Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G


Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Dit is iets wat 2 jaar geleden speelde, @Larsie95 .

Als jij nu denkt dat je telefoon defect is dan kun je 'm gewoon ter reparatie aanbieden. 

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/schade.htm#/

 

(MITS íe via ons gekocht is, natuurlijk)


@Erwin van KPN  zowel ik als mijn zoon, beide iPhone 11 hebben sinds enige tijd hetzelfde. Het is niet te doen!! Geen bereik buiten, kan ook niet werken meer werken in de trein (1,5 uur) op mijn hotspot. Ellende hoop dat je een beter antwoord hebt dan is een oud issue, je telefoon is stuk!! 


Wij pakken hier geen individuele issues op, @Biancadevries-1975 . Excuus daarvoor.

Als er verder geen storingen gemeld zijn met masten in jouw woonplaats, dan werkt je telefoon niet goed, lijkt het. Dan zou ik er mee naar een KPN winkel gaan. Of, als je deze los hebt gekocht, naar een reparatieshop.

 


Toch wel apart, hier ook sinds vorige week met iPhone 11 geen fatsoenlijke 4G verbinding meer. 
vliegtuig stand even aan en weer uit geeft heel even goed resultaat, maar dan na minuutje weer nauwelijks iets. Zelfs appje sturen werkt dan niet, terwijl er wel 4G bovenin staat.

Je zou bijna denken dat het weer zelfde problematiek als 2 jaar geleden is?


De laatste 2 weken heb ik een hele slechte 4g verbinding met mijn iphone11.
De verbinding valt steeds weg. Zo irritant.
Geen idee waar het aan ligt.
Wat was de issue 2 jaar geleden toen zulke problemen er ook waren, en belangerijker… hoe is het opgelost?


Hier ook twee kinderen van mij met iPhones en heel slecht KPN mobiel bereik en internet sinds 2 weken. Er is echt iets aan hand. Hopelijk pakt KPN dit pro actief op en laat 't ook via dit kanaal bevestigen dat ze er mee bezig (gaan) zijn. 


We zien klanten die klachten melden en we hebben het signaal intern doorgegeven.

Mijn voorlopig advies blijft: Als je iPhone niet goed functioneert → ga naar een reparatiepunt/kpn winkel of laat via onze telefonische klantenservice een melding registreren voor onze technische dienst.


Hallo ,

Ik heb sinds ongeveer 1,5 week lastvan van dezelfde problemen: geen verbinding 4g. Google maps draait ook erg slecht. Ik kan niet gebeld worden en kan ook niet bellen!! Als er sporadisch een verbinding is, hapert het en is het onmogelijk om te verstaanbaar te communiceren.  Het is erg vervelend terwijl mijn man met Parkinson thuis zit en hij me niet kan bereiken en  ik helaas genoodzaakt ben om minimaal 2x  per week bij mijn broer die ongeneeslijk ziek te bezoeken. Veiligheids issue!! !!!

 Ik heb van alles geprobeerd : gsm uit en aan enz. 
ben al dagen aan het zoeken wat er aan de hand is en nu ik dit forum lees zie ik dat ik niet de enige ben!! 
 

graag actie KPN om deze klacht op te lossen. 
 

vr gr van zwaantje


Kan dit probleem te maken hebben met het afschakelen van de 4G 2100 MHz-band?


Sinds ruim een week heb ik ook problemen met mijn iPhone 11 en het KPN-netwerk. Ik luister op de fiets naar internetradio, maar op diverse punten tijdens de route valt de verbinding weg, en stopt de muziek. Ik heb andere apps geprobeerd, maar die laten precies dezelfde onderbrekingen zien.

Ook het resetten van mijn netwerkinstellingen liet geen verbeteringen zien.

Dus zoekend op internet is het heel toevallig dat jullie hetzelfde ervaren met de KPN-verbinding. Ik hoop dat dit wellicht aan het KPN-netwerk ligt, en zij dit kunnen oplossen


Ik heb hetzelfde probleem sinds kort, naar de KPN winkel gegaan en zei vertelde dat ik maar een andere telefoon moet kopen. 
De klantenservice meldde mij dat dit een bekend probleem tijdelijk probleem is en zal worden verholpen. Maar dat was een week geleden en ook ik heb een nieuwe sim kaart gekregen, helpt niet kaartje van een andere aanbieder geprobeerd en geen problemen met 4G, ligt dus niet aan mijn mobiel alleen met KPN 4G netwerk.


