Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Wij hebben dus twee abonnementen. Één bij KPN en één bij Simyo. De goedkoopste van de twee (Simyo) heeft besloten om de maanden mei, juni en juli in ieder geval al terug te betalen! Zie screenshot van de app. Nog steeds geen echte oplossing, maar een goede eerste zet.

Waar blijft KPN?! Je betaalt meer, maar krijgt minder service…

 


Zo'n hardware/softwaretest kun je ook gewoon online laten doen. Je hoeft hier niet speciaal voor naar de winkel. Ik ben op dit moment aan het bellen met apple.

Update: Dankjewel voor je geduld. Hier ben ik weer. Ik heb de resultaten nagekeken en je Iphone is met vlag en wimpel geslaagd voor nagenoeg alle onderdelen. De enige melding die ik zie is dat je reservekopie ouder dan twee weken is. Dus daar kan je best even achteraan gaan. Maar qua hardware is je Iphone tip top in orde.

Je baseband en sim module (hetgeen dat voor GSM en 4G verbinding zorgt) werken naar behoren.

Applemedewerker: Er was een tijd terug wat strubbeling met KPN vanwege een foutje in hun netwerk inderdaad. Maar zover ik weet zouden ze dat opgelost moeten hebben. Mogelijk is er wat aan de hand met provisionering van je simkaart of is het IMEI nummer van je Iphone in hun systeem geblokkeerd. Dus dat kunnen ze eventueel nog nakijken.

Zo zie je maar het ligt dus echt 100% bij KPN! Dus hier die Iphone 13.


Je zou denken dat goed voorbeeld doet volgen maar de vooralsnog doet kpn niets, behalve mantra’s herhalen, tickets proberen te sluiten en de abonnementskosten blijven incasseren.

Grote kans dat Simyo de kosten van het vergoeden van de abonnementskosten verhaald op kpn,  waarschijnlijk net als Budget Mobiel dat doet. 

Je zou kunnen concluderen dat de klanten van kpn met dezelfde problemen (voorlopig) voor deze kosten opdraaien. Hulde kpn 🤬


@PlatinumMike een reserve kopie moet je toch zelf maken van je iPhone?

Of wat bedoelen ze?


@PlatinumMike een reserve kopie moet je toch zelf maken van je iPhone?

Of wat bedoelen ze?

Ja die reserve kopie boeit niet, het gaat om de verbinding. Ik heb mijn bericht aangepast. Je kunt het opnieuw lezen!


Bedankt KPN weer geen belletje en sms 👌👍

Zero points voor KPN 


Hier idem, op afstand een check laten doen. iPhone 12 mini zonder problemen.


Zojuist gebeld met KPN, simkaart en IMEI staan gewoon naar behoren in het systeem. We kunnen letterlijk niks dan afwachten op ons ticket. Voor allen raad ik aan om een test te laten doen door Apple, dat kun je dus kosteloos gewoon op afstand doen. Daarnaast als je thuis bent, zet je telefoon volledig op wifi en zet de data verbinding uit, zodat die niet gaat zoeken naar een netwerk. Zo min mogelijk schade proberen op te brengen aan je telefoon. Ja het is drama, maar wat kunnen we doen. Het ligt in handen bij KPN, naar mijn mening falen ze überhaupt. Zeker voor de mensen die al maanden lang zonder zitten, ik heb af en toe nog het geluk dat ik 4g ontvang. Bellen is overigens wel drama. Uiteindelijk zal iedereen worden gecompenseerd voor de tijd dat ze geen gebruik hebben kunnen maken van het abonnement. Alleen die compensatie heb je niks aan als je het nodig hebt. De snelste oplossing zou zijn, ontbinden van je contract of ze moeten gewoon een Iphone 13 geven. Voor nu doe ik verder ook niks meer want het is verspeelde energie anders.


De snelste oplossing zou zijn, ontbinden van je contract of ze moeten gewoon een Iphone 13 geven. Voor nu doe ik verder ook niks meer want het is verspeelde energie anders.

Inderdaad. Als kpn haar klanten niet kan bieden waar voor betaald wordt, het contract verbreken in plaats van klanten maanden aan het lijntje houden met het zelfde mantra, zonder enige inhoudelijke communicatie en voortgang.

