Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Hier ook hetzelfde probleem sinds ruim een maand, (begon ergens begin juni). Steeds geen verbinding, na alle tips online en via @kpn service helpt niets. Soms heel heel even normale verbinding en dan weer…niets. Ook hoort de ander me vaak niet als ik bel. Heel erg vervelend want verder werkt mijn iPhone 11 wel prima. Hoop snel op een goed werkende oplossing  die mij en andere iPhone gebruikers geen geld kost. 


Dit was de tekst een maand geleden.

Ik vind het jammer dat er vanuit KPN geen informatie naar buiten komt.

Wij hebben een telefoon die niet werkt, waar wij wel voor betalen iedere maand. Jaren lang. En als er een probleem is moet ik naar een website kijken, die een maand lang maar niet veranderd.

Ik krijg geen SMS. Er wordt niet gebeld door de TD. Helemaal niks. Ik weet niet wat jullie hiervan vinden?


Superslechte service van KPN!

ze kunnen in iedergeval in hun nieuwsbrief iets bekend maken over dit probleem. 


Superslechte service van KPN!

ze kunnen in iedergeval in hun nieuwsbrief iets bekend maken over dit probleem. 

Helemaal mee eens. Of iedereen een push berichtje sturen, want ze kunnen echt wel zien aan de activiteit wie er wel problemen hebben (en welke iPhone deze mensen gebruiken).

Maar ik denk dat dit de minste imagoschade geeft. Tuurlijk een deukje en mensen zullen switchen, maar niet zo erg a wanneer straks veel meer mensen op de hoogte zijn van deze problemen. Sommigen denken nu echt dat het aan hun oude iPhone ligt of sommigen hebben het niet eens echt door. Ik ben hier bijvoorbeeld ook omdat iemand mij erop heeft gewezen. Een collega van mij dacht echt dat het aan z’n oude iPhone 12 lag, omdat dat ding al heel wat schade heeft ondervonden in de loop der jaren. Dat soort mensen gaan dan ook klagen, compensatie vragen en wellicht overstappen.

Ik durf echt wel te beweren dat er iemand van KPN een analyse heeft uitgevoerd wat voor het bedrijf het beste zou uitpakken. Jammer voor de klant natuurlijk. Maar dat betekent dus minimale notificaties, vage uitleg en een woordvoerder die alles probeert te sussen.


Persoonlijk denk ik dat de techneuten van KPN en Apple al wel weten wat er aan de hand is en wordt er nu onderhandeld over wie er voor een passende oplossing gaat zorgen.


Ik heb vandaag weer gebeld.

KPN: Zelfde info als weken terug. Werken hard aan een oplossing, geven bericht wanneer ze meer weten.

Simyo: Zegt precies hetzelfde, maar weet daarnaast nog te vermelden dat er waarschijnlijk volgende week al wat meer info zal worden gedeeld.


Het meest irritante is dat als je belt met kpn dat de dame zegt dat ze niets weet van de problemen die er speelt. Ze volgt het script en de conclusie is een nieuwe sim kaart. Toe nou KPN!


Ik ben toch echt bang dat het probleem groter is dan enkel het netwerk. Ik zit momenteel in Barcelona en ook hier heb ik hetzelfde probleem. Ik zit hier helemaal niet op het KPN netwerk (Vodafone Spanje, via roaming van mijn KPN abonnement). Misschien is er toch iets stuk gegaan in de iPhone?


Ik had het ook op vakantie.

En de rest van de familie had nergens last van.

Die hadden geen IPhone 11.

Vandaag is het ook weer drama met mijn 4G.


Ik ben toch echt bang dat het probleem groter is dan enkel het netwerk. Ik zit momenteel in Barcelona en ook hier heb ik hetzelfde probleem. Ik zit hier helemaal niet op het KPN netwerk (Vodafone Spanje, via roaming van mijn KPN abonnement). Misschien is er toch iets stuk gegaan in de iPhone?

Het is in de Apple store in Amsterdam toch ook al vastgesteld dat de oorzaak in een stukje hardware van de iPhone 11 zit en dat het probleem zich daardoor ook op andere netwerken zal manifesteren.


Zeg het maar …


Ik ben benieuwd wat KPN nu gaat doen.

Kunnen wij dan onze IPhone 11 inruilen voor een IPhone 12?

Ik hoor het graag.

Zou ik niet doen. Zelfde probleem heb ik namelijk op mijn 12 mini


Gaat weer lekker …


Hier ook helaas dezelfde problemen op de buitenlandse netwerken met mijn iphone11 waaronder bv vodafone DE. Maar dat zou betekenen dat overstappen naar een andere provider in nederland ook niet zou werken. Erg frustrerend allemaal.


