Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

De iOS update doet volgens mij helemaal niks. Mijn 5G issue met mijn iPhone 12 Pro was al opgelost enkele dagen voordat iOS 17.6 was uitgebracht.

Het issue zit bij KPN zelf, vermoedelijk veroorzaakt door de switch van netwerkfrequentie voor 4G/5G eind mei.

KPN weet volgens mij de oorzaak zelf al wel. Dat bevestigde de helpdesk ook.

Ik zou graag willen weten waarom mijn issues nu opeens zijn opgelost (daar moet een actie aan vooraf zijn gegaan, door KPN zelf), is deze oplossing structureel of is er kans dat dit opnieuw optreedt en in geval van het laatste: wat zijn de criteria voor een vervangend toestel om dit te voorkomen? 
ik ben niet op zoek naar compensatie, ik wil gewoon een (blijvend) werkende telefoon!

 

Nou de update van vandaag heeft bij ons het probleem niet opgelost. 


Waar ik nu ook wel benieuwd naar ben, is of hiermee het ticket al dan niet gesloten is. Zo maar eens bellen…

 

@Berteman Ik ben het wachten en de steeds groter wordende puinhoop die KPN veroorzaakt spuugzat. KPN heeft z’n doel bereikt: ik heb besloten om met het problematische 06-nummer over te stappen naar een provider op het Vodafone netwerk. Dat betekent dus dat ik helaas een afkoopsom moet betalen, omdat KPN uiteraard geen enkele vorm van coulance toont. Maar dan ben ik over een paar dagen in ieder geval van het gezeik af. Ik ga derhalve zelf geen moeite meer nemen om na te vragen of KPN het ticket (onterecht) heeft gesloten n.a.v. de zogenaamde oplossing, maar andere klanten die zo'n zelfde sms bericht hebben ontvangen zou ik inderdaad aanraden om dat wél te controleren.

Wellicht kan KPN mijn afkoopsom gebruiken voor een cursusje ‘klantenservice’, dat lijkt me geen overbodige luxe.


Waar ik nu ook wel benieuwd naar ben, is of hiermee het ticket al dan niet gesloten is. Zo maar eens bellen…

 

@Berteman Ik ben het wachten en de steeds groter wordende puinhoop die KPN veroorzaakt spuugzat. KPN heeft z’n doel bereikt: ik heb besloten om met het problematische 06-nummer over te stappen naar een provider op het Vodafone netwerk. Dat betekent dus dat ik helaas een afkoopsom moet betalen, omdat KPN uiteraard geen enkele vorm van coulance toont. Maar dan ben ik over een paar dagen in ieder geval van het gezeik af. Ik ga derhalve zelf geen moeite meer nemen om na te vragen of KPN het ticket (onterecht) heeft gesloten n.a.v. de zogenaamde oplossing, maar andere klanten die zo'n zelfde sms bericht hebben ontvangen zou ik inderdaad aanraden om dat wél te controleren.

Wellicht kan KPN mijn afkoopsom gebruiken voor een cursusje ‘klantenservice’, dat lijkt me geen overbodige luxe.

Begrijpelijk, maar erg jammer om te horen. Lijkt wel alsof KPN hoopt dat mensen dit gaan doen of meer aan KPN gaan betalen voor een nieuw mobieltje (an wellicht een langer durend abonnement). 

 

Bij mij heeft de update naar 17.6.1 ook niet geholpen, maar dat was wel een beetje te verwachten als ik de antwoorden hier zo lees. Ik blijf het nog steeds uiterst bizar vinden dat KPN toch dergelijke berichten aan klanten stuurt. 


Ik snap dat je overstapt. Maar hiermee is KPN geholpen en niet jij. Bovendien kost het jou geld! 
 


Hoe kan ik mij afmelden voor deze berichten? Ik ben dat zure gedoe meer dan zat. Het lijkt wel alsof sommige niks beters te doen hebben. Lange zure berichten en het maar allemaal denken te weten.

 

ik heb ook nog problemen met mijn iPhone 12, de software update was helaas niet de oplossing. Ik geef het nog een week, dan stap ik ook over.


Ik snap dat je overstapt. Maar hiermee is KPN geholpen en niet jij. Bovendien kost het jou geld! 
 

 

@Hinkeha Ik ben wel geholpen, want ik ben van het KPN gedoe af.


Hoe kan ik mij afmelden voor deze berichten? Ik ben dat zure gedoe meer dan zat. Het lijkt wel alsof sommige niks beters te doen hebben. Lange zure berichten en het maar allemaal denken te weten.

 

@Asfadabo Je kunt naar je Favorieten gaan en daar het groene sterretje aanklikken. Let op: als je een nieuwe reactie plaatst wordt het topic automatisch weer aan je favorieten toegevoegd.

 

 


Vandaag bericht van KPN ontvangen. Er is niets mis met me toestel maar uw (technisch) netwerk beste KPN. Maar ja.. toch even een update gedaan en nu even kijken wat er (opgelost) is.

 


KPN jullie zijn echt *********. We weten allemaal dat dit gaat om een algemene update, voor elke apple gebruikers. Dit heeft niks met de verbinding te maken waar het probleem omgaat. Dit is puur om tijd te rekken en met een oplossing te komen.

 

Admin: aangepast ivm onze huisregels.


Mijn man heeft dit probleem ook reeds 2 maanden met ook een iPhone 11 en KPN als provider. Gister in de winkel gaf men direct aan dat het een bekend probleem is, echter wanneer het opgelost wordt en door wie is nog onduidelijk? Hoe kan dit nou al 2 maanden zijn, met zoveel mensen die ditzelfde probleem ervaren @kpn? 


Inmiddels heeft mijn vrouw met een iPhone 15 ook problemen met bellen.

Ik zei laatst dat 5G goed leek te werken weer, dat was van korte duur.

25-07-2024 heeft KPN gemeld per SMS dat ze me op de hoogte houden, nu 10-08-2024, nog niks.

Als ik bel naar 0800-0402 helpen ze me ook niet verder.


Na hier heel veel berichten vol frustratie en wanhoop gelezen te hebben, wil ik toch ook mijn ervaring delen.

 

Twee jaar geleden hadden mijn vriend en ik beiden een iPhone 11.

Ik had toen enorm veel verbindingsproblemen op 4G, maar mijn vriend, met een identiek toestel, helemaal niet.

Na een lange periode van vaak bellen met KPN en het uitvoeren van al hun ‘tips’ / mogelijke oplossingen, ten einde raad besloten om het toestel van mijn vriend te gaan gebruiken, omdat er geen oplossing geboden werd.

Hiermee, was voor mij, het probleem (helaas op eigen kosten) opgelost, dacht ik.

Maar wie schets mijn verbazing toen, een aantal weken geleden, ook dit toestel plotseling verbindingsprobleem kreeg. Twee jaar lang heeft het probleemloos gewerkt en nu, van het ene op het andere moment is het, buitenshuis, volledig onbruikbaar geworden.

 

Heren technici van KPN/Apple, dit zou toch voldoende input moeten zijn om de oorzaak van het probleem te achterhalen?

 

Het kan/mag toch niet zo zijn, dat wij maandenlang met een onbruikbaar toestel moeten rondlopen en dat er maar geen zicht komt op een echte oplossing?

Of speculeren jullie (KPN/Apple) erop dat iedereen uiteindelijk zelf, op eigen kosten, een oplossing (ander toestel, andere provider, o.i.d.) zoekt en is daarmee het probleem voor jullie ‘opgelost’?


KPN is grappig ik gebruik een woord en dat kunnen ze vervolgens wel blurren maar een reactie geven ho maar


Na hier heel veel berichten vol frustratie en wanhoop gelezen te hebben, wil ik toch ook mijn ervaring delen.

