Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Helaas, mijn geluk was van korte duur… ook met een ander netwerk heb ik dezelfde problemen nadat ik me verplaatst heb. Wat een gedoe en dan zeg ik het omwille van de forum etiquette erg netjes… 😡

Begrijp ik het goed dat je nu met een simkaart van Vodafone hetzelfde probleem ervaart?

Helaas wel… Bellen lukt niet, althans, ik maak verbinding met de andere partij die me dan niet hoort= oorspronkelijke probleem met KPN, dataverkeer is of vreselijk traag of blijft continu ‘verbinden’ . Na even gaat het dan weer goed en prompt daarna zelfde problemen. Lijkt me aan het toestel te liggen, wel de vraag waar dat dan door komt.

Krijg nu sterk het idee dat Iphone 11 en 12 de hardware niet meer goed is. Als het al bij Vodafone niet kan, dan is het toch geen netwerk probleem meer. Althans combinatie van.


Ik denk toch dat er meerdere problemen spelen waardoor het voor KPN heel moeilijk is om de vinger er op te leggen. Ik heb nl. een iPhone 12 mini en had ook de bekende problemen maar na de laatste iOS update heb ik nergens meer last van.


Ja KPN nog geen belletje

oh ja dat werkt zeker niet ook geen 4G 

nog geen sms 

oh ja dat werkt zeker niet ook geen 4G

nog geen mail

oh ja dat werkt zeker niet ook geen 4G

stuur dan maar een post duif 


Ik denk toch dat er meerdere problemen spelen waardoor het voor KPN heel moeilijk is om de vinger er op te leggen. Ik heb nl. een iPhone 12 mini en had ook de bekende problemen maar na de laatste iOS update heb ik nergens meer last van.

Het lijkt er inderdaad op dat de oplossing afhankelijk is van het type iPhone.

Ik krijg het gevoel dat het voor de iPhone 11 wel eens einde oefening zou kunnen zijn maar dat de iPhone 12 met de juiste instellingen wel weer aan de praat te krijgen is.


Ik wil toch laten zien, dat ik hier van baal.


 

Ik ga deze maand sowieso de bedragen storneren. En ik ga er voor zorgen dat ze mij gaan bellen, waarom die facturen nog niet zijn betaald.

 

Hoi @PlatinumMike,

Een medewerker van KPN zal je niet gaan bellen, omtrent de door jouw gestorneerde betalingen van KPN, dit proces is volledig geautomatiseerd.

Je krijgt vanzelf per e-mail de herinneringen om de bedragen alsnog te voldoen, en daarnaast zal het incassotraject van start gaan.
Betaal je dan nog niet, dan krijg je uiteindelijk ook een aanmaning per brief (gewone post), om de openstaande bedragen alsnog te voldoen.
Betaal je dan nog niet, dan zal je mobiele aansluiting volledig worden geblokkeerd.

Je hebt alleen jezelf ermee!

Het incassotraject bij KPN:
 

 

Automatisch incasso mislukt
 

Soms gaat het mis met betalen. We hopen natuurlijk dat het niet voorkomt. Maar het kan gebeuren. We doen eerst een tweede poging.

Mislukt de tweede incasso poging ook? Dan krijg je van ons een e-mail en/of sms om je hierover te informeren. In dit bericht staat een link waarmee je direct kunt betalen. Of een code in waarmee je via iDEAL kunt betalen via kpn.com/betaalnu.

Kom je niet uit met betalen van je factuur? Je leest hier meer over het maken van een betaalafspraak.

 

Eerste betaalherinnering
 

Als je na 14 dagen nog niet hebt betaald, krijg je van ons een betaalherinnering. Deze krijg je per e-mail.

We vragen je om de openstaande factuur zo snel mogelijk te betalen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link uit de herinneringsmail.

Betaal direct het openstaande bedrag om herinneringskosten of afsluiting te voorkomen. Je hebt 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen.

 

Tweede betalingsherinnering

 

Betaal je niet gelijk? Dan ontvang je opnieuw na 14 dagen een betaalherinnering. We sturen deze betaalherinnering per e-mail. Deze betaalherinnering kost € 20,-. Dit brengen we op de volgende factuur in rekening.

We vragen je de betaling zo snel mogelijk te voldoen. Gebruik hiervoor de iDEAL-link in de herinneringsmail. Doe je dit niet? Dan volgt afsluiting.

 

Blokkade

 

Heb je na de vervaldatum van de tweede herinnering nog niet betaald? Dan word je geblokkeerd. Dat betekent dat je je Internet, TV en/of Bellen of mobiel niet kunt gebruiken. Tijdens de blokkade kun je nog wel de klantenservice bellen. Ook kan je de betaalpagina's op kpn.com nog gebruiken. Zo kan je de blokkade opheffen via kpn.com/ikbetaalnu.

Je leest in dit artikel meer over wat je kan doen als je afgesloten bent.

Heraansluiten

 

Heb je betaald? Je wordt 2 uur na ontvangst van de betaling weer aangesloten.

Voor het heraansluiten van jouw diensten brengen wij heraansluitkosten in rekening. Dit is voor Mobiel €33,88 en voor TV, Internet & Vast bellen €25,-. Deze kosten komen op de volgende factuur te staan.

Contract beëindigen

 

Betaal je na blokkade nog niet? Dan zullen wij jouw contract beëindigen. Ook dragen we de schuld over aan een incassobureau. We informeren je per brief hierover.


Ik denk dat het beter is je factuur te blijven betalen en via dit medium aandacht te vragen voor een probleem dat volgens KPN op 9 augustus jongstleden was opgelost en vervolgens een update kreeg waarin stond dat het probleem mogelijk nog bestond.

Ik ga er van uit dat kPN mij gaat benaderen.

Ik heb een iPhone 11 met 4G wat niet op de juiste wijze functioneert. Hier betaal ik maandelijks voor en is geen gratis service.

Als je een dienst afneemt van een bedrijf moeten ze dit ook leveren. Zoniet iedere keer vragen of ze je willen helpen.

Om hulp vragen is toch niet erg. En misschien weten jullie die dit lezen inclusief KPN wel een oplossing.

Tot die tijd blijf ik om hulp vragen.

Ook is dit forum hier niet voor bedoeld. 

Ik vind het heel erg jammer dat mijn probleem nog steeds bestaat. En mijn factuur is weer betaald. En als jullie denken dat ik hier over zeur, prima. Los het op KPN en snel. Ik zat gisteren weer een dag zonder internet en een hele warme telefoon.

En ik weiger over te stappen naar een andere provider, jullie lossen mijn probleem op. Of ik word gecompenseerd.

Laat is wat horen. Wat zijn jullie aan het doen. Ik weet niks. Ik hoor niks. Maar wel betalen…

——————


Even voor KPNers die mijn probleem willen oplossen, al mijn gegevens staan in mijn profiel. Je kan mij een sms sturen of een whatsapp bericht. Er is een ticket aangemaakt, maar ik hoor helemaal niks. Ik heb maar 1 sms gehad. Daarna heb ik niks meer vernomen van jullie.

Laat anders weten, hoe de planning is voor het oplossen van de problemen. Wat jullie aan het doen zijn om de problemen op te lossen. Of zijn er volgens KPN geen problemen. En ligt het misschien aan mij. Laat dat anders even aan iedereen weten. Dan hoeven we ook die berichten niet meer te schrijven. Geef een echte update voor iedereen.


We wachten nu al zo lang.

Dat kan toch niet.

Of wel, maar vertel dat dan, dat jullie nog eventueel 3 tot 6 maanden nodig hebben om de problemen op te lossen. En dat we voor alle maanden gecompenseerd worden.

Wat ik ook erg jammer vind, is dat ik een probleem heb en dat er niet gevraagd wordt wat mijn probleem is. Ik krijg ook alleen 1 sms waar iets heel algemeens in staat. En hoe kan je mijn probleem oplossen als je mij niet eens even belt.

Maarja ik wacht af.
 

Want MOGELIJK is mijn probleem echt mijn probleem.

 

 

 

 

 


Als ik dit hat geweten hat ik geen iPhone 11 gekozen 

Nu ook de zelfde probleem geen 4g

 


 

Ook hier spreekt een abonnementhouder met 4 aansluitingen waarbij  de aansluiting van mijn vrouw al geruime tijd kuren vertoont op de iPhone 11 en mij heeft gedwongen tot aanschaf van een nieuwe iPhone. Naast dat het dataverkeer beperkt was tot GPRS of een enorm hete telefoon opleverde is vanaf medio juli er totaal geen belverkeer meer mogelijk. Vanwege privé omstandigheden is dit niet wenselijk en heeft er dus toe geleid dat ik een andere telefoon heb moeten aanschaffen. KPN gaf geen krimp gedurende de gesprekken met hen en bood geen tijdelijke oplossing door bijv een refurbished unit aan te bieden oid. Tot op heden nog geen stap verder dan het aangemaakte ticket en ik zal worden teruggebeld voor een oplossing ( waarschijnlijk omruil voor iPhone 13 danwel repair).
Wanneer?….dat is de grote vraag….Voor mij is dit géén oplossing die ik heb (gehad). We zijn al ruim een maand telefonisch compleet niet bereikbaar en al twee maanden met een brakke dataverbinding.
Nu met de nieuwe iPhone 15 is mijn vrouw wel weer bereikbaar  voor haar familie en ons gezin en is mijn probleem “opgelost”.
KPN echter mag nu flink over de brug komen met hun compensatie voor alle door mij noodgedwongen gemaakte kosten. Reparatie is geen optie voor mij meer. Ik laat mijn vrouw niet 2 maanden onbereikbaar zijn voor iedereen !! Oh ja, maar wel gewoon je abo blijven incasseren en jaarlijks indexeren, dat gaat altijd vlekkeloos ! 
 

