Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Het forum werk niet mee maar de tekst zegt duidelijk als je nog problemen hebt dat je dat moet laten weten.


Het forum werk niet mee maar de tekst zegt duidelijk als je nog problemen hebt dat je dat moet laten weten.

Als dat klopt vind ik het absurd. Ik heb een probleem gemeld, KPN heeft geen tijd om ernaar te kijken, ik heb niet laten weten dat ik geen problemen meer ervaar en nu moet ík weer contact opnemen. Echt niet oké en niet klantvriendelijk.

In het bericht staat ook dat ze er nog niet aan toegekomen zijn. Gaan ze er dan later alsnog onderzoek naar doen? Kortom, ik vind het bericht niet duidelijk en op meerdere manieren te lezen.


Het forum werk niet mee maar de tekst zegt duidelijk als je nog problemen hebt dat je dat moet laten weten.

Als dat klopt vind ik het absurd. Ik heb een probleem gemeld, KPN heeft geen tijd om ernaar te kijken, ik heb niet laten weten dat ik geen problemen meer ervaar en nu moet ík weer contact opnemen. Echt niet oké en niet klantvriendelijk.

In het bericht staat ook dat ze er nog niet aan toegekomen zijn. Gaan ze er dan later alsnog onderzoek naar doen? Kortom, ik vind het bericht niet duidelijk en op meerdere manieren te lezen.



En als je vaker contact opneemt tussendoor, wordt je gevraagd dat niet te doen omdat dat geen nut heeft 🤣


Super hoe de afdeling die klanten aan het bellen is volhardend is. Sinds vorige week ben ik 4 maal gebeld. 3 maal hebben ze mij (al dan niet door geen 4g bereik) niet te pakken gekregen. Vandaag dus eindelijk, na 11 weken 4g problemen, contact met iemand van KPN over de beoogde oplossing voor klanten. (Hiervoor heb ik reeds talloze malen contact opgenomen met klantenservice consument én zakelijk voor het aanmaken van tickets, vragen naar updates en smeken om gerichte belafspraken). 
 

Het aanbod dat ik krijg is om mijn IPhone 11 op te sturen, zodat KPN kan onderzoeken of het probleem aan mijn telefoon ligt. Na het opsturen van deze IPhone 11 stuurt KPN een IPhone 13  naar me op. Dit duurt in ieder geval 5 werkdagen.
Na LANG wachten en veel frustratie erg fijn te horen dat een nieuwe telefoon in het verschiet zou liggen en de problemen dan verholpen zouden zijn.

Welke voorwaarden er zijn (betalen voor reparatie danwel IPhone 13; alleen omruil bij vaststellen geen defect IPhone 11; of IPhone 13 wordt verstuurd na ontvangst van IPhone 11, of pas na check;…) is niet verteld. 
Ik heb aangegeven dat ik geen reservetoestel heb en het niet hebben van een telefoon zowel privé als zakelijk (1 telefoon, 2 nrs) geen optie is. De dame kon hier niets anders in aanbieden, me niet naar iemand anders doorverbinden, alleen ‘een notitie maken’. Op enig moment hing zij zonder iets te zeggen op. De beloofde mail met de details van het aanbod heb ik daarna niet ontvangen. Terugbellen naar het nummer van KPN kan niet. 
 

Dit heeft mij doen besluiten een klacht aan te maken. Betreffende het 4g probleem dat ik met 2 telefoonnummers al bijna 11 weken ervaar. Met zeer geringe, niet oplossingsgerichte communicatie vanuit KPN. Ook tegenstrijdige communicatie en niet opvolgen van aangekondigde acties (zoals mail moeten krijgen of binnen x dagen gebeld worden wat vervolgens niet gebeurt).  En tot slot dit aanbod dat enerzijds niet helder is en anderzijds een element in zich heeft (voor onduidelijke termijn geen telefoon hebben) dat niet acceptabel is. 
 

