Skip to main content
Beantwoord

Problemen met internet en bellen via iPhone 11

• July 9, 2025
  • 16 reacties
  • 109 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties

Sinds enige tijd wil mijn internet niet of langzaam laden, maar nu merk ik ook dat ik problemen heb met bellen (mensen aan de lijn horen mij niet of de verbinding is heel slecht). Ik bel weinig en had het probleem eerder niet bij mij gezocht, maar intussen is het overduidelijk.
Nu las ik over de problemen met het netwerk icm iPhone 11. Kan ik hier iets mee? Ik heb destijds de iPhone bij een andere winkel gekocht, maar wel in combinatie met het kpn-abonnement. Ik neem aan dat dat genoeg reden voor kpn is om het probleem op te willen lossen? 
Wat zijn de stappen die ik kan nemen? 

Beste antwoord door bnh

Sinds enige tijd wil mijn internet niet of langzaam laden, maar nu merk ik ook dat ik problemen heb met bellen (mensen aan de lijn horen mij niet of de verbinding is heel slecht). Ik bel weinig en had het probleem eerder niet bij mij gezocht, maar intussen is het overduidelijk.
Nu las ik over de problemen met het netwerk icm iPhone 11. Kan ik hier iets mee? Ik heb destijds de iPhone bij een andere winkel gekocht, maar wel in combinatie met het kpn-abonnement. Ik neem aan dat dat genoeg reden voor kpn is om het probleem op te willen lossen? 

U kan een reparatie proces starten, dan wordt uw telefoon onderzocht op dit probleem.
Neem even contact op met de klantenservice, en dan kunt u samen met een medewerker het proces starten. Houd er rekening mee dat u enkele weken zonder telefoon zit en zelf een leen toestel moet regelen, of misschien heeft u thuis nog iets liggen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

16 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • Antwoord
  • July 9, 2025

U kan een reparatie proces starten, dan wordt uw telefoon onderzocht op dit probleem.
Neem even contact op met de klantenservice, en dan kunt u samen met een medewerker het proces starten. Houd er rekening mee dat u enkele weken zonder telefoon zit en zelf een leen toestel moet regelen, of misschien heeft u thuis nog iets liggen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 9, 2025

Heel hartelijk bedankt voor het snelle antwoord! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • July 14, 2025

Hoi ​@hcvg welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt de Community graag even mee. Bedankt daarvoor ​@bnh! Ik denk dat contact met de klantenservice inderdaad de kortste klap geeft in deze situatie. Ik hoop dat je toestel snel gerepareerd kan worden!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 29, 2025

Mijn iPhone is bij reparatie geweest en ze konden geen defect constateren, ik krijg de mobiel teruggestuurd, blijft dat ik klachten blijft houden. Wat kan KPN nu doen om het probleem met het netwerk icm IPhone 11 op te lossen? Graag uw antwoord. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • July 29, 2025

Wat vervelend dat er niks is gevonden ​@hcvg, dit betekend dat uw toestel niet onder het specifieke model valt met de defecte hardware betreft het KPN netwerk issue.

Er is dan mogelijk iets anders aan de hand, echter omdat het toestel 5+ jaar oud is (het model), zit er geen garantie meer op en bent u zelf verantwoordelijk indien het geen probleem is veroorzaakt door KPN. U kunt nu de klantenservice bellen, vragen wat mogelijk is, bijvoorbeeld een netwerk onderzoek of settings van uw telefoon samen doorlopen. Meer dan dat kan KPN ook niet doen. Mocht daar ook niks uit komen, is vervanging van het toestel mogelijk de enige optie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 29, 2025

Bewijst het reparatierapport dat er geen hardwaredefect is niet juist dat de mobiel in orde is, maar het dús aan de combinatie van de iPhone 11 en het kpn netwerk ligt? Ik heb echt netwerk problemen met die iPhone namelijk.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • July 29, 2025

Bewijst het reparatierapport dat er geen hardwaredefect is niet juist dat de mobiel in orde is, maar het dús aan de combinatie van de iPhone 11 en het kpn netwerk ligt? Ik heb echt netwerk problemen met die iPhone namelijk.

Het report zal bewijzen dat er geen gebreken zijn gevonden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 29, 2025

Dat is geen antwoord op wat ik schrijf. Het probleem is tussen iPhone 11 en het kpn netwerk. Dat de hardware niet defect is, de iPhone op zich dus niets mankeert bewijst toch juist dat het aan de combinatie iPhone en netwerk ligt? Want mijn netwerkproblemen blijven en we hebben al lang geprobeerd netwerk te resetten. 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • July 29, 2025

Ik gok dat je telefoon op het type chipset is onderzocht, althans dat zijn mijn vermoedens. 

Als je telefoon niet dat type chipset bevat, is het niet het welbekende issue waarvoor deze actie loopt. Of uw telefoon op andere mogelijke gebreken is onderzocht, durf ik niet te zeggen. 

Andere gereken, anders dan de chipset issue vallen niet onder het omruil programma.

Als u echt zeker wil zijn, kunt u uw toestel bij Apple aanbieden ter onderzoek.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • July 29, 2025

Dat is geen antwoord op wat ik schrijf. Het probleem is tussen iPhone 11 en het kpn netwerk. Dat de hardware niet defect is, de iPhone op zich dus niets mankeert bewijst toch juist dat het aan de combinatie iPhone en netwerk ligt? Want mijn netwerkproblemen blijven en we hebben al lang geprobeerd netwerk te resetten. 

Ik vind het oprecht heel vervelend dat er nog geen duidelijkheid is. Je zou het nog een keer voor kunnen leggen aan de technische dienst middels een ticket. Ik heb daar als moderator van KPN helaas geen mogelijkheden voor vrees ik.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 29, 2025

Ook Apple klantenservice heeft de redenatie dat wanneer de hardware goed is het bij het netwerk moet liggen. Wie kan hier een besluit in nemen bij KPN? De technische dienst? 

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3110 reacties
  • July 29, 2025

De laatste stap is nu de technische dienst een netwerk test te laten doen, dan kunnen hun zien of het aan hun netwerk ligt of aan het toestel. 

Hun kunnen inderdaad dat besluit nemen ​@hcvg.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • July 31, 2025

het bedrijf dat mijn mobiel heeft nagekeken voor KPN heeft dinsdag mijn mobiel retour gestuurd, echter de track & trace-link (geen nummer) geeft een blanco en van PostNL heb ik ook geen reactie/mail gekregen… het pakket lijkt niet bekend, wat te doen? Kunnen jullie contact maken met het bedrijf?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • August 1, 2025

Het toestel is via KPN ter reparatie aangeboden? Dan zal er een onderzoek moeten plaatsvinden via PostNL. Ik zou dan even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt. Maar je kan ook zelf even bellen. Ik kan dat via deze Community niet bewerkstelligen helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • August 2, 2025

Dank voor alle adviezen en begeleiding, medewerkers van KPN! Het is allemaal goed gekomen met de post en het toestel! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8082 reacties
  • August 4, 2025

Fijn om te horen ​@hcvg! Post gerust nog even een bericht als we verder iets voor je kunnen betekenen.

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic