Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Na de update naar IOS 17.6 heb ik welgeteld 10 minuten een goed functionerende telefoon, daarna valt ie weer terug naar het oude welbekende probleem. Ik reken mezelf nog niet rijk…


Na de update naar IOS 17.6 heb ik welgeteld 10 minuten een goed functionerende telefoon, daarna valt ie weer terug naar het oude welbekende probleem. Ik reken mezelf nog niet rijk…

Same here. Nog steeds geen oplossing.

Ook vreemd dat we aan ons lot worden overgelaten en dit soort dingen zelf maar moeten uitproberen door gebrek aan communicatie.


Nee bij mij hapert 4G weer lekker ook met de update 👌

Dit was nog niet de oplossing.


Na de update naar IOS 17.6 heb ik welgeteld 10 minuten een goed functionerende telefoon, daarna valt ie weer terug naar het oude welbekende probleem. Ik reken mezelf nog niet rijk…

Same here. Nog steeds geen oplossing.

Ook vreemd dat we aan ons lot worden overgelaten en dit soort dingen zelf maar moeten uitproberen door gebrek aan communicatie.

 

@Matthew83 , helaas ja. Vreemd vooral omdat je als betalende klant dit toch verwacht. Zeker als je een ticket indient en regelmatig belt over je probleem. Ik betaal nu maandelijks om de klantenservice in de lucht te houden gok ik zo 😅… Want data verbranden of bellen lukt niet, anders dan met mijn IPhone 6S. Daar wil ik zo min mogelijk mee werken aangezien Apple die al helemaal niet meer ondersteunt of erkent. Gelukkig is het eindelijk zomer, dat maakt de regen goed 😎😂


De conclusie hiervan is wel dat de bal dan toch echt bij KPN ligt, want voordat er eventueel weer een IOS update zou komen zijn we maanden verder.


De conclusie hiervan is wel dat de bal dan toch echt bij KPN ligt, want voordat er eventueel weer een IOS update zou komen zijn we maanden verder.

 

Die ligt sowieso bij KPN, heb daar een contract voor mobiel en internet MET de levering van een IPhone 11 met twee jaar garantie. Me dunkt dat de bel dan altijd bij KPN ligt, alleen zijn ze wat huiverig om hem te spelen in de vrees dat ze geen elftal maar een stadion vol met terecht klagende klanten tegenover zich krijgen. Afijn, als ik het zo lees overal dan is dat stadion al goed gevuld. Ze lijken ergens ook op die irritante VAR bij het voetballen, ondanks je gelijk keuren ze toch je doelpunt af. Pffff, ben het wachten zonder goede informatie of vooruitzicht helemaal beu!


Los van de ogenschijnlijke luxe die we hebben met een mobiele telefoon om bereikbaar te zijn maak ik me ernstig zorgen over levensbedreigende situaties. Stel dat je onwel wordt, of in een eenzijdig ongeval terechtkomt, of gewoon in nood verkeert. Wie gaat dan met zijn nuchtere verstand even zijn toestel aan/uit zetten, vliegtuigstand aan/uit of netwerkinstellingen resetten? Moet er niet aan denken 😦


Rinske en Wim scbreef:

Die ligt sowieso bij KPN, heb daar een contract voor mobiel en internet MET de levering van een IPhone 11 met twee jaar garantie.

Als het inderdaad een hardware probleem blijkt te zijn dan zal je vast en zeker aanspraak kunnen maken op die garantie, mits jouw iPhone nog geen twee jaar oud is en daarmee nog onder die garantie valt.

Problemen met software en/of functionele tekortkomingen cq. compatibiliteit vallen echter niet onder die garantie.


Los van de ogenschijnlijke luxe die we hebben met een mobiele telefoon om bereikbaar te zijn maak ik me ernstig zorgen over levensbedreigende situaties. Stel dat je onwel wordt, of in een eenzijdig ongeval terechtkomt, of gewoon in nood verkeert. Wie gaat dan met zijn nuchtere verstand even zijn toestel aan/uit zetten, vliegtuigstand aan/uit of netwerkinstellingen resetten? Moet er niet aan denken 😦

Mij werd wel verteld dat het alarmnummer wel gewoon hoort te werken. Of dat echt zo is, geen idee. Ik hoop van wel.

