Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

 

Voor iPhone 12 gebruikers zijn ze vrij stellig dat de update van Apple alles op zou moeten lossen, maar velen hebben al aangegeven dat het iets beter is maar nog niet 100% is opgelost.

Gelukkig gelooft kpn dat er nog steeds 12 met problemen zijn dus zo stellig zijn ze niet


Klacht ingediend, kijken of ik dan wordt gebeld


Super hoe de afdeling die klanten aan het bellen is volhardend is. Sinds vorige week ben ik 4 maal gebeld. 3 maal hebben ze mij (al dan niet door geen 4g bereik) niet te pakken gekregen. Vandaag dus eindelijk, na 11 weken 4g problemen, contact met iemand van KPN over de beoogde oplossing voor klanten. (Hiervoor heb ik reeds talloze malen contact opgenomen met klantenservice consument én zakelijk voor het aanmaken van tickets, vragen naar updates en smeken om gerichte belafspraken). 
 

Het aanbod dat ik krijg is om mijn IPhone 11 op te sturen, zodat KPN kan onderzoeken of het probleem aan mijn telefoon ligt. Na het opsturen van deze IPhone 11 stuurt KPN een IPhone 13  naar me op. Dit duurt in ieder geval 5 werkdagen.
Na LANG wachten en veel frustratie erg fijn te horen dat een nieuwe telefoon in het verschiet zou liggen en de problemen dan verholpen zouden zijn.

Welke voorwaarden er zijn (betalen voor reparatie danwel IPhone 13; alleen omruil bij vaststellen geen defect IPhone 11; of IPhone 13 wordt verstuurd na ontvangst van IPhone 11, of pas na check;…) is niet verteld. 
Ik heb aangegeven dat ik geen reservetoestel heb en het niet hebben van een telefoon zowel privé als zakelijk (1 telefoon, 2 nrs) geen optie is. De dame kon hier niets anders in aanbieden, me niet naar iemand anders doorverbinden, alleen ‘een notitie maken’. Op enig moment hing zij zonder iets te zeggen op. De beloofde mail met de details van het aanbod heb ik daarna niet ontvangen. Terugbellen naar het nummer van KPN kan niet. 
 

Dit heeft mij doen besluiten een klacht aan te maken. Betreffende het 4g probleem dat ik met 2 telefoonnummers al bijna 11 weken ervaar. Met zeer geringe, niet oplossingsgerichte communicatie vanuit KPN. Ook tegenstrijdige communicatie en niet opvolgen van aangekondigde acties (zoals mail moeten krijgen of binnen x dagen gebeld worden wat vervolgens niet gebeurt).  En tot slot dit aanbod dat enerzijds niet helder is en anderzijds een element in zich heeft (voor onduidelijke termijn geen telefoon hebben) dat niet acceptabel is. 
 

Ik begrijp volkomen dat de klantenservice medewerkers van KPN het beleid uit moeten voeren. Het is dan ook geen klacht tegen hen, maar tegen het beleid. 
Ironisch trouwens dat ik na het aanmaken van deze klacht voor het eerst in deze 11 weken een mail én sms ontving als bevestiging van mijn contact met KPN. Met het bericht dat er binnen 3 werkdagen contact op wordt genomen. Maar weer wachten dus…

Bij mij precies hetzelfde, ook klacht aangemaakt voor de inmiddels 5e keer, zou afgelopen week worden teruggebeld. Wat denk je, uiteraard weer niet! Maandag ga ik nogmaals bellen, ik wil details over de voorwaarden van de ruil voor een iPhone 13, heb geen ander toestel en ben dan geheel onthand, daarnaast is de iPhone 11 mijn bezit, niet via kpn aangeschaft destijds en al door Apple laten nakijken toen het netwerkprobleem met kpn zich voor het eerst voordeed medio mei. Ik ben zo ontzettend boos over de hele gang van zaken!


Iemand al een oplossing aangeboden gekregen ?


Nee


De meeste klachten kwamen rond eind mei binnen, we gaan nu richting de drie maanden.


We wachten en wachten


De meeste klachten kwamen rond eind mei binnen, we gaan nu richting de drie maanden.



Een kwartaal. Bizar.


Morgen maar weer eens bellen 


Mijn 12 pro Max heeft er nu ook last van, springt op E. Erg warm wordt hij al sinds ik hem heb. Dan springt het beeld op donker en gaat de batterij snel leeg. Afijn aan de reacties te lezen wordt het dus tijd voor een andere provider… 


Heeft iemand al een nieuwe iPhone 13 gekregen of een reparatie offerte nav de mail/tel die door een speciaal team van kpn is uitgezet? Zou graag willen weten hoe lang het duurde voordat de nieuwe telefoon na opsturen van iPhone 11  is geleverd. Ik heb geen alternatief toestel en ben dan totaal onthand.


Nieuwe week met nieuwe kansen, zeggen ze altijd. Maar wel een nieuwe week zonder 4G.


Ik hoop dat ze bellen. Ik wordt het nu wel zat


Ik weet niet meer waar ik KPN moet benaderen om een inhoudelijke reactie op mijn (niet meer bestaande?!?!?!?!) technische afdeling melding te krijgen, dus uit pure frustratie probeer ik het maar weer eens hier…

Sinds mei kan ik zonder Wifi zo goed als niks meer met mijn iPhone 11. Op advies van iemand hier een ticket aan laten maken voor de technische afdeling. Een smsje ontvangen waarin staat dat ik vanaf 23 mei 2024 totdat de problemen zijn opgelost geen abonnement hoef te betalen. 9 augustus ben ik gebeld door KPN en kon ik niet opnemenen. Toen ik na 5 minuten terug belde, kreeg ik te horen dat dit een telefoonnummer was waarop ik zelf niet kon bellen. Donderdag 15 augustus maar weer eens met de KPN helpdesk gebeld en de collega die ik sprak vertelde mij dat hij zag dat ik gebeld was en dat ze (technische afdeling) het diezelfde dag of anders vrijdag nogmaals zