Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G


Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Hoi @Erik van KPN 

De telefonische klantenservice is overspoeld met klanten die problemen hebben met hun iPhone uit de series 11 en 12, waardoor het dus een algemeen probleem is geworden.
Wat ik heb begrepen is dat de technische dienst van KPN al in overleg is met Apple, om te kijken op welke manier dit probleem zo spoedig mogelijk verholpen kan worden.
Het is waarschijnlijk iets met het software, die deze problemen veroorzaken.

Het heeft dus geen enkele zin om de netwerkinstellingen in de iPhone te herstellen, aangezien dit het probleem niet verhelpt.

Ik verwacht dat, net zoals 2 jaar geleden, er een software update (vanuit Apple) uitgerold moet worden om dit probleem te verhelpen.

Klanten met een iPhone uit de serie 13, 14 en 15 hebben zover bekend geen problemen, op een enkeling na.

 

Ik weet niet waar je deze verhalen vandaan haalt, @Michel.uit.Arnhem, maar je vliegt hier uit de bocht. Ik wil je vragen om niet voor KPN te spreken, aangezien jij niet van KPN bent. Er verschijnen veel nieuwe mensen in dit topic, en dat kan voor hen verwarrend zijn. 

 

Wat in ieder geval zo is:

  • ervaar je problemen met internet en bereik, probeer de gegeven tips
  • als dat niet helpt, dan moet je bij de klantenservice zijn om een technische melding te laten aanmaken 
  • de technische dienst onderzoekt elke melding
  • mocht er ergens een samenhang gevonden worden, dan zal de technische dienst daar mee aan de slag gaan
  • klanten met een melding worden door de technische dienst op de hoogte gehouden

 

@Erik van KPN dat heb ik gedaan en heeft niet geholpen, vandaar mijn poging hier….

Je bedoelt dat je de verschillende tips hebt geprobeerd en die hielpen niet, @Coenn? Jammer te horen! Maar dan moet ik je toch echt doorverwijzen naar m'n telefonische collega's. Zij kunnen de technische melding aanmaken.

 

mij heb hetzelfde probleem als hierboven benoemd door iedereen. Sinds 2 weken echt heel erg slecht bereik, geen of nauwelijks 4G en batterij lijkt ook veel sneller op te gaan. 
Ik heb hierover al tweemaal gebeld, ben langs de winkel geweest, heb een nieuwe simkaart, heb het toestel uit en aan gezet en zelfs terug naar fabrieksinstellingen. Niks werkt en er komt ook niet echt een oplossing. 

Is er voor jou al een technische melding aangemaakt, @Clara12345? Zo niet, neem dan even opnieuw contact op, of ga langs de winkel, zodat dit alsnog kan gebeuren. 

 

 

Having exactly same problems with my iPhone 11 for the last 2 weeks (approx).

Hi @vsegdacocacola, welcome! To check, you have tried the usual troubleshooting steps of turning your device off and back on, and have tried the sim card in a different device to see if it works in there?

Another thing you can try is restoring your network settings. If that doesn't work, contact customer service by phone (0800-0402, free) so they can log a technical ticket for this.  

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

 


Hi allen, laten we geen overhaaste conclusies trekken: als er probleem is met ons mobiele netwerk dan kun je erop rekenen dat wij onze verantwoordelijkheid nemen. 

Het advies om te verlengen met een nieuw toestel komt voort uit collega's die goed mee proberen te denken, echter adviseren wij hier het volgende:

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, horen we graag zo veel mogelijk informatie van jullie, zodat de technische dienst het probleem sneller in kaart heeft. Denk hierbij aan merk en type toestel, wanneer en waar je de problemen ervaart, wat ervaar je precies, software informatie over je toestel en dergelijke. Vanuit de technische dienst zal je op de hoogte gehouden worden over je melding. Houdt ook de KPN storingspagina in de gaten. 