Zeker frustrerend dat 4G niet goed werkt.

Maar we wachten gewoon netjes af tot er nieuws is.

Ik hoop dat het allemaal morgen is opgelost.

Dan kan ik eindelijk mijn abonnement gebruiken waar het voor bedoeld is.

Gelukkig heb ik Wifi van KPN en dat moet ik wel zeggen die werkt goed.

Ik heb nog ff een testje gedaan zonder wifi 😂

Toch geen verbinding

alleen maar …. 😂😂😂😂

Maar ik weet zeker dat KPN het gaat oplossen.

Ik hoor graag wanneer😂

 


 


Ik zit nu in een gebied waar compleet geen 5G (enkel 4G en 3G) is en nu werkt alles perfect! Alsof er niks aan de hand is, volledige snelheid. Héél vreemd.


Waar is dat?
Ik was vanmiddag in Meppel en ik kon niet de parkeren app gebruiken.

Moest iemand anders vragen om een hotspot aan te maken om te kunnen parkeren,

gekker moet het niet worden.


Ik zit nu in een gebied waar compleet geen 5G (enkel 4G en 3G) is en nu werkt alles perfect! Alsof er niks aan de hand is, volledige snelheid. Héél vreemd.

Hoi @Matthew83 

Ik denk dat je 2G en 4G bedoeld, aangezien het 3G netwerk al een tijdje uit de lucht is bij KPN.
Ben wel benieuwd binnen welke regio je dit hebt ervaren?

En er zijn nog plekken binnen Nederland, waar je inderdaad nog geen 5G ontvangst hebt, maar dat worden er wel snel steeds minder.


Ik heb van een hele meedenkende KPN klantenservice medewerker een data simkaart vergoed gekregen voor 2 maanden, zodat ik met een andere telefoon een hotspot kan maken voor m’n iPhone 11.

We waren het erover eens dat het onwijs omslachtig is (heb nu een oude Android constant bij me, naast m’n iPhone 11), maar het is iig iets. 👍🏻


Ik heb van een hele meedenkende KPN klantenservice medewerker een data simkaart vergoed gekregen voor 2 maanden, zodat ik met een andere telefoon een hotspot kan maken voor m’n iPhone 11.

We waren het erover eens dat het onwijs omslachtig is (heb nu een oude Android constant bij me, naast m’n iPhone 11), maar het is iig iets. 👍🏻

 

Heel keurig 👍🏻 en meedenkend 🤔 van deze medewerker van de klantenservice.
Gelukkig zijn ze er nog!! Maar je moet er wel net één treffen als je belt.
Je bent voor nu in elk geval gered @Grace87 .


Ik heb van een hele meedenkende KPN klantenservice medewerker een data simkaart vergoed gekregen voor 2 maanden, zodat ik met een andere telefoon een hotspot kan maken voor m’n iPhone 11.

We waren het erover eens dat het onwijs omslachtig is (heb nu een oude Android constant bij me, naast m’n iPhone 11), maar het is iig iets. 👍🏻

 

Heel keurig 👍🏻 en meedenkend 🤔 van deze medewerker van de klantenservice.
Gelukkig zijn ze er nog!! Maar je moet er wel net één treffen als je belt.
Je bent voor nu in elk geval gered @Grace87 .

Zeker blij mee! Het haalt iig de afhankelijkheid weg, en dat is heel prettig. Hij kwam er helemaal zelf mee, ik belde alleen over de melding.
 

En de grap is: Het kost KPN voor die 2 maanden maar €12. Kleine moeite en als klant voel ik me iig geholpen.


Ik zit nu in een gebied waar compleet geen 5G (enkel 4G en 3G) is en nu werkt alles perfect! Alsof er niks aan de hand is, volledige snelheid. Héél vreemd.

Hoi @Matthew83 

Ik denk dat je 2G en 4G bedoeld, aangezien het 3G netwerk al een tijdje uit de lucht is bij KPN.
Ben wel benieuwd binnen welke regio je dit hebt ervaren?

En er zijn nog plekken binnen Nederland, waar je inderdaad nog geen 5G ontvangst hebt, maar dat worden er wel snel steeds minder.

Ik zit nu in Andorra en hier is geen 5G, tenminste, mijn vrienden met een iPhone 15 zitten ook enkel op 4G. En hier werkt het als een zonnetje. Erg raar.


Dat wordt lastig, 5G uit om de iPhone 11 te laten werken? KPN al een update? Of zoeken jullie nog naar het probleempje ?


Volgende week wordt het twee maanden sinds de problemen zijn ontstaan. Krijgen we een update KPN?


Reageer