Ook ik en mijn man (allebei IPhone 11) hebben sinds een week dezelfde problemen. Ook al een nieuwe simkaart maar dat maakt geen verschil. Vandaag wederom naar de KPN winkel gegaan en schijnt een probleem te zijn in de software tussen Apple en KPN mbt de IPhone 11. Probleem is bekend maar oplossing niet… konden ook geen indicatie geven binnen welk tijdsbestek dit probleem opgelost gaat worden…..


Kpn danwel Apple moet dit oplossen. Mensen aanraden een nieuwe telefoon te kopen of voor veel geld ter reparatie aan te bieden is geen oplossing!  Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds kort met de iphone11. De oorzaak is echt niet een defecte telefoon als zoveel mensen dit probleem ineens allemaal tegelijk hebben. Kpn of Apple neem je verantwoordelijkheid aub en jaag mensen niet op kosten.


KPN moet dit probleem zo snel mogelijk fixen sinds andere providers dit probleem niet hebben. Het device is niet defect sinds andere providers wel gewoon 4G krijgen.


ik heb contact met het programma Kassa, nieuwsuur en Powned. Ik heb alle screenshots doorgestuurd. KPN reageert niet. Volgende week woensdag heb ik een interview. Heb nog steeds geen bereik/internet. Als

ik bel proberen ze mij een nieuwe telefoon te verkopen. 
 

reageer even op dit bericht als je hetzelfde probleem hebt. 
 

ik kijk uit naar de reactie en opnames

 


 

Ik heb contact met ‘Kassa’, Powned’ en nieuwsuur… ze willen hier een item over maken. Iedereen moet zijn klacht online zetten, maar ook melden bij KPN. Ook melden bij Kassa en Powned. 

 


 

Allemaal stoppen met betalen!!! Dan komen ze in actie!! Melding maken bij Kassa en Powned! Ze kOmen woensdag opnames maken. Ik kan niet zeggen welke locatie. Maar het is bij een KPN winkel. 

 


 

Ik las een reactie van ene Erwin "die van KPN zou moeten zijn”.. Die gaf ergens aan als reactie op dit probleem dat er wellicht een oplossing is om hem te laten repareren "MITS HIJ GEKOCHT IS VIA KPN!!!!” Hoezo??? want jullie verkopen een kapotte versie van de iPhone? Of een betere versie? of ik hem nou 2e hands heb of wat dan ook. Uit de reactie van jullie lees ik dat het een bekend probleem is die vanuit jullie komt. Fix dit! 

 


 

Kpn danwel Apple moet dit oplossen. Mensen aanraden een nieuwe telefoon te kopen of voor veel geld ter reparatie aan te bieden is geen oplossing!  Wij hebben exact hetzelfde probleem sinds kort met de iphone11. De oorzaak is echt niet een defecte telefoon als zoveel mensen dit probleem ineens allemaal tegelijk hebben. Kpn of Apple neem je verantwoordelijkheid aub en jaag mensen niet op kosten.

  Wat mij opviel is dat ik sinds dit probleem gaande is, ik 3x iemand aan de deur heb gehad van KPN en ik 4x ben gebeld door ze. En dat ze toen ook "toevallig” zagen dat ik een oud abonnement heb. Ook als ik bel met de klantenservice om mijn probleem te bespreken mbt geen internet en geen bel mogelijkheid dan wordt er in mijn beleving snel geschakeld om mij een nieuwe telefoon te verkopen of een anders abonnement aan te smeren. Ik zoek er niets achter maar irritant vind ik het wel 

 

Admin: quote startbericht verwijderd i.v.m. leesbaarheid, verschillende berichten die na elkaar zijn gepost hier samengevoegd voor de overzichtelijkheid van het topic
 


Hi allen, laten we geen overhaaste conclusies trekken: als er probleem is met ons mobiele netwerk dan kun je erop rekenen dat wij onze verantwoordelijkheid nemen. 

Het advies om te verlengen met een nieuw toestel komt voort uit collega's die goed mee proberen te denken, echter adviseren wij hier het volgende:

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, horen we graag zo veel mogelijk informatie van jullie, zodat de technische dienst het probleem sneller in kaart heeft. Denk hierbij aan merk en type toestel, wanneer en waar je de problemen ervaart, wat ervaar je precies, software informatie over je toestel en dergelijke. Vanuit de technische dienst zal je op de hoogte gehouden worden over je melding. Houdt ook de KPN storingspagina in de gaten. 

Het is heel vervelend om problemen met je telefoongesprekken en/of mobiele data te hebben, excuus voor het ongemak dat dit veroorzaakt.

