Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ik heb er zojuist ook een melding van gemaakt, heeft iemand al een goede verbinding ondertussen ? Ik bedoel het staat al gemeld sinds juni 10. Dit kan toch niet.

Helaas nog niet, advies van KPN is telefonisch een ticket aan te laten maken zoals je hebt gedaan. En volgens de bekende bier reclame: ‘and now we wait…’ Bij mij geen positieve verandering in ieder geval.


Eerder heb ik ook gehad dat mijn telefoon oververhit raakte zonder dat daar aanwijsbare aanleiding voor was. Online las ik dat dit kan komen omdat je telefoon constant aan het zoeken is naar netwerk.

 

Ik krijg nu mijn telefoon niet meer aan omdat deze nu al bij het opladen oververhit raakt.

 

Ben er goed klaar mee met dit gezeik inmiddels. Zal weer contact opnemen met de klantenservice (en weer drie x mijn verhaal opnieuw moeten vertellen omdat medewerkers geen idee hebben waar ik het over heb).

 


Goededag ik had ook problemen dat mijn IPhone 11 netwerk problemen had. Na een aantal weken had ik ook dat hij te heet is na het afkoelen kon ik hem laden tot 20% en werd hij erg heet en na 20 minuten was de batterij weer leeg.  Daarna ook niet meer op te starten. 

Ik heb dit nu precies hetzelfde. Volgens mij is het toestel nu total loss, is pas een jaar oud. 

 


Zijn we dadelijk allemaal verplicht om een iphone 13 of hoger te kopen. Heb net een 11 aangeschaft in januari.


Als ik buiten ben doe ik ‘m op vliegtuigmodus. Batterij wordt anders te heet, zeker met dit weer. Soms doe ik ‘m even aan om wat data te krijgen. Nadeel is dat je constant niet te bereiken bent :(

Ik hoop niet dat m’n telefoon hierdoor eerder stuk gaat. Twee maanden al, kom eens met een update KPN!


Zijn we dadelijk allemaal verplicht om een iphone 13 of hoger te kopen. Heb net een 11 aangeschaft in januari.

Met de iPhone 12 Pro heb ik ook problemen maar werkt nog wel. Behalve dan op het ‘beste’ netwerk van kpn. Maar even afwachten waar kpn mee komt. En anders komt Vodafone misschien wel met een mooie aanbieding, dan maar over naar het “op één na beste” netwerk maar waar de iPhone (en Samsung) het gewoon doen. 😂. Ik ben niet veroordeeld tot kpn…


Vandaag met de auto naar het buitenland op vakantie gegaan. Streamen van audio onderweg was onmogelijk, maar navigeren ging nog wel. Na een tijdje kwam de melding dat de telefoon te heet was geworden en niet meer kon worden gebruik totdat deze was afgekoeld. Nog nooit eerder gehad! Wel eens dat het opladen tijdelijk stopt i.v.m. te warme telefoon, maar dit verbaasde me enorm. Zal wel te maken hebben met continue zoeken naar netwerk.

Helaas lukte het pinnen met Apple Pay bij een tankstation onderweg niet en iets opzoeken op internet was nagenoeg onmogelijk. Wordt nog een leuke vakantie zo…


Vandaag met de auto naar het buitenland op vakantie gegaan. Streamen van audio onderweg was onmogelijk, maar navigeren ging nog wel. Na een tijdje kwam de melding dat de telefoon te heet was geworden en niet meer kon worden gebruik totdat deze was afgekoeld. Nog nooit eerder gehad! Wel eens dat het opladen tijdelijk stopt i.v.m. te warme telefoon, maar dit verbaasde me enorm. Zal wel te maken hebben met continue zoeken naar netwerk.

Helaas lukte het pinnen met Apple Pay bij een tankstation onderweg niet en iets opzoeken op internet was nagenoeg onmogelijk. Wordt nog een leuke vakantie zo…

Dat pinnen met Apple Pay zou dacht ik gewoon moeten werken zonder internet. Werkt zelfs in het vliegtuig met vliegtuigmodus aan.

 

Maar ja, telefoon wordt met deze warmte al heet. Maar in combinatie met het constant zoeken naar een verbinding gaat het sneller. Tijd terug ook een melding gehad in de auto. 


Fijne vakantie, precies de dezelfde problemen gehad op vakantie maar in Nederland is het nu ook niet veel beter. Ik ga straks naar Duitsland. Ik hoop dat het probleem dan wel is opgelost!?!


Zelfs in Spanje werkte het voor geen meter. Dus reken er maar niet op. 
 

