Skip to main content

L.S., als ik via whatsapp gebeld word (verbinding: thuis wifi), krijg ik de ene keer wel een beltoon en de andere keer helemaal niets: dan weet ik pas dat ik gebeld word als ik toevallig mijn telefoon open. En als ik die niet open weet ik dus niet dat ik gebeld word. Mijn man heeft ook zijn smartphone aan en daar werkt het allemaal wel naar behoren. Hoe kan ik dit oplossen? Ik snap vooral niet waarom ik de éne keer wel gebeld kan worden en de andere keer niet...(zonder dat ik iets aan de telefoon heb veranderd)

Heb je al geprobeerd als je de smartphone uit en weer aanzet.


Hallo, bedankt iig voor het antwoord. Ik heb inderdaad de smartphone uitgezet. En hij lijkt het nu weer wel iets beter te doen. Dus dank iig voor de tip! Maar hij doet het wel heel verschillend en traag. Om een voorbeeld te geven: de éne keer gaat mijn telefoon direct over zodra mijn man mij belt met zijn mobiel, de andere keer gaat hij helemaal niet over en soms duurt het gewoon 3 minuten vóórdat hij overgaat en soms gaat hij pas over als ik mijn smartphone open...Het valt me wel op dat deze vraag of een vraag die er nogal op lijkt regelmatig voorbij komt, tot grote frustratie van de gebruikers... Dus ik hoop van harte dat ik geen foute aankoop heb gedaan met mijn Samsung A53...Het zou ook aan het energielevel kunnen liggen (in te stellen bij batterij), lees ik ook nog her en der. Maar dat heb ik al gecheckt en daar ligt het niet aan: ik maakte al geen gebruik van de energiezuinige vinkjes.


Als je via WhatsApp belt of gebeld wordt loopt dat niet via de telefoon centrale van kpn.

En wat jij hebt met gesprekken heb ik met tekst berichten via WhatsApp. Ook niet altijd geluid. 

Een herstart is beter dan uit en aan zetten. 


Goedemiddag @Tuxtla en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat je al goede reacties hebt mogen ontvangen van onze community. Waar ik nog even benieuwd naar ben; speelt dit zelfde probleem zich ook af als je niet verbonden bent met de wifi maar met 4G of 5G?  En is je toestel verder ook helemaal up to date qua software en dergelijke? 


Dank voor alle reacties. Ik heb het idee dat ik misschien iets meer snap van de instellingen, maar nog geen definitieve oplossing heb kunnen vinden. Het probleem is natuurlijk dat hij het af en toe wél doet en af en toe niet. Wat het ook heel lastig maakt om te controleren wáár het aan ligt, je kunt wel weer iets opnieuw ingesteld hebben en dan zeggen ‘o, dus dáár ligt het aan', maar 5 minuten later blijkt het daar dan dus helemaal niet aan te liggen want de tweede keer doet-ie het dan met dezelfde instellingen weer niet...enorm frustrerend. Wifi uitzetten heb ik ook al geprobeerd en dan doet-ie het op 5G idd wel. Hij lijkt het daarmee wel iets beter te doen: laat ik het zo zeggen, ik heb met 5G nog niet meegemaakt dat hij het niet doet. Maar ik durf niet te zeggen dat hij het dan aldoor doet. Ook al zo lastig te controleren omdat ik het nodig heb voor de contacten met het buitenland en ik niet zo goed weet of ik dan ook fors moet gaan betalen…