 

En de procedure is in het ergste geval:

-Toestel uitzetten en dan weer aan doen

-Netwerkinstellingen resetten

-Mocht dat niet baten, vliegtuigmodus aan- en uitzetten

-Alarmnummer bellen

-KPN bellen en een nieuw ticket aanmaken

-Klagen op dit forum


Helaas.  Hij valt weer weg de 4 g. 😢in Arnhem heeft het geen nut gehad 


Ik heb net weer gebeld en deze medewerker zei dat er zeer binnenkort eindelijk een oplossing komt. Maar ja, ik wil het niet echt meer geloven.

Ook heb ik losgepeuterd dat het niet om alle iPhone 12’s gaat. Wel om vrijwel elke iPhone 11 (naar schatting). Hij vertelde me dat het om zo een 20-25% van de iPhone 12’s gaat die dit probleem hebben. En het is enkel en alleen met het KPN netwerk uiteraard.


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten heel veel mensen te wachten op een oplossing.


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten heel veel mensen te wachten op een oplossing.

Hopelijk blijft de iPhone 13 het dan wel doen …


Hallo @Luuk Groeneweg, op dit moment heb ik daar geen aanvullende informatie over beschikbaar. Mijn advies blijft dan ook om deze vragen via een ticket, als deze nog niet is aangemaakt. op 0800-0402 te melden. Dan zal je via die route op de hoogte gehouden worden.


Hallo @Luuk Groeneweg, op dit moment heb ik daar geen aanvullende informatie over beschikbaar. Mijn advies blijft dan ook om deze vragen via een ticket, als deze nog niet is aangemaakt. op 0800-0402 te melden. Dan zal je via die route op de hoogte gehouden worden.

Niet iedereen krijgt de memo dus binnen. Misschien zelf even vliegtuigmodus aan- en uitzetten of de netwerkinstellingen resetten. Wellicht krijg je de memo dan wel. Anders even een ticket aanmaken bij je manager.


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten heel veel mensen te wachten op een oplossing.

Dan ben ik benieuwd hoe dat dan gaat met mensen die een contract hebben afgesloten en wachten op nummerportering. 

Mijn beide dochters hebben een iPhone (11 en 12) en zouden al zijn overgezet naar Simyo. Vanwege de bekende problemen heb ik Simyo gevraagd de porteringsdatum uit te stellen tot 19 augustus. Als dit waar is, is dit voor hun dus geen oplossing. Tenzij ze ook een iPhone 13 krijgen natuurlijk.

Al met al een vreemde wending en ook eigenlijk geen oplossing voor toekomstige klanten of mensen uit het buitenland die roamen op het KPN netwerk.

Voor sommigen zou deze oplossing misschien heel fijn uitpakken, maar ik vind het een aanfluiting voor een bedrijf dat claimt 'het beste netwerk van Nederland' te hebben... 


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten heel veel mensen te wachten op een oplossing.

@Luuk Groeneweg Heb jij zelf gebeld of werd je door de klantenservice gebeld?


We wachten af, we wachten toch al even …


Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten heel veel mensen te wachten op een oplossing.

@Luuk Groeneweg Heb jij zelf gebeld of werd je door de klantenservice gebeld?

Ik ben zelf gebeld. Het is wel van belang dat je een melding hebt gemaakt van de problemen. In mijn geval heb ik een klacht ingediend via de klachtenpagina. 


Hallo @Luuk Groeneweg, op dit moment heb ik daar geen aanvullende informatie over beschikbaar. Mijn advies blijft dan ook om deze vragen via een ticket, als deze nog niet is aangemaakt. op 0800-0402 te melden. Dan zal je via die route op de hoogte gehouden worden.

Met alle respect Remco, maar dan gaat er iets niet goed intern bij KPN. De klantenservice geeft aan dat er vanaf deze week (31) een memo beschikbaar is gesteld met informatie. Klanten die problemen ondervinden gaan vanaf deze week gebeld worden met een oplossing/compensatie (Iphone 13 dus in gepaste gevallen). Deze informatie zou toch ook voor jullie beschikbaar moeten zijn? 


