Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Vind het bijzonder dat de bij providers al wel actie ondernemen hebben met de maanden terug betalen maar KPN niks laat weten.

 


Ik ben inmiddels terug van vakantie en m’n iPhone 11 heeft de laatste updates gehad. Helaas op vakantie slechts af en toe werkend internet gehad. Telkens viel na een aantal minuten de verbinding weg en na deze  handmatig uit en aan te zetten, werkte het weer een paar minuten. Niet werkbaar dus. Gelukkig nog tweede telefoon (Odido) van werk mee, waarmee ik via de hotspot kon verbinden.

Meteen ook de verbinding in Nederland geprobeerd en is net zo slecht als toen ik vertrok. Wederom niet werkbaar.

Ik heb, naast de sms die ik eerder heb gedeeld, ook nog niets van KPN gehoord en ben erg benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 


Ik zit al een tijdje op dit forum en heb gelezen dat vele mensen last hebben van een hete telefoon (inclusief ikzelf). Komt waarschijnlijk door het constant checken of er een netwerk beschikbaar is. Als je hem in vliegtuigmodus laat staan, dan zal je merken dat ‘ie niet meer zo heet wordt. Je bent dan 100% niet bereikbaar, helaas, wanneer je buiten bent. Ik kies zelf toch voor deze laatste optie, want ik vind zo een hete telefoon toch best eng.

Ik vond het helaas niet eng genoeg alleen irritant, dus heb hem niet in vliegtuigmodus laten staan en de iPhone 11 oververhitte dus ook regelmatig.

Dit heeft parmante schade aan de luidspreker toegelicht en hoogst waarschijnlijk ook de accu beschadigd.


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 

Klinkt als dat dat heel snel is gegaan?

En vaak moet post nl de pakketjes ophalen nog voordat deze te volgen zijn.


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 

Klinkt als dat dat heel snel is gegaan?

En vaak moet post nl de pakketjes ophalen nog voordat deze te volgen zijn.

Ik heb zojuist een code ontvangen en volgens het bericht is mijn telefoon vandaag verstuurd. Volgens de medewerker gisteren al.. nou goed, einde is in zicht! 


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html?sort=rating-desc&niv=0&mode=nested&page=2#reacties
 

alleen problemen iPhone 12 zijn SOMS opgelost.

eindelijk weten we dat de problemen van iPhone 11 niet zijn opgelost.

wanneer lost kpn mijn probleem met iPhone 11 met 4 G op ?

ik ben het wachten zat

kpn waar is je communicatie afdeling gebleven 


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html?sort=rating-desc&niv=0&mode=nested&page=2#reacties
 

alleen problemen iPhone 12 zijn opgelost.

eindelijk weten we dat de problemen van iPhone 11 niet zijn opgelost.

wanneer lost kpn mijn probleem met iPhone 11 met 4 G op ?

ik ben het wachten zat

kpn waar is je communicatie afdeling gebleven 

Geen foute informatie verkondigen de iPhone 12 problemen zijn niet voor iedereen opgelost.


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd, dat ze met dit kwamen ? Dus het begin van je probleem en uiteindelijk dat ze zeiden we geven je een nieuwe telefoon ?


Op 25 juli na weken 1 sms gekregen en het is nu 16 augustus.

Hoor ik nog wat ?

Problemen met iPhone 11 zijn niet opgelost.


https://tweakers.net/nieuws/225438/kpn-ios-update-lost-netwerkproblemen-met-iphone-12-toestellen-op.html?sort=rating-desc&niv=0&mode=nested&page=2#reacties
 

alleen problemen iPhone 12 zijn opgelost.

eindelijk weten we dat de problemen van iPhone 11 niet zijn opgelost.

wanneer lost kpn mijn probleem met iPhone 11 met 4 G op ?

ik ben het wachten zat

kpn waar is je communicatie afdeling gebleven 

Geen foute informatie verkondigen de iPhone 12 problemen zijn niet voor iedereen opgelost.

Sorry ik las dit op Tweakers. 
maar ik begrijp dat de iPhone 12 niet zijn opgelost.

kpn waar is jullie communicatie afdeling 

of hoeven jullie niet te communiceren als iets niet werkt

 


We gaan de 1000 reacties halen van klanten.

Alleen KPN blijft stil.


We gaan de 1000 reacties halen van klanten.

Alleen KPN blijft stil.