Het toestel idd ook nog gecheckt op updates, maar de laatste update was in maart en hij is helemaal bijgewerkt, ook bij de info verder krijg ik te zien dat alles op orde is: energielevel, opladen, ruimte etc. etc. etc. Whatsapp nu ook ge-update, dus ook op orde. Whats-app nog 'geforceerd gestopt’ en weer geopend: ook weer op orde. Herstart gedaan. Kortom: ik heb het idee dat ik alles gedaan heb wat iedereen maar kon verzinnen maar dat ik er nog steeds niet op kan vertrouwen dat hij elke keer overgaat. Nu heb ik al mijn contacten maar laten weten dat ze geduld moeten hebben en het absoluut nog een keer moeten proberen als ze niet gelijk verbinding krijgen, en dat ze de telefoon vooral heeeel lang (soms wel meer dan 2 minuten...) moeten laten overgaan omdat het soms zo lang kan duren voordat ík hoor dat-ie overgaat...Er is nu mee te leven weliswaar, maar het is niet bepaald ideaal en het is al helemaal niet waar je een nieuwe smartphone voor koopt uiteraard….

Om die reden de afgelopen nacht wakker gebleven omdat ons tweede kleinkindje in Mexico geboren zou worden…..Gelukkig was ik er op tijd bij: hij is geboren en gezond!!! Nogmaals dank allemaal!


Gefeliciteerd met de kleine!🥂

(lang leve bellen Whatsapp; wereldwijd betaalbaar! En zelfs videobellen dan mogelijk. Al doe ik eigenlijk alleen audio.)


Dank voor alle reacties. Ik heb het idee dat ik misschien iets meer snap van de instellingen, maar nog geen definitieve oplossing heb kunnen vinden. Het probleem is natuurlijk dat hij het af en toe wél doet en af en toe niet. Wat het ook heel lastig maakt om te controleren wáár het aan ligt, je kunt wel weer iets opnieuw ingesteld hebben en dan zeggen ‘o, dus dáár ligt het aan', maar 5 minuten later blijkt het daar dan dus helemaal niet aan te liggen want de tweede keer doet-ie het dan met dezelfde instellingen weer niet...enorm frustrerend. Wifi uitzetten heb ik ook al geprobeerd en dan doet-ie het op 5G idd wel. Hij lijkt het daarmee wel iets beter te doen: laat ik het zo zeggen, ik heb met 5G nog niet meegemaakt dat hij het niet doet. Maar ik durf niet te zeggen dat hij het dan aldoor doet. Ook al zo lastig te controleren omdat ik het nodig heb voor de contacten met het buitenland en ik niet zo goed weet of ik dan ook fors moet gaan betalen…

Het toestel idd ook nog gecheckt op updates, maar de laatste update was in maart en hij is helemaal bijgewerkt, ook bij de info verder krijg ik te zien dat alles op orde is: energielevel, opladen, ruimte etc. etc. etc. Whatsapp nu ook ge-update, dus ook op orde. Whats-app nog 'geforceerd gestopt’ en weer geopend: ook weer op orde. Herstart gedaan. Kortom: ik heb het idee dat ik alles gedaan heb wat iedereen maar kon verzinnen maar dat ik er nog steeds niet op kan vertrouwen dat hij elke keer overgaat. Nu heb ik al mijn contacten maar laten weten dat ze geduld moeten hebben en het absoluut nog een keer moeten proberen als ze niet gelijk verbinding krijgen, en dat ze de telefoon vooral heeeel lang (soms wel meer dan 2 minuten...) moeten laten overgaan omdat het soms zo lang kan duren voordat ík hoor dat-ie overgaat...Er is nu mee te leven weliswaar, maar het is niet bepaald ideaal en het is al helemaal niet waar je een nieuwe smartphone voor koopt uiteraard….

Om die reden de afgelopen nacht wakker gebleven omdat ons tweede kleinkindje in Mexico geboren zou worden…..Gelukkig was ik er op tijd bij: hij is geboren en gezond!!! Nogmaals dank allemaal!

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon @Tuxtla, fijn dat je er op tijd bij was!

Verder bedankt voor de toelichting ook. Ik kan dit eigenlijk ook niet meteen plaatsen. Heb jij wellicht de mogelijkheid om eens een ander toestel te testen om te kijken of het zelfde probleem zich dan nog steeds voordoet? Dat is denk ik de makkelijkste manier om het een en ander uit te kunnen sluiten!