Kennelijk is voor kpn het in gijzeling houden van klanten een nieuwe (of wanhopige) vorm van klantenbinding. 


@PlatinumMike wat voegt de Apple test nu toe?


Mijn IPhone 11 kreeg het net weer 🥵🔥

Gauw mijn mobiele netwerk uitgezet.

Ik zou door KPN nog 🔥 kunnen krijgen.

Het wordt tijd dat ze nu echt wat gaan doen.


Zojuist bij fysieke KPN-winkel geweest. Hetzelfde verhaal, afwachten, “KPN zal vast met een oplossing komen, komt allemaal goed”. 
 

Inmiddels bijna op het punt om contract te ontbinden. Ik ga morgen klantenservice bellen, ben benieuwd. 
 

Overigens, ik ervaar dezelfde problematiek mbt het warm worden en snel leeggaan van de telefoon. Wel heb ik nu weer ‘iets’ meer 4G dan de afgelopen week! Progressie?? 


Zojuist bij fysieke KPN-winkel geweest. Hetzelfde verhaal, afwachten, “KPN zal vast met een oplossing komen, komt allemaal goed”. 
 

Inmiddels bijna op het punt om contract te ontbinden. Ik ga morgen klantenservice bellen, ben benieuwd. 
 

Overigens, ik ervaar dezelfde problematiek mbt het warm worden en snel leeggaan van de telefoon. Wel heb ik nu weer ‘iets’ meer 4G dan de afgelopen week! Progressie?? 

Vandaag toevallig ook iets meer 4G in regio Amsterdam Zuidas.


Inderdaad. Als kpn haar klanten niet kan bieden waar voor betaald wordt, het contract verbreken in plaats van klanten maanden aan het lijntje houden met het zelfde mantra, zonder enige inhoudelijke communicatie en voortgang.

Kennelijk is voor kpn het in gijzeling houden van klanten een nieuwe (of wanhopige) vorm van klantenbinding. 


Opzeggen van het abonnement is alleen mogelijk als je de resterende termijn afkoopt. Je zou enige coulance verwachten, maar daar doet KPN niet aan. Ik heb er expliciet om gevraagd en toen werd me verteld dat ze daar niet aan beginnen omdat het probleem niet bij KPN ligt, maar bij Apple. Right! Wel raar dan dat sommige Samsung toestellen hetzelfde probleem ervaren. Het is precies wat je zegt: gijzelen van klanten.


ArjanH013 schreef:

Wel raar dan dat sommige Samsung toestellen hetzelfde probleem ervaren.

Weet je zeker dat die hetzelfde probleem ervaren?


Ik volg dit topic al een tijdje maar wil nu zelf ook reageren. 

Ik ben vanmiddag benaderd door KPN met een oplossing. Aan de telefoon werd mij een IPhone 13 black aangeboden, ik moest daarvoor wel eerst mijn iPhone 11 opsturen. Voor de voorwaarden kreeg ik een mail met alle informatie. Eenmaal de bevestigingsmail ontvangen, waarin het hele verhaal over de reparatie en mogelijke kosten stond. Dit is aan de telefoon niet verteld.  Het telefoonnummer waarmee gebeld wordt kun je niet terugbellen dus contact gezocht met de klantenservice, deze jongen verzekerde mij dat het hele reparatie verhaal voor de iPhone 11 niet geldt en dat je automatisch gecompenseerd wordt met de IPhone 13. Ik heb er een naar onderbuik gevoel van, waarom krijg ik niet de optie om om te ruilen in een van de KPN winkels in de stad? Mijn iPhone is gekocht bij KPN dus ze weten perfect wanneer en welke iPhone 11 ik heb. 
Ik ga het morgen toch, tegen beter weten in, proberen in een van de winkels. Mijn iPhone heb ik al een tijdje en ziet er niet meer als nieuw uit, ik zie de bui al hangen als ze hem daar ontvangen na opsturen. 


ArjanH013 schreef:

Wel raar dan dat sommige Samsung toestellen hetzelfde probleem ervaren.

Weet je zeker dat die hetzelfde probleem ervaren?