Ik zou ook niet weten hoe de webcare medewerkers hier nu iets mee zouden kunnen. Hier kunnen zij niets aan doen, net zoals de klantenservice medewerkers aan de telefoon. 
 

Enige wat misschien zou werken is klachten indienen?
 

Don’t shoot the messengers. 


We gaan de 1000 reacties halen van klanten.

Alleen KPN blijft stil.

Ik zou ook niet weten hoe de webcare medewerkers hier nu iets mee zouden kunnen. Hier kunnen zij niets aan doen, net zoals de klantenservice medewerkers aan de telefoon. 
 

Enige wat misschien zou werken is klachten indienen?
 

Don’t shoot the messengers. 

Als ik medewerker van kpn zou zijn, dan zou ik willen weten waarom al deze mensen een probleem hebben. En ook communiceren wat er aan de hand is. Maar dat we nooit iets te horen krijgen. Alleen 1 sms. Dat vind ik wat karig.

sorry we hadden een update van communicatie 

Wat een sterke communicatie 👍


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd, dat ze met dit kwamen ? Dus het begin van je probleem en uiteindelijk dat ze zeiden we geven je een nieuwe telefoon ?

Ik heb in de eerste week van juni contact gehad over mijn verbindingsproblemen. Toen is er niet meteen een ticket aangemaakt, dat dat moest kwam ik eind juni achter via een medewerker in de winkel. Ik ben 7 augustus gebeld met de mededeling dat ik mijn telefoon kon opsturen om om te ruilen. 


Bedankt voor het delen van de informatie.  Hebben ze het abonnementsgeld van de laatste 2-3 maanden ook gecompenseerd? Of hebben ze er al iets over gezegd?

Bij ons nog niet helaas. Wel bij ons andere abonnement van Simyo, daar waren ze al vrij snel met het compenseren van de maanden mei t/m augustus. Maar bij KPN zelf nog niks.


Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang. 

Hoelang heeft het uiteindelijk geduurd, dat ze met dit kwamen ? Dus het begin van je probleem en uiteindelijk dat ze zeiden we geven je een nieuwe telefoon ?

Ik heb in de eerste week van juni contact gehad over mijn verbindingsproblemen. Toen is er niet meteen een ticket aangemaakt, dat dat moest kwam ik eind juni achter via een medewerker in de winkel. Ik ben 7 augustus gebeld met de mededeling dat ik mijn telefoon kon opsturen om om te ruilen. 

Dus als ik u goed begrijp, moet je eerst je telefoon opsturen voordat pas een nieuwe telefoon wordt opgestuurd ? Dus als het tegen zit ben je ruim minimaal 5 werkdagen onbereikbaar ? 


@Matthew83 Er is met mij nog niet gesproken over het uitbetalen van de compensatie, behalve de sms die iedereen heeft gehad. 

@Dimifr klopt inderdaad. Er is met geen mogelijkheid een andere oplossing met ze af te spreken. De winkels hebben geen voorraad om om te ruilen. Er wordt gebeld en gezegd: je mag je telefoon omruilen, moet je eerst je eigen telefoon opsturen. Zodra je telefoon daar binnen is wordt er een nieuwe opgestuurd. Vervolgens krijg je een standaard mail over reparatie (lekker verwarrend) en moet je je telefoon daarvoor aanmelden. Zij controleren de telefoon en sturen dan een nieuwe op. Is de telefoon gecontroleerd krijg je een mail en als daar twee IMEI nummers in staan weet je dat er een nieuwe telefoon naar je wordt opgestuurd (moest ik ook weer navragen) want het lijkt in de eerste instantie erop dat je je eigenlijk toestel terug krijgt.


Met andere woorden, het duurt dus gemiddeld 2 maanden voor ze met een oplossing komen. Ik heb gewoon weer het advies gekregen geduld. Dit is echt oprecht de meest malafide bedrijf die ik ooit heb meegemaakt. En het erge is, je kunt gewoon niks doen. 


@Matthew83 Er is met mij nog niet gesproken over het uitbetalen van de compensatie, behalve de sms die iedereen heeft gehad. 

