Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Goedenavond, ik heb hier helaas geen ander antwoord op dan eerder al wordt gegeven.
Als je problemen hebt met je toestel kun je hier een ticket voor laten aanmaken via 0800-0402, mijn collega's nemen dit daar verder mee.


Heb nu 3 collega's met Iphone 11 die nu 4 weken geen data verbinding hebben, meldingen gemaakt en teruggebeld door TD. Regelmatig contact met helpdesk via telefoon, ook stappenplanen GSM uit en aan /simkaart eruit en erin stoppen, zelfs drie keer met vergiet op mijn kop oerkreten roepend ronde Iphone gedanst, niets werkt!

Vragen waar we wel antwoord op willen hebben aub:

Het erge is dat we geen enkele vooruitgang zien , vertel eens KPN medewerker: bij hoeveel klanten speelt dit probleem en bij hoeveel klanten is het probleem opgelost? 

We hoeven toch niet onze Iphone 11 te vervangen door andere GSM's omdat KPN het probleem niet kan oplossen?

Wanneer kunnen we nieuwe Iphone's met korting kopen?

Helemaal mee eens, geen enkele vooruitgang, KPN graag transparantie en update!!!!!!!!?


@Jasper van KPN en @Thomas van KPN 

Net 2 medewerkers gesproken, een uur verder en helaas geen melding kunnen maken.

Sinds 2 weken (waarschijnlijk ios update en niet de netwerkverbeteringen kpn zoals ik eerst dacht) verbindingsproblemen 4G bij iPhone se 2020.

Jammer van de incompetente klantenservice.


Eindelijk heb ik gevonden wat er aan de hand is. Ik loop al weken te sukkelen met meerdere telefoons en meerdere simkaarten. Ticket aangemaakt bij KPN, en ik heb zelfs een nieuwe telefoon (weliswaar een tweedehands oud model dus opnieuw met hetzelfde issue) gekocht omdat ik dacht dat mijn toestel kapot was. Ten onrechte dus.

Het zou op zijn minst fraai zijn om:

  1. een indicatie te krijgen van hoe lang jullie inschatten dat dit nog gaat duren
  2. een terugbetaling van abonnementskosten. Nu is het alsof je bij de McDrive betaalt bij het eerste raam maar vervolgens bij het tweede raam je burgers niet krijgt.

Precies, die vragen heb ik al meerdere malen gesteld maar geen terugkoppeling of reactie op meldingen en klacht, waarom krijg ik geen antwoord of restitutie van abonnementskosten? Waarom gaatvKPN zo onprofessioneel om met klanten? 
meldingen indienen is puur om zgn ermee bezig te zijn. 
heb zo vaak al gebeld omdat ik niets meer hoor maar wordt steeds met totaal het riet ingestuurd met ; we hebben het in onderzoek. Geen updates of energie voortgang sinds 8 weken inmiddels!!!!


Als je daarna het stappenplan volgt op de storingspagina, word je alsnog die kant op gewezen. Het ticket kan ook via onze Facebook en X (Twitter) worden aangemaakt, maar de reden dat wij de telefonische optie geven is dat dat sneller gaat. Wij hebben die optie niet, daarom moeten we andere opties geven.

Tja… als je op kantoor zit met een goede internetverbinding, dan is het doorklikken van het stappenplan op de laptop een prima mogelijkheid. Anders is het als je dat op een telefoon moet doen. En al helemaal als je daarop nauwelijks internet hebt…


Hi,
Super irritant dit… hele gezin zit op een Iphone 11 en in meer of mindere mate hebben we problemen. 
Ik snap ook niet dat dat KPN geen sms bericht pusht met informatie dat dit speelt. 

Als dit toch langer duurt ga ik het volgende stappenplan volgen voor goede internet op mijn iphone 11. 
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only


Hier al ruim een maand drama met bellen en data buiten wifi om!

Echt niet te doen. Ben voor werk veel onderweg en niks komt aan, kan geen fatsoenlijke gesprekken voeren onderweg. Meerdere malen gebeld. Onbegrijpelijk dat KPN denkt iets tegen Apple te kunnen beginnen. Kom met een passende compensatie voor je vaste klanten. Iedereen weet dat een mobiel niet weg te denken is uit het dagelijks leven. Ik zou uiterlijk morgen een terugkoppeling krijgen. Ben erg benieuwd!!!


Hier al ruim een maand drama met bellen en data buiten wifi om!

Echt niet te doen. Ben voor werk veel onderweg en niks komt aan, kan geen fatsoenlijke gesprekken voeren onderweg. Meerdere malen gebeld. Onbegrijpelijk dat KPN denkt iets tegen Apple te kunnen beginnen. Kom met een passende compensatie voor je vaste klanten. Iedereen weet dat een mobiel niet weg te denken is uit het dagelijks leven. Ik zou uiterlijk morgen een terugkoppeling krijgen. Ben erg benieuwd!!!

