Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Wat is KPN toch slecht met communiceren. Zoveel verschillende verhalen, wat is nu nou de waarheid?

Kunnen ze dit niet gewoon in een email plaatsen, net als bij BudgetMobiel?


Ik kreeg deze sms gisteren.

Staat helemaal niks in 🧐


Matthew83 schreef:

Apart om dit te lezen. Mensen die direct bij KPN zijn verbonden en dus veel meer betalen (mede voor extra service en kwaliteit) krijgen nul op het rekest. En mensen die via een andere, goedkopere, partij op het KPN netwerk zitten krijgen nu direct al geld teruggestort en hoeven niks te betalen voor de aankomende tijd dat er nog storing is.

Dat zou bij KPN ook het geval moeten zijn maar KPN heeft blijkbaar moeite om dat adequaat te communiceren

Bron

 

De regeling van KPN is mijns inziens ook niet toereikend want er wordt aangegeven dat de compensatie ingaat vanaf het moment van melding en niet met terugwerkende kracht vanaf mei zoals bij Budget.

Wat er zich achter de schermen afspeelt dat blijft allemaal gissen. Misschien hebben Budget Mobiel en KPN wel afgesproken dat Budget Mobiel de kosten van het terugbetalen van de abonnementskosten kan verhalen op KPN.


Goedemiddag allen. laat ik beginnen met zeggen dat ik iedereen zijn constructieve feedback nog steeds waardeer en bedankt voor jullie terugkoppelingen, dat is zeer waardevol voor ons. Ik begrijp  dat de sms vragen oproept. Op dit moment heb ik geen aanvullende informatie beschikbaar maar zodra dat het geval is zal dit met jullie worden gedeeld. Voor nu blijft mijn advies om bij aanhoudende klachten telefonisch contact te zoeken en een storingsmelding te laten aanmaken.


Mensen, ik heb een idee. Ga naar Instellingen, dan Mobiel Netwerk en zet Netwerkselectie op handmatig (de precieze namen kunnen iets anders zijn afhankelijk van je versie).

Je krijgt dan bijvoorbeeld te zien NL KPN (niet selecteren dus), T-mobile NL en Vodafone NL. Kies Vodafone of T-mobile, experimenteer welke de beste dekking geeft in jouw gebied. Graag even reageren of dit werkt of niet, zodat we er allemaal wat aan hebben. Succes! Arthur Sieders


Matthew83 schreef:

Apart om dit te lezen. Mensen die direct bij KPN zijn verbonden en dus veel meer betalen (mede voor extra service en kwaliteit) krijgen nul op het rekest. En mensen die via een andere, goedkopere, partij op het KPN netwerk zitten krijgen nu direct al geld teruggestort en hoeven niks te betalen voor de aankomende tijd dat er nog storing is.

Dat zou bij KPN ook het geval moeten zijn maar KPN heeft blijkbaar moeite om dat adequaat te communiceren

Bron

 

De regeling van KPN is mijns inziens ook niet toereikend want er wordt aangegeven dat de compensatie ingaat vanaf het moment van melding en niet met terugwerkende kracht vanaf mei zoals bij Budget.

Wat er zich achter de schermen afspeelt dat blijft allemaal gissen. Misschien hebben Budget Mobiel en KPN wel afgesproken dat Budget Mobiel de kosten van het terugbetalen van de abonnementskosten kan verhalen op KPN.

Maar het gaat toch niet om wat Budget Mobiel doet, het gaat om wat KPN doet.


Mensen, ik heb een idee. Ga naar Instellingen, dan Mobiel Netwerk en zet Netwerkselectie op handmatig (de precieze namen kunnen iets anders zijn afhankelijk van je versie).

Je krijgt dan bijvoorbeeld te zien NL KPN (niet selecteren dus), T-mobile NL en Vodafone NL. Kies Vodafone of T-mobile, experimenteer welke de beste dekking geeft in jouw gebied. Graag even reageren of dit werkt of niet, zodat we er allemaal wat aan hebben. Succes! Arthur Sieders

Het werkt helaas niet… 


Bij mij werken de 2 anderen helemaal niet 😩


Ik heb net weer gebeld en ze hebben de instellingen aan hun kant gereset (moest mijn telefoon even uit doen). Heeft ook niet geholpen. De medewerkster zei wel meer te weten, maar ze mocht niks zeggen.