Het is heel vervelend om problemen met je telefoongesprekken en/of mobiele data te hebben, excuus voor het ongemak dat dit veroorzaakt.

 

Wat mij opviel is dat ik sinds dit probleem gaande is, ik 3x iemand aan de deur heb gehad van KPN en ik 4x ben gebeld door ze. En dat ze toen ook "toevallig” zagen dat ik een oud abonnement heb. Ook als ik bel met de klantenservice om mijn probleem te bespreken mbt geen internet en geen bel mogelijkheid dan wordt er in mijn beleving snel geschakeld om mij een nieuwe telefoon te verkopen of een anders abonnement aan te smeren. Ik zoek er niets achter maar irritant vind ik het wel 

Goed dat je hier niets achter zoekt @Kajan want het zal puur toeval zijn, maar ik snap heel erg goed dat dit totaal niet aansluit bij jouw huidige probleem. Is er vanuit de telefonische klantenservice wel al een melding aangemaakt voor de technische dienst voor jouw problemen met internet en bellen? Zo nee, dan wil ik je aanraden om nogmaals met ons te bellen en daar specifiek om te verzoeken! 

Wat een gelul….. jullie weten dat er problemen zijn. Al die simpele “oplossingen” kan iedereen bedenken! Hoe gaan jullie compenseren? Ik betaal al 2 weken dik geld. Maar kan geen gebruik maken van internet of normaal gebeld worden. 


Wat een gelul….. jullie weten dat er problemen zijn. Al die simpele “oplossingen” kan iedereen bedenken! Hoe gaan jullie compenseren? Ik betaal al 2 weken dik geld. Maar kan geen gebruik maken van internet of normaal gebeld worden. 

Wie zijn jullie? Apple of KPN?


Hoi @Erik van KPN 

Even een misverstand uit de wereld helpen, aangezien ik nu door jouw wordt bestempel als een soort van leugenaar, wat ik absoluut niet ben.
En dat ik uit de bocht ben gevlogen, vindt ik in dit geval iets te ver gaan.

Ik heb de informatie dat er veel over dit probleem wordt gebeld met de telefonische klantenservice, van enkele mede klanten en bekenden van mij, die daadwerkelijk met een medewerker van de telefonische klantenservice hebben gesproken.
Een bekende van mij, heeft een medewerker van de telefonisch klantenservice gesproken, die dit daadwerkelijk heeft gezegd.
Ik ga geen dingen verzinnen en dat dan plaatsen op het forum, want dat zal ik nooit en te nimmer gaan doen.

Daarnaast weet ik veel van Apple producten af, en lijkt dit sterk op het probleem van 2 jaar geleden.
Alleen ligt dit probleem voornamelijk (je hoeft de reacties maar te lezen op het forum) bij mede klanten met een iPhone uit de 11 of 12 series, daar valt weinig op af te dingen lijkt mij zo.

Wel wil ik een kanttekening/rectificatie plaatsen, of er inderdaad al contact is geweest tussen KPN en Apple, want ik heb het alleen maar van horen zeggen.

Maar dat er zoveel klachten in één keer binnenkomen op het forum, moet toch wel een alarmbel bij jullie doen afgaan.
Ik sta achter de mede-klanten die dit probleem momenteel ervaren, en hierdoor nu niet kunnen bellen, gebeld kunnen worden of internetten.

Maar goed, ik zal met wat meer teruggetrokken opstellen.


Wij pakken hier geen individuele issues op, @Biancadevries-1975 . Excuus daarvoor.

Als er verder geen storingen gemeld zijn met masten in jouw woonplaats, dan werkt je telefoon niet goed, lijkt het. Dan zou ik er mee naar een KPN winkel gaan. Of, als je deze los hebt gekocht, naar een reparatieshop.

 

Toch apart dat er meerdere!! mensen zijn met een iPhone 11 die dit melden. Ook ik heb er sinds een paar dagen problemen mee. Dan zit de fout toch echt bij KPN!!