 

Twee jaar geleden hadden mijn vriend en ik beiden een iPhone 11.

Ik had toen enorm veel verbindingsproblemen op 4G, maar mijn vriend, met een identiek toestel, helemaal niet.

Na een lange periode van vaak bellen met KPN en het uitvoeren van al hun ‘tips’ / mogelijke oplossingen, ten einde raad besloten om het toestel van mijn vriend te gaan gebruiken, omdat er geen oplossing geboden werd.

Hiermee, was voor mij, het probleem (helaas op eigen kosten) opgelost, dacht ik.

Maar wie schets mijn verbazing toen, een aantal weken geleden, ook dit toestel plotseling verbindingsprobleem kreeg. Twee jaar lang heeft het probleemloos gewerkt en nu, van het ene op het andere moment is het, buitenshuis, volledig onbruikbaar geworden.

 

Heren technici van KPN/Apple, dit zou toch voldoende input moeten zijn om de oorzaak van het probleem te achterhalen?

 

Het kan/mag toch niet zo zijn, dat wij maandenlang met een onbruikbaar toestel moeten rondlopen en dat er maar geen zicht komt op een echte oplossing?

Of speculeren jullie (KPN/Apple) erop dat iedereen uiteindelijk zelf, op eigen kosten, een oplossing (ander toestel, andere provider, o.i.d.) zoekt en is daarmee het probleem voor jullie ‘opgelost’?

Er wordt een oplossing aangeboden: een iphone 13. Ik heb dat meerdere malen in dit topic gelezen. 


Na hier heel veel berichten vol frustratie en wanhoop gelezen te hebben, wil ik toch ook mijn ervaring delen.

 

Twee jaar geleden hadden mijn vriend en ik beiden een iPhone 11.

Ik had toen enorm veel verbindingsproblemen op 4G, maar mijn vriend, met een identiek toestel, helemaal niet.

Na een lange periode van vaak bellen met KPN en het uitvoeren van al hun ‘tips’ / mogelijke oplossingen, ten einde raad besloten om het toestel van mijn vriend te gaan gebruiken, omdat er geen oplossing geboden werd.

Hiermee, was voor mij, het probleem (helaas op eigen kosten) opgelost, dacht ik.

Maar wie schets mijn verbazing toen, een aantal weken geleden, ook dit toestel plotseling verbindingsprobleem kreeg. Twee jaar lang heeft het probleemloos gewerkt en nu, van het ene op het andere moment is het, buitenshuis, volledig onbruikbaar geworden.

 

Heren technici van KPN/Apple, dit zou toch voldoende input moeten zijn om de oorzaak van het probleem te achterhalen?

 

Het kan/mag toch niet zo zijn, dat wij maandenlang met een onbruikbaar toestel moeten rondlopen en dat er maar geen zicht komt op een echte oplossing?

Of speculeren jullie (KPN/Apple) erop dat iedereen uiteindelijk zelf, op eigen kosten, een oplossing (ander toestel, andere provider, o.i.d.) zoekt en is daarmee het probleem voor jullie ‘opgelost’?

Er wordt een oplossing aangeboden: een iphone 13. Ik heb dat meerdere malen in dit topic gelezen. 

Dat is dus eigenlijk geen oplossing. Ik snap misschien 'interessant' voor sommigen, maar het probleem blijft gewoon bestaan. Ik vind het maar een aanfluiting van KPN. 


Update net als KPN: Bij deze wil ik KPN laten weten, dat KPN nog 6 dagen heeft om mij persoonlijk een mail te sturen, wat ik moet doen met mijn iPhone 11 met 4G abonnement. Wanneer ik binnen 6 dagen geen mail heb ontvangen, draag ik alles over aan mijn rechtsbijstand. KPN wilt u niet reageren met dit is niet de juiste plek voor zo’n bericht. Als ik meerdere keren bel, krijg ik wel geteld 1 sms. En mailen is niet mogelijk. En ik wil wel aantonen dat ik voldoende heb gedaan om mijn recht te halen. Ik vind dit heel jammer om te moeten doen, maar dit ben ik totaal niet gewend van KPN. 


