Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

zojuist dit als antwoord gehad van KPN, mijn ticket is dus gewoon gesloten! 
mensen laat je dus niet afschepen, en controleer of je ticket wel degelijk gewoon nog open staat! 
 

 

Na ontvangst van deze sms:


zijn volgens onderstaand bericht (in het topic over de verbindingsproblemen met de iPhone 12) de tickets gesloten. 

@ allemaal het stond hierboven al in de screenshot van de sms, maar inderdaad: de verbindingsproblemen met je toestel worden opgelost in de nieuwste software-update. Je vindt deze update (iOS 17.6.1) op je toestel bij Instellingen > Algemeen > Software-update. Deze update kun je dus zelf uitvoeren.

Voor wie dit geen uitkomst biedt, bijvoorbeeld omdat je toestel defect is, en je hebt je al eerder bij ons gemeld, zul je benaderd worden voor een andere technische oplossing. Heb je hulp nodig of toch een andere vraag, dan staan we via 0800-0402 voor je klaar.


 

 


Nee, dit meen je niet. Ik ga morgen dan maar weer eens bellen. Ik bel meer naar KPN dan naar mijn eigen moeder. Tsjonge…


Ik heb heel die sms niet gehad van de update 😅. Mijn ticket hadden ze schijnbaar al eerder ‘gesloten’. Ik heb vandaag zelf de update gedaan en heeft niks geholpen. Maar ze hadden beloofd iedereen te compenseren vanaf 23 Mei, hoe gaan ze dit nu doen dan aangezien hun tickets sluiten? En überhaupt problemen niet eens oplossen. Raar gedoe bij kpn. 
‘t lukt mij niet een screenshot te plaatsen van de ontvangen Sms’jes, maar ik kan ze wel kopiëren. Dit zijn de enige die ik heb ontvangen ; 

 

12 Juli 14;12 

Beste klant, we werken nog aan een oplossing voor de problemen die je ervaart met je mobiele telefoon. Om het wachten iets te verzachten, vergoeden we nadat het probleem is opgelost je mobiele abonnementskosten vanaf 23 mei. We houden je op de hoogte per sms. Groet, KPN
 

16 Juli 08.36 

Beste klant, vandaag starten je nieuwe bundels. Kijk in MijnKPN voor je bundeltegoeden. Of ga naar kpn.com/bundeloverzicht. Groet, KPN

 

18 Juli 16.45 

Beste klant, we werken hard aan een oplossing voor de problemen die je ervaart met je mobiele telefoon. Om het wachten iets te verzachten, vergoeden we nadat het probleem is opgelost je mobiele abonnementskosten vanaf 23 mei. We houden je op de hoogte per sms. Groet, KPN

 


Al een lange tijd geleden een ticket aangemaakt. Kpn technische dienst heeft me geprobeerd te bereiken, maar dat waren precies op de momenten dat ik slecht bereikbaar was door deze vervelende storing. Dit is nu al 10 dagen geleden dat ik gebeld ben en ik kan ze niet terugbellen want krijg dan de melding dat ik het belletje heb gemist en ze snel weer contact opnemen. Hoe kom ik met ze in contact?? Het begint echt vervelend te worden.


Dit geloof je toch niet … 😳

Waar zijn jullie mee bezig … 🥱

Ik zou mijzelf schamen als ik dit moest vertellen … 😩

Bij mij werkt het niet … 😂

Mijn mening:

Heel jammer dit KPN.

 


Werkt voor geen meter die update naar de nieuwe IOS….


Mijn partner heeft zelfde issue, sinds begin juni al bijna geen 4G buitenshuis.
Gister op aanraden van KPN de iOS update geïnstalleerd, dit lost het probleem dus niet op. Probleem is nog net zo aanwezig als voor de update.

Dus maar weer eens gaan bellen met KPN


Net dan nog maar eens met KPN gebeld of mijn ticket nog open staat, pfff, dat is gelukkig nog zo. Niet dat het iets oplost… Wij stappen na onze abonnementstermijn volledig met al onze producten over naar een andere provider. Ik heb geen illusie dat het daar beter is overigens…


Ben ik net overgestapt van Odido naar Youfone. En mijn KPN prive telefoon duurt nog 1 jaar, waardeloos dit.


