Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ik ben ergens best blij dat meerdere klanten dit ervaren. Mijn zoon heeft een iPhone 11 en belt over Simyo. Die is ook al een aantal weken slecht bereikbaar en kan nog geen webpagina openen. Ik dacht dat de antenne misschien kapot was.

Over een week gaan we op vakantie naar Frankrijk. Weet iemand of deze netwerkenproblemen dan ook gelden? Of is dat alleen in Nederland? Ik weet namelijk niet hoe dit technisch allemaal werkt.

Ik mag bij KPN namelijk verlengen en zit er sterk aan te denken om nog een nieuwe iPhone te kopen en mijn oude 13 tijdelijk aan mijn zoon uit te lenen. Maar dat is eigenlijk te gek voor woorden.
 


Ik ben ergens best blij dat meerdere klanten dit ervaren. Mijn zoon heeft een iPhone 11 en belt over Simyo. Die is ook al een aantal weken slecht bereikbaar en kan nog geen webpagina openen. Ik dacht dat de antenne misschien kapot was.

Over een week gaan we op vakantie naar Frankrijk. Weet iemand of deze netwerkenproblemen dan ook gelden? Of is dat alleen in Nederland? Ik weet namelijk niet hoe dit technisch allemaal werkt.

Ik mag bij KPN namelijk verlengen en zit er sterk aan te denken om nog een nieuwe iPhone te kopen en mijn oude 13 tijdelijk aan mijn zoon uit te lenen. Maar dat is eigenlijk te gek voor woorden.
 

 

Hoi @Marc83,

Zover bekend, speelt dit vervelende probleem zich alleen af binnen Nederland op het KPN netwerk, en niet op de buitenlandse netwerken (zowel op 4G als 5G).
De klachten van mede klanten spelen zich ook hoofdzakelijk af binnen Nederland.
In Frankrijk maak je gebruik van een Frans mobiel netwerk (zoals Orange of SFR), en zou het dus gewoon moeten werken.

De keuze om je mobiele abonnement te verlengen bij KPN ligt volledig bij jezelf, al spelen de problemen zich niet voor bij de iPhones uit de series 14 en 15, wat een pluspunt is!
Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max en heb nergens last van.


Ik ben ergens best blij dat meerdere klanten dit ervaren. Mijn zoon heeft een iPhone 11 en belt over Simyo. Die is ook al een aantal weken slecht bereikbaar en kan nog geen webpagina openen. Ik dacht dat de antenne misschien kapot was.

Over een week gaan we op vakantie naar Frankrijk. Weet iemand of deze netwerkenproblemen dan ook gelden? Of is dat alleen in Nederland? Ik weet namelijk niet hoe dit technisch allemaal werkt.

Ik mag bij KPN namelijk verlengen en zit er sterk aan te denken om nog een nieuwe iPhone te kopen en mijn oude 13 tijdelijk aan mijn zoon uit te lenen. Maar dat is eigenlijk te gek voor woorden.
 

Of het ook in Frankrijk is weet ik niet zeker, maar ik zie op meerdere fora problemen momenteel met 4G icm oa iPhone 11 (sinds de update naar 17.5.1).


Oa:
https://discussions.apple.com/thread/255628944?sortBy=best

https://discussions.apple.com/thread/255635002?sortBy=best


https://www.reddit.com/r/iOSBeta/s/LpztFfS6MK

(en nog een boel reddit posts zonder reacties)

 

Las ergens dat ‘VoLTE’ en ‘beperk IP adrestracking’ uitzetten kon helpen, dus dat maar proberen. 
Edit: Nu al half uur 4G zonder problemen, zou het..? 😅

En voor sommigen heeft een complete reset geholpen. 


Ik ben met deze problemen in DUitsland, België en nu in Griekenland geweest, het probleem is daar ook overal, inmiddels 7 weken verder. Bij terugkomst gaan aale abonnementen die ik heb(6 stuks), ben al >30 jaar klant meteen worden opgezegd en een claim voor restitutie volgt, juridische bijstand i heeft mijn dossier inmiddels voorbereid. Al deze tijd geen reactie van KPN en al helemaal geen update van deze absurde storing die uitsluitend KPN treft en die is veroorzaakt door een update die zij hebben doorgevoerd! Als beheerder/technische dienst hoor je op zijn minst te weten dat in soortgelijke gevallen terugdraaien van een update dan in ieder geval een oplossing is!!!!!!!