Ik begrijp volkomen dat de klantenservice medewerkers van KPN het beleid uit moeten voeren. Het is dan ook geen klacht tegen hen, maar tegen het beleid. 
Ironisch trouwens dat ik na het aanmaken van deze klacht voor het eerst in deze 11 weken een mail én sms ontving als bevestiging van mijn contact met KPN. Met het bericht dat er binnen 3 werkdagen contact op wordt genomen. Maar weer wachten dus…


Mijn geduld is inmiddels op. Ik zie dat veel mensen hier hetzelfde probleem ervaren en op dezelfde wijze nagenoeg geen communicatie ontvangen vanuit KPN of belachelijke oplossingen krijgen aangeboden die hoe dan ook in het nadeel zijn van de klant. 
 

Ik heb inmiddels contact opgenomen met zowel Radar als Kassa en hoop dat zij aandacht zullen wijden aan de belachelijke omgang en onklantvriendelijke houding van KPN tegenover haar klanten. 
 

Ook ben ik van plan mijn contract juridisch te laten ontbinden, daar KPN niet voldoet aan de te leveren diensten, mij door laten betalen voor diensten die ik niet ontvang, er geen contact opgenomen wordt met mij EN de oplossing die ik eerder voorbij heb horen komen op dit forum praktisch niet eerlijk of haalbaar is. 
 

Hopelijk lukt de ontbinding & kosteloze overstap naar de ‘tweede beste provider van NL’ voordat ik op vakantie ga over 4 weken. Misschien is dat zelfs sneller dan dat er een oplossing komt vanuit KPN voor dit belachelijke probleem dat zich alleen voordoet bij deze provider van alle providers in NL. Een Iphone 11 opsturen ter ‘reparatie’ (wetende dat het een breed probleem met duizenden telefoons is) en vervolgens 1) de klant laten opdraaien voor reparatiekosten of 2) de telefoon innemen in ruil voor een iPhone 13 (zonder kans om alles over te zetten met het feit dat de iphone 11 niet eens eigendom is van KPN) is oprecht de slechtste oplossing die ik ooit van een bedrijf voorgelegd heb gekregen. Nog los van het feit dat ik niet eens een ticketnummer kan opvragen, wat zeker weten zou indruisen tegen het consumentenrecht. 


Als je denkt dat KPN er geen grotere puinhoop van kan maken dan krijgen ze het (gezien de vage sms berichten die sommige klanten vandaag hebben ontvangen) toch weer voor elkaar… 😡

Ik krijg met de dag minder vertrouwen in een corecte afhandeling. Het lijkt bijna wel alsof KPN het met opzet doet, zodat de getroffen klanten het uiteindelijk opgeven en overstappen naar een andere provider. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan een iPhone omruilactie. Of het is totale onkunde, en ik weet eerlijk gezegd niet wat erger is.

KPN verleent bovendien geen enkele coulance aan klanten die voor het einde van hun contract willen overstappen om van het probleem af te zijn. Bij een overstap moet je het resterende abonnement volledig afkopen. Tenzij het mogelijk is om het contract op juridische gronden te laten ontbinden, zoals @Sinan N hierboven heeft geopperd. Maar hoe lang gaat zo’n procedure duren?


Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen, maar ben benieuwd of KPN de iPhone 11 gaat controleren op gebreken of dat dit door een derde, onafhankelijke, partij wordt gedaan? Ik hoop het laatste. Maar zelfs dan heb ik er zo mij twijfels over.

Kunnen we niet gewoon zelf naar een Apple Store gaan en daar wat tests laten uitvoeren? Uiteraard op rekening van KPN. Dan hou ik mijn telefoon en data bij mij totdat er duidelijkheid is, ben ik zeker van een betrouwbare analyse en scheelt het heel veel tijd.