Zijn er meer mensen met een oververhitte telefoon, mijne namelijk ook en dacht idd dat het aan kpn lag (of de telefoon die extra zijn best moet doen om de maat te vinden en daarom over verhit), maar dit werd ontkend en ik zou de eerste zijn die dit melde, zijn er meer klanten die hier net als platinum Mike en ik last van hebben. 


 

Ook hier spreekt een abonnementhouder met 4 aansluitingen waarbij  de aansluiting van mijn vrouw al geruime tijd kuren vertoont op de iPhone 11 en mij heeft gedwongen tot aanschaf van een nieuwe iPhone. Naast dat het dataverkeer beperkt was tot GPRS of een enorm hete telefoon opleverde is vanaf medio juli er totaal geen belverkeer meer mogelijk. Vanwege privé omstandigheden is dit niet wenselijk en heeft er dus toe geleid dat ik een andere telefoon heb moeten aanschaffen. KPN gaf geen krimp gedurende de gesprekken met hen en bood geen tijdelijke oplossing door bijv een refurbished unit aan te bieden oid. Tot op heden nog geen stap verder dan het aangemaakte ticket en ik zal worden teruggebeld voor een oplossing ( waarschijnlijk omruil voor iPhone 13 danwel repair).
Wanneer?….dat is de grote vraag….Voor mij is dit géén oplossing die ik heb (gehad). We zijn al ruim een maand telefonisch compleet niet bereikbaar en al twee maanden met een brakke dataverbinding.
Nu met de nieuwe iPhone 15 is mijn vrouw wel weer bereikbaar  voor haar familie en ons gezin en is mijn probleem “opgelost”.
KPN echter mag nu flink over de brug komen met hun compensatie voor alle door mij noodgedwongen gemaakte kosten. Reparatie is geen optie voor mij meer. Ik laat mijn vrouw niet 2 maanden onbereikbaar zijn voor iedereen !! Oh ja, maar wel gewoon je abo blijven incasseren en jaarlijks indexeren, dat gaat altijd vlekkeloos ! 
 

Zijn er meer mensen met een oververhitte telefoon, mijne namelijk ook en dacht idd dat het aan kpn lag (of de telefoon die extra zijn best moet doen om de maat te vinden en daarom over verhit), maar dit werd ontkend en ik zou de eerste zijn die dit melde, zijn er meer klanten die hier net als platinum Mike en ik last van hebben. 

Ik heb dit ook wanneer ik niet op de WiFi zit. Telefoon wordt loeiheet en batterij is binnen no time zowat gehalveerd. Ik denk ook vanwege het constant zoeken nar verbinding. Heb het zeker meer gelezen binnen dit forum 


Update van mijn kant; heb mijn Iphone11 door Apple laten doormeten en analyseren en daar kwam uit dat het toestel oké is. Mijn haperende verbinding bij Vodafone is waarschijnlijk een glitch geweest op dat netwerk. Je gaat op den duur spoken zien denk ik als het al zo lang duurt… de welwillende Apple support medewerker deed een goede suggestie, laat KPN het ticketnummer met je communiceren zodat de TD van Apple rechtstreeks met de TD van KPN kan communiceren. Aangezien ik geen zicht heb op hoe de KPN dit aan de achterkant oplost, we geen ticketnummers en echte bevestiging van ons probleem krijgen lijkt me dit nu een kansloze zaak. Ik heb in mijn IT carrière een hoop verbeterpunten gezien op dit vlak, KPN spant de kroon en dit is anno 2024 onbegrijpelijk voor zo’n commerciële organisatie. Maar ja, als je maar iets communiceert en je zit er naast als KPN dan staan er weer ontelbare partijen klaar met claims enz. Pffff, wachten dan maar en. Even profiteren van het Vodafone netwerk, na die glitch werkt dat inmiddels gewoon goed.