Persoonlijk denk ik dat KPN er echt alles aan doet, eerlijk gezegd, maar dat dit ingewikkelder ligt dan gedacht. Het zal wel een juridische touwtrekkerij zijn. Want wie is verantwoordelijk? Ik weet in ieder geval dat ik een andere telefoon ga halen (moest uiteindelijk toch) en dat ik maar wacht totdat het probleem is opgelost. 


Persoonlijk denk ik dat KPN er echt alles aan doet, eerlijk gezegd, maar dat dit ingewikkelder ligt dan gedacht. Het zal wel een juridische touwtrekkerij zijn. Want wie is verantwoordelijk? Ik weet in ieder geval dat ik een andere telefoon ga halen (moest uiteindelijk toch) en dat ik maar wacht totdat het probleem is opgelost. 

Oorzaak is bekend, komt door update vanuit KPN waardoor iPhone 11 steeds terugspringt naar 2 en 3 G. Apple werkt allang mee maar de bal ligt bij KPN.

Totaal absurd om dan een nieuwe telefoon te moeten aanschaffen, die dat vooral pas op het moment dat je dat van plan was en claim restitutie bij KPN ivm niet leveren diensten conform abonnement tot er een oplossing is en netwerkproblemen zijn hersteld. Zoiets heet consumentenrecht……!


Ik merk ook op dat mijn iPhone 11 warmer wordt als ik van huis ben 😞 Batterij gaat ook sneller leeg.

Ik ben dus bijna verplicht om een andere telefoon te kopen? Kan KPN geen leentoestelllen regelen totdat alles is opgelost?


Het klopt dat de telefoon dat oververhit raakt omdat het steeds blijft zoeken naar een netwerkverbinding en blijft wisselen tussen 2,3 en 4 . Dit kan schadelijk zijn voor je toestel, ook beschadiging agv deze problemen kun je claimen bij KPN of doen een claim/klacht in via consumentenbond, ombudsman, verzekering of soortgelijke organisaties. Voorbeeldbrieven kun je daar in de regel ook opvragen.


Ik heb voor nu ook een melding gemaakt bij Tros Radar. Hopelijk kunnen zij er een topic over maken.


Heel goed, ik zou iedereen willen vragen dat ook te gaan doen zodat er in de uitzending aandacht aan wordt besteed!!!!! Blijkbaar is KPN te arrogant om de klanten met dit probleem met urgentie te woord te staan met een uitleg, update of een tegemoetkoming, zit dus niets anders op, inmiddels heeft dit probleem al 8 weken doorlooptijd gehad en communicatie blijft volledig achterwege.


Oa:
https://discussions.apple.com/thread/255628944?sortBy=best

https://discussions.apple.com/thread/255635002?sortBy=best


https://www.reddit.com/r/iOSBeta/s/LpztFfS6MK

(en nog een boel reddit posts zonder reacties)

 

Las ergens dat ‘VoLTE’ en ‘beperk IP adrestracking’ uitzetten kon helpen, dus dat maar proberen. 
Edit: Nu al half uur 4G zonder problemen, zou het..? 😅

En voor sommigen heeft een complete reset geholpen. 



Zowaar al een paar uur (incl navigerend met Maps) al okay internet. Niet 100%, maar wel 80%. Afgelopen dagen was het meer 20%.


In Griekenland inderdaad ook hetzelfde probleem. Batterij snel leeg, geen internet en niet bereikbaar (behalve via Wifi). Duurt allemaal erg lang. Vervelend!


Twee jaar geleden hetzelfde probleem. Alle adviezen opgevolgd. Ook bij KPN ter reparatie aangeboden. Niets bijzonders te vinden. Ik moest betalen voor onderzoek. Ik heb dit geweigerd. Telefoon werd dan niet teruggestuurd. Zeer boos geworden en tot mijn verbazing de volgende dag een nieuwe telefoon ontvangen.