Ik ga het forum nog missen, dat alles straks weer werkt. Nu nog ff niet zie ik 😂😂😂👌👍


Zojuist oproep gemist…KPN! Bij terugbellen blijkt het een nummer waarop alleen ‘uitgaand’ gebeld kan worden. Ik kan dus niet terugbellen. Heb ook geen sms of mail ontvangen hierna. 
Contact opgenomen met klantenservice. Die weet mij te vertellen dat iedereen met dit probleem momenteel wordt gebeld met een oplossing. Wat die oplossing is weet zij niet. Nee, ik kan de partij die dit wel weet niet terugbellen. Ze zullen mij weer bellen. Wanneer weet ze niet. Mocht het niet lukken om mij te bereiken (vanwege slecht bereik omdat ik al TIEN weken 4 g problemen heb bijvoorbeeld…) dan zal ik volgens haar een mail ontvangen. 
Deze belofte kreeg ik eerder toen ik 4 en 8 weken geleden was gebeld door KPN en ze mij niet te pakken kregen. Niet gebeurd… Dat was toen verkeerd verteld aldus deze klantenservice medewerker. Nu zullen ze me echt weer bellen en anders mailen. Maar wanneer en met welke oplossing???

Ik begrijp niet dat dit zo inefficiënt en voor klanten tot maximale frustratieniveau moet gaan. Waarom geen sms of mail waarop je een gerichte belafspraak kan maken. Waardoor je zeker weet dat je kan bellen, mogelijk ook met een telefoon van iemand anders waarvan je zeker weet dat deze bereik heeft en KPN je ook kan verstaan tijdens het telefoontje. Voor zowel klant als KPN tot veel gerichter, sneller en gemakkelijker? @kpn kan hier iets mee gedaan worden?

En alstublieft….kom met een blijvende oplossing voor dit enorme bereik probleem!!


Waarom geen sms of mail waarop je een gerichte belafspraak kan maken.

Dat is voor het team van KPN die iedereen belt toch heel inefficiënt immers dan zullen er voor de medewerkers altijd gaten vallen in de belronde. Nee, ik snap wel waarom zij zelf het initiatief willen behouden.


Waarom geen sms of mail waarop je een gerichte belafspraak kan maken.

Dat is voor het team van KPN die iedereen belt toch heel inefficiënt immers dan zullen er voor de medewerkers altijd gaten vallen in de belronde. Nee, ik snap wel waarom zij zelf het initiatief willen behouden.

Het lijkt mij juist heel efficiënt: ze kunnen dan zelf belblokken bepalen en de kans dat ze iemand spreken is veel groter. Maar goed, daar kan je natuurlijk anders naar kijken. Er zullen vast goede redenen te bedenken zijn om het zo te doen. 👍🏼


Zojuist oproep gemist…KPN! Bij terugbellen blijkt het een nummer waarop alleen ‘uitgaand’ gebeld kan worden. Ik kan dus niet terugbellen. Heb ook geen sms of mail ontvangen hierna. 
Contact opgenomen met klantenservice. Die weet mij te vertellen dat iedereen met dit probleem momenteel wordt gebeld met een oplossing. Wat die oplossing is weet zij niet. Nee, ik kan de partij die dit wel weet niet terugbellen. Ze zullen mij weer bellen. Wanneer weet ze niet. Mocht het niet lukken om mij te bereiken (vanwege slecht bereik omdat ik al TIEN weken 4 g problemen heb bijvoorbeeld…) dan zal ik volgens haar een mail ontvangen. 
Deze belofte kreeg ik eerder toen ik 4 en 8 weken geleden was gebeld door KPN en ze mij niet te pakken kregen. Niet gebeurd… Dat was toen verkeerd verteld aldus deze klantenservice medewerker. Nu zullen ze me echt weer bellen en anders mailen. Maar wanneer en met welke oplossing???

Ik begrijp niet dat dit zo inefficiënt en voor klanten tot maximale frustratieniveau moet gaan. Waarom geen sms of mail waarop je een gerichte belafspraak kan maken. Waardoor je zeker weet dat je kan bellen, mogelijk ook met een telefoon van iemand anders waarvan je zeker weet dat deze bereik heeft en KPN je ook kan verstaan tijdens het telefoontje. Voor zowel klant als KPN tot veel gerichter, sneller en gemakkelijker? @kpn kan hier iets mee gedaan worden?

En alstublieft….kom met een blijvende oplossing voor dit enorme bereik probleem!!

Herkenbaar helaas. KPN gaat klanten bellen op telefoonnummers die niet goed werken. We lopen achter onze eigen staart aan. 


Reageer