Ook ik heb de laatste dagen vaker een melding dat mijn telefoon te heet is geworden. Vroeger weleens gehad als hij in de felle zon had gelegen, maar vandaag zelfs in mijn broekzak te warm geworden.. 


Zelfs in Spanje werkte het voor geen meter. Dus reken er maar niet op. 
 

Ook ik heb de laatste dagen vaker een melding dat mijn telefoon te heet is geworden. Vroeger weleens gehad als hij in de felle zon had gelegen, maar vandaag zelfs in mijn broekzak te warm geworden.. 

Precies hetzelfde ervaren in Barcelona. In Andorra werkte het wel weer, gek genoeg. Ik denk dat het ligt aan het ontbreken van 5G waar ik toen verbleef. 

Als je een oudere, extra, telefoon hebt, dan kan je die het beste meenemen opvakantie. Bijvoorbeeld een iPhone 8, X of een Android. 


In Barcelona heb ik continu verbinding en nog nooit problemen gehad roaming met KPN abo.


Problemen 5G en 4G in Rijnmond gebied opgelost. Geen last meer van verbinding die wegvalt naar Edge. Continu verbinding in trein, Metro en Tram. Bij mij is probleem spontaan opgelost. Telefoon was wel 1 minuut uit i.v.m. lege accu en daarna probleem opgelost iPhone12. Continu luisteren radio apps naar.

 

Daarvoor complete reset mobiele netwerk en geen back-up terug gezet, maar dat hielp niet. Na lege accu was bij mij probleem opgelost.


Ik heb afgelopen vrijdag mijn telefoon ingesteld zodat die alleen nog maar 4G pakt ipv 5G. Sinds ik dit heb aangepast heb ik geen problemen meer ervaren die ik eerst wel had. Ik dacht ik meld dit even zodat anderen dit wellicht ook kunnen proberen en de resultaten vervolgens hier kunnen plaatsen.

 

Succes!


Ik heb afgelopen vrijdag mijn telefoon ingesteld zodat die alleen nog maar 4G pakt ipv 5G. Sinds ik dit heb aangepast heb ik geen problemen meer ervaren die ik eerst wel had. 

Maar jij hebt toch een iPhone 12 Pro niet een iPhone 11. De iPhone 11 ondersteunt naar mijn weten helemaal geen 5G en ik denk dan ook niet dat je op een iPhone 11 kunt instellen dat deze geen 5G mag "pakken".


Ik heb afgelopen vrijdag mijn telefoon ingesteld zodat die alleen nog maar 4G pakt ipv 5G. Sinds ik dit heb aangepast heb ik geen problemen meer ervaren die ik eerst wel had. 

Maar jij hebt toch een iPhone 12 Pro niet een iPhone 11. De iPhone 11 ondersteunt naar mijn weten helemaal geen 5G en ik denk dan ook niet dat je op een iPhone 11 kunt instellen dat deze geen 5G mag "pakken".

Helemaal waar, ik dacht dat dit probleem voor 11 en 12 hetzelfde was, mijn excuses. Alleen op een 12 kan dit inderdaad...


Ik heb een iPhone 11 en al bijna twee maanden meestal geen fatsoenlijk mobiel internet op straat. Eerst dacht ik dat het aan mijn telefoon lag, misschien dat Apple met updates de iPhone 11 wil uitfaseren ofzo. Maar na wat meer onderzoek ontdekte ik dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Hoe kan het dat KPN het probleem na twee maanden nog steeds niet heeft opgelost? Ik betaal elke maand, maar heb op straat meestal geen internet. Ik ben benieuwd of er een vergoeding komt en wat voor type. Ik ben al klant bij KPN sinds de Hi-tijd. Als ze dit niet snel kunnen oplossen of met een passende vergoeding komen, raken ze een trouwe klant kwijt.


Ik heb een iPhone 11 en al bijna twee maanden meestal geen fatsoenlijk mobiel internet op straat. Eerst dacht ik dat het aan mijn telefoon lag, misschien dat Apple met updates de iPhone 11 wil uitfaseren ofzo. Maar na wat meer onderzoek ontdekte ik dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Hoe kan het dat KPN het probleem na twee maanden nog steeds niet heeft opgelost? Ik betaal elke maand, maar heb op straat meestal geen internet. Ik ben benieuwd of er een vergoeding komt en wat voor type. Ik ben al klant bij KPN sinds de Hi-tijd. Als ze dit niet snel kunnen oplossen of met een passende vergoeding komen, raken ze een trouwe klant kwijt.

Ik ga nu apple bellen of het waar is dat ze samen met KPN dit onderzoeken.