 

Wat mij opviel is dat ik sinds dit probleem gaande is, ik 3x iemand aan de deur heb gehad van KPN en ik 4x ben gebeld door ze. En dat ze toen ook "toevallig” zagen dat ik een oud abonnement heb. Ook als ik bel met de klantenservice om mijn probleem te bespreken mbt geen internet en geen bel mogelijkheid dan wordt er in mijn beleving snel geschakeld om mij een nieuwe telefoon te verkopen of een anders abonnement aan te smeren. Ik zoek er niets achter maar irritant vind ik het wel 

Goed dat je hier niets achter zoekt @Kajan want het zal puur toeval zijn, maar ik snap heel erg goed dat dit totaal niet aansluit bij jouw huidige probleem. Is er vanuit de telefonische klantenservice wel al een melding aangemaakt voor de technische dienst voor jouw problemen met internet en bellen? Zo nee, dan wil ik je aanraden om nogmaals met ons te bellen en daar specifiek om te verzoeken! 


Hier sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem. De suggestie van de @Kpn helpdesk om de netwerkinstellingen te resetten lost niks op. Ik hoop op en verwacht een oplossing van KPN, want mijn iphone 11 is verder zo goed als nieuw en werkt als een zonnetje, dus ik ga niet honderden euro’s uitgeven aan een nieuwe telefoon…


Ook ik heb dezelfde problemen met mijn iPhone 11. Voorheen heb ik nooit problemen gehad. Als ik iemand bel horen ze me de eerste keer niet, de tweede keer wel. Tijdens een gesprek valt verschillende keren de verbinding weg, of ik ben voor de ander niet te verstaan.  
Heel vervelend. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.  
 


Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden worden over je melding. 


Alle suggesties van Maja van KPN hebben we al geprobeerd maar lossen het probleem helaas niet op. We zullen nu een melding via de technische dienst aan laten maken. Onze problemen zijn exact hetzelfde als hierboven aangegeven door Leo en we hebben geen 4G verbinding.


@Erik van KPN dat heb ik gedaan en heeft niet geholpen, vandaar mijn poging hier….


Beste, 

mij heb hetzelfde probleem als hierboven benoemd door iedereen. Sinds 2 weken echt heel erg slecht bereik, geen of nauwelijks 4G en batterij lijkt ook veel sneller op te gaan. 

Ik heb hierover al tweemaal gebeld, ben langs de winkel geweest, heb een nieuwe simkaart, heb het toestel uit en aan gezet en zelfs terug naar fabrieksinstellingen. Niks werkt en er komt ook niet echt een oplossing. 
 

Graag hoor ik of jullie het probleem al hebben gevonden want als ik bovenstaande lees lijkt dit nog niet het geval. Indien gevonden graag een termijn waarin verwacht wordt dat dit wordt opgelost en een passende compensatie. Ik kan mijn telefoon nu amper gebruiken. 
 

Alvast bedankt 

Clara


Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden worden over je melding. 

 

Hoi @Erik van KPN 

De telefonische klantenservice is overspoeld met klanten die problemen hebben met hun iPhone uit de series 11 en 12, waardoor het dus een algemeen probleem is geworden.
Wat ik heb begrepen is dat de technische dienst van KPN al in overleg is met Apple, om te kijken op welke manier dit probleem zo spoedig mogelijk verholpen kan worden.
Het is waarschijnlijk iets met het software, die deze problemen veroorzaken.

Het heeft dus geen enkele zin om de netwerkinstellingen in de iPhone te herstellen, aangezien dit het probleem niet verhelpt.

Ik verwacht dat, net zoals 2 jaar geleden, er een software update (vanuit Apple) uitgerold moet worden om dit probleem te verhelpen.

Klanten met een iPhone uit de serie 13, 14 en 15 hebben zover bekend geen problemen, op een enkeling na.

Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max en werkelijk nergens last van.
Ik zit stabiel op het 5G netwerk van KPN, met een zeer goed bereik (woon in een grote stad).
Kan zonder problemen bellen, gebeld worden en internetten via het 5G netwerk van KPN.


Hopelijk komt er meer regie vanuit KPN naar de servicedesk. Er is overduidelijk een issue met de iPhone 11 en 12 op het KPN netwerk. Of het nu aan de telefoon ligt of aan het netwerk dat moet uitgezocht worden (en opgelost). Alleen helpdesk: stop aub met de standaard antwoorden zoals sim wissel en netwerk instellingen resetten. En al helemaal met het advies om je iphone te laten maken en daarmee iedereen op eventuele onnodige (onderzoek) kosten te jagen. Wees open en transparant en zeg dat het tijd kost om de oorzaak te achterhalen. 


Having exactly same problems with my iPhone 11 for the last 2 weeks (approx).


Reageer