Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Het werkt soort van, op één of andere manier heb ik wel een beetje 4G de laatste dagen.


Ik volg dit ook al een tijdje en snap er nu niks meer van. Ik heb een paar maanden geleden gebeld met kpn om een ticket te maken omdat mijn iPhone 11 geen 4g had voor een langere tijd. Ik zou terug gebeld worden wat nooit meer is gebeurd. Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door een mevrouw van de kpn, ze gaf aan dat ik een iPhone 13 zou krijgen en mijn iPhone 11 in kon wisselen. Zo zegt ze:'dat is even leuk het weekend in gaan he'. Hierna kreeg ik een mail dat die ter reparatie verstuurd moest worden. nou ik denk ze zien daar wel dat het niet klopt, maarja ik weet ook dat die het soms wel doet en daarna niet meer. Vanochtend om 6:44 krijg ik een mail van reconext die aangeven je hebt geen/slecht bereik op je iPhone 11. Maar ik krijg ook een mail die zegt je apparaat wordt vandaag verstuurd, wat voor mij betekent mijn iPhone 11 wordt gewoon weer terug gestuurd naar mij.

Ik heb hierna gebeld met iemand van de reparatie service die ook niks wist over het verhaal van de iPhone wisselen voor een iPhone 13. Ze gaf aan dat ik thuis moet kijken of die werkt en anders weer opnieuw opsturen.

Hoe kan het zijn dat je wordt gebeld door de kpn met je krijgt een iPhone 13 voor je iPhone 11, maar een paar dagen later krijg je ineens je oude telefoon terug?? Ik heb niet voor niks een melding gemaakt dat het internet niet goed werkt. Ookal doet die het maar soms niet en is het bellen dramatisch het zou gewoon goed moeten werken anders leveren jullie niet waarvoor ik betaal.

Volgensmij werkt iedereen binnen kpn voor zichzelf want ze hebben nooit een idee wat anderen zeggen.

 

 

​​​​​​

​​​​​

 


Bij mij ook niet.

maar wel een zonnetje vandaag

zonder 4G 👌👍😂


Sinds vandaag ervaar ik weer meer 5G ipv EDGE.

iPhone 12 hier, dataverbinding blijft werken zonder wifi, maar wel erg traag.

Weet iemand of er iets gewijzigd is? KPN koppelt zoals gewoonlijk niks terug namelijk.


Zelf zit ik sinds mei/juni bij Youfone en daarvoor bij Odido. Met Odido nooit problemen gehad, maar Youfone is een ramp.

Geen bereik, telefoon wordt gloeiend heet en is ontzettend snel leeg als ik bijvoorbeeld onderweg ben. Ook contact met hun verloopt ontzettend moeilijk. Tickets zijn kwijt geraakt of naar verkeerde afdelingen. En als je voor de 4e keer belt, stellen ze wéér alle vragen die je al beantwoord hebt in het vorige gesprek waardoor het allemaal ontzettend lang duurt.

 

Vanuit Youfone ben ook ik benaderd om mijn Iphone 11 om te ruilen voor een Iphone 13.

Hoe en wat precies weet ik nog niet want ook hier konden ze aan de telefoon geen informatie over geven. Ik zou nog een mail krijgen hierover.

 

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat...


Heeft het zin om de klantenservice te bellen met het verzoek contract te ontbinden wegens niet nakomen van diensten vanuit de provider? 
 

Ik zie namelijk mensen op dit forum zeggen dat ze dit hebben geprobeerd, maar dat er niet op wordt ingegaan door KPN. Gaat dit niet compleet in tegen elke vorm van consumentrecht? Waarom worden we gedwongen om juridische stappen te ondernemen?


Heeft het zin om de klantenservice te bellen met het verzoek contract te ontbinden wegens niet nakomen van diensten vanuit de provider? 