Bij mij wordt de telefoon ook soms heel heet.


 

Ook hier spreekt een abonnementhouder met 4 aansluitingen waarbij  de aansluiting van mijn vrouw al geruime tijd kuren vertoont op de iPhone 11 en mij heeft gedwongen tot aanschaf van een nieuwe iPhone. Naast dat het dataverkeer beperkt was tot GPRS of een enorm hete telefoon opleverde is vanaf medio juli er totaal geen belverkeer meer mogelijk. Vanwege privé omstandigheden is dit niet wenselijk en heeft er dus toe geleid dat ik een andere telefoon heb moeten aanschaffen. KPN gaf geen krimp gedurende de gesprekken met hen en bood geen tijdelijke oplossing door bijv een refurbished unit aan te bieden oid. Tot op heden nog geen stap verder dan het aangemaakte ticket en ik zal worden teruggebeld voor een oplossing ( waarschijnlijk omruil voor iPhone 13 danwel repair).
Wanneer?….dat is de grote vraag….Voor mij is dit géén oplossing die ik heb (gehad). We zijn al ruim een maand telefonisch compleet niet bereikbaar en al twee maanden met een brakke dataverbinding.
Nu met de nieuwe iPhone 15 is mijn vrouw wel weer bereikbaar  voor haar familie en ons gezin en is mijn probleem “opgelost”.
KPN echter mag nu flink over de brug komen met hun compensatie voor alle door mij noodgedwongen gemaakte kosten. Reparatie is geen optie voor mij meer. Ik laat mijn vrouw niet 2 maanden onbereikbaar zijn voor iedereen !! Oh ja, maar wel gewoon je abo blijven incasseren en jaarlijks indexeren, dat gaat altijd vlekkeloos ! 
 

Zijn er meer mensen met een oververhitte telefoon, mijne namelijk ook en dacht idd dat het aan kpn lag (of de telefoon die extra zijn best moet doen om de maat te vinden en daarom over verhit), maar dit werd ontkend en ik zou de eerste zijn die dit melde, zijn er meer klanten die hier net als platinum Mike en ik last van hebben. 

Je bent zeker niet de eerste en enige dit dit probleem heeft en heeft gemeld. Is een bekend onderdeel bij dit netwerkprobleem icm bepaalde telefoons (blijkt uit diverse berichten op dit forum).


 

Ook hier spreekt een abonnementhouder met 4 aansluitingen waarbij  de aansluiting van mijn vrouw al geruime tijd kuren vertoont op de iPhone 11 en mij heeft gedwongen tot aanschaf van een nieuwe iPhone. Naast dat het dataverkeer beperkt was tot GPRS of een enorm hete telefoon opleverde is vanaf medio juli er totaal geen belverkeer meer mogelijk. Vanwege privé omstandigheden is dit niet wenselijk en heeft er dus toe geleid dat ik een andere telefoon heb moeten aanschaffen. KPN gaf geen krimp gedurende de gesprekken met hen en bood geen tijdelijke oplossing door bijv een refurbished unit aan te bieden oid. Tot op heden nog geen stap verder dan het aangemaakte ticket en ik zal worden teruggebeld voor een oplossing ( waarschijnlijk omruil voor iPhone 13 danwel repair).
Wanneer?….dat is de grote vraag….Voor mij is dit géén oplossing die ik heb (gehad). We zijn al ruim een maand telefonisch compleet niet bereikbaar en al twee maanden met een brakke dataverbinding.
Nu met de nieuwe iPhone 15 is mijn vrouw wel weer bereikbaar  voor haar familie en ons gezin en is mijn probleem “opgelost”.
KPN echter mag nu flink over de brug komen met hun compensatie voor alle door mij noodgedwongen gemaakte kosten. Reparatie is geen optie voor mij meer. Ik laat mijn vrouw niet 2 maanden onbereikbaar zijn voor iedereen !! Oh ja, maar wel gewoon je abo blijven incasseren en jaarlijks indexeren, dat gaat altijd vlekkeloos ! 
 

Zijn er meer mensen met een oververhitte telefoon, mijne namelijk ook en dacht idd dat het aan kpn lag (of de telefoon die extra zijn best moet doen om de maat te vinden en daarom over verhit), maar dit werd ontkend en ik zou de eerste zijn die dit melde, zijn er meer klanten die hier net als platinum Mike en ik last van hebben. 

