Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het beter gaat, dat kan ik zeker nog niet zeggen. Als ik gebeld word valt 4G weg en komt er E in het toestel te staan en als ik lange tijd niet op 4g heb gezeten staat dat er wel maar heb ik helemaal geen verbinding. Mijn abonnement loopt bijna af dus nieuw toestel ga ik sowieso aanschaffen, dat was ik voor deze problemen al van plan. Alleen speel ik het oude toestel dan door naar 1 van de ouders maar dat heeft weinig nut als dit probleem blijft bestaan met iphone 11. 


Hier ook nog steeds dezelfde problemen. Dit weekend bij Amac geweest om te laten controleren of alle hardware nog functioneerd. 

Deze zijn nog perfect in orde.

 

Helaas nog steeds geen mail ontvangen over het nieuwe toestel en hier ook al contact over gezocht…

In iedere mail of telefoontje zeggen ze steeds '’Landelijke storing'’. Of krijg je uberhaupt geen reactie op je vraag.


Bedankt voor je reactie, het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben maar enkel in de zin van gedeelde smart is halve smart. Het is ongelofelijk dat er op de site van KPN staat dat de update alles verhelpt qua verbindingsproblemen…… 

 


Ik ben nog wel even moed aan het verzamelen om deze week weer eens te bellen of er dit keer wel een ticket is aangemaakt…


-26 juni gebeld, benadrukt dat ticket moest worden aangemaakt.

Niets gehoord.

-2 augustus weer gebeld, vanaf vakantieadres. Was geen ticket aangemaakt, nu alsnog gedaan volgens mevrouw.

 


Bedankt voor je reactie, het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben maar enkel in de zin van gedeelde smart is halve smart. Het is ongelofelijk dat er op de site van KPN staat dat de update alles verhelpt qua verbindingsproblemen…… 

 

Die update (van KPN) is volgens mij gewoon bezigheidstherapie, afleidingsmanoeuvre 😅😂


de berichtgeving is ook zo divers…. zo ligt het aan KPN, zo ligt het aan enkel de iphone 11/12… op een site heb ik ook het volgende gelezen (https://service.hallo.eu/s/article/Storing-Problemen-iPhone-11-op-KPN-netwerk?language=nl_NL)   

- Update 09-08 2024 - 
Het probleem lijkt te worden veroorzaakt door een hardwaredefect in de chipset van de iPhones. Als je een iPhone 11 of 12 gebruikt, zal onze supportafdeling of jouw accountmanager binnen enkele weken contact met je opnemen voor een definitieve oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
 


de berichtgeving is ook zo divers…. zo ligt het aan KPN, zo ligt het aan enkel de iphone 11/12… op een site heb ik ook het volgende gelezen (https://service.hallo.eu/s/article/Storing-Problemen-iPhone-11-op-KPN-netwerk?language=nl_NL)   

- Update 09-08 2024 - 
Het probleem lijkt te worden veroorzaakt door een hardwaredefect in de chipset van de iPhones. Als je een iPhone 11 of 12 gebruikt, zal onze supportafdeling of jouw accountmanager binnen enkele weken contact met je opnemen voor een definitieve oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
 



Tegelijkertijd hoorde ik van de klantenservice dame die ik sprak, dat Samsungs en HTC telefoons ook last hebben van de storing? 


Hier ook nog steeds dezelfde problemen. Dit weekend bij Amac geweest om te laten controleren of alle hardware nog functioneerd. 

Deze zijn nog perfect in orde.

 

Helaas nog steeds geen mail ontvangen over het nieuwe toestel en hier ook al contact over gezocht…

In iedere mail of telefoontje zeggen ze steeds '’Landelijke storing'’. Of krijg je uberhaupt geen reactie op je vraag.

Net via de chat contact gezocht. Nu is opeens weer nergens bekend dat ik een vervangend toestel zou ontvangen en dat ik al 3x een ticket zou moeten hebben… '’Ik zie nog geen terugkoppeling in onze ticket hier in staat u gaat hier nog wel even op moeten wachten ben ik bang'’ En als je vraag hoe lang dat nog moet duren dan zeggen ze dat je op 09-08 een mail hebt gehad. Hierin staat alleen dat je de abonnementskosten terugkrijgt en niks over het nieuwe toestel. Deze mail zou ik binnen 2 werkdagen ontvangen nadat ze op 05-08 hebben gebeld… Top communicatie daar...