Je kunt je contract ontbinden wegens het niet nakomen van diensten echter zal je dat dan wel voor de rechter moeten brengen en zal je de provider in de gelegenheid gesteld moeten hebben om de fout binnen een redelijke termijn te herstellen. Als je dit niet hebt gedaan dan zal je zeer waarschijnlijk nul op rekest krijgen van de rechter.


Heeft het zin om de klantenservice te bellen met het verzoek contract te ontbinden wegens niet nakomen van diensten vanuit de provider? 
 

Ik zie namelijk mensen op dit forum zeggen dat ze dit hebben geprobeerd, maar dat er niet op wordt ingegaan door KPN. Gaat dit niet compleet in tegen elke vorm van consumentrecht? Waarom worden we gedwongen om juridische stappen te ondernemen?

 

Hoi @Sinan N 

Je kunt je hiervoor beroepen op artikel 13.2 uit de Algemene Voorwaarden van KPN.

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Hiervoor kun je het beste een klacht bij KPN indienen, waarbij je duidelijk aangeeft dat je je beroept op Artikel 13.2 van de Algemene Voorwaarden.
Het is dan aan KPN of ze hiermee akkoord willen gaan, zo niet dan kun je naar de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten gaan.

Hier komt dus geen enkele rechter aan te pas, zoals mede forumlid @wjb aangaf in zijn reactie.
Ontbinding op grond van Artikel 13.2 is tussen de contractant en KPN, anders via de Geschillencommissie. 

 


Ik volg dit ook al een tijdje en snap er nu niks meer van. Ik heb een paar maanden geleden gebeld met kpn om een ticket te maken omdat mijn iPhone 11 geen 4g had voor een langere tijd. Ik zou terug gebeld worden wat nooit meer is gebeurd. Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door een mevrouw van de kpn, ze gaf aan dat ik een iPhone 13 zou krijgen en mijn iPhone 11 in kon wisselen. Zo zegt ze:'dat is even leuk het weekend in gaan he'. Hierna kreeg ik een mail dat die ter reparatie verstuurd moest worden. nou ik denk ze zien daar wel dat het niet klopt, maarja ik weet ook dat die het soms wel doet en daarna niet meer. Vanochtend om 6:44 krijg ik een mail van reconext die aangeven je hebt geen/slecht bereik op je iPhone 11. Maar ik krijg ook een mail die zegt je apparaat wordt vandaag verstuurd, wat voor mij betekent mijn iPhone 11 wordt gewoon weer terug gestuurd naar mij.

Ik heb hierna gebeld met iemand van de reparatie service die ook niks wist over het verhaal van de iPhone wisselen voor een iPhone 13. Ze gaf aan dat ik thuis moet kijken of die werkt en anders weer opnieuw opsturen.

Hoe kan het zijn dat je wordt gebeld door de kpn met je krijgt een iPhone 13 voor je iPhone 11, maar een paar dagen later krijg je ineens je oude telefoon terug?? Ik heb niet voor niks een melding gemaakt dat het internet niet goed werkt. Ookal doet die het maar soms niet en is het bellen dramatisch het zou gewoon goed moeten werken anders leveren jullie niet waarvoor ik betaal.

Volgensmij werkt iedereen binnen kpn voor zichzelf want ze hebben nooit een idee wat anderen zeggen.

 

 

Ik heb zojuist toch een iPhone 13 ontvangen dus hierbij neem ik mijn woorden terug. Wel gek dat er niet gecommuniceerd is naar mij dat er een iPhone 13 verstuurd was naar mij.


@Michel.uit.Arnhem, Wie bepaalt of de "niet-nakoming ernstig genoeg is" en wie bepaalt het begrip "voortdurend"? Juist, ik zie het geschil en daarmee de gang naar de rechter al voor me.

En de geschillencommissie ... heb je de tijd, misschien krijg je medio 2025 een uitspraak.


Heeft het zin om de klantenservice te bellen met het verzoek contract te ontbinden wegens niet nakomen van diensten vanuit de provider? 