Ik zie nu hetzelfde patroon. Ontkennen dat er een probleem is. Zeggen dat het toestel stuk is enz. Hopen dat je het opgeeft.

Wij hadden thuis 3 iPhone 11’s. Nu geven de 2 andere iPhones dezelfde kuren.

Zelfde problemen op zelfde dag ontstaan. Hopelijk erkent KPN dat het probleem bij hen ligt. Anders keuze tussen nieuwe telefoon of andere provider. Ik weet wat het minste kost….


Twee jaar geleden hetzelfde probleem. Alle adviezen opgevolgd. Ook bij KPN ter reparatie aangeboden. Niets bijzonders te vinden. Ik moest betalen voor onderzoek. Ik heb dit geweigerd. Telefoon werd dan niet teruggestuurd. Zeer boos geworden en tot mijn verbazing de volgende dag een nieuwe telefoon ontvangen.

Ik zie nu hetzelfde patroon. Ontkennen dat er een probleem is. Zeggen dat het toestel stuk is enz. Hopen dat je het opgeeft.

Wij hadden thuis 3 iPhone 11’s. Nu geven de 2 andere iPhones dezelfde kuren.

Zelfde problemen op zelfde dag ontstaan. Hopelijk erkent KPN dat het probleem bij hen ligt. Anders keuze tussen nieuwe telefoon of andere provider. Ik weet wat het minste kost….

meldt het bij RADAR, aandacht erop laten vestigen, KPN doet al 2 maanden niets!!!!! Consumentenrecht wordt ernstig geschaad.

 


@Chris2811 we zijn ons bewust dat dit speelt en het wordt door de technische dienst samen met de leveranciers onderzocht. We ontkennen het niet, we nemen het serieus. 
Heb je ons al gebeld op 0800-0402? Via die weg kan een melding voor de technische dienst worden aangemaakt zodat ze jouw gegevens mee kunnen nemen in het onderzoek.


@Chris2811 we zijn ons bewust dat dit speelt en het wordt door de technische dienst samen met de leveranciers onderzocht. We ontkennen het niet, we nemen het serieus. 
Heb je ons al gebeld op 0800-0402? Via die weg kan een melding voor de technische dienst worden aangemaakt zodat ze jouw gegevens mee kunnen nemen in het onderzoek.

Jasper, zou je willen stoppen met steeds dezelfde antwoorden.  Ik en menig andere klant hebben reeds meerdere malen gebeld, diverse meldingen gedaan en klacht ingediend. Geen enkele respons of terugkoppeling, KPN neemt het dus NIET serieus. Geef het gewoon toe, geen enkele provider of professioneel gaat zo om met klanten. Onbereikbaar zijn in 2024 gedurende 2 maanden is absurd. Overigens is er ook geen compensatie, abonnement wordt maandelijks afgeschreven zonder leveren van diensten. Ik ga een jurist hierop zetten. Hoe kun je als bedrijf zo omgaan met een probleem?!!!!!!


Jasper, zou je willen stoppen met steeds dezelfde antwoorden.

Nee, want dan zou ik tegen je liegen. Dit is wat de situatie is. Dit is de realiteit. Het aanmaken van de melding naar de technische dienst hoeft maar 1x gedaan te worden, daarna heeft het geen extra meerwaarde

Wij zijn ook heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek, maar dat is er nog niet. Als we meer weten delen we het.


KPN Schreef:

20/6/2024: Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Momenteel verzamelen we gegevens en doen we testen om de oorzaak te achterhalen. We werken hard aan een oplossing en houden je via deze pagina op de hoogte.
 

@Jasper van KPN : de bovenstaande vage mededeling is natuurlijk verre van compleet en bagatelliseert het probleem (of is een poging imagoschade te beperken).

De ‘gegevens’ worden verzameld door, zoals blijkt uit jouw antwoorden en die van de andere moderators op dit forum, dat klanten die deze problemen ervaren, telefonisch contact moeten opnemen. 