Je krijgt geen terugkoppeling kan ik je uit ervaring zeggen. Nooit terugkoppeling gekregen op meldibg(en) of klachten die ik sinds dit speelt heb ingediend. 

als je zelf belt en vraagt waarom je niets hoort moeten ze het zgn navragen of men komt met de dooddoener dat het in onderzoek is. Vaak moet je weer alles opnieuw uitleggen, blijkbaar worden ervoor nog eens geen belverslagen geregistreerd. Ik ben zo vreselijk boos hierover, kost mij iedere jaar zoveel tijd en moeite terwijl KPN geen enkele urgentie lijkt te zien, onbereikbaarheid is voor dit bedrijf acceptabel geworden, kan er niets anders van makem.


Hier al ruim een maand drama met bellen en data buiten wifi om!

Echt niet te doen. Ben voor werk veel onderweg en niks komt aan, kan geen fatsoenlijke gesprekken voeren onderweg. Meerdere malen gebeld. Onbegrijpelijk dat KPN denkt iets tegen Apple te kunnen beginnen. Kom met een passende compensatie voor je vaste klanten. Iedereen weet dat een mobiel niet weg te denken is uit het dagelijks leven. Ik zou uiterlijk morgen een terugkoppeling krijgen. Ben erg benieuwd!!!

@Lein 13 binnen 10 werkdagen zal je een terugkoppeling ontvangen. Wel is het zo dat het onderzoek nog loopt en dat de terugkoppeling dan ook zo algemeen zal zijn (behalve als we het idee hebben dat er bij jou iets anders aan de hand is). 


Hier al ruim een maand drama met bellen en data buiten wifi om!

Echt niet te doen. Ben voor werk veel onderweg en niks komt aan, kan geen fatsoenlijke gesprekken voeren onderweg. Meerdere malen gebeld. Onbegrijpelijk dat KPN denkt iets tegen Apple te kunnen beginnen. Kom met een passende compensatie voor je vaste klanten. Iedereen weet dat een mobiel niet weg te denken is uit het dagelijks leven. Ik zou uiterlijk morgen een terugkoppeling krijgen. Ben erg benieuwd!!!

@Lein 13 binnen 10 werkdagen zal je een terugkoppeling ontvangen. Wel is het zo dat het onderzoek nog loopt en dat de terugkoppeling dan ook zo algemeen zal zijn (behalve als we het idee hebben dat er bij jou iets anders aan de hand is). 
 

 

Er volgt GEEN terugkoppeling, bij alle meldingen en klqchten steeds zelf moeten bellen om update te krijgen die er niet zijn. Vaak ook op ieuw weer alles moeten herkauwen, enige wat men zegt evt is: we hebben het in onderzoek‘. Dat nu al 9 weken!!!!!!!!!!


Hier al ruim een maand drama met bellen en data buiten wifi om!

Echt niet te doen. Ben voor werk veel onderweg en niks komt aan, kan geen fatsoenlijke gesprekken voeren onderweg. Meerdere malen gebeld. Onbegrijpelijk dat KPN denkt iets tegen Apple te kunnen beginnen. Kom met een passende compensatie voor je vaste klanten. Iedereen weet dat een mobiel niet weg te denken is uit het dagelijks leven. Ik zou uiterlijk morgen een terugkoppeling krijgen. Ben erg benieuwd!!!

@Lein 13 binnen 10 werkdagen zal je een terugkoppeling ontvangen. Wel is het zo dat het onderzoek nog loopt en dat de terugkoppeling dan ook zo algemeen zal zijn (behalve als we het idee hebben dat er bij jou iets anders aan de hand is). 

16-06-2024 en 17-06-2024 contact gehad met de klantenservice  en ticket aangemaakt

nooit meer wat van vernomen    geen bevestiging en geen terug koppeling 


Ik begrijp volkomen dat dit een vervelende situatie is en dat de onduidelijkheid niet leuk is. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden zodra er duidelijkheid. Tot die tijd is het advies om tickets te blijven aanmaken via de klantenservice op 0800-0402. 


Dan heeft de technische dienst van kpn waarschijnlijk “het idee dat er bij jou iets anders aan de hand is” @Rudi Baas.

Immers: 

…binnen 10 werkdagen zal je een terugkoppeling ontvangen. Wel is het zo dat het onderzoek nog loopt en dat de terugkoppeling dan ook zo algemeen zal zijn (behalve als we het idee hebben dat er bij jou iets anders aan de hand is). 