Hallo allemaal,

Ik wilde even delen dat ik zojuist weer contact heb opgenomen met de klantenservice om te controleren of mijn ticket nog in behandeling is. Na het ontvangen van een bericht van KPN over de nieuwe iOS-update, moest er opnieuw een ticket worden aangemaakt om te bevestigen dat ik nog steeds last heb van de storing.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik zo'n bevestiging moest geven. Eerder kreeg ik ook al een SMS van KPN waarin werd aangegeven dat "inmiddels al wat problemen zijn opgelost,".

 

 


Hallo allemaal,

Ik wilde even delen dat ik zojuist weer contact heb opgenomen met de klantenservice om te controleren of mijn ticket nog in behandeling is. Na het ontvangen van een bericht van KPN over de nieuwe iOS-update, moest er opnieuw een ticket worden aangemaakt om te bevestigen dat ik nog steeds last heb van de storing.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik zo'n bevestiging moest geven. Eerder kreeg ik ook al een SMS van KPN waarin werd aangegeven dat "inmiddels al wat problemen zijn opgelost,".

 

 

Waarom laten ze die tickets niet gewoon open staan? Wanneer ze een werkelijk geteste oplossing hebben (en niet hopen dat een willekeurige update alles voor KPN op gaat lossen), dan pas iedereen bellen of mailen en enkel tickets sluiten als de klant zegt dat het is opgelost. Ik vind dit erg jammer, we worden zo constant aan het werk gezet. En er is op deze manier ook veel onzekerheid of we überhaupt nog op deze magische lijst staan.


Hallo allemaal,

Ik wilde even delen dat ik zojuist weer contact heb opgenomen met de klantenservice om te controleren of mijn ticket nog in behandeling is. Na het ontvangen van een bericht van KPN over de nieuwe iOS-update, moest er opnieuw een ticket worden aangemaakt om te bevestigen dat ik nog steeds last heb van de storing.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik zo'n bevestiging moest geven. Eerder kreeg ik ook al een SMS van KPN waarin werd aangegeven dat "inmiddels al wat problemen zijn opgelost,".

 

 

Waarom laten ze die tickets niet gewoon open staan? Wanneer ze een werkelijk geteste oplossing hebben (en niet hopen dat een willekeurige update alles voor KPN op gaat lossen), dan pas iedereen bellen of mailen en enkel tickets sluiten als de klant zegt dat het is opgelost. Ik vind dit erg jammer, we worden zo constant aan het werk gezet. En er is op deze manier ook veel onzekerheid of we überhaupt nog op deze magische lijst staan.

Voor kpn is het natuurlijk wel een mooie manier om openstaande tickets (succesvol?) te sluiten. En waarschijnlijk hoopt of gokt kpn erop dat klanten het opgeven …


Hallo allemaal,

Ik wilde even delen dat ik zojuist weer contact heb opgenomen met de klantenservice om te controleren of mijn ticket nog in behandeling is. Na het ontvangen van een bericht van KPN over de nieuwe iOS-update, moest er opnieuw een ticket worden aangemaakt om te bevestigen dat ik nog steeds last heb van de storing.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik zo'n bevestiging moest geven. Eerder kreeg ik ook al een SMS van KPN waarin werd aangegeven dat "inmiddels al wat problemen zijn opgelost,".

 

 

Waarom laten ze die tickets niet gewoon open staan? Wannee ze een werkelijk geteste oplossing hebben, dan pas iedereen bellen of mailen en pas sluiten als de klant zegt dat het is opgelost. Ik vind dit erg jammer, we worden zo constant aan het werk gezet.

 

Ik denk dat er zoveel meldingen over dit probleem bij KPN binnenkomen dat ze de druk niet meer aankunnen. De tickets blijven wel openstaan, maar KPN wil graag actueel weten hoeveel mensen dit probleem nog ervaren, vooral nadat er bijvoorbeeld een mogelijke oplossing is gevonden. Het probleem is dat niet iedereen zich afmeldt nadat hun verbinding is hersteld door bijvoorbeeld een software-update.

Als je contact opneemt met de klantenservice, kan je ieder geval bevestigen dat je netwerkprobleem er nog steeds is. Of je daardoor eerder gebeld wordt, weet ik echter niet. Ik geloof dat de problemen hen wel wakker houden, maar het is natuurlijk ook een kwestie van damage control.