Nee, dat weet ik niet zeker. Laat ik het dan anders zeggen. De omruilactie geldt alleen als er niks aan je iPhone 11 mankeert. Dus als er wel iets aan de iPhone mankeert, dan krijg je geen iPhone 13 en moet je de reparatiekosten zelf betalen. Daarmee zegt KPN dus dat het wel degelijk aan hun netwerk ligt, uitgezonderd die paar klanten die wel een defecte telefoon hebben.

Wat ik mijn geval erg vreemd vind is dat mijn dochter problemen had met haar iPhone 11. Ik had zelf een iPhone 12 zonder issues. Ik heb toen wegens het uitblijven van een oplossing vanuit KPN een nieuwe iPhone 13 gekocht voor mezelf, zodat mijn dochter de perfect werkende iPhone 12 kon gaan gebruiken. De iPhone 12 gaf bij mijn dochter echter dezelfde problemen als haar iPhone 11. 


ArjenH013 schreef:

Laat ik het dan anders zeggen. De omruilactie geldt alleen als er niks aan je iPhone 11 mankeert. Dus als er wel iets aan de iPhone mankeert, dan krijg je geen iPhone 13 en moet je de reparatiekosten zelf betalen.

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?

Ik heb begrepen dat Apple de kosten zal dragen voor de omruil van de iPhone en dus zal Apple ook wel het één en ander aan randvoorwaarden stellen. Zo hebben we eerder ook wel gezien dat reparaties, zoals bijvoorbeeld bij schermschade, niet uitgevoerd werden omdat er waterschade geconstateerd werd bij de controle van het toestel.


@ArjanH013 Is bij je dochter een simkaart wissel al geprobeerd want als het toestel bij jouw prima werkte en bij je dochter ineens niet meer is het een beetje gek.


 

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?

Ik heb begrepen dat Apple de kosten zal dragen voor de omruil van de iPhone en dus zal Apple ook wel het één en ander aan randvoorwaarden stellen.

 

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?


@ArjanH013 Is bij je dochter een simkaart wissel al geprobeerd want als het toestel bij jouw prima werkte en bij je dochter ineens niet meer is het een beetje gek.


Yep, nieuwe simkaart geeft dezelfde problemen. Het lijkt bijna alsof het probleem is gekoppeld aan specifieke 06-nummers.


ArjenH013 schreef:

Laat ik het dan anders zeggen. De omruilactie geldt alleen als er niks aan je iPhone 11 mankeert. Dus als er wel iets aan de iPhone mankeert, dan krijg je geen iPhone 13 en moet je de reparatiekosten zelf betalen.

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?


Zie eerdere berichten op dit forum van klanten die al benaderd zijn door KPN over de omruilactie en mededelingen die klanten via de klantenservice te horen hebben gekregen over de voorwaarden van de omruilactie.


 

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?

Ik heb begrepen dat Apple de kosten zal dragen voor de omruil van de iPhone en dus zal Apple ook wel het één en ander aan randvoorwaarden stellen.

Wie zegt dat? Kan je een screenshot plaatsen van de tekst op basis waarvan je tot die conclusie bent gekomen?

Zie dit bericht.


Het probleem is voor mij opgelost door:

Instellingen

Mobiel netwerk 

Mobiele datanetwerk 

Stel opnieuw in

ook voor mij was het een drama hiervoor 

ik heb dit vandaag gedaan en werkt bij mij weer goed 

ik hoop ook echt dat dit de oplossing is voor iedereen 

het schijnt dat kpn een frequentie wissel heeft gehad.

Het is te gek voor woorden dat ze zeggen, je een nieuwe telefoon moet kopen.


Het probleem is voor mij opgelost door:

Instellingen

Mobiel netwerk 

Mobiele datanetwerk 

Stel opnieuw in

ook voor mij was het een drama hiervoor 

ik heb dit vandaag gedaan en werkt bij mij weer goed 

ik hoop ook echt dat dit de oplossing is voor iedereen 

het schijnt dat kpn een frequentie wissel heeft gehad.

Het is te gek voor woorden dat ze zeggen, je een nieuwe telefoon moet kopen.

Helaas werkt dit niet bij mij. Probleem blijft bestaan 


Reageer