Bij mij wordt de telefoon heel warm bij navigatie via de telefoon.  Dan vaak ook EDGE. Geen enkel probleem bij gebruik via Wifi. In het buitenland vaak te verhelpen met handmatig andere aanbieder te selecteren
 


Beste mensen.

Graag wat minder grote stukken copy en paste. Mijn suggestie : Haal datgene wat belangrijk is eruit en plaats dat als citaat zodat je daarop vervolgens je reactie geeft.

 

Dat leest een stuk gemakkelijker dan citaat op citaat met mogelijk weer meer citaat. 🙂


WAVA schreef:

Bij mij wordt de telefoon heel warm bij navigatie via de telefoon.  Dan vaak ook EDGE. Geen enkel probleem bij gebruik via Wifi. In het buitenland vaak te verhelpen met handmatig andere aanbieder te selecteren

Misschien is het een idee om HereWeGo te gebruiken zodat je kaarten van tevoren kunt downloaden via WiFi?


Ik zit al een tijdje op dit forum en heb gelezen dat vele mensen last hebben van een hete telefoon (inclusief ikzelf). Komt waarschijnlijk door het constant checken of er een netwerk beschikbaar is. Als je hem in vliegtuigmodus laat staan, dan zal je merken dat ‘ie niet meer zo heet wordt. Je bent dan 100% niet bereikbaar, helaas, wanneer je buiten bent. Ik kies zelf toch voor deze laatste optie, want ik vind zo een hete telefoon toch best eng.


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html
 

Fijn voor de 12 iig. Ik ga straks even bellen om te checken of er een ticket is 


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html
 

Fijn voor de 12 iig. Ik ga straks even bellen om te checken of er een ticket is 

Helaas hier een 12 pro en probleem speelt nog steeds


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html
 

Fijn voor de 12 iig. Ik ga straks even bellen om te checken of er een ticket is 

Helaas hier een 12 pro en probleem speelt nog steeds

😖 irritant!

 

Ik heb net gebeld en er is iig een ticket 🥳!


Ik had half juli al een ticket aangemaakt, twee weken terug nogmaals gebeld en werd me gezegd dat ik op de lijst stond om gebeld te worden.

Deze week voor de zekerheid nogmaals gebeld en bleek dat er geen ticket meer stond (omdat er ook een nieuwe simkaart naar mij was opgestuurd).

Echt ontzettend frusterend dat door de klantenservice elke keer iets anders wordt gezegd.

Mijn telefoon is ook een weekend onbruikbaar geweest door oververhitting. Ik kon deze helemaal niet meer opladen. Heb dit gelukkig al twee weken niet meer gehad maar dit hoort dus blijkbaar ook bij dit probleem.


Bedankt weer voor het Etje KPN! Vandaag weer enorm goed verbinding gehad om te navigeren naar mijn bestemming. Ik denk als ik was gaan kruipen, was ik nog sneller geweest. Wat een fantastische provider!!


Het is een ongekend grote rotzooi onder tussen aan het woorden. 
 

Het is geen hogere wiskunde om mensen met een iPhone 11 een nieuw toestel op te sturen. Een probleem met een aantal dagen opgelost kan worden mits er voorraad is uiteraard. 
 

Maar nee KPN kiest voor een geheel andere tactiek, we laten de medewerkers welke de telefoon beantwoorden zo min mogelijk informatie geven. Wat resulteert in ellende lange wachttijden met eindstand. 0,0 informatie en klagende medewerkers die geen directe oplossing kunnen aanbieden. 
 

Dat terwijl een tijdelijke tegemoetkoming ook niet lastig is, biedt klanten met problemen 50% korting aan gedurende tot het probleem is opgelost. En na de oplossing weer 50% keer het aantal maanden er problemen waren. Kom jij aan het eind van de rekening uit op 100% over het aantal maanden. 
 

Maar nee, KPN kiest voor de struisvogeltechniek. Steek de kop in het zand, en mensen wachten maar. Ondertussen zitten waaronder ik, klanten al ruim 12 weken zonder een werkend netwerk. En is er weer een week voorbij zonder oplossing. 
 

Mijn abonnement loopt af in maart 2025, ik weet wat ik moet doen. En dat is na 18 jaar klant, KPN verlaten. 


Ik snap vooral niet dat het bij bv Youfone wel lukt om helder/proactief te communiceren, incl abonnement al direct te vergoeden… en bij KPN niet? Ik dacht dat KPN altijd 1 van de beste, klantvriendelijkste providers was, en het geld waard was. 


Zit ik zelf ook aan te denken. Maar we zouden het al kunnen ontbinden en geheel kosteloos.


Reageer