Ik ben van vakantie terug. Heb daar 0 internet gehad en heb mijn youfone zakelijke telefoon op de hotspot moeten gebruiken. Vervolgens weer terug in Nederland en nog altijd geen oplossing. Ik heb vervolgens het KPN kaartje in mijn iPhone 8 gedaan, werkt gewoon goed. Vervolgens in een iphone 13 Mini, werkt vervolgens ook goed. Apple tijdens de vakantie gebeld en die zeiden we hebben al updates gemaakt maar het probleem ligt echt bij KPN. Want mensen met een iPhone 11 of 12 die bij Vodafone zitten ondervinden geen problemen. Als dus mensen van Apple. Ik ben er zelf helemaal klaar mee, KPN doet achter de schermen van alles. Maar met een oplossing komen ze niet, terwijl de oplossing simpel is. Jullie kunnen niet leveren waar wij als klant voor hebben getekend, dan moet je de keuze hebben om je abonnement kosteloos te stoppen of jullie geven alle klanten inclusief mezelf een iPhone 13. Ik ga straks naar de winkel want ben er helemaal klaar mee. En nog niet te spreken dat ding wordt heet.


Weer een ☀️ dag zonder 4G.


Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 


Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 


@Alexandra van KPN En de klanten die juist vanwege de genoemde problemen geen sms bericht ontvangen? Die gaan dus niet bellen om voor de zoveelste keer aan te geven dat het probleem nog niet is opgelost. En dan neemt KPN dus aan dat deze klanten geen problemen meer ervaren. Hoe verzin je het!?


 

Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 

Ah ik begrijp dit natuurlijk verkeerd.

 

Het probleem is opgelost anders moet je bellen.

Ik lees toch echt iets anders hier:

 

”Beste klant, een tijd geleden heb je ons benaderd met een vraag. Hier zijn we helaas nog niet aan toegekomen. Misschien is het probleem inmiddels opgelost en heb je geen klachten meer. Heb je wel nog klachten? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 0402. Een prettige zomer! Groet, KPN”.

 

En wat gaan we doen met compensatie? Wat hebben jullie gedaan?

 

Jullie zijn echt een vlut organisatie geworden. Reclame maken over AI, helemaal in to gender natural. Ga je is focussen op je klanten met problemen en kom met echte antwoorden ipv antwoorden waar je in verteld dat het mogelijk opgelost is met een netwerk reset. Je hebt geregistreerd wie allemaal een probleem heeft. Benader die en beloof wat je afgesproken hebt, zoals up to date houden en een compensatie te geven. 


Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 
 

Hoe weten jullie welke klanten nog steeds hinder ondervinden? Ik heb een ticket en een nummer, maar geen sms ontvangen. Waarom communiceert KPN niet duidelijk met iedereen via sms of via mail? Dat het probleem niet zomaar opgelost kan worden is duidelijk. Maar de communicatie zou een stuk beter kunnen.

 


Als je geen sms hebt ontvangen, zal jouw ticket nog open staan. Dat geldt alleen voor de mensen die die sms hebben gekregen.

Voor mensen die de sms wel hebben gekregen maar er nog wel last van hebben is het enige wat we kunnen doen aanraden om opnieuw te bellen met ons op 0800-0402.


Als je geen sms hebt ontvangen, zal jouw ticket nog open staan. 

Wil je daarmee zeggen dat het ticket gesloten is bij de mensen die wel dat smsje ontvangen hebben?



Als je geen sms hebt ontvangen, zal jouw ticket nog open staan. 

Wil je daarmee zeggen dat het ticket gesloten is bij de mensen die wel dat smsje ontvangen hebben?

Gesloten wordt als je niet belt…


Ik heb inmiddels geschreven naar Radar, Kassa, ACM ConsuWijzer en de Consumentenbond. Hoe meer mensen over hun slechte ervaringen met betrekking tot deze problematiek schrijven naar deze belangenorganisaties, hoe eerder KPN met een oplossing zal komen (hopelijk, dan). Ik raad daarom iedereen aan om hun problemen te delen, anders gaat KPN nooit actie ondernemen! 


Wij hebben het opgegeven. Alle abonnementen worden opgezegd, incl tv en internet en zoeken het elders. Jammer van de kosten, maar het vertrouwen is weg. Veel succes aan allen met deze irritante problemen! 