Mensen, ik heb een idee. Ga naar Instellingen, dan Mobiel Netwerk en zet Netwerkselectie op handmatig (de precieze namen kunnen iets anders zijn afhankelijk van je versie).

Je krijgt dan bijvoorbeeld te zien NL KPN (niet selecteren dus), T-mobile NL en Vodafone NL. Kies Vodafone of T-mobile, experimenteer welke de beste dekking geeft in jouw gebied. Graag even reageren of dit werkt of niet, zodat we er allemaal wat aan hebben. Succes! Arthur Sieders

Je kunt alleen roamen als je eigen provider geen dekking heeft op je locatie. Oftewel alleen in het buitenland en alleen met een buitenlandse provider.

 


Ik heb vanmiddag wederom 0800-0402 gebeld omdat ik weer/nog steeds problemen heb met mobile internet en bellen op mijn iPhone 12 Pro.

De medewerker wist me nu te vertellen dat de oorzaak nu inmiddels in ieder geval bekend is en dat er op korte termijn een oplossing volgt. Voor dinsdag staat er weer een (interne?) update gepland. 


Laten we hopen dat het nu echt een keer wordt opgelost.

Ik vind bereik belangrijk 📞

Maar KPN schijnbaar niet.

Als je hun rekening niet betaald,

dan hebben ze waarschijnlijk wel tijd om met je te communiceren 😂

Maar laten we maar positief blijven.

Succes met de werkzaamheden.

En een fijn weekend 👍


Hebben jullie ook dat je telefoon oververhit raakt?


Eerder heb ik ook gehad dat mijn telefoon oververhit raakte zonder dat daar aanwijsbare aanleiding voor was. Online las ik dat dit kan komen omdat je telefoon constant aan het zoeken is naar netwerk.

 

Ik krijg nu mijn telefoon niet meer aan omdat deze nu al bij het opladen oververhit raakt.

 

Ben er goed klaar mee met dit gezeik inmiddels. Zal weer contact opnemen met de klantenservice (en weer drie x mijn verhaal opnieuw moeten vertellen omdat medewerkers geen idee hebben waar ik het over heb).

 


Mensen, ik heb een idee. Ga naar Instellingen, dan Mobiel Netwerk en zet Netwerkselectie op handmatig (de precieze namen kunnen iets anders zijn afhankelijk van je versie).

Je krijgt dan bijvoorbeeld te zien NL KPN (niet selecteren dus), T-mobile NL en Vodafone NL. Kies Vodafone of T-mobile, experimenteer welke de beste dekking geeft in jouw gebied. Graag even reageren of dit werkt of niet, zodat we er allemaal wat aan hebben. Succes! Arthur Sieders

Hoi @Art Seiders 

Op zich goed bedacht natuurlijk, maar nationaal roamen is helaas niet mogelijk.
Mobiele klanten van KPN kunnen zich niet aanmelden op het netwerk van Odido of Vodafone, en andersom uiteraard ook niet.

Dit geldt vanzelfsprekend ook voor alle budgetproviders binnen Nederland.

Roaming is uitsluitend mogelijk in het buitenland.


Je kunt alleen roamen als je eigen provider geen dekking heeft op je locatie. Oftewel alleen in het buitenland en alleen met een buitenlandse provider.

Voor KPN klanten met dit vervelend probleem, die enkele kilometers van de Duitse of Belgische grens wonen, zouden zich wel handmatig kunnen aanmelden op een Duits of Belgisch netwerk.
Maar dit is uiteraard sterk afhankelijk hoe sterk het signaal van het buitenlands netwerk is op je locatie waar je bent, maar het valt te proberen.

Maar roaming op het netwerk van Odido en Vodafone binnen Nederland, is inderdaad niet mogelijk.


Hoi @Art Seiders 

Op zich goed bedacht natuurlijk, maar nationaal roamen is helaas niet mogelijk.
Mobiele klanten van KPN kunnen zich niet aanmelden op het netwerk van Odido of Vodafone, en andersom uiteraard ook niet.

