Skip to main content
Vraag

Problemen met data met iPhone 11

• April 29, 2026
  • 2 reacties
  • 13 keer bekeken

Lieve mensen,

Dit is mijn eerste bericht op een KPN forum, maar ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ik heb sinds een tijd een KPN abbonnement, eerst alleen wifi en onlangs overgestapt met mijn mobiel omdat ik zo tevreden ben met de service van de wifi. 

Nu heb ik een iPhone 11, en ervaar ik al sinds het moment van het overstappen problemen met mijn internet. Ik heb een tweejarig abbonnement afgesloten. Ik heb al minstens 10x gebeld, en ik ben twee keer naar de winkel geweest. ik heb een nieuw simkaartje gekregen, dat leek even te helpen maar dat duurde niet lang. 

Ik heb meerdere keren per dag geen gsm netwerk, of geen internet, of allebei niet. Als ik de iphone even op vliegtuigstand zet en weer op normaal, is het soms verholpen, soms niet. Ik heb al meermaals ergens gestaan zonder internet, toen ik het echt nodig had (bv Google maps op reis, of concerttickets openen vanuit de mail).

Ik heb een aantal forums gelezen en ik zie dat het een bekend probleem is met de iPhone 11 en KPN. Ik heb met de klantenservice contact gehad, vandaag wel drie keer, en KPN verplicht mij nu om mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen en te kijken of het probleem aanhoud. Dit heb ik al eerder moeten doen van de klantenservice, ik heb dit toen 1 dag gedaan, en het probleem bleef. Nu wil KPN dat ik het minstens 2 dagen probeer. Ik kan alleen geen telefoon meer lenen, die ene keer was een hoge uitzondering. Bovendien vind ik het eigenlijk gek, ik doe wat ze vragen, 1 dag, daar komt resultaat uit (probleem blijft), en ik bel terug, en nu moet ik het minstens twee dagen proberen, terwijl dat niet eerder gezegd is. Dit geeft mij het gevoel dat ze zichzelf er makkelijk vanaf willen maken. 

Ik heb al contact gehad met de technische dienst en zij zeiden dat ze niet kunnen zien of mijn gsm netwerk het niet doet. Een ticket voor aangemaakt, maar niet afgesloten, waardoor de andere kpn klantenservice meneer er weer niet mee verder kon...

Dus:

KPN wilt mijn contract niet opzeggen

KPN wilt mijn telefoon niet ‘repareren’ (of ander toestel toesturen) omdat ik mijn iphone 11 destijds niet bij hen gekocht heb

Dus ik zit nu nog een jaar vast aan een abbonnement wat niet voor mij werkt, zonder het budget om een nieuwe telefoon te kopen, want mijn telefoon werkt verder prima. 

De mensen van de klantenservice zijn echt heel aardig en ik bedoel het echt niet verkeerd maar ik ben ten einde raad, hoe kan ik van mijn abbonnement af komen? Ik wist ten slotte niet dat KPN en een iphone 11 problemen zouden veroorzaken. Het is niet mijn fout, maar nu wordt het wel mijn probleem gemaakt.

KPN zegt zelf dat het bekende probleem al is opgelost. Maar toch ervaar ik dezelfde problematiek.

Ik hoor heel graag als iemand een tip heeft voor mij.

Heel hartelijk dank alvast :)

Groet, Linde

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 29, 2026

Je moet KPN schriftelijk in gebreke stellen voor het niet nakomen van hun dienstverlening. Wacht vervolgens af hoe KPN hierop reageert. Ik vermoed dat ze je telefoon zullen vragen op te sturen voor onderzoek of je contract zullen ontbinden. Maar als het ticket bog open staat, zouden ze er nog op terug moeten komen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@linde joel 

Ik heb je verhaal eens rustig doorgelezen, en bekeken wat je al hebt gedaan richting KPN.

Om te beginnen, heb je bij KPN een sim only abonnement afgesloten, en de simkaart die je toen per post hebt ontvangen in je iPhone 11 gedaan.

• Klopt dit wat ik nu zeg?
  • Gaat het om een sim only abonnement, zonder toestel erbij?

Als dit klopt, dan is KPN helaas niet verantwoordelijk voor de smartphone (jouw iPhone 11) die je gaat gebruiken, aangezien deze niet bij KPN is gekocht.
Je hebt met KPN alleen een overeenkomst gesloten voor een mobiel abonnement zonder toestel.

Het is dan ook logisch dat KPN jouw dan aan deze overeenkomst houdt, en deze niet zal gaan ontbinden omdat je iPhone 11 geen goede connectie heeft met het KPN netwerk.
De kans is daarom ook heel klein dat je overeenkomst zal worden beëindigd door KPN.

Tenzij je nog in de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) zit, dan kun je zonder reden jouw bestelling (sim only abonnement) annuleren.
Deze 14 dagen starten zodra je de simkaart in gebruik hebt genomen, als je online hebt besteld.

De klant die een sim only abonnement afsluit bij KPN, moet zelf zorgdragen voor een goede en werkende smartphone, deze zorg ligt dus niet bij KPN.
Dus de zorg voor een goed werkende smartphone ligt in dit geval helaas wel bij jezelf.
KPN zorgt er alleen maar voor dat je jouw abonnement kunt gebruiken, door je een fysieke simkaart toe te sturen.

Ditzelfde geldt ook voor de reparatie van je iPhone 11.
Deze kun je nog wel ter reparatie aanbieden bij het verkooppunt waar je in het verleden jouw iPhone 11 hebt gekocht, maar dus niet KPN.
De verkopende partij is namelijk jouw aanspreekpunt bij technische problemen met jouw iPhone 11, zei dienen dan het probleem voor je op te lossen of te verhelpen.

• Dus waar heb je in het verleden jouw iPhone 11 gekocht of besteld?
  • Heb je daar de aankoopbon nog van?

Apple zal nog weinig aandacht besteden aan de iPhone 11, aangezien we inmiddels bij de iPhone 17 terecht zijn gekomen, en veel Apple fans inmiddels een nieuwere iPhone in hun bezit hebben.

Je kunt nog wachten op een reactie van de openstaande ticket, want misschien komt KPN nog met een passende oplossing voor je.
Maar ga nu niet hopen dat KPN jouw overeenkomst zal gaan beëindigen, aangezien KPN precies heeft gedaan wat jij heb besteld, namelijk een sim only abonnement.