Skip to main content
Vraag

Problemen met buitenlandbundel op Bali

• May 27, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

Goedemiddag (avond). Ik heb een buitenland bundel voor de tijd dat ik in Bali ben. Hij maakt verbinding, geeft aan 5G maar als ik een app of whatsapp open is er geen verbinding.

• ik heb roaming aan staan
  • ik heb verschillende providers handmatig geprobeerd 
  • ik heb geswitcht tussen 4 en 5 g
  • ik heb de telefoon uitgezet

ik lees dat er in Nederland ook problemen zijn. Heeft een en ander met elkaar maken of kan er een andere reden zijn?

Er is een klein beetje uit de bundel gebruikt maar dat was toen ik voor tussenstop in Hongkong was. Wat is er aan de hand?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Mas74, welkom bij onze community. 

Per 27 mei 2025 hebben wij nieuwe roamingbundels geïntroduceerd. Daarmee zijn de oude voordeelbundels per direct vervangen en is eventueel resterend tegoed hiervan niet meer geldig.

Wil je blijven profiteren van voordelig internet in het buitenland? Activeer dan eenvoudig een nieuwe bundel. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn. Daarom bieden we klanten die kort voor deze wijziging nog een oude bundel hebben aangeschaft de mogelijkheid om de kosten van één bundel te laten vergoeden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice en plan een belafspraak in: we helpen je graag verder.

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Nou dan is dat dus precies gebeurd aangezien ik op 27 mei vertrokken en inderdaad op die dag mijn bundel aangezet. Wat moet ik nu doen om internet hier te krijgen buiten de wifi om. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Net een slechte timing. Je kunt een terugbelafspraak (rechts onderin) inplannen, dan neemt een collega contact met je op om een bundel aan te zetten. Je kunt ook zelf eentje aanzettenen op een later moment contact met ons opnemen om het af te handelen, dan ben je in ieder geval alvast weer online. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Ik heb nu dmv sms voordeel 100 aan een nieuwe bundel aangeschaft. Helaas. Zelfde probleem. 2x bundel van 10 euro zonder verbinden. En belafspraak wil ik graag inplannen maar ik kom niet verder via de digitalebot. Want bellen terwijl ik in Bali zit kost mij extra geld, zeker nu er geen verbinding is.  

Dus wat gaat er fout en hoe los ik het op. Want ik wil voor nood bereikbaar kunnen zijn met een bundel,

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Of heb ik de verkeerde sms gekregen op 28 mei en had ik INDONESIE 10 AAN (19,95) zoals ik nu op de website lees moeten aanzetten?    

Ik neem aan dat KPN de bundels die niet werken maar wel aangeschaft zijn vergoeden? Nu na update kpn app zijn er dus andere bundels beschikbaar. Voor ik die aanschaf wil ik eerst weten of ik gecompenseerd wordt voor beide bundels die nu niet werken en ik anders voor 40 euro aan bundels heb aangeschaft ipv 20. Tevens fijn als iemand reageert!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Als die bundel niet werkt gaan we dat vergoeden, we kunnen namelijk zien dat het niet is gebruikt en in dit geval is het ook niet meer dan schappelijk. Bestel dus gerust de juiste bundel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Nieuwe bundel, telefoon opnieuw opgestart en….. het werkt!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ik heb sinds eergisteren precies dezelfde problemen gehad: via SMS VOORDEEL DATA 2000 AAN plus daarna VOORDEEL 100 aan (om ook middels de voordeel bundel te kunnen bellen en SMS-sen).

Beide SMS-jes werden meteen bevestigd, de bundels ook zichtbaar in mijn KPN-app, maar data helaas onmogelijk.

Vervolgens ook alles geprobeerd, gezocht en gelukkig vond ik uiteindelijk deze community correspondentie.

Nu heb ik dus ook via de KPN app de Indonesie bundel 10GB geactiveerd, maar vraag me nu wel af: kan ik met deze bundel ook voordelig bellen en SMS-sen? Het lijkt me van wel omdat de KPN website bij bellen vanuit Indonesië in rode kleur aangeeft: “voordelig blijven internetten, bellen en sms’en? Zet dan 1 van de onderstaande Extra Bundels aan.”
Ik heb daarna de activering hiervan via mijn KPN app gedaan.

Wanneer je niet voordelig kunt bellen vanuit deze bundel, hoe dan wel?

En een andere vraag: kan ik deze Indonesië 10G bundel ook gebruiken in Kuala Lumpur Maleisië of moet ik voor dat land een nieuwe bundel kopen?