Je kunt je contract ontbinden wegens het niet nakomen van diensten echter zal je dat dan wel voor de rechter moeten brengen en zal je de provider in de gelegenheid gesteld moeten hebben om de fout binnen een redelijke termijn te herstellen. Als je dit niet hebt gedaan dan zal je zeer waarschijnlijk nul op rekest krijgen van de rechter.

Ja, lastig. Wat is een redelijke termijn? Ik ga niet 2 maanden wachten tot ik een keer gebeld wordt door KPN, dat noem ik geen redelijke termijn. Ik vermeen dat je zelf als consument een termijn kan stellen die voor jou redelijk is. Bij dreiging tot ontbinding kan je bijv. aangeven dat je KPN 5 werkdagen de tijd geeft om met een inhoudelijke oplossing te komen. 

Overigens, de persoon aan de telefoon bij de klantenservice heeft me vandaag wel een klachtenformulier meegestuurd. 


@Michel.uit.Arnhem, Wie bepaalt of de "niet-nakoming ernstig genoeg is" en wie bepaalt het begrip "voortdurend"? Juist, ik zie het geschil en daarmee de gang naar de rechter al voor me.

En de geschillencommissie ... heb je de tijd, misschien krijg je medio 2025 een uitspraak.

 

Hoi @wjb 

Elke klant van KPN kan zich beroepen op Artikel 13.2 van de Algemene Voorwaarden van KPN, dus ook jij en ik kunnen dat doen.
Wie bepaald of het terecht is dat er beroep wordt gedaan op Artikel 13.2 van de AV is in de meeste gevallen de klachtenafdeling (in samenspraak met de contractant), vandaar dat je het ook per officiële klacht moet indienen.

Kom je er met de provider niet uit, dan is de volgende stap de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten, dat wordt eveneens aangegeven in de Algemene Voorwaarden van KPN.
 

17 Als u een klacht heeft

Bent u consument? Dan kunt een klacht over hoe de overeenkomst tot stand komt of uitgevoerd wordt indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.
Dat kunt u alleen doen binnen 12 maanden nadat
het meningsverschil is ontstaan. Voordat u naar de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten gaat, moet u eerst uw klacht bij ons indienen. Hoe u dat doet, vindt
u op onze website als u zoekt op ‘klacht’. Als u niet eerst uw klacht bij ons meldt, neemt de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten uw klacht niet in behandeling. 

 

De beslissingen van de Geschillencommissie gelden als bindend advies. Dat betekent dat u niet in hoger beroep kunt gaan tegen een beslissing van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Wel kunt u het bindend advies achteraf laten toetsen door de rechter. Als u een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten betaalt u daar een vergoeding voor.

 

Pas nadat de Geschillencommissie een bindend advies heeft gegeven, en je bent het daarmee ook niet eens, dan kun je een rechter verzoeken om het te laten toetsen.


Ik hoor nog steeds niks van kpn


@RobbinK Maar je 11 is nu wel bij KPN?

 


@RobbinK Maar je 11 is nu wel bij KPN?

 

Ja die 11 ligt nog bij reconext denk ik. Ik heb die in ieder geval niet meer


@RobbinK Maar je 11 is nu wel bij KPN?

 

Ja die 11 ligt nog bij reconext denk ik. Ik heb die in ieder geval niet meer

Is wel snel gegaan bij jouw dan?

(uiteindelijk?)


Bij deze screenshots van de mail met het aanbod dat KPN mij heeft gedaan als zijnde oplossing. Wat mij opvalt is dat er mondeling werd aangegeven dat KPN mij een IPhone 13 opstuurt zodra mijn IPhone 11 is ontvangen en hier geen kosten aan zijn verbonden. De mailtekst suggereert dat de IPhone 13 naar mij wordt verstuurd áls KPN heeft geconstateerd dat reparatie niet lukt of geen optie is. Dat er bij een geconstateerde mogelijkheid tot reparatie wel kosten zijn verbonden aan de reparatie, óf ik mijn (ivm kpn) niet werkende IPhone 11 weer terugkrijg.

