dan heeft het gehele dorp en erom heen een perfecte dekking (uitmuntend zelfs), in het dorp kan je met 4G+ een downloadsnelheid halen van 300 tot 500 Mbit/ps en voor 5G geldt hetzelfde.

Het kan zijn dat er een kortdurende storing was met deze GSM-mast gisteren, en dat jullie daar even last van hadden betreffende het bereik, deze storingen worden vaak niet direct vermeld op de storingspagina van KPN, tenzij er meer mensen uit jullie dorp (met KPN) hier last van hebben.
Wel was er een storing met het vast internet voor thuis, maar die storing is inmiddels verholpen.

Als je niets aan je woning hebt veranderd, bijvoorbeeld door extra isolatie aan te brengen of HR+ dubbele beglazing te plaatsen, dan kan dat niet van de één op de andere dag veranderen in het bereik van het mobiele netwerk.

Hoe is de situatie op dit moment?
Is het bereik weer als vanouds? of nog steeds onveranderd?