Ik heb inmiddels geschreven naar Radar, Kassa, ACM ConsuWijzer en de Consumentenbond. Hoe meer mensen over hun slechte ervaringen met betrekking tot deze problematiek schrijven naar deze belangenorganisaties, hoe eerder KPN met een oplossing zal komen (hopelijk, dan). Ik raad daarom iedereen aan om hun problemen te delen, anders gaat KPN nooit actie ondernemen! 

Stuur mij je verhaal, dan stuur ik het ook door.

Daarnaast ben ik naar de winkel gegaan, de mensen daar konden ook niks doen. Of ze wilde niks doen, we moeten wachten op een sms bericht etc. Ik moet zeggen dat ik af en toe weer 4G, twee weken lang had ik letterlijk helemaal niks. Nu heb ik af en toe nog wat verbinding. Het is wel degelijk het probleem door kpn netwerk. Waarom ? Ik heb zojuist mijn simkaart in een iphone 13 gestopt van een vriend. Hij draaide gewoon normaal. Vervolgens weer in mijn 11 en hetzelfde gezeik.


Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen, maar ben benieuwd of KPN de iPhone 11 gaat controleren op gebreken of dat dit door een derde, onafhankelijke, partij wordt gedaan? Ik hoop het laatste. Maar zelfs dan heb ik er zo mij twijfels over.

Kunnen we niet gewoon zelf naar een Apple Store gaan en daar wat tests laten uitvoeren? Uiteraard op rekening van KPN. Dan hou ik mijn telefoon en data bij mij totdat er duidelijkheid is, ben ik zeker van een betrouwbare analyse en scheelt het heel veel tijd.

 

Dag Matthew,

Ik wilde je laten weten dat ik een paar weken geleden nog bij de Genius Bar van de Apple Store in Amsterdam ben geweest. Enkele weken geleden heb ik mijn ervaring ook in dit forum gedeeld. Ik raad je zeker aan om een test te laten uitvoeren, aangezien dit kosteloos is en je direct te weten komt of het stukje hardware dat verbinding maakt met het mobiele netwerk volledig defect is, of dat je alleen verbindingsproblemen met het KPN-netwerk hebt.

Een medewerker van Apple vertelde me dat er ook andere KPN-klanten zijn, voornamelijk met een iPhone 11, die problemen hebben ondervonden waarbij dat stukje hardware kapot blijkt te zijn. Deze klanten denken vaak dat het alleen om een verbindingsstoring gaat. Je kunt er ook zelf achter komen door bijvoorbeeld een simkaart van een andere provider te gebruiken; als dit niet werkt, is dat stukje hardware waarschijnlijk defect.

Daarnaast heb ik vernomen dat KPN onder bepaalde voorwaarden mogelijk een iPhone 13 zal vergoeden. Een van die voorwaarden is echter dat je huidige telefoon niet defect is. Dit betekent dat als je hetzelfde probleem ervaart als ik, je waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een vergoeding van een iPhone 13.

Ik wil ook benadrukken dat er geen hard bewijs is dat het KPN-netwerk deze specifieke defect heeft veroorzaakt. Wel heb ik van andere gedupeerden vernomen dat, omdat hun telefoons constant op zoek waren naar een netwerkverbinding (die ze niet goed konden vinden), de toestellen erg warm werden, de batterijen snel leeg gingen, en uiteindelijk defect raakten. Dit heb ik zelf ook zo ervaren. Dit is natuurlijk slechts een vermoeden, maar het geeft je misschien wel een idee van een mogelijke oorzaak.


Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen, maar ben benieuwd of KPN de iPhone 11 gaat controleren op gebreken of dat dit door een derde, onafhankelijke, partij wordt gedaan? Ik hoop het laatste. Maar zelfs dan heb ik er zo mij twijfels over.