@Dimifr klopt inderdaad. Er is met geen mogelijkheid een andere oplossing met ze af te spreken. De winkels hebben geen voorraad om om te ruilen. Er wordt gebeld en gezegd: je mag je telefoon omruilen, moet je eerst je eigen telefoon opsturen. Zodra je telefoon daar binnen is wordt er een nieuwe opgestuurd. Vervolgens krijg je een standaard mail over reparatie (lekker verwarrend) en moet je je telefoon daarvoor aanmelden. Zij controleren de telefoon en sturen dan een nieuwe op. Is de telefoon gecontroleerd krijg je een mail en als daar twee IMEI nummers in staan weet je dat er een nieuwe telefoon naar je wordt opgestuurd (moest ik ook weer navragen) want het lijkt in de eerste instantie erop dat je je eigenlijk toestel terug krijgt.

Heeft iemand een idee hoe dit zit als je de telefoon niet via KPN hebt gekocht, want ik ga hem never nooit niet opsturen naar ze.


@Matthew83 Er is met mij nog niet gesproken over het uitbetalen van de compensatie, behalve de sms die iedereen heeft gehad. 

@Dimifr klopt inderdaad. Er is met geen mogelijkheid een andere oplossing met ze af te spreken. De winkels hebben geen voorraad om om te ruilen. Er wordt gebeld en gezegd: je mag je telefoon omruilen, moet je eerst je eigen telefoon opsturen. Zodra je telefoon daar binnen is wordt er een nieuwe opgestuurd. Vervolgens krijg je een standaard mail over reparatie (lekker verwarrend) en moet je je telefoon daarvoor aanmelden. Zij controleren de telefoon en sturen dan een nieuwe op. Is de telefoon gecontroleerd krijg je een mail en als daar twee IMEI nummers in staan weet je dat er een nieuwe telefoon naar je wordt opgestuurd (moest ik ook weer navragen) want het lijkt in de eerste instantie erop dat je je eigenlijk toestel terug krijgt.

Heeft iemand een idee hoe dit zit als je de telefoon niet via KPN hebt gekocht, want ik ga hem never nooit niet opsturen naar ze.

Het maakt niet uit of je het wel of niet via KPN hebt gekocht. Iemand anders hier kreeg ook deze oplossing aangeboden en had de telefoon via de Apple Store gekocht en zat destijds zelfs bij een andere provider.

Beetje gek inderdaad, maar het is dit of niks.


Gaat mij meer om het feit dat ze er 2 maanden over doen per klant


@Matthew83 Er is met mij nog niet gesproken over het uitbetalen van de compensatie, behalve de sms die iedereen heeft gehad. 

@Dimifr klopt inderdaad. Er is met geen mogelijkheid een andere oplossing met ze af te spreken. De winkels hebben geen voorraad om om te ruilen. Er wordt gebeld en gezegd: je mag je telefoon omruilen, moet je eerst je eigen telefoon opsturen. Zodra je telefoon daar binnen is wordt er een nieuwe opgestuurd. Vervolgens krijg je een standaard mail over reparatie (lekker verwarrend) en moet je je telefoon daarvoor aanmelden. Zij controleren de telefoon en sturen dan een nieuwe op. Is de telefoon gecontroleerd krijg je een mail en als daar twee IMEI nummers in staan weet je dat er een nieuwe telefoon naar je wordt opgestuurd (moest ik ook weer navragen) want het lijkt in de eerste instantie erop dat je je eigenlijk toestel terug krijgt.

Heeft iemand een idee hoe dit zit als je de telefoon niet via KPN hebt gekocht, want ik ga hem never nooit niet opsturen naar ze.

Dan zal KPN je verder ook niet kunnen helpen


Hi,

Dit speelt al ongeveer 6 maanden en betreft alleen Iphones 11 en 12. KPN klantenservice zegt dat ze er hard aan werken en adviseert een nieuwe mobiel te kopen (!!!!). Ik moest een klacht indienen en dan zou de KPN contact met mij opnemen. Nu vele weken later heb ik nog niets gehoord en bestaat het probleem nog steeds en ondervind ik dagelijks problemen en ongemak. Het is gewoonweg schandalig hoe KPN hier mee omgaat. Geen formele communicatie en erkenning van het probleem en de oplossing met tijdslijn.

 

Zeer ontevreden klant! 


Via kanalen als Tweakers en RTL weten we dat KPN het probleem daadwerkelijk erkent. Ook dat het iPhone 11 probleem nog steeds niet is opgelost. Ik zou nu zeker geen nieuwe telefoon kopen, want er zal een oproep komen om je telefoon om te ruilen.

Voor iPhone 12 gebruikers zijn ze vrij stellig dat de update van Apple alles op zou moeten lossen, maar velen hebben al aangegeven dat het iets beter is maar nog niet 100% is opgelost.


Reageer