Toch apart dat er meerdere!! mensen zijn met een iPhone 11 die dit melden. Ook ik heb er sinds een paar dagen problemen mee. Dan zit de fout toch echt bij KPN!!

Het niet toevallig dat de Apple op 20-05-2024 iOS 17.5.1 (21F90)  uitgerold heeft. Dus eerst maar de schuld KPN geven. De 2 bedrijven moeten eerst uitzoeken wat is foutief in de firmware en in de netwerk upgrade

Hier voorbeelden uit andere wereldelen

https://forums.att.com/conversations/apple/no-internet-via-cellular-data-after-ios-175-update/664a6df85da7965e5361e7c9

https://discussions.apple.com/thread/255628944

 


Toch apart dat er meerdere!! mensen zijn met een iPhone 11 die dit melden. Ook ik heb er sinds een paar dagen problemen mee. Dan zit de fout toch echt bij KPN!!

Het niet toevallig dat de Apple op 20-05-2024 iOS 17.5.1 (21F90)  uitgerold heeft. Dus eerst maar de schuld KPN geven. De 2 bedrijven moeten eerst uitzoeken wat is foutief in de firmware en in de netwerk upgrade

Hier voorbeelden uit andere wereldelen

https://forums.att.com/conversations/apple/no-internet-via-cellular-data-after-ios-175-update/664a6df85da7965e5361e7c9

https://discussions.apple.com/thread/255628944

 

Het ligt niet aan de update van Apple.  De problemen begonnen bij mij ook ongeveer twee weken geleden en zat toen nog op iOS 16.8. Ik heb m’n iPhone daarom geüpdate naar de nieuwste versie, helaas zonder resultaat. Het probleem lijkt dus echt bij KPN zelf te zitten. ( in combinatie met de iPhone 11 en 12)


Toch apart dat er meerdere!! mensen zijn met een iPhone 11 die dit melden. Ook ik heb er sinds een paar dagen problemen mee. Dan zit de fout toch echt bij KPN!!

Het niet toevallig dat de Apple op 20-05-2024 iOS 17.5.1 (21F90)  uitgerold heeft. Dus eerst maar de schuld KPN geven. De 2 bedrijven moeten eerst uitzoeken wat is foutief in de firmware en in de netwerk upgrade

Hier voorbeelden uit andere wereldelen

https://forums.att.com/conversations/apple/no-internet-via-cellular-data-after-ios-175-update/664a6df85da7965e5361e7c9

https://discussions.apple.com/thread/255628944

 


Het zou überhaupt al fijn zijn als KPN is met een statement kwam. Het is en blijft namelijk aardig stil. 


Sinds een paar dagen ineens hezelfde probleem hier met een Iphone 11 en KPN abonnement. SIM kaart in een andere telefoon gestopt. Werkt prima. Andere sim kaart van andere provider in mijn telefoon werkt ook prima.  Is dus inderdaad een combi kpn en iphone 11. Inmiddels netwerk instellingen teruggezet. Alle tips die ik her en der kan vinden uitgevoerd, maar probleem blijft bestaan.  Waar kan ik dit verder melden?

 

Laatste iphone software update is alweer van een tijd geleden, dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

Als ik nu een nieuwe iphone koop: kan ik de kosten dan op KPN verhalen? Just asking


Hier het exacte zelfde probleem, telefoon (iPhone 11) is helemaal van zijn patje. Bij mij kwam het tegelijk met de update. Naast de 4g problemen ook last van uitvallen/ overbelast. 
 

dus waar het aan ligt is onduidelijk maar alle tips inmiddels al uitgevoerd en wekt niet. Hopelijk komt of Apple of kpn met een oplossing. 