Kunnen we niet gewoon zelf naar een Apple Store gaan en daar wat tests laten uitvoeren? Uiteraard op rekening van KPN. Dan hou ik mijn telefoon en data bij mij totdat er duidelijkheid is, ben ik zeker van een betrouwbare analyse en scheelt het heel veel tijd.

 

Dag Matthew,

Ik wilde je laten weten dat ik een paar weken geleden nog bij de Genius Bar van de Apple Store in Amsterdam ben geweest. Enkele weken geleden heb ik mijn ervaring ook in dit forum gedeeld. Ik raad je zeker aan om een test te laten uitvoeren, aangezien dit kosteloos is en je direct te weten komt of het stukje hardware dat verbinding maakt met het mobiele netwerk volledig defect is, of dat je alleen verbindingsproblemen met het KPN-netwerk hebt.

Een medewerker van Apple vertelde me dat er ook andere KPN-klanten zijn, voornamelijk met een iPhone 11, die problemen hebben ondervonden waarbij dat stukje hardware kapot blijkt te zijn. Deze klanten denken vaak dat het alleen om een verbindingsstoring gaat. Je kunt er ook zelf achter komen door bijvoorbeeld een simkaart van een andere provider te gebruiken; als dit niet werkt, is dat stukje hardware waarschijnlijk defect.

Daarnaast heb ik vernomen dat KPN onder bepaalde voorwaarden mogelijk een iPhone 13 zal vergoeden. Een van die voorwaarden is echter dat je huidige telefoon niet defect is. Dit betekent dat als je hetzelfde probleem ervaart als ik, je waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een vergoeding van een iPhone 13.

Ik wil ook benadrukken dat er geen hard bewijs is dat het KPN-netwerk deze specifieke defect heeft veroorzaakt. Wel heb ik van andere gedupeerden vernomen dat, omdat hun telefoons constant op zoek waren naar een netwerkverbinding (die ze niet goed konden vinden), de toestellen erg warm werden, de batterijen snel leeg gingen, en uiteindelijk defect raakten. Dit heb ik zelf ook zo ervaren. Dit is natuurlijk slechts een vermoeden, maar het geeft je misschien wel een idee van een mogelijke oorzaak.

Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen, maar ben benieuwd of KPN de iPhone 11 gaat controleren op gebreken of dat dit door een derde, onafhankelijke, partij wordt gedaan? Ik hoop het laatste. Maar zelfs dan heb ik er zo mij twijfels over.

Kunnen we niet gewoon zelf naar een Apple Store gaan en daar wat tests laten uitvoeren? Uiteraard op rekening van KPN. Dan hou ik mijn telefoon en data bij mij totdat er duidelijkheid is, ben ik zeker van een betrouwbare analyse en scheelt het heel veel tijd.

 

Dag Matthew,

Ik wilde je laten weten dat ik een paar weken geleden nog bij de Genius Bar van de Apple Store in Amsterdam ben geweest. Enkele weken geleden heb ik mijn ervaring ook in dit forum gedeeld. Ik raad je zeker aan om een test te laten uitvoeren, aangezien dit kosteloos is en je direct te weten komt of het stukje hardware dat verbinding maakt met het mobiele netwerk volledig defect is, of dat je alleen verbindingsproblemen met het KPN-netwerk hebt.

Een medewerker van Apple vertelde me dat er ook andere KPN-klanten zijn, voornamelijk met een iPhone 11, die problemen hebben ondervonden waarbij dat stukje hardware kapot blijkt te zijn. Deze klanten denken vaak dat het alleen om een verbindingsstoring gaat. Je kunt er ook zelf achter komen door bijvoorbeeld een simkaart van een andere provider te gebruiken; als dit niet werkt, is dat stukje hardware waarschijnlijk defect.

Daarnaast heb ik vernomen dat KPN onder bepaalde voorwaarden mogelijk een iPhone 13 zal vergoeden. Een van die voorwaarden is echter dat je huidige telefoon niet defect is. Dit betekent dat als je hetzelfde probleem ervaart als ik, je waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een vergoeding van een iPhone 13.

