Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Kan het soms zijn dat KPN een hele batch iPhone 11’s en 12’s heeft verkocht met een defect dat nu pas ontdekt wordt door de verandering van frequenties voor 5G?
…

Nee, ik heb een vriend met een iPhone 12 die hetzelfde probleem heeft. Hij komt bij (toen nog)
T-Mobile vandaan (eind 2022) en het toestel is los aangeschaft.

 


Tot drie dagen geleden had ik geen problemen met mijn iPhone 11. De afgelopen dagen heb ik mij afgevraagd wat er met mijn telefoon aan de hand was. De netwerkverbinding is instabiel en 4g eigenlijk niet meer te gebruiken. Daarnaast is de batterij super snel leeg. Eigenlijk alle problemen die hier voorbij komen. Schandalig dat er nog geen oplossing is. Ik heb er zelf pas een paar dagen last van maar voel mij nu al ernstig gehinderd, laat staan de mensen die hier al twee maanden last van hebben.


Ik heb sinds een aantal weken ook problemen met de verbinding van mijn iPhone 11. Het is nauwelijks mogelijk om navigatie apps te gebruiken, websites te bezoeken of media te streamen. Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag, maar zie nu dat het onderdeel is van een groter probleem. Erg vervelend en een flinke beperking in mijn dagelijks leven.

Na contact met de klantenservice kreeg ik een nieuwe simkaart opgestuurd, maar dat heeft het helaas niet verholpen. Ik heb daarom ook een ticket aan laten maken.

Het valt me op dat als ik een Speedtest uitvoer, het even duurt voordat verbinding wordt gemaakt. Als dat eenmaal is gelukt, gaat het downloaden op de snelheid die ik gewend ben. De uploadsnelheid is echter nihil. Via wifi geen problemen. Heeft iemand dezelfde ervaring?


Ik heb nu deze melding staan bij mijn batterij 😩
 

 


Hier ook al ruim een maand problemen met internet en nog steeds niks gehoord na het aanmaken van een ticket. Nou heb ik ook een analyse laten doen door apple en blijkt dat ook bij mij een stukje hardware defect is in mijn iphone 12. Dit gaat om een specifiek onderdeel van het moederbord. Lijkt mij geen toeval meer als dit vaker gebeurt bij kpn-gebruikers icm een iphone 11 of 12. Ik heb een paar weken geleden een ticket aangemaakt voor mijn internet problemen, is  het nou de bedoeling dat ik een nieuw ticket aan laat maken met deze extra informatie of is dat niet nodig?


@Romeo55 Dank je voor je bericht. Je hoeft geen nieuw ticket hiervoor aan te laten maken. We zorgen ervoor dat dit intern wordt doorgezet.


Ik heb een ticket aan laten maken. Een telefonische reactie gaat 14 werkdagen op zich laten wachten.
Ik heb er maar voor gekozen om een nieuw toestel aan te schaffen; m'n dochter gaat alleen naar het buitenland en ik wil niet hebben dat ze met een niet-werkende telefoon zit opgescheept.
Bedankt KPN.


Opvallend dat ik vandaag een SMS van KPN kreeg met daarin de melding dat er inderdaad een probleem is, echter, in dezelfde SMS geeft KPN aan dat ‘veel klanten melden dat het probleem met hun mobiele telefonie inmiddels is opgelost’. Net op het moment dat ik een nieuwe SIM kreeg opgestuurd, wat niets opleverde. Om niet buiten de boot te vallen toch maar weer gebeld en mijn ticket blijft openstaan. Frappant is dat de SMS eindigt met: ‘Zorg ervoor dat de software in jouw toestel up-to-date is voordat je belt’. Ehhhh, ik kan me niet herinneren dat Apple een nieuw update, anders dan IOS 17.5.1 heeft uitgerold. Ik krijg er geen melding van. Of het waar is of dat het een fabeltje is dat de ‘veel’ klanten geen problemen meer ervaren blijft een raadsel. Dame van KPN was open en eerlijk en dat waardeerde ik enorm, vraag me wel af of zowel zij als wij een vage waarheid krijgen voorgeschoteld… Het wordt dus weer wachten.


Opvallend dat ik vandaag een SMS van KPN kreeg met daarin de melding dat er inderdaad een probleem is, echter, in dezelfde SMS geeft KPN aan dat ‘veel klanten melden dat het probleem met hun mobiele telefonie inmiddels is opgelost’. 

Kan je hier eens een screenshot van dat smsje plaatsen?