Update net als KPN: Bij deze wil ik KPN laten weten, dat KPN nog 6 dagen heeft om mij persoonlijk een mail te sturen, wat ik moet doen met mijn iPhone 11 met 4G abonnement. Wanneer ik binnen 6 dagen geen mail heb ontvangen, draag ik alles over aan mijn rechtsbijstand. KPN wilt u niet reageren met dit is niet de juiste plek voor zo’n bericht. Als ik meerdere keren bel, krijg ik wel geteld 1 sms. En mailen is niet mogelijk. En ik wil wel aantonen dat ik voldoende heb gedaan om mijn recht te halen. Ik vind dit heel jammer om te moeten doen, maar dit ben ik totaal niet gewend van KPN. 

Ik ben alleen bang dat de moderators hier niet veel zullen of kunnen doen. 


Na de installatie van iOS 17.6.1 herstarte mijn telefoon en kreeg ik deze melding. Dit was op beide telefoons (vrouw en mij iPhone 12)

ik ben benieuwd 🙏


Ik ook. Ik las in een ander topic dat 5G uitzetten hem geholpen heeft


Na de installatie van iOS 17.6.1 herstarte mijn telefoon en kreeg ik deze melding. Dit was op beide telefoons (vrouw en mij iPhone 12)

ik ben benieuwd 🙏

 

Ik (iPhone 12) en mijn vrouw (iPhone 15) hebben beiden deze iOS geïnstalleerd, geen aanbiederinstellingen update. Maar sinds deze iOS doet de iPhone 15 van mijn vrouw dus ook raar.


Het is best stil na dit laatste bericht. Betekent dit dat het bij iedereen is opgelost? Dat lijkt mij sterk. Ik ervaar zelf nog steeds problemen. Update aanbiedersinstellingen heb ik nooit gehad en uiteraard werkt de update ios niet. Hoor graag of anderen ook nog een “issue” hebben. 


Het is best stil na dit laatste bericht. Betekent dit dat het bij iedereen is opgelost? Dat lijkt mij sterk. Ik ervaar zelf nog steeds problemen. Update aanbiedersinstellingen heb ik nooit gehad en uiteraard werkt de update ios niet. Hoor graag of anderen ook nog een “issue” hebben. 



Hier nog steeds wat problemen, maar het lijkt iig een stuk beter te gaan. Ik hoop het, want heb geen zin in dat vage traject ‘stuur je telefoon maar op zonder vervanging, betaal de reparatie zelf, maar als het niet te repareren valt krijg je een iPhone 13’.


Grace87 schreef:

Hier nog steeds wat problemen, maar het lijkt iig een stuk beter te gaan.

Wat voor een problemen ervaar je nu dan nog en hoe vaak?

Welk type iPhone heb je?


Het is best stil na dit laatste bericht. Betekent dit dat het bij iedereen is opgelost? Dat lijkt mij sterk. Ik ervaar zelf nog steeds problemen. Update aanbiedersinstellingen heb ik nooit gehad en uiteraard werkt de update ios niet. Hoor graag of anderen ook nog een “issue” hebben. 

Nog steeds problemen met mijn iPhone 11. Maar je raakt er bijna aan gewend. Vliegtuigmodus aan- en uitzetten en het werkt weer even.

Leek gisteren iets beter te gaan, maar zat door het weer ook niet zo vaak op mijn mobiel.


Grace87 schreef:

Hier nog steeds wat problemen, maar het lijkt iig een stuk beter te gaan.

Wat voor een problemen ervaar je nu dan nog en hoe vaak?

Welk type iPhone heb je?

iPhone 11, en het is vooral trage verbinding met lang laden. Niet altijd, maar hoef ook weer niet constant vliegtuigmodus aan/uit te zetten. 


Reageer