Dit geldt vanzelfsprekend ook voor alle budgetproviders binnen Nederland.

Roaming is uitsluitend mogelijk in het buitenland.

Dan kunnen straks Odido klanten zomaar op het “beste” netwerk van Nederland. Dat moeten we niet hebben.


Eerder heb ik ook gehad dat mijn telefoon oververhit raakte zonder dat daar aanwijsbare aanleiding voor was. Online las ik dat dit kan komen omdat je telefoon constant aan het zoeken is naar netwerk.

 

Ik krijg nu mijn telefoon niet meer aan omdat deze nu al bij het opladen oververhit raakt.

 

Ben er goed klaar mee met dit gezeik inmiddels. Zal weer contact opnemen met de klantenservice (en weer drie x mijn verhaal opnieuw moeten vertellen omdat medewerkers geen idee hebben waar ik het over heb).

 


Goededag ik had ook problemen dat mijn IPhone 11 netwerk problemen had. Na een aantal weken had ik ook dat hij te heet is na het afkoelen kon ik hem laden tot 20% en werd hij erg heet en na 20 minuten was de batterij weer leeg.  Daarna ook niet meer op te starten. 


Eerder heb ik ook gehad dat mijn telefoon oververhit raakte zonder dat daar aanwijsbare aanleiding voor was. Online las ik dat dit kan komen omdat je telefoon constant aan het zoeken is naar netwerk.

 

Ik krijg nu mijn telefoon niet meer aan omdat deze nu al bij het opladen oververhit raakt.

 

Ben er goed klaar mee met dit gezeik inmiddels. Zal weer contact opnemen met de klantenservice (en weer drie x mijn verhaal opnieuw moeten vertellen omdat medewerkers geen idee hebben waar ik het over heb).

 

Ik heb precies hetzelfde en wordt vanwege netwerk problemen voor abonnement gecompenseerd door Budget Mobiel, maar inmiddels is mijn Iphone 11 van 4 jaar oud gecrashed met een foutmelding in mobiel netwerk. Een reparatie zou volgens Apple € 419 bedragen en ik kan er niets aan doen maar mag wel opdraaien voor de kosten? Dat kan toch niet waar zijn?! Schandalig!!


Gisteren in de kpn winkel geweest. Er is mij daar verteld dat er al 8000 geregistreerde klachten zijn over het wegvallen van het 4g netwerk op de 11 12 en schijnbaar de Samsung 24.  


8000?! Dat zijn er best wel wat. Waarschijnlijk is het aantal mensen met problemen veel hoger, want niet iedereen belt en klaagt. Sommigen hebben wellicht al een nieuwe telefoon gekocht. Wat een drama. Snap niet waarom dit twee maanden moet duren.


Gisteren in de kpn winkel geweest. Er is mij daar verteld dat er al 8000 geregistreerde klachten zijn over het wegvallen van het 4g netwerk op de 11 12 en schijnbaar de Samsung 24.  

Ik denk niet dat men dat had mogen vertellen en ik vraag me zelfs af of die medewerker überhaupt wel geweten heeft hoeveel klachten er geregistreerd zijn. Ik zet dan ook mijn vraagtekens bij dat getal en heb het gevoel dat er een getal genoemd is om "van je af te zijn". Het zou maar zo hoger of lager kunnen zijn.


Beste wjb.      Mogelijk heb je daar gelijk in.  Geeft wel aan dat echt niemand. Een goed antwoord heeft op dit probleem.😢


Ik heb er zojuist ook een melding van gemaakt, heeft iemand al een goede verbinding ondertussen ? Ik bedoel het staat al gemeld sinds juni 10. Dit kan toch niet.


Gisteren in de kpn winkel geweest. Er is mij daar verteld dat er al 8000 geregistreerde klachten zijn over het wegvallen van het 4g netwerk op de 11 12 en schijnbaar de Samsung 24.  

Is er vanuit de winkel nog een oplossing gekomen, want ik wil eigenlijk morgen ook langs ?


Reageer