 


Opvallend dat ik vandaag een SMS van KPN kreeg met daarin de melding dat er inderdaad een probleem is, echter, in dezelfde SMS geeft KPN aan dat ‘veel klanten melden dat het probleem met hun mobiele telefonie inmiddels is opgelost’. 

Kan je hier eens een screenshot van dat smsje plaatsen?

Zojuist gedaan


Ik vind dat een behoorlijk gewaagde sms van KPN. Hier op het forum zie je eigenlijk geen berichten die dit onderbouwen. Het betekent echter wel dat je opnieuw een melding moet maken via klantenservice zodat je juridisch sterker staat mocht dit issue een vervelend staartje gaan krijgen.


Al een hele tijd geven de mensen van KPN hier op het forum geen nieuwe informatie, altijd hetzelfde verhaaltje “we weten van het probleem, we werken aan een oplossing en maak een ticket aan als u compensatie wil. De compensatie bestaat vast op een maandje gratis abonnement. Ze houden geen rekening met de gemiste gesprekken en gemiste inkomsten en de ergernissen die we lijden. Boehoe KPN…. 

Ik heb onze werknemers met een Iphone 11 uit pure frustratie een nieuwe Iphone 13 gegeven om dit probleem van onbereikbaar zijn op te lossen. Ze kunnen nu weer bellen en internetten.

KPN komt gewoon NIET in actie en komt NIET met oplossing zo lijkt het mijn als ruim twee maanden, geef iedereen die een Iphone 11 heeft en een abonnement bij KPN een nieuwe Iphone 13.

LOS HET PROBLEEM NU GEWOON OP KPN! Dien het bonnetje maar in bij de vrienden van APPLE het maakt ons niets uit. KPN doet onderzoek maar hoe lang moeten we  en KPN nog wachten op de oplossing? Als Passen en Pinksteren op een dag vallen? Ga je DIEP schamen KPN! #Faalhazen


Ik vind dat een behoorlijk gewaagde sms van KPN. Hier op het forum zie je eigenlijk geen berichten die dit onderbouwen. Het betekent echter wel dat je opnieuw een melding moet maken via klantenservice zodat je juridisch sterker staat mocht dit issue een vervelend staartje gaan krijgen.

Vandaag gebeld met ze en ze hebben een melding bij mijn nog openstaande ticket geplaatst dat dit probleem bij mij niet is opgelost. Ik belde ze in eerste instantie vanwege een nieuw ontvangen en geactiveerde SIM kaart die mijn telefoon 5 minuten in de lucht hield en daarna weer hetzelfde probleem liet zien. Dus ik denk, maak daar melding van. De vriendelijke en deskundige dame van KPN melde me dat er vandaag een sms was gestuurd met daarin de tekst die ik heb vermeld. Zij heeft nagevraagd of er een nieuw ticket moest komen, dit was niet nodig want huidige was nog niet geopend. Voor de zekerheid heeft ze er een melding bij laten zetten. Helaas zijn de systemen voor afhandeling en je klant dossier in MijnKPN niet gekoppeld, dus je moet vertrouwen hebben in dat geval. Ze was oprecht dus heeft ze bij mij een puntje voor gekregen.


Ik vind dat een behoorlijk gewaagde sms van KPN. Hier op het forum zie je eigenlijk geen berichten die dit onderbouwen. Het betekent echter wel dat je opnieuw een melding moet maken via klantenservice zodat je juridisch sterker staat mocht dit issue een vervelend staartje gaan krijgen.

Het voelde wel een beetje alsof de grond onder mijn voeten verdween toen ik het las, alsof er helemaal geen probleem meer is. Dat voelde slecht. Gewaagde SMS? Met de reacties die dagelijks lijken binnen te komen zeker!


Hoi Mede klanten,

Het zou mij niets verbazen, dat KPN met deze SMS probeert de stoom van de ketel te halen.
Ook omdat ze natuurlijk zien dat klanten gaan overstappen naar bijvoorbeeld Vodafone of een andere mobiele provider.
Maar ook dat klanten hun rechtsbijstand verzekeraar inmiddels hebben inschakelt, omdat ze het lange wachten meer dan zat zijn.

Het wordt KPN duidelijk te heet onder de voeten, en proberen met dit zeer gewaagde SMS bericht het tij te keren, om te zorgen dat er niet nog meer klanten weggaan.

Daarnaast is er nog helemaal niets gecommuniceerd over wat het probleem nu is, en wat daar dan de passende oplossing voor is, los van de beloofde compensatie.

Ik geloof er helemaal niets van wat ze schrijven in deze sms, zeker als je alle berichten dagelijks op de community leest.
Tuimel er dus niet in, laat KPN maar eerst komen met gepaste oplossingen en vertellen waar het probleem door is ontstaan.

