Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Interessant, maar ook beangstigend.

Kan toch niet zo zijn dat een KPN antenne of iets dergelijks onze telefoons stuk maakt? Ik hoop het niet...

 

Wat mij is verteld, is dat er waarschijnlijk een batch van iPhone 11's op de markt is die niet helemaal compatibel is met het netwerk van KPN, waardoor er problemen ontstaan en hardware kapot gaat. Hoe het defect precies is ontstaan, is niet bekend. Mij is verteld dat het zeer zeldzaam is dat dit specifieke stukje hardware zo snel kapot gaat. Bijna alle soortgelijke analyses die zij uitvoeren in de Apple Store met dit probleem, hebben KPN als provider. Ik wil niemand hier beschuldigen en ik heb ook geen hard bewijs, maar het zou aannemelijk zijn dat er iets misgaat tussen de iPhone 11 en het KPN-netwerk.


Daarnaast wil ik opmerken dat dit probleem al eerder is voorgekomen in 2022, waarbij KPN-klanten een nieuwe telefoon ter vervanging kregen. 

De vraag is wie die actie destijds betaald heeft want ik denk dat dat weleens Apple geweest zou kunnen zijn. Ik vermoed dat op de achtergrond die omruilactie destijds door Apple in gang gezet is. KPN zal daar nooit een uitspraak over doen immers zij stelt zich altijd neutraal op t.o.v. haar leveranciers.

Als er daadwerkelijk een stukje hardware stuk is gegaan dan moet je je toch echt afvragen of dat veroorzaakt kan zijn door software van KPN en zo ja welke software dan. Naar mijn mening installeert KPN geen software op de telefoons. En als het aan het 4/5G netwerk van KPN zou liggen dan is de vraag of dat dan wellicht te maken heeft met de 2100MHz band die in Nederland alleen door KPN gebruikt wordt.

Ik ben ook zeer benieuwd welk stukje hardware er dan stuk gegaan zou zijn en waarom het niet meer mogelijk is om die iPhone met een simkaart van een andere provider te gebruiken.

Daarnaast lijkt niet alleen de iPhone 11 getroffen, er zijn immers ook meldingen van de iPhone 12.


Ik ben benieuwd wat KPN nu gaat doen.

Kunnen wij dan onze IPhone 11 inruilen voor een IPhone 12?

Ik hoor het graag.


Goed dat ze het onderzoek aan KPN geven. Ik ben erg benieuwd.

Maar wel gek dan dat alle iPhone 11’s rond hetzelfde tijdstip stuk zijn gegaan. Gebeurde allemaal rond eind mei/begin juni.

Bij mij begon het op Schiphol en sindsdien alleen maar problemen gehad.


De vraag is wie die actie destijds betaald heeft want ik denk dat dat weleens Apple geweest zou kunnen zijn. Ik vermoed dat op de achtergrond die omruilactie destijds door Apple in gang gezet is. KPN zal daar nooit een uitspraak over doen immers zij stelt zich altijd neutraal op t.o.v. haar leveranciers.

Als er daadwerkelijk een stukje hardware stuk is gegaan dan moet je je toch echt afvragen of dat veroorzaakt kan zijn door software van KPN en zo ja welke software dan. Naar mijn mening installeert KPN geen software op de telefoons. En als het aan het 4/5G netwerk van KPN zou liggen dan is de vraag of dat dan wellicht te maken heeft met de 2100MHz band die in Nederland alleen door KPN gebruikt wordt.

Ik ben ook zeer benieuwd welk stukje hardware er dan stuk gegaan zou zijn en waarom het niet meer mogelijk is om die iPhone met een simkaart van een andere provider te gebruiken.

Daarnaast lijkt niet alleen de iPhone 11 getroffen, er zijn immers ook meldingen van de iPhone 12.

In mijn reactie schreef ik ook dat het inderdaad ging om iPhone 11 en 12. Wat ik schreef, was dat de medewerker van de Apple Store nu vaker opmerkt dat er mensen komen met soortgelijke problemen (significant vaak de desbetreffende iPhones met het mobiele netwerk van KPN). Ik heb de analyse zelf gezien en de resultaten gaven echt aan dat het niet meer werkt. Ik ben niet heel thuis in technische termen, maar ik kan me vaag herinneren dat het iets was met "solar". De medewerker die mij hielp, beschreef het als een component die verbinding maakt met het mobiele netwerk. Omdat dit bij mij stuk was, kan ik dus ook geen verbinding maken met bijvoorbeeld het Odido netwerk, wat ik zeker ook heb geprobeerd.


In mijn reactie schreef ik ook dat het inderdaad ging om iPhone 11 en 12. Wat ik schreef, was dat de medewerker van de Apple Store nu vaker opmerkt dat er mensen komen met soortgelijke problemen (significant vaak de desbetreffende iPhones met het mobiele netwerk van KPN). Ik heb de analyse zelf gezien en de resultaten gaven echt aan dat het niet meer werkt. Ik ben niet heel thuis in technische termen, maar ik kan me vaag herinneren dat het iets was met "solar". De medewerker die mij hielp, beschreef het als een component die verbinding maakt met het mobiele netwerk. Omdat dit bij mij stuk was, kan ik dus ook geen verbinding maken met bijvoorbeeld het Odido netwerk, wat ik zeker ook heb geprobeerd.

Verklaart wel waarom plotseling ook mijn extra Vodafone esim niet meer werkt. Ik hou dit topic in de gaten. Zou het erg jammer vinden om afscheid te nemen van mijn trouwe iPhone :/


Ik ben benieuwd wat KPN nu gaat doen.

Kunnen wij dan onze IPhone 11 inruilen voor een IPhone 12?

Ik hoor het graag.

Ik wil opmerken dat dit probleem al eerder is voorgekomen in 2022, waarbij KPN-klanten hun iPhone 11 konden inruilen voor een iPhone 12. Dit betrof echter klanten die hun mobiel bij KPN hadden gekocht. Dit incident, dat ons allemaal treft, staat los van het probleem in 2022. Ik heb te weinig achtergrondinformatie om dat met elkaar te kunnen linken. Mijn bedoeling met mijn eerste reactie was meer om mijn inzicht te geven over mijn bezoek bij de Apple Store met dit probleem en het probleem aan te kaarten.


Dit hebben ze bij KPN niet verteld.

Ik heb net geprobeerd met Vodafone en T-Mobile te communiceren maar dat lukt helemaal niet.

Ik krijg … bij mijn verbinding en geen internet verbinding.

Helemaal geen verbinding.

De KPN komt wel, maar valt weer uit.

Dus bij mij klopt bovenstaande verhalen.

KPN waarom hebben jullie dit niet verteld?


Dit is bij T-Mobile en Vodafone.

De IPhone 11 is echt stuk 😢 


DylanJin schreef:

Ik ben niet heel thuis in technische termen, maar ik kan me vaag herinneren dat het iets was met "solar".

Dat zal dan waarschijnlijk iets met "cellular" geweest zijn.

Als dit echt een hardware issue is dan ben ik benieuwd hoe dat af gaat lopen.


Wel fijn dat we nu weten, dat we niet nog 20 keer de telefoon uit en aan moeten zetten volgens KPN. De IPhone 11 is stuk.


Als je alles al hebt geprobeerd om de netwerkinstellingen van je iPhone te resetten en zelfs het mobiele netwerk van andere telecomaanbieders niet meer werkt, dan zit je waarschijnlijk in dezelfde situatie als ik (een stukje hardware dat beschadigd is geraakt). Ik geloof dat dit probleem bij Apple en KPN wel bekend is, maar je kunt in ieder geval het probleem laten documenteren. Bij de Apple Store in Amsterdam zijn ze goed op de hoogte van dit fenomeen, maar bij de klantenservice van KPN is dat inderdaad minder het geval.

Ik zou iedereen aanraden om zo'n analyse te laten uitvoeren bij de Apple Store, want dan kunnen ze het probleem beter in beeld brengen en aankaarten bij KPN voor de toekomst. Daarnaast is het ook nog gratis en weet je 100% zeker of er iets stuk is in je iPhone.


Bedankt voor je advies.

Maar ik hoop dat KPN nu wel gaat reageren,

Want waarom weten wij nu wel waar het aan ligt.

En KPN heeft sinds 4 juli geen update meer gegeven.

Het kan toch niet zo zijn, dat ze het nu nog niet weten.

Als zelfs de Apple Store het probleem kent.


Daarnaast wil ik opmerken dat dit probleem al eerder is voorgekomen in 2022, waarbij KPN-klanten een nieuwe telefoon ter vervanging kregen. 

De vraag is wie die actie destijds betaald heeft want ik denk dat dat weleens Apple geweest zou kunnen zijn. Ik vermoed dat op de achtergrond die omruilactie destijds door Apple in gang gezet is. KPN zal daar nooit een uitspraak over doen immers zij stelt zich altijd neutraal op t.o.v. haar leveranciers.

Juist omdat kpn daar geen uitspraken over doet, is het op basis van een persoonlijk vermoeden, puur speculatief (en misschien ook wel wensdenken) dat de omruil actie destijds door Apple in gang is gezet. 
 


De kans dat het aan het mobiele netwerk van KPN ligt, lijkt mij zeer klein tot nihil, want de KPN zendmasten doen niets meer dan zenden en ontvangen van telefoongesprekken, sms’en en internet verkeer, en dit doorsturen naar de centrale.

Want als het inderdaad aan het mobiele netwerk van KPN had gelegen, hadden hoogstwaarschijnlijk een hele grote groep mobiele klanten last van dit probleem of vrijwel iedereen.
Daarnaast hebben de iPhones uit de series 13, 14 en 15 geen last van deze storing, terwijl ook deze series inmiddels op iOS 17.5.1 draaien.

Ook zijn er inmiddels Samsung smartphones bij gekomen, die op Android draaien en niet op iOS, waarmee de kans dat het mogelijk aan iOS 17.5.1. zou liggen al kleiner wordt.

Vandaar dat de technische dienst van KPN en Apple (en waarschijnlijk nu ook Samsung) de oorzaak nog steeds niet hebben kunnen vinden, waardoor het dus een zeer hardnekkig probleem is geworden, waar heel veel mobiele klanten met een iPhone uit de series 11, 12 en SE en sommige Samsung smartphones (draaiende op Android) de dupe van zijn geworden.

Vanzelfsprekend ben ik het met al mijn mede klanten/forumleden eens, dat dit probleem wel snel opgelost moet worden, of dat er eventueel vanuit Apple/Samsung een omruil actie wordt opgezet, zodat men weer normaal kan bellen en internetten.

Ook de communicatie vanuit KPN kan vele malen beter, dan tot nu toe is gebeurd.
Alle moderatoren herhalen continu hetzelfde, waardoor mensen het op een gegeven moment wel weten en zich eraan gaan irriteren.
De meeste wachten nu op een goede update vanuit KPN, met daarbij een passende oplossing.
Dat het inmiddels landelijk nieuws is geworden, is eigenlijk te treurig voor woorden, en is ook geen reclame voor KPN in zijn algemeenheid.

Dit kan KPN alleen maar mobiele klanten gaan kosten, als dit nog veel langer gaat duren.

 


Vandaar dat de technische dienst van KPN en Apple (en waarschijnlijk nu ook Samsung) de oorzaak nog steeds niet hebben kunnen vinden, waardoor het dus een zeer hardnekkig probleem is geworden, waar heel veel mobiele klanten met een iPhone uit de series 11, 12 en SE en sommige Samsung smartphones de dupe van zijn geworden.

Er wordt hier in dit topic aangegeven dat in de Apple store in Amsterdam is geconstateerd dat de oorzaak een defect van de hardware lijkt te zijn. Het zou me dan ook zeer bevreemden als er ook Samsung modellen getroffen zouden zijn door dezelfde storing.


Vandaar dat de technische dienst van KPN en Apple (en waarschijnlijk nu ook Samsung) de oorzaak nog steeds niet hebben kunnen vinden, waardoor het dus een zeer hardnekkig probleem is geworden, waar heel veel mobiele klanten met een iPhone uit de series 11, 12 en SE en sommige Samsung smartphones de dupe van zijn geworden.

Er wordt hier in dit topic aangegeven dat in de Apple store in Amsterdam is geconstateerd dat de oorzaak een defect van de hardware lijkt te zijn. Het zou me dan ook zeer bevreemden als er ook Samsung modellen getroffen zouden zijn door dezelfde storing.