Voor mij geen optie dat ik geen telefoon heb en kan ook geen vervangend toestel kan regelen. Het aanbod is voor mij dus geen oplossing. Ook vind ik de onzekere voorwaarden betreft kosten/reparatie niet acceptabel.

Ik heb geopperd dat de IPhone 13 naar mij wordt verzonden en dit een kosteloze ruil is wanneer KPN vervolgens mijn IPhone 11 ontvangt. Wanneer ik deze niet opstuur mag KPN aan mij het volle pond voor de IPhone 13 in rekening brengen. Dit is een besluit die de dame aan de telefoon niet mag nemen. 
Voor nu wacht ik het contact met de afdeling klachten  af.

 

ps: de reden tot het delen van deze informatie is dat ik denk dat transparantie van eenduidige informatie van belang is. En KPN er tot op heden onvoldoende in slaagt om dit te realiseren naar haar klanten. 

 


@ELW Het is wel heel raar verwoord in de mail.

Alsof het te repareren is en als dat zo is kan je een factuur verwachten?

Maar als het niet te repareren is krijg je zonder kosten een vervangend toestel?

 

Het is echt heeeel krom verwoord.

En aangezien ik een 12 pro heb met dezelfde problemen zou ik door deze mail enorm gaan twijfelen wat nou te doen…


@ELW Bedankt voor het delen van de informatie. Helaas is dit de enige manier om aan informatie te komen, want KPN zelf laat niet zoveel los als je ze belt. Dus dank daarvoor.


Ik vind het een zeer aparte mail. Is de telefoon onherstelbaar kapot dan krijg je gratis een nieuwe maar kan KPN hem repareren dan mag je dat zelf gaan betalen en sturen we een prijsopgave. Het roept bij mij veel vraagtekens op. Is dit één van de standaard mails van KPN en heeft men niet even de moeite genomen om specifiek voor dit issue een mail op te stellen?


@Matthew83  ik vermoed dat er een speciale afdeling hiervoor actief is 

En dat niet alle medewerkers op de hoogte zijn van hoe en wat.

Dus enkel het team wat achter dit probleem zit is op de hoogte van het reilen en zeilen en de rest weet wel iets maar niet de puntjes.

 

En ik heb dus dezelfde problemen maar hoop vooral dat ik straks kan terug kijken op iets wat uiteindelijk toch is opgelost.

 


Ik vind het een zeer aparte mail. Is de telefoon onherstelbaar kapot dan krijg je gratis een nieuwe maar kan KPN hem repareren dan mag je dat zelf gaan betalen en sturen we een prijsopgave. Het roept bij mij veel vraagtekens op. Is dit één van de standaard mails van KPN en heeft men niet even de moeite genomen om specifiek voor dit issue een mail op te stellen?

Dat schreef ik net boven jouw dus ook!

Soort van maak de mens maar bang dan gaan ze niet opsturen?

 

(dat is dus mijn eerste reactie op het lezen)


Heeft het zin om de klantenservice te bellen met het verzoek contract te ontbinden wegens niet nakomen van diensten vanuit de provider? 
 

Ik zie namelijk mensen op dit forum zeggen dat ze dit hebben geprobeerd, maar dat er niet op wordt ingegaan door KPN. Gaat dit niet compleet in tegen elke vorm van consumentrecht? Waarom worden we gedwongen om juridische stappen te ondernemen?

 

Hoi @Sinan N 

Je kunt je hiervoor beroepen op artikel 13.2 uit de Algemene Voorwaarden van KPN.

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Hiervoor kun je het beste een klacht bij KPN indienen, waarbij je duidelijk aangeeft dat je je beroept op Artikel 13.2 van de Algemene Voorwaarden.
Het is dan aan KPN of ze hiermee akkoord willen gaan, zo niet dan kun je naar de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten gaan.

Hier komt dus geen enkele rechter aan te pas, zoals mede forumlid @wjb aangaf in zijn reactie.
Ontbinding op grond van Artikel 13.2 is tussen de contractant en KPN, anders via de Geschillencommissie. 