Ik wil ook benadrukken dat er geen hard bewijs is dat het KPN-netwerk deze specifieke defect heeft veroorzaakt. Wel heb ik van andere gedupeerden vernomen dat, omdat hun telefoons constant op zoek waren naar een netwerkverbinding (die ze niet goed konden vinden), de toestellen erg warm werden, de batterijen snel leeg gingen, en uiteindelijk defect raakten. Dit heb ik zelf ook zo ervaren. Dit is natuurlijk slechts een vermoeden, maar het geeft je misschien wel een idee van een mogelijke oorzaak.

Maar heeft jouw telefoon een hardware defect of niet ? Want heb jij nu wel gewoon weer verbinding ?


Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen, maar ben benieuwd of KPN de iPhone 11 gaat controleren op gebreken of dat dit door een derde, onafhankelijke, partij wordt gedaan? Ik hoop het laatste. Maar zelfs dan heb ik er zo mij twijfels over.

Kunnen we niet gewoon zelf naar een Apple Store gaan en daar wat tests laten uitvoeren? Uiteraard op rekening van KPN. Dan hou ik mijn telefoon en data bij mij totdat er duidelijkheid is, ben ik zeker van een betrouwbare analyse en scheelt het heel veel tijd.

 

Dag Matthew,

Ik wilde je laten weten dat ik een paar weken geleden nog bij de Genius Bar van de Apple Store in Amsterdam ben geweest. Enkele weken geleden heb ik mijn ervaring ook in dit forum gedeeld. Ik raad je zeker aan om een test te laten uitvoeren, aangezien dit kosteloos is en je direct te weten komt of het stukje hardware dat verbinding maakt met het mobiele netwerk volledig defect is, of dat je alleen verbindingsproblemen met het KPN-netwerk hebt.

Een medewerker van Apple vertelde me dat er ook andere KPN-klanten zijn, voornamelijk met een iPhone 11, die problemen hebben ondervonden waarbij dat stukje hardware kapot blijkt te zijn. Deze klanten denken vaak dat het alleen om een verbindingsstoring gaat. Je kunt er ook zelf achter komen door bijvoorbeeld een simkaart van een andere provider te gebruiken; als dit niet werkt, is dat stukje hardware waarschijnlijk defect.

Daarnaast heb ik vernomen dat KPN onder bepaalde voorwaarden mogelijk een iPhone 13 zal vergoeden. Een van die voorwaarden is echter dat je huidige telefoon niet defect is. Dit betekent dat als je hetzelfde probleem ervaart als ik, je waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een vergoeding van een iPhone 13.

Ik wil ook benadrukken dat er geen hard bewijs is dat het KPN-netwerk deze specifieke defect heeft veroorzaakt. Wel heb ik van andere gedupeerden vernomen dat, omdat hun telefoons constant op zoek waren naar een netwerkverbinding (die ze niet goed konden vinden), de toestellen erg warm werden, de batterijen snel leeg gingen, en uiteindelijk defect raakten. Dit heb ik zelf ook zo ervaren. Dit is natuurlijk slechts een vermoeden, maar het geeft je misschien wel een idee van een mogelijke oorzaak.

Apple Store in Haarlem wordt helaas verbouwd, maar misschien dat ik dan toch even langs die in Amsterdam ga.

 

Maar als het inderdaad defect is, dan kom ik ook niet in aanmerking voor een andere telefoon. Wel heeeeel toevallig dat de modem dan stuk is precies rond de tijd dat iedereen met een iPhone 11 en KPN problemen heeft. Sta je dan in je helmpje…


Kun je trouwens zo’n hardware test ook in Rotterdam Amac laten doen ?


@Matthew83  Wat bedoel je met defect?

Want dat is toch juist het probleem?

of is er aan je toestel iets anders kapot naast het verbinden?

 

je verhaal is een beetje langdradig en onduidelijk 

 

@PlatinumMike Ik vermoed dat het echt enkel bij de Apple Stores kan laten doen 


Reageer