Ik ga mijn telefoon ook gewoon leeg laten lopen en hem op 4g laten draaien, tot de batterij volledig uit is gevallen en dan wacht ik gewoon een half uur nog. Misschien doet het wonderen.

Update: 13:25 ik mijn telefoon leeg laten lopen. Niks veranderd, ik denk dat het te maken heeft met Apple en de verbinding van KPN en de satellieten hiervan.


Heb een melding gemaakt bij apple. Moest mijn telefoon update dan zou het weer moeten oplossen. Maar tevergeefs. Ik wacht nu even 48 uur, ik stel voor dat iedereen met een iphone 11 of 12 gewoon massaal ook Apple bericht. Zodat er wat druk komt op KPN!


Na inmiddels al zo’n twee maanden geleden een ticket te hebben gemaakt, begint het geduld wel op te raken. Afgelopen weken op vakantie in Duitsland en Oostenrijk ook de grootste problemen gehad met de verbinding. Dat is erg vervelend als je aan het navigeren bent via Google Maps. Om me heen hoor ik ook steeds meer mensen met dezelfde problemen.

Het is vrij frustrerend om sporadisch een sms berichtje te krijgen waar geen enkel aanknopingspunt voor een oplossing zit. Ook in verschillende KPN-winkels (Den Haag, Leiden, Gouda) kunnen ze eigenlijk niets zeggen. 

Vandaag toch ook maar een keer bij de Apple Store langsgeweest. Daar is de telefoon volledig doorgemeten en nog eens bevestigd dat er met de telefoon zelf niks mis is en het probleem dus echt bij KPN ligt. Dit in tegenstelling tot enkele andere berichten op dit forum.

In de Apple Store gaven ze trouwens ook aan dat het gebruik van je reguliere roaming en verbinding in principe niet automatisch betekent dat je geen gebruik meer maakt van KPN-diensten, ook als je in het buitenland verbinding hebt via een lokaal netwerk.
De uitkomsten van de test zouden ervoor pleiten om over te stappen naar een andere provider, maar dat voelt toch ook alsof je een probleem op eigen kosten aan het oplossen bent dat door een ander veroorzaakt is. Maar wanneer gaat KPN over de brug komen? Een nieuwe iPhone voor 10.000 klanten à 1000 euro is natuurlijk een flinke kostenpost. Gelukkig zit er wat vlees op de botten:

https://www.bnr.nl/nieuws/financieel/10529163/kpn-boekt-meer-winst-dankzij-prijsverhogingen-en-vergroting-klantenbestand

 


k vind de service rond uit waardeloos. Het gaat dus al om maanden problemen met 4 of 5g netwerk via KPN. Dat het een week is oké. Maar ze voldoen nu niet aan ons contract, wij hebben een contract getekend om internet te ontvangen. Het is nu dat we niks ontvangen, ze zullen dus snel met een oplossing moeten komen. Mijn contract is zelf tot 2025 maar als ik binnen een paar weken niet een fatsoenlijke oplossing hebt gevonden, dan vraag ik of ze gewoon het contract verscheuren. Ik vraag om een dienst, hun kunnen het niet leveren, dan geven ze of een Iphone 13 minimaal of we verscheuren het contract. Maar het is goed dat iedereen dit meld bij zowel KPN als Apple. Want ik vind het gewoon een raar verhaal. Mijn Iphone 8 zonder update bij Youfone werkt. Vervolgens hoor ik iedereen dan ga je naar het buitenland, dan doe hij het alsnog niet. Dan moet er ergens iets zijn met die satellieten. Als we bij Vodafone of Odido gaan, doen onze Iphone 11 het waarschijnlijk wel. Erg vreemd verhaal.


Ik ging maar weer eens whatsapp bellen in Rotterdam. Een verbinding van 15 a 20 seconden 😂 KPN Rotterdam doet het nog steeds niet. 
wanneer horen we wat ?!?

4G 1 streepje in Rotterdam 😂😂😂👍


Haarlem, Amsterdam en Hoofddorp precies hetzelfde. Ik ben jaloers dat je in ieder geval nog 15 seconden kon bellen. Ik krijg soms geeneens een verbinding tot stand.


Ik vond het ook al heel wat dat ik verbinding kreeg 😂👍 dus we gaan vooruit. Maar in 15 seconden kan jij weinig zeggen 😂😂😂


Er is nu te updaten naar IOS 17.6. Geen idee of het impact kan hebben en het probleem mogelijk verhelpen, maar het is het proberen waard 🙂.


Na de update heb ik in Arnhem vol 4g.  🥳🥳🥳


Reageer