Wat een ge...k allemaal zeg…. Ik beken eerlijk dat ik geen ticket heb laten aanmaken. Problemen zijn bij mij “pas” eind juli begonnen….. Met het oog op einde abonnement had ik geen zin om daar energie in te steken gezien alle berichten die ik hierover had gelezen op dit forum. Ik blijf het bijzonder vinden dat vanuit KPN hier geen duidelijk berichtgeving over komt. En dan nu lees ik ook dat je soms meerdere keren moet bellen om überhaupt er zeker van te zijn dat ze je ticket hebben aangemaakt….. Wat een slechte communicatie en service…. Ben ik persoonlijk niet gewend van KPN, heb nooit eerder problemen gehad. Iedereen “sterkte” met het wederom afwachten op überhaupt een reactie/oplossing. Ik blijf het forum zeker volgen om te zien of er iets wijzigt in de situatie…. 


Bij niemand behalve de mensen met een nieuwe telefoon is het probleem verholpen. Mijn ticket is 2 weken geleden op een zondag aangemaakt, ik heb nog 0.0 gehoord. Zit steeds met een E qua verbinding af en toe valt die zelfs helemaal weg. Telefoon wordt constant warm. Ben er helemaal klaar mee. Kom met een oplossing KPN we wachten nu al veelte lang. Geef desnoods een leen telefoon een iphone 8, kan mij het bommen. Zolang ik maar bereikbaar bent voor mijn werk.


Hier niet opgelost.

Bedankt KPN.

Doen jullie nog iets?


Bij niemand behalve de mensen met een nieuwe telefoon is het probleem verholpen. Mijn ticket is 2 weken geleden op een zondag aangemaakt, ik heb nog 0.0 gehoord. Zit steeds met een E qua verbinding af en toe valt die zelfs helemaal weg. Telefoon wordt constant warm. Ben er helemaal klaar mee. Kom met een oplossing KPN we wachten nu al veelte lang. Geef desnoods een leen telefoon een iphone 8, kan mij het bommen. Zolang ik maar bereikbaar bent voor mijn werk.

Het blijkt echt om een enorme lijst te gaan van duizenden klanten. Ik heb net gehoord dat er constant mensen worden gebeld en dat het lastig is om te bepalen wanneer iemand precies wordt benaderd. Deze mensen zijn sinds 1-2 weken geleden begonnen. KPN heeft het zwaar onderschat en waarschijnlijk zijn er niet genoeg mensen om dit allemaal binnen afzienbare tijd op te lossen. Dat begreep ik van de medewerker vandaag.


Mijn vrouw en ik waren ook overgestapt naar KPN mobiel en glasvezel voor TV en internet thuis. Mijn vrouw heeft een Iphone 13 pro max en heeft dit issue ook. Toen een medewerker in de KPN winkel met het geniale idee kwam om even in een la te kijken of we nog een oude telefoon over hebben heb ik alle vertrouwen verloren. We hebben binnen de opzegtermijn alle abonnementen laten schrappen. Hiermee zijn we ook onze mobiele nummers verloren. Op de een of andere manier zijn die verloren gegaan in cyberspace. Waardeloos dit :(


Ik heb iets te snel gesproken, net weer constant drama met verbinding😂. Was erg handig, precies tijdens het navigeren rondom Tour de France Femmes naar het ziekenhuis 🥸


Half Juni al dit probleem gemeld met mijn IPhone 11. 12 Juli sms ontvangen dat ik per 23 Mei word gecompenseerd omdat ze ‘t probleem nog steeds niet kunnen vinden. Zojuist contact gehad via Facebook na ‘t lezen van een update naar IOS17.6.1 , deze heeft bij mij niet geholpen. Daarna een update gelezen dat mensen worden gebeld en gecompenseerd. Ik ben vanmorgen gebeld door KPN , en krijg zojuist deze reacties van KPN ; 

Dank, dat is inderdaad een nummer wat door KPN gebruikt wordt, zie ook: https://obi41.nl/yckvzauk

Ik heb echter niet kunnen achterhalen waarom dat het geval is, wellicht gaat het om het verlengen van een contract of iets dergelijks. Het is in ieder geval niet van groot belang, anders was er wel een notitie terug te vinden in je dossier..

en ; 

 

Ik ben bang van niet. Niet iedere klant heeft namelijk dezelfde problemen. Onze backoffice belt momenteel alleen de klanten die zich al eerder met problemen hebben gemeld. 