 

 

 



 


Bij Budget Mobiel (Netwerk KPN ) word het toch iets beter opgepakt 🙂 Kunnen ze bij KPN nog wat van leren 

 


KPN roept dat het probleem is opgelost?!!

Gisteren sta ik weer in de stromende regen bij een parkeerautomaat, omdat ik geen 4G had om te parkeren. 
 

Dan ben ik ook gewoon een klant waarbij mijn iPhone 11 met 4G absoluut niet werkt.

 



 


Bij Budget Mobiel (Netwerk KPN ) word het toch iets beter opgepakt 🙂 Kunnen ze bij KPN nog wat van leren 

 

Vanwege zo’n service zou ik naar ze overstappen! Ook al draaien ze mee op het KPN netwerk 😂


Gisteren contact gehad met kpn en een ticket aan laten maken. Erg lang in de wachtrij gestaan dus ze zullen het druk hebben.

KPN geeft aan:

  • probleem is bij hen bekend
  • komt door de uitrol van een nieuw netwerk. Ik kon de naam niet goed verstaan maar klonk als TT1 of iets dergelijks
  • zijn bezig met een oplossing
  • probleem speelt bij veel telefoons en niet alleen iPhone kennelijk

Verbaasde me wel dat ze zo eerlijk zijn, maar een oplossing is ver te zoeken. Ik heb een zakelijk abbonement, onze account manager kon mij ook niet verder helpen.


Bij Budget Mobiel (Netwerk KPN ) word het toch iets beter opgepakt 🙂 Kunnen ze bij KPN nog wat van leren 

 

Apart om dit te lezen. Mensen die direct bij KPN zijn verbonden en dus veel meer betalen (mede voor extra service en kwaliteit) krijgen nul op het rekest. En mensen die via een andere, goedkopere, partij op het KPN netwerk zitten krijgen nu direct al geld teruggestort en hoeven niks te betalen voor de aankomende tijd dat er nog storing is.


Matthew83 schreef:

Apart om dit te lezen. Mensen die direct bij KPN zijn verbonden en dus veel meer betalen (mede voor extra service en kwaliteit) krijgen nul op het rekest. En mensen die via een andere, goedkopere, partij op het KPN netwerk zitten krijgen nu direct al geld teruggestort en hoeven niks te betalen voor de aankomende tijd dat er nog storing is.

Dat zou bij KPN ook het geval moeten zijn maar KPN heeft blijkbaar moeite om dat adequaat te communiceren

Bron

 

De regeling van KPN is mijns inziens ook niet toereikend want er wordt aangegeven dat de compensatie ingaat vanaf het moment van melding en niet met terugwerkende kracht vanaf mei zoals bij Budget.


Bij Budget Mobiel (Netwerk KPN ) word het toch iets beter opgepakt 🙂 Kunnen ze bij KPN nog wat van leren 

 

Apart om dit te lezen. Mensen die direct bij KPN zijn verbonden en dus veel meer betalen (mede voor extra service en kwaliteit) krijgen nul op het rekest. En mensen die via een andere, goedkopere, partij op het KPN netwerk zitten krijgen nu direct al geld teruggestort en hoeven niks te betalen voor de aankomende tijd dat er nog storing is.



Dit dus. Ik zou minstens hetzelfde verwachten van een bedrijf als KPN. Tot zover extra service en kwaliteit….


Zojuist weer contact gehad met 0800-0402. De medewerker wist mij het volgende te vertellen:

  • Probleem wordt regio per regio opgelost. Abonnees in een regio waar het probleem opgelost is krijgen een SMS. Verwachting is dat het nog 1 week duurt voor alle regio's opgelost zijn.
  • Probleem treedt voornamelijk op bij iPhone 11, 12 en 13 (alle modellen).
  • Compensatieregeling is nog niet bekend.
  • Probleem speelt al minstens 2 maanden

Ik heb ondertussen een iPhone 14 besteld, want rij het hele land door.


  • Probleem wordt regio per regio opgelost. Abonnees in een regio waar het probleem opgelost is krijgen een SMS. Verwachting is dat het nog 1 week duurt voor alle regio's opgelost zijn.

Als dat zo zou zijn, waarom is die informatie dan niet allang in een SMS gedeeld met de abonnees die een ticket hebben laten aanmaken. Ik heb dan ook zo mijn bedenkingen bij deze uitspraak.

Misschien wil @Remco van KPN hier eens achteraangaan.


Reageer