 

Ik ben alleen al benieuwd hoe je die klacht moet indienen. Je kunt ze niet eens een mail sturen. Ik heb echt geen vertrouwen meer in KPN dus zou graag overstappen naar een andere provider en mijn contract opzeggen. Maar een contract afkopen vind ik geen optie. In mijn geval moet ik nog tot en met maart 2025 Zoals je het hier schetst zou dat opzeggen dus wel moeten kunnen zonder die afkoop van het contract. Ik verwacht echter niet dat de helpdesk medewerker dit allemaal zal weten en me verder kan/wil helpen. Is er iemand die het contract heeft ontbonden door zich op dit artikel te beroepen?


Ik volg dit ook al een tijdje en snap er nu niks meer van. Ik heb een paar maanden geleden gebeld met kpn om een ticket te maken omdat mijn iPhone 11 geen 4g had voor een langere tijd. Ik zou terug gebeld worden wat nooit meer is gebeurd. Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door een mevrouw van de kpn, ze gaf aan dat ik een iPhone 13 zou krijgen en mijn iPhone 11 in kon wisselen. Zo zegt ze:'dat is even leuk het weekend in gaan he'. Hierna kreeg ik een mail dat die ter reparatie verstuurd moest worden. nou ik denk ze zien daar wel dat het niet klopt, maarja ik weet ook dat die het soms wel doet en daarna niet meer. Vanochtend om 6:44 krijg ik een mail van reconext die aangeven je hebt geen/slecht bereik op je iPhone 11. Maar ik krijg ook een mail die zegt je apparaat wordt vandaag verstuurd, wat voor mij betekent mijn iPhone 11 wordt gewoon weer terug gestuurd naar mij.

Ik heb hierna gebeld met iemand van de reparatie service die ook niks wist over het verhaal van de iPhone wisselen voor een iPhone 13. Ze gaf aan dat ik thuis moet kijken of die werkt en anders weer opnieuw opsturen.

Hoe kan het zijn dat je wordt gebeld door de kpn met je krijgt een iPhone 13 voor je iPhone 11, maar een paar dagen later krijg je ineens je oude telefoon terug?? Ik heb niet voor niks een melding gemaakt dat het internet niet goed werkt. Ookal doet die het maar soms niet en is het bellen dramatisch het zou gewoon goed moeten werken anders leveren jullie niet waarvoor ik betaal.

Volgensmij werkt iedereen binnen kpn voor zichzelf want ze hebben nooit een idee wat anderen zeggen.

 

 

Ik heb zojuist toch een iPhone 13 ontvangen dus hierbij neem ik mijn woorden terug. Wel gek dat er niet gecommuniceerd is naar mij dat er een iPhone 13 verstuurd was naar mij.

Heeft dit lang geduurd? Ik heb ook die onduidelijke mail gehad en wil as maandag mijn telefoon opsturen op hoop van zegen, heb helaas geen vervangende telefoon dus moet het dan toch echt even zonder doen.. 

Ik heb overigens via webcare, klantenservice en winkel mijn ongenoegen geuit over de onduidelijkheid die de mail dan weer verschaft na het telefoontje van de technische dienst, maar niemand die dit echt oppakt of begrijpt. 

 


Naar mijn mening horen allen gedupeerden een iPhone 13 te krijgen. Ik vermoed dat een hoop telefoons kapot zijn gegaan doordat het systeem een netwerk constant aan het zoeken is. Dat vergt een hoop energie als mede dat je moederbord warm gaat worden. Dan is het vrij logisch dat je telefoon vervolgens stuk zal gaan. Geloof mij, ze kunnen die telefoons maken en vervolgens nog door verkopen. En ze behouden een hoop klanten. Dus ik zeg KPN opschieten nou, sommige mensen wachten al maanden. Kom met een snelle oplossing, want ik persoonlijk ga niet maanden wachten op een beetje 4G


Reageer