Skip to main content
Vraag

Problemen met het invoeren van PUK code

• February 2, 2026
  • 6 reacties
  • 39 keer bekeken

na een aantal keren een verkeerde simcode ingevoerd te hebben wordt er nu gevraagd om mijn pukcode in te voeren. Als ik dat doe wordt om een nieuwe simcode gevraagd. Die voer ik in en dan wordt er steeds weer om de pukcode gevraagd en dan vervolgens weer om een nieuwe simcode!. Inmiddels nog 7 pogingen over!!± Hoe nu verder?

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Hallo ​@LucasK , voer je de nieuw bedachte pincode wel 2 keer in? Ter controle op typefouten.

Dit zou het moeten zijn:

Deblokkeer je simkaart

1. Voer je pukcode in
  2. Voer een nieuwe pincode in
  3. Voer de nieuwe pincode nog een keer in
  4. Klik op 'ok'

Je simkaart is nu gedeblokkeerd. Je kan weer bellen en internetten.

bron: Pincode simkaart vergeten? Pukcode opvragen | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Ruud, ja dat zou je denken! Maar na het twee keer invoeren van de nieuwe pincode gaat het systeem weer terug naar  het invoeren van de pukcode. En zo gaat het dan maar door!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Vergist jij je niet in de telefoon-code en de simcode? Na een paar biertjes maak ik soms ook wel eens deze fout. 😉

Heb je anders jouw telefoon al even opnieuw opgestart? Het blijft immers natuurlijk een stuk techniek wat af en toe een kronkel in zijn geheugen heeft. 😉

Misschien lukt het om even je simkaart eruit te halen, opnieuw aan te zetten. Uit te zetten en met simkaart op opnieuw aan te zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

ha ha, het is nog te vroeg voor een paar biertjes! Maar ik heb de telefoon al uitgezet en ook de simkaart er een keer uitgehaald. Tijdens de opstart vraagt tie dan om de pukcode, die ik invoer en dan vraagt tie om een nieuwe simcode in te voeren. Dat doe ik dan braaf en dan nog een tweede keer ter bevestiging en tot slot op OK! En dan begint het verhaal weer opnieuw: en wort er weer om de pukcode gevraagd enzovoort, enzovoort! Dus ik zit helemaal vast😢

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Je maakt geen fout met de pukcode? En geen typefout 1e en 2e keer simcode? Als het echt niet lukt, ga dan bij een KPN winkel langs. Dan helpen ze je en krijg je daar zo nodig een vervangende simkaart met nieuwe pukcode en pincode. Als je 10 keer de pukcode fout doet heb je sowieso een nieuwe simkaart nodig.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LucasK, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan. Heb je t nog werkend gekregen?Â