Ik begrijp hieruit dat degenen die problemen ondervinden, de moeite nemen één of meerdere tickets te laten aanmaken en binnen 10 werkdagen geen terugkoppeling ontvangen, er dus vanuit moeten gaan, dat “kpn het idee heeft dat er bij hun iets anders aan de hand is” @Marcia van KPN , kpn er verder het zwijgen toe doet en de melder in het ongewisse laat? 

 


Beste KPN,

Ook ik loop sinds kort tegen verbindingsproblemen aan met mijn Iphone 11. Exact in lijn met de hierboven omschreven klachten, en de klachten die twee jaar geleden speelden. Toen heeft KPN klanten wel gecompenseerd en erkend dat er problemen waren. 

Ik begrijp van de klantenservice dat KPN hier momenteel nog niks mee doet. Een aantal vragen:

  • Wat is er voor nodig om KPN weer onder ogen te laten komen dat er blijkbaar weer structureel iets mis is met haar netwerk in combinatie met de Iphone 11?
  • Waarom werd dat punt twee jaar geleden wel bereikt, en hoe ver zit dat punt af van de huidige situatie?
  • Klanten van KPN met een Iphone 11 hebben slecht tot zeer slechte verbinding (telefonie en 4g) en KPN kan dit momenteel niet oplossen. Welke andere oplossing is er behalve het aanschaffen van een andere Iphone of het overstappen naar een andere provider?

Groet


Ik kan je het volgende aangeven @Luuk Groeneweg Het is zo dat er onderzoek loopt via de Technische Dienst. Dus dat er aan jou is aangegeven dat er niets gebeurd, is niet correct. 

Over de andere vragen, daar kunnen we op dit moment niets over zeggen. Mocht er informatie zijn die gedeeld kan worden, zullen we dat uiteraard doen. 


Ik vind het wel erg makkelijk zo. Tickets aanmaken, bellen en maar afwachten. Als het een week zo was, prima, maar we hebben het hier over meer dan een maand. Dit is toch geen service van het beste netwerk van Nederland? Bied dan tijdelijk een andere oplossing aan, bijvoorbeeld een telefoon in bruikleen.

Als het in het nieuws komt, zal er waarschijnlijk plotseling wel een reactie komen met oorzaak en wellicht een oplossing voor de vele klanten die hier last van hebben.

Ja, we bellen naar de helpdesk en wachten. Maar ondertussen kan KPN toch een tussenoplossing bieden? Of een scherpe aanbieding voor de mensen die kunnen overstappen op een andere telefoon? Is toch wel iets te bedenken? 
 

Dadelijk weer iemand van KPN die met een standaard antwoord komt waar we niks aan hebben. Het is overduidelijk dat jullie niks kunnen doen. Dat is al een maand zo. Maar denk in oplossingen, wat kunnen jullie wel voor ons betekenen?


Ik kan je het volgende aangeven @Luuk Groeneweg Het is zo dat er onderzoek loopt via de Technische Dienst. Dus dat er aan jou is aangegeven dat er niets gebeurd, is niet correct. 

Over de andere vragen, daar kunnen we op dit moment niets over zeggen. Mocht er informatie zijn die gedeeld kan worden, zullen we dat uiteraard doen. 

Dank Jeroen. Beide medewerkers bij de klantenservice die ik gesproken heb waren inderdaad niet op de hoogte van de huidige problemen met de Iphone 11 i.c.m. het KPN netwerk. Nadat ik hen vertelde van o.a. dit topic, en zij intern een-en-ander uitgezochten, erkenden ze dat er inderdaad problemen zijn zijn. Het zou al ontzettend helpen als de medewerkers van de klantenservice op de hoogte zijn van de problemen en het feit dat er een onderzoek loopt. Het is wat ongelukkig dat ik als klant degene moet zijn die degene die ik bij KPN spreek op de hoogte moet stellen. 

Ik snap dat onderzoek even kan duren. KPN zal ook met Apple om tafel moeten. Dat maakt wel dat klanten met dit probleem nu geen gebruik kunnen maken van het KPN product. Kan ik je nog om een advies vragen wat klanten met deze problemen in afwachting van het onderzoek het beste kunnen doen? 


Je kan toch een andere provider nemen die niet  het KPN netwerk  gebruikt! Daar ben ik op dit moment mee bezig! Het is namelijk alleen KPN die dit probleem heeft! 