Niet iedereen die bovenstaande mededeling leest en problemen ondervindt, zal de weg naar dit forum weten te vinden. Of de moeite nemen een account aan te maken, om dit probleem te melden, want waarom zou je, als men leest dat er ‘gegevens worden verzameld’?

Waarom niet concreet melden, dat klanten met een iPhone 11, iPhone 12 en SE, problemen met bellen en internetten kunnen ondervinden en in dat geval contact moeten opnemen met 0800-0402 om een ticket aan te laten maken.

Dat is een stuk duidelijker dan een vage mededeling. En een begin van duidelijke en open communicatie. En bovenal duidelijk naar klanten die problemen ondervinden, dat zij die vooral zelf moeten melden.


Als je daarna het stappenplan volgt op de storingspagina, word je alsnog die kant op gewezen. Het ticket kan ook via onze Facebook en X (Twitter) worden aangemaakt, maar de reden dat wij de telefonische optie geven is dat dat sneller gaat. Wij hebben die optie niet, daarom moeten we andere opties geven.


Bij mij zijn alle problemen voorbij. Sinds vorige week valt het niet meer uit.

Accu was leeg en telefoon direct met powerbank weer aangezet. Hij heeft 1 minuut uitgestaan. Geen idee of deze reboot de oplossing was bij mijn iPhone 12 mini.

 

In Metro, Tram en Trein en op fiets valt niet meer uit. Continu Q-music en Joe luisteren zonder uitval.

 

Heb na probleem niet meer optrad ook weer de 5G weer op automatisch gezet. Continu 5G verbinding. Ook op 5G valt niet meer uit continu muziek luisteren via app.


Ook ik heb sinds afgelopen vrijdag deze problemen met mijn iphone 11. Nooit eerder gehad en heb m al bijna 5 jaar. Internet doet het een paar minuten en valt dan weer weg etc. Je merkt dat de telefoon in een loop verbinding blijft proberen te maken met het netwerk (telefoon wordt heet)

Hoop dat er snel een oplossing komt. Zo heb ik weinig aan mijn abonnement met onbeperkte data


Heb nu 3 collega's met Iphone 11 die nu 4 weken geen data verbinding hebben, meldingen gemaakt en teruggebeld door TD. Regelmatig contact met helpdesk via telefoon, ook stappenplanen GSM uit en aan /simkaart eruit en erin stoppen, zelfs drie keer met vergiet op mijn kop oerkreten roepend ronde Iphone gedanst, niets werkt!

Vragen waar we wel antwoord op willen hebben aub:

Het erge is dat we geen enkele vooruitgang zien , vertel eens KPN medewerker: bij hoeveel klanten speelt dit probleem en bij hoeveel klanten is het probleem opgelost? 

We hoeven toch niet onze Iphone 11 te vervangen door andere GSM's omdat KPN het probleem niet kan oplossen?

Wanneer kunnen we nieuwe Iphone's met korting kopen?


Eindelijk heb ik gevonden wat er aan de hand is. Ik loop al weken te sukkelen met meerdere telefoons en meerdere simkaarten. Ticket aangemaakt bij KPN, en ik heb zelfs een nieuwe telefoon (weliswaar een tweedehands oud model dus opnieuw met hetzelfde issue) gekocht omdat ik dacht dat mijn toestel kapot was. Ten onrechte dus.

Het zou op zijn minst fraai zijn om:

  1. een indicatie te krijgen van hoe lang jullie inschatten dat dit nog gaat duren
  2. een terugbetaling van abonnementskosten. Nu is het alsof je bij de McDrive betaalt bij het eerste raam maar vervolgens bij het tweede raam je burgers niet krijgt.

Kan er misschien iemand van het technische team een antwoord formulieren en dat hier plaatsen, misschien via een moderator?

We wachten al langer dan een maand en sommige mensen hebben al onnodige kosten gemaakt. Ik lees op Reddit dat er mensen zijn die dachten dat hun iPhone 11 stuk was en die hebben ze inmiddels al vervangen. De mensen die hier zijn, inclusief ikzelf, zijn hier of per toeval gekomen, doordat ze zelf onderzoek hebben gedaan of doordat ze door iemand hier naartoe zijn verwezen. Maar nooit door communicatie van KPN…


Reageer