@Aeryon @Martijn Weyburg Jammer om te horen! Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 


Wij hebben ook exact hetzelfde probleem met diverse Iphone 11 gsm's. Hoop dat KPN wat druk kan zetten bij Apple om dit nu bekende probleem op te lossen. Geen loze beloften meer en verkeerde instructies, we zijn wel klaar met standaard belscripts bij de helpdeskmedewerkers.


Wij hebben ook exact hetzelfde probleem met diverse Iphone 11 gsm's. Hoop dat KPN wat druk kan zetten bij Apple om dit nu bekende probleem op te lossen. Geen loze beloften meer en verkeerde instructies, we zijn wel klaar met standaard belscripts bij de helpdeskmedewerkers.

Ik heb vandaag 3 keer gebeld. Laatste keer was 1 uur en 15 minuten aan gesprekstijd. De andere keren waren gemiddeld 49 minuten. Dus bijna 3 uur bellen met KPN. Die belscripts herken ik… en die beloften ook. Ik ga morgen naar de KPN winkel. Voor de zoveelste keer. Want dat bellen met zo’n meisje die elke keer vraagt of ik de telefoon al eens op vliegtuigmodus heb gezet ben ik wel zat van. Ik betaal al weken/maanden bijna € 50 euro per maand. Maar niets doet het. 
 

tot mijn grote verbazing had ik vandaag een meid aan de lijn die zei; “WIJ ONDERSTEUNEN IPHONE 11 NIET MEER!!” Als je dan vraagt waarom niet heeft ze geen antwoord. Na 5x in de wacht en 1 uur later verbreekt ze de verbinding. 


Sinds een paar dagen ineens hezelfde probleem hier met een Iphone 11 en KPN abonnement. SIM kaart in een andere telefoon gestopt. Werkt prima. Andere sim kaart van andere provider in mijn telefoon werkt ook prima.  Is dus inderdaad een combi kpn en iphone 11. Inmiddels netwerk instellingen teruggezet. Alle tips die ik her en der kan vinden uitgevoerd, maar probleem blijft bestaan.  Waar kan ik dit verder melden?

 

Laatste iphone software update is alweer van een tijd geleden, dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

Als ik nu een nieuwe iphone koop: kan ik de kosten dan op KPN verhalen? Just asking


niet kopen!! Ze doen niets namelijk. Ik kreeg een telefoon aangeboden maar puntje bij paaltje moest ik 2 jaar verlengen en was ik alle kortingen kwijt. Dus niet aan beginnen. 

 

 


Ik heb je laatste reactie verwijderd @Kajan omdat dit een copypaste was van een reactie uit een topic over een eerder issue.

Onze reactie blijft hetzelfde

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

 


@Thomas van KPN en alle andere “van KPN” Moderators op dit forum: over copypaste gesproken, beseffen jullie je wel dat wij ons als klanten van KPN totaal niet serieus genomen voelen als jullie constant hetzelfde antwoord geven, waarvan iedereen aangeeft dat dit niks oplost? Gewoon een keer een reactie waaruit blijkt dat jullie je bewust zijn van het feit dat er blijkbaar een probleem is met de iPhone 11 en 12 i.c.m. KPN en dat hier onderzoek naar gedaan wordt (wat ik op zijn minst hoop) zou fijn (en professioneel) zijn.


Ha @Coenn, ik kan me voorstellen dat je dit zo ervaart. Echter zijn de gestelde vragen/tips heel belangrijk om door te nemen. Daarom geven we deze aan elke klant. De manier waarop dit gebeurt, met steeds een nieuw verhaal, of gewoon hetzelfde stuk, is volgens mij niet relevant. Het gaat erom dat je zelf een en ander controleert om zeker te weten dat het, ook in jouw geval, niet aan je toestel ligt. Als uitgesloten is dat het daar aan ligt, kan je contact opnemen met de telefonische klantenservice. Zoals uitgelegd, kan er dan een ticket voor onze technische dienst aangemaakt worden. Op die manier kunnen we ons onderzoek voortzetten. Via de community lossen we dit niet direct op, maar doen we er wel alles aan om ervoor te zorgen dat klanten via de juiste kanalen geholpen worden door ons. 


Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met het ontvangst probleem van de iphone 11.  


Toestel uit en aan. Done
Netwerkinstelling reset. Done

Ik had nog een oude iphone 6s liggen en heb de KPN simkaart daarin gestoken,
Daarin doet 4g het wel.  Dus aan de simkaart ligt het niet.

Heb geen andere simkaart (van een andere provider) om te testen.
Die test kan ik dus niet uitvoeren. 
Vervelend zo, om niet bereikbaar te zijn onderweg.
 


Toestel uit en aan. Done
Netwerkinstelling reset. Done

Ik had nog een oude iphone 6s liggen en heb de KPN simkaart daarin gestoken,
Daarin doet 4g het wel.  Dus aan de simkaart ligt het niet.

Heb geen andere simkaart (van een andere provider) om te testen.
Die test kan ik dus niet uitvoeren. 
Vervelend zo, om niet bereikbaar te zijn onderweg.


KPN zegt zelf dat ze iPhone 11 niet meer ondersteunen. Ik heb ook een sim in andere telefoon gedaan. Werkt prima. Apple gebeld en in de store geweest. Zij weten van dit probleem. iPhone 12 hetzelfde probleem dus let even op als ze je een omruil aanbieden voor iPhone 12. 
 

Ik denk vooral :  KPN! Hoeveel mensen hebben een iphone 11/12, zijn klant bij jullie en hebben deze problemen!?’ Dit gaat om een paar honderd….  

als een iphone 14€ 700 kost. (Verkoop) dan kost een toestel jullie €350 ofzo. Al je klanten blij als je de telefoon ruilt. 

ik ben al weken/maanden amper of niet te bereiken. Betaal €130 ongeveer per maand. Al 25 jaar… 

 

€39.000 euro. Nu heb ik problemen door jullie en dan sta ik 45 min in de wacht om vervolgens te horen dat jullie er hard aan werken en de lijst met opties die jullie werknemers zeggen, zijn al 10472x herhaald. 

 

Admin: kleine ingreep qua taalgebruik en vormgeving in het kader van de huisregels


Sinds een paar dagen hezelfde probleem hier met een Iphone 11 en KPN abonnement. SIM kaart in een andere telefoon gestopt. Werkt prima. Andere sim kaart van andere provider in mijn telefoon werkt ook prima.  Is dus inderdaad een combi kpn en iphone 11. Inmiddels netwerk instellingen teruggezet. Alle tips die ik her en der kan vinden uitgevoerd, maar probleem blijft bestaan.  #kpn#4G storing#HELP#


Sinds…...

Wat jammer dat de geboden tips in dit topic dan geen oplossing hebben geboden @Mark105

Dan wil ik je adviseren om via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

 


Intussen ook zo'n twee weken dezelfde problemen met m'n iPhone 11. De problemen begonnen een dag voor m'n vakantie. Uiteindelijk noodgedwongen een budget Samsung op Schiphol moeten kopen om toch maar bereikbaar te blijven.

De genoemde oplossingen ten spijt, niks helpt. Ik hou KPN verantwoordelijk en als er geen snelle oplossing komt stap ik over en dien ik een klacht in bij de telecom-waakhond.


Goedemiddag,

exact hetzelfde probleem en inderdaad geen bereik buiten huis, alles al geprobeerd zoals aangeraden via helpdesk kpn en apple. 
 

vervolgens wordt je can kastje naar de muur gestuurd en kan je het uitzoeken.

 

 


@Peterhovenier en @Macbonez. Ook dit zijn natuurlijk vervelende omstandigheden.

Mijn advies is toch om via de telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt.  

Zo krijgen mijn collega van de technische dienst deze problemen sneller in kaart en zal je via hen op de hoogte worden gehouden.

 


Reageer