Ook ik ervaar net als iedereen hierboven slecht tot geen 4G met mijn Iphone 11 sinds een week of 4.. Een andere simkaart gekregen, maar help niet. Alle andere ‘oplossingen’ van KPN geprobeerd en niks werkt, zoals eigenlijk iedereen aan geeft. Gisteren terug gebeld en het is zoals de medewerker zei een bekend probleem met KPN en Apple met de Iphone 11 en 12. Hij kon niet zeggen wanneer hiervoor een oplossing komt. Ligt dus zeker niet aan een defecte Iphone! Dit is vreselijk vervelend, je bent nergens bereikbaar, kan geen betaalapps gebruiken, geen parkeerapps etc, niks werkt. Als ik gebeld word gaat de telefoon niet eens over en krijg ik een smsje dat ik oproep heb gemist, zelf bellen werkt ook beroerd, niks werkt. 
Is te hopen dat dit probleem heel snel word opgelost en er een compensatie tegenover staat, je betaald wel voor je abbonement!! Sinds paar maanden lid van KPN maar wat heb ik me hierin vergist!! 


Dit probleem heeft zich 2 jaar geleden ook voorgedaan. Mijn iPhone 11 is toen na 10(!!!) maanden omgeruild voor een iPhone 12. Het was echt dramatisch. Ik heb bijna iedere week aan de telefoon gehangen maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het was altijd afwachten. Alles ging mis, niemand wist precies hoe het zat. En toen het eindelijk wel duidelijk was nog weken op die nieuwe telefoon kunnen wachten, omdat kpn er een zooitje van had gemaakt met de lijsten.


Nu sinds 2 weken weer dezelfde verbindingsproblemen met de iPhone 12, steeds wegvallend internet en slecht telefonisch bereik. Echt om te janken, want ik ben bang dat dit weer maanden gaat duren….

 

kpn zeer slecht dat jullie je klanten zo lang laten wachten! Schandalig.. 


Ook hier problemen met 4G en iPhone 11. S’middags rond half 1 nog wat nieuws artikelen gelezen tijdens pauze op werk. Daarna heeft telefoon aan de lader gezeten. Toen ik om 3 uur mijn mail wilde checken bleek ik geen en/of slechte verbinding met 4G te hebben. 

Ik dacht eerst een storing o.i.d bij KPN. Maar nadat de telefoon het wel telkens even deed na uit en aanzetten en ik niets kon vinden over storingen op internet uiteindelijk hier uit gekomen.

Met KPN gebeld en zoals de medewerker aangaf een andere sim kaart geprobeerd. Met een andere sim kaart van KPN nog steeds geen 4G. Met een andere provider heeft de telefoon wel werkend 4G.


Ik verzoek iedereen het probleem en vooral het uitblijven van reactie of oplossing vanuit KON te melden bij RADAR zodat het onder de publieke aandacht komt en vanuit daar KPN met een reactie moet gaan komen.


Voor iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van AirPort afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 


Ik kan je het volgende aangeven @Luuk Groeneweg Het is zo dat er onderzoek loopt via de Technische Dienst. Dus dat er aan jou is aangegeven dat er niets gebeurd, is niet correct. 

Over de andere vragen, daar kunnen we op dit moment niets over zeggen. Mocht er informatie zijn die gedeeld kan worden, zullen we dat uiteraard doen. 

Dank Jeroen. Beide medewerkers bij de klantenservice die ik gesproken heb waren inderdaad niet op de hoogte van de huidige problemen met de Iphone 11 i.c.m. het KPN netwerk. Nadat ik hen vertelde van o.a. dit topic, en zij intern een-en-ander uitgezochten, erkenden ze dat er inderdaad problemen zijn zijn. Het zou al ontzettend helpen als de medewerkers van de klantenservice op de hoogte zijn van de problemen en het feit dat er een onderzoek loopt. Het is wat ongelukkig dat ik als klant degene moet zijn die degene die ik bij KPN spreek op de hoogte moet stellen. 

Ik snap dat onderzoek even kan duren. KPN zal ook met Apple om tafel moeten. Dat maakt wel dat klanten met dit probleem nu geen gebruik kunnen maken van het KPN product. Kan ik je nog om een advies vragen wat klanten met deze problemen in afwachting van het onderzoek het beste kunnen doen? 
 

iedereen met dit probleem: tussendoor je iPhone 11 op en van AirPort afhalen helpt ! Zit je zo weer op 4G. Geen idee waarom maar het werkt. Niet zelf verzonnen. Ik las de tip hier ergens. 
 

Kan iemand van de kpn dit bericht ergens bovenin vastzetten en / of mensen adviseren als tijdelijke oplossing. En misschien meenemen naar de technische dienst?!  Het werkt echt ! 

 


Ik begrijp dat volkomen @Coenn maar dan heb ik helaas op dit moment ook geen aanvullende informatie. Mijn advies is dan toch om te bellen met 0800-0402 en om dan een storingsmelding aan te laten maken. 


Reageer