Skip to main content

Ik woon in Australie en wil graag bellen naar mijn moeder in Nederland. Ik heb voor haar een telefoon gekocht met KPN-Prepaid sim kaart. Mijn zus heeft die 1 Sept 23 geactiveerd, en ik heb haar gebeld om te te testen. Success 1x, daarna nog 1x gebeld. En nu lukt het niet meer. Wat kan ik veranderen zodat ik haar weer kan bellen? Als ik haar bel, hakt dit toch niet in haar beltegoed?

Wat voor telefoontje gebruikt je moeder? Ouderwetse GSM? Of bijvoorbeeld al de Nokia Flip (die al via 4G werkt).

En begrijpt ze dat ze deze aan moet laten en als ie 24/7 aan is deze toch wel elke 2 Ć  3 dagen aan de lader moet?

Had / heeft je moeder geen andere telefoon? Veel ouderen hebben een vast nummer.

Is er ook direct na de activatie ā‚¬ 10 tegoed gestort zodat het nummer minimaal 6 maanden geldig blijft?

Je moeder dient er ook af en toeĀ zelfĀ mee te bellen, en iemand daadwerkelijk even te spreken, om hem geldig te houden. Anders vervalt ie na 6 maanden na laatste eigen gebruik (door je moeder zelf dus).

Maar zelfs met activatie mag ie met het starttegoed (van ā‚¬ 2,50) niet direct vervallen. Ik denk dus dat je moeder 'm heeft vergeten op te laden en hij door stroomgebrek uit is gegaan.Ā 

Zolang je moeder zich binnen de EU bevindt kost het haar geen beltegoed als jij haar belt.

Je zus maar even bij je moeder langs sturen.

Nota Bene

Even het 06 nummer van je moeder vermelden in het vak Persoonlijke opmerkingen in je forumprofiel (niet in dit topic). Dan kan de moderator (KPN) die hier komt de status nakijken. Overigens komen die hier pas over enkele dagen, want de wachtrij bij webcare is ca. 3 dagen. Je zus langs sturen is sneller.


Het is een speciale telefoon voor ouderen die ik via bol.com heb gekocht. Een OPIS Push-Me-Fon 4G mobile-retro. Hij lijkt op een ouderwetse jaren 80 vaste telefoon. Maar er zit een sim-kaart in. Dit is omdat mijn moeder niet goed met een reguliere mobiele telefoon kan omgaan. Vanwege de ouderwetse vorm-geving kan deze telefoon geen smsā€™jes ontvangen. Dus dat maakt het vrij moeilijk om de kaart op te waarderen. Mijn zus gaat niet zo vaak langs. Ik vroeg me af of er een andere manier is om een kaart op te waarderen dan alleen met sms. En ook of het kan zijn dat ik iets in mijn settings kan veranderen vanuit Australie om naar de sim kaart te kunnen bellen. Ik hoorde van mijn zussen dat het hun wel gelukt is om vanuit Nederland naar de nieuwe telefoon van mijn moeder te bellen


Hmm, je kunt gewoon online opwaarderen. Kan per creditcard. Kies de tab ā€œbeltegoedā€.

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htmĀ 

šŸ”¹Kan je zus wel bellen naar jullie moeder???

Ā 

Vanuit Australiƫ bel je gewoon +31 6 xxxx xxxx

Ā 

Maar waarom niet een goedkoop abonnementje voor die telefoon? Sowieso al veel goedkoper dan gewone vaste telefoon.

Bij Simyo (de budget provider van kpn).

Zonder MB's; 200 minuten voor bellen in en naar EU landen ā‚¬ 6 per maand. Onbeperkt bellen binnen EU ā‚¬ 7. Deze prijzen bij minimale afname van 2 jaar. Niet vanuit AustraliĆ« te regelen, dus zal je zus dit moeten doen.

Ā 

Nota Bene. Ik neem aan de je met je zus in Nederland gewoon via Whatsapp belt. Dat kost bijna niks. En via vast wifi helemaal niks.