 

Helaas, zijn er inmiddels ook Samsung Smartphones die last hebben van dit probleem.
Kun je gewoon terugvinden om de community, de afgelopen twee weken, enkele voorbeelden:

Storing mobiel internet, wel 5G maar verbinding werkt soms niet

Sinds verhuizing problemen met bereikbaarheid

Probleem Galaxy A12: kan dit komen door de storing die nu speelt?

Het zijn er nog niet heel veel, in vergelijking met de iPhones, maar toch.
Dat het aan het hardware zou liggen van de iPhone 11 is inmiddels vast gesteld bij de Apple Store in Amsterdam, daar werken alleen maar vakkundige mensen in dienst van Apple, en heb ik ook als Apple fan alle vertrouwen in.

Apple is ontzettend rijk, dat zul je met mij eens moeten zijn, waarom starten ze dan geen omruil actie voor de getroffen klanten van KPN (en overige providers op het KPN netwerk) naar een iPhone 13 of 14?
Zodat men weer normaal kunnen bellen en internetten.

Apple zal er echt niet armer door worden, maar juist laten zien dat ze er zijn voor hun klanten.


Ik heb nog geen sms gekregen.

Hoe lang duurt dat, nadat je een ticket hebt aangemaakt?


Helaas, zijn er inmiddels ook Samsung Smartphones die last hebben van dit probleem.

Ik denk niet dat dat hetzelfde probleem is.

 

Michel.uit.Arnhem schreef:

Dat het aan het hardware zou liggen van de iPhone 11 is inmiddels vast gesteld bij de Apple Store in Amsterdam, daar werken alleen maar vakkundige mensen in dienst van Apple, en heb ik ook als Apple fan alle vertrouwen in.

Daarmee zeg je dus feitelijk dat de oorzaak in de hardware van de iPhone 11 (en 12 / SE) zit en dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat Samsung toestellen last hebben van hetzelfde issue.


Ik heb nog geen sms gekregen.

Hoe lang duurt dat, nadat je een ticket hebt aangemaakt?

Ik wacht ook nog steeds, en ook op het beloofde bericht van de TD. Misschien vandaag maar weer eens bellen 😊 Edit: Oh nee, ben de hele dag van huis dus dat lukt niet🤪


Helaas, zijn er inmiddels ook Samsung Smartphones die last hebben van dit probleem.

Ik denk niet dat dat hetzelfde probleem is.

 

Michel.uit.Arnhem schreef:

Dat het aan het hardware zou liggen van de iPhone 11 is inmiddels vast gesteld bij de Apple Store in Amsterdam, daar werken alleen maar vakkundige mensen in dienst van Apple, en heb ik ook als Apple fan alle vertrouwen in.

Daarmee zeg je dus feitelijk dat de oorzaak in de hardware van de iPhone 11 (en 12 / SE) zit en dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat Samsung toestellen last hebben van hetzelfde issue.

 

Hoi @wjb 

Zolang de oorzaak niet is gevonden, kun je NIETS uitsluiten, dus ook niet!! dat sommige Samsung smartphones eveneens last kunnen hebben van deze storing.
 

Omtrent Apple zeg ik in feite niet, dat het 100% om een hardware probleem bij de iPhone 11 gaat.
Het is alleen maar geconstateerd bij de Apple Store, en ook alleen bij de iPhone 11, en nog niet bij de iPhone 12 en SE.

Dus alles staat nog steeds wagenwijd open, omtrent de mogelijke oorzaak van dit vervelende probleem.

Wij als klanten en forumleden zijn alleen maar aan het speculeren wat de mogelijke oorzaak (oorzaken) kan (kunnen) zijn, en dat is ook prima en goed, want dat kan een moderator alleen maar als suggestie meegeven aan de technische dienst.

Maar zoals bekend, is de oorzaak nog steeds niet officieel gevonden en bevestigd door KPN, Apple en Samsung.
 


Er is een update!


Er is een update!



Letterlijk dezelfde tekst 😂🤣 Te grappig.


Dit was de oude tekst, zit wel verschil in.


Dit was de oude tekst, zit wel verschil in.



De datum? 😋


Reageer