Wat jammer dat de software reset de problemen niet heeft opgelost. Ik heb jouw gegevens doorgezet naar onze technische dienst. Die hebben de issues nog steeds in onderzoek. Je zal nu wel persoonlijk gebeld worden. Dit kan uiterlijk 3 weken duren. Weet je zo voldoende?
 

 

met andere woorden, er word nu een soort van ‘beweerd’ dat ik niet eerder melding heb gemaakt. En is er niks in mijn dossier te vinden. Jammer KPN, alles is via de Facebook chat gegaan en ik heb sms gehad met bevestiging dat jullie abbonementskosten gaan compenseren. Jammer dat er zo word omgegaan na meer als 13 jaar mobiel klant te zijn… 

 

Ik mag bijna verlengen, maar twijfel nu toch om over te stappen na deze aparte reacties . 


Bij niemand behalve de mensen met een nieuwe telefoon is het probleem verholpen. Mijn ticket is 2 weken geleden op een zondag aangemaakt, ik heb nog 0.0 gehoord. Zit steeds met een E qua verbinding af en toe valt die zelfs helemaal weg. Telefoon wordt constant warm. Ben er helemaal klaar mee. Kom met een oplossing KPN we wachten nu al veelte lang. Geef desnoods een leen telefoon een iphone 8, kan mij het bommen. Zolang ik maar bereikbaar bent voor mijn werk.

Het blijkt echt om een enorme lijst te gaan van duizenden klanten. Ik heb net gehoord dat er constant mensen worden gebeld en dat het lastig is om te bepalen wanneer iemand precies wordt benaderd. Deze mensen zijn sinds 1-2 weken geleden begonnen. KPN heeft het zwaar onderschat en waarschijnlijk zijn er niet genoeg mensen om dit allemaal binnen afzienbare tijd op te lossen. Dat begreep ik van de medewerker vandaag.

 

Oplossing is er we leveren onze telefoons in en krijgen een iPhone 13 of hoger. Die telefoons kunnen ze makkelijk verkopen aan partij handeleren of naar het buitenland.


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.

Hoe weet je dan dat die gesloten is ? Telkens vragen of die openstaat?


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.

Hoe weet je dan dat die gesloten is ? Telkens vragen of die openstaat?



 

ik heb vanaf vanmiddag weer contact met KPN hierover. Omdat ik had gelezen over de update dat ze mensen compenseren. Toen heb ik weer contact opgenomen, en toen gaf ze dus aan dat ze alleen mensen compenseren die al langere tijd wachten. Toen ik aangaf dat ik dit vreemd vond aangezien ik al vanaf 23 Mei problemen heb , kreeg ik bovenstaande bericht van ze terug waarin ze aangeeft dat ie is gesloten. Ik heb gelukkig alles via berichten gedaan dus heb alles zwart op wit en ga morgen mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. Ik ben al 3 maanden volledig onbereikbaar dankzij KPN. 


Tickets zomaar sluiten en dan zeggen dat men geen compensatie krijgt, omdat er geen ticket in het verleden is gemaakt. Wat een grap. Hopelijk gaat dit om een vergissing van deze medewerker. Anders is het wel heel amateuristisch.


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.

Hoe weet je dan dat die gesloten is ? Telkens vragen of die openstaat?



 

ik heb vanaf vanmiddag weer contact met KPN hierover. Omdat ik had gelezen over de update dat ze mensen compenseren. Toen heb ik weer contact opgenomen, en toen gaf ze dus aan dat ze alleen mensen compenseren die al langere tijd wachten. Toen ik aangaf dat ik dit vreemd vond aangezien ik al vanaf 23 Mei problemen heb , kreeg ik bovenstaande bericht van ze terug waarin ze aangeeft dat ie is gesloten. Ik heb gelukkig alles via berichten gedaan dus heb alles zwart op wit en ga morgen mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. Ik ben al 3 maanden volledig onbereikbaar dankzij KPN. 

Als dat bij mij gebeurd word ik helemaal leip. We compenseren alleen mensen die langer wachten. Zijn ze helemaal gek geworden!!


Bij mij werkt het, na de update, wel iets beter, maar nog lang niet goed. Het openen van een internetpagina gaat heel erg langzaam en vaak krijg ik de melding: ‘geen internet’. Ik kreeg overigens na de update geen melding dat er nieuwe aanbieder instellingen beschikbaar zijn. Dus KPN, wanneer komt er een echte oplossing?


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.

Hoe weet je dan dat die gesloten is ? Telkens vragen of die openstaat?



 

ik heb vanaf vanmiddag weer contact met KPN hierover. Omdat ik had gelezen over de update dat ze mensen compenseren. Toen heb ik weer contact opgenomen, en toen gaf ze dus aan dat ze alleen mensen compenseren die al langere tijd wachten. Toen ik aangaf dat ik dit vreemd vond aangezien ik al vanaf 23 Mei problemen heb , kreeg ik bovenstaande bericht van ze terug waarin ze aangeeft dat ie is gesloten. Ik heb gelukkig alles via berichten gedaan dus heb alles zwart op wit en ga morgen mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. Ik ben al 3 maanden volledig onbereikbaar dankzij KPN. 

Als dat bij mij gebeurd word ik helemaal leip. We compenseren alleen mensen die langer wachten. Zijn ze helemaal gek geworden!!



Extra mooi als je al eerder hebt gebeld en er geen ticket is aangemaakt 😂😂


zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Ik zie het inderdaad. Dit is tevens niet hoe wij het graag hadden gezien. 

De storingsdienst had duizenden tickets open staan en heeft op den duur moeten besluiten een aanzienlijk deel ervan te sluiten, in de verwachting dat de update het probleem al zou oplossen.

Dit is niet ideaal en zeker niet de standaard werkwijze, want persoonlijk bericht of contact had niet misstaan gezien hoe lang dit probleem al speelt. Mijn welgemeende excuses dan ook voor hoe dit verlopen is.

Ik kan je verzekeren dat dit niet met het nieuw aangemaakte ticket zal gebeuren.

Hoe weet je dan dat die gesloten is ? Telkens vragen of die openstaat?



 

ik heb vanaf vanmiddag weer contact met KPN hierover. Omdat ik had gelezen over de update dat ze mensen compenseren. Toen heb ik weer contact opgenomen, en toen gaf ze dus aan dat ze alleen mensen compenseren die al langere tijd wachten. Toen ik aangaf dat ik dit vreemd vond aangezien ik al vanaf 23 Mei problemen heb , kreeg ik bovenstaande bericht van ze terug waarin ze aangeeft dat ie is gesloten. Ik heb gelukkig alles via berichten gedaan dus heb alles zwart op wit en ga morgen mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen. Ik ben al 3 maanden volledig onbereikbaar dankzij KPN. 

Als dat bij mij gebeurd word ik helemaal leip. We compenseren alleen mensen die langer wachten. Zijn ze helemaal gek geworden!!



Extra mooi als je al eerder hebt gebeld en er geen ticket is aangemaakt 😂😂

Ik ga sowieso niet meer bellen. Alleen enkel nog via Social media dan heb ik het zwart op wit. Deze maand krijgen ze helemaal niks betaald


Tickets zomaar sluiten en dan zeggen dat men geen compensatie krijgt, omdat er geen ticket in het verleden is gemaakt. Wat een grap. Hopelijk gaat dit om een vergissing van deze medewerker. Anders is het wel heel amateuristisch.

 

@Matthew83 Nee hoor, geen grap. KPN heeft de iOS update misbruikt om heel veel openstaande tickets onterecht te sluiten. Het betreft een algemene iOS update en heeft helemaal niks met de problemen van KPN te maken, zie dit bericht op Tweakers. Maar KPN probeert op slinkse wijze van een hoop klagers af te komen door de iOS update als “oplossing” te markeren voor veel van de openstaande tickets. Het komt er feitelijk op neer dat iedereen (of in ieder geval veel klanten) die al een ticket had geopend opnieuw contact op moet nemen met KPN om aan te geven dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Neem je niet opnieuw contact op dan gaat KPN ervan uit dat de iOS update jouw probleem heeft “opgelost”. Dit begint steeds meer op oneerlijke handelspraktijken te lijken. Je zou dit bijna onder de noemer “misleiding” kunnen scharen, of op z’n minst onder "niet handelen als goed ondernemer”.


Reageer