Waarom laten ze die tickets niet gewoon open staan? Wanneer ze een werkelijk geteste oplossing hebben (en niet hopen dat een willekeurige update alles voor KPN op gaat lossen), dan pas iedereen bellen of mailen en enkel tickets sluiten als de klant zegt dat het is opgelost. Ik vind dit erg jammer, we worden zo constant aan het werk gezet. En er is op deze manier ook veel onzekerheid of we überhaupt nog op deze magische lijst staan.

 

KPN doet er alles aan om een eventuele omruilactie zoveel mogelijk te beperken, daar hoort dus ook het onterecht sluiten van openstaande tickets bij.


KPN doet er alles aan om een eventuele omruilactie zoveel mogelijk te beperken, daar hoort dus ook het onterecht sluiten van openstaande tickets bij.

De communicatie t.a.v. die tickets is, zoals ik in een ander topic ook al aangeef, vanuit KPN echt erbarmelijk. Ik denk overigens wel dat er echt verschillende problemen spelen en dat de oorzaak van het probleem op de iPhone 11 wel eens van hele andere aard zou kunnen zijn dan op de iPhone 12. En daarmee zou de mogelijke oplossing ook wel eens heel anders kunnen zijn.


Waarom laten ze die tickets niet gewoon open staan? Wanneer ze een werkelijk geteste oplossing hebben (en niet hopen dat een willekeurige update alles voor KPN op gaat lossen), dan pas iedereen bellen of mailen en enkel tickets sluiten als de klant zegt dat het is opgelost. Ik vind dit erg jammer, we worden zo constant aan het werk gezet. En er is op deze manier ook veel onzekerheid of we überhaupt nog op deze magische lijst staan.

 

KPN doet er alles aan om een eventuele omruilactie zoveel mogelijk te beperken, daar hoort dus ook het onterecht sluiten van openstaande tickets bij.

Ik denk dat je gelijk hebt. Twee jaar geleden was er een soortgelijk probleem. Op een gegeven moment hoefde KPN maar een paar honderd telefoons te vervangen. Maar er waren veel meer klachten destijds. Men geeft op en haakt af…


Oplossing is makkelijk telefoon omruilen 🤷🏽‍♂️


Oplossing is makkelijk telefoon omruilen 🤷🏽‍♂️

En wie zou dat moeten gaan betalen, KPN of Apple?

Ik heb begrepen dat Apple voor de kosten zal opdraaien van iPhone 11 toestellen die omgeruild moeten worden omdat ze problemen vertonen die softwarematig niet hersteld kunnen worden. De vraag blijft dan echter staan voor de andere iPhones die getroffen zijn.


Oplossing is makkelijk telefoon omruilen 🤷🏽‍♂️

En wie zou dat moeten gaan betalen, KPN of Apple?

Ik heb begrepen dat Apple voor de kosten zal opdraaien van iPhone 11 toestellen die omgeruild moeten worden 

Ik ben  wel benieuwd op basis waarvan je die conclusie trekt…

Maar, of kpn óf Apple voor de kosten opdraait, wat maakt het uit? Zowel kpn als Apple hebben voldoende in kas. Belangrijker is dat er een oplossing komt. 


Maar, of kpn óf Apple voor de kosten opdraait, wat maakt het uit? Zowel kpn als Apple hebben voldoende in kas.

Ik denk dat de aandeelhouders van KPN daar toch heel anders over denken en vergeet niet dat een deel van jouw pensioen waarschijnlijk ook in KPN aandelen zit.


Maar, of kpn óf Apple voor de kosten opdraait, wat maakt het uit? Zowel kpn als Apple hebben voldoende in kas.

Ik denk dat de aandeelhouders van KPN daar toch heel anders over denken en vergeet niet dat een deel van jouw pensioen waarschijnlijk ook in KPN aandelen zit.

Tja… de aandeelhouders van Apple zullen daar ook heel anders over denken en een deel van m’n pensioen zit misschien ook in aandelen Apple, maar afgezien daarvan: als Apple al de kosten van het omruilen voor haar rekening neemt, dan nog. Wereldwijd gezien is kpn een provider die ergens in de marge aan het prutsen is. Van die paar duizend toestellen zal bij Apple echt niemand wakker liggen of gaan leiden tot een dramatische koersval.

Desalniettemin, ik ben wel benieuwd op basis waarvan jij hebt begrepen dat Apple voor de kosten van de omruiling opdraait, aangezien noch kpn noch haar leveranciers dit soort informatie nooit publiekelijk delen.

 


Oplossing is makkelijk telefoon omruilen 🤷🏽‍♂️

En wie zou dat moeten gaan betalen, KPN of Apple?

Ik heb begrepen dat Apple voor de kosten zal opdraaien van iPhone 11 toestellen die omgeruild moeten worden omdat ze problemen vertonen die softwarematig niet hersteld kunnen worden. De vraag blijft dan echter staan voor de andere iPhones die getroffen zijn.

Ben jij tafeltennisser ofzo ? Ga jezelf nog even 2 maanden wachten op een beetje internet? Terwijl de oplossing er gewoon is. Wat boeit ons dat nou wie voor de kosten opdraait. Wij hebben een contract afgetekend, hun kunnen het niet leveren. Dus dan moet er een oplossing komen. Gratis contract ontbinden kan ook en is voor hun goedkoper. Maar ik weet niet wat voor hun belangrijker is. 


Vanmorgen de nieuwe update geïnstalleerd op mijn iPhone. Dat advies om die update te installeren moet ik dan hier lezen, van KPN hoor ik om precies te zijn niks
 

De update heeft niet geholpen. Sterker nog, mijn internet was vandaag weer trager geworden. Daarnaast schiet de telefoon onderweg nog steeds met regelmaat op EDGE, waarna de telefoon kort daarna aangeeft dat hij oververhit is. 
 

Twee weken terug voor de 3e keer gebeld en kreeg te horen dat alle klanten met een ticket (ook ik) actief benaderd zou worden. Tot op heden niks vernomen. Er is weinig actiefs aan KPN! 
 

Heeft iemand al ervaring met een rechtsbijstand bij dit geheel te betrekken? 


Hoi @PSO87 

De update vanuit Apple (iOS 17.6.1) was ook helemaal niet uitgebracht om het KPN probleem op te lossen, dat heeft KPN er zelf van gemaakt.
Het was een algemene update vanuit Apple, voor alle iPhone gebruikers.

Deze (klein) update was namelijk bedoeld voor een beveiligingsprobleem in combinatie met iCloud, en had niets te maken met het verhelpen van de netwerkproblemen bij KPN.

Zie hier de officiële pagina van Apple omtrent de updates: Over updates voor iOS 17

De manier en wijze waarop KPN met de getroffen klanten omgaat, is erbarmelijk slecht te noemen, iets waar mede community lid @wjb het met mee eens is, gezien zijn eerdere reactie binnen deze topic.

KPN moet dit echt snel gaan veranderen, anders zullen veel getroffen klanten KPN de rug toe keren.
Negatief staat KPN er toch al voor, want elke getroffen klant die al langere tijd wacht op een oplossing, bespreekt dit uiteraard met vrienden, kennissen en familieleden.
Die zullen nu wel extra nadenken, voordat ze voor KPN Mobiel kiezen.


KPN doet er alles aan om een eventuele omruilactie zoveel mogelijk te beperken, daar hoort dus ook het onterecht sluiten van openstaande tickets bij.

De communicatie t.a.v. die tickets is, zoals ik in een ander topic ook al aangeef, vanuit KPN echt erbarmelijk. Ik denk overigens wel dat er echt verschillende problemen spelen en dat de oorzaak van het probleem op de iPhone 11 wel eens van hele andere aard zou kunnen zijn dan op de iPhone 12. En daarmee zou de mogelijke oplossing ook wel eens heel anders kunnen zijn.

 

Hoi @wjb 

Ben het voor dit keer eens volledig met je eens.
De manier waarop KPN met het probleem omgaat, en de erbarmelijke slechte wijze van communicatie naar de getroffen klanten, is diep beneden peil.
Zoals een sms sturen, van een update wat helemaal niet bedoelt is voor dit probleem.

Wat of welke oorzaken deze problemen veroorzaken, is nog volstrekt onduidelijk.
In een andere reactie van mij, zie ik ook:
Dat het inmiddels wel méér op zijn plaats zou zijn, als er een goede en uitgebreide verklaring kwam vanuit het KPN hoofdkantoor in Rotterdam, het liefst door een directielid.
Met in deze verklaring een duidelijke en heldere uitleg, een excuses en een passende oplossing voor alle getroffen klanten.

Deze verklaring zou dan via de media verspreid kunnen worden, en via een link vanaf de homepage van KPN.

Want nu is het doodstil vanuit het hoofdkantoor, en dat is alles behalve goed voor je klantenbinding en heel belangrijk een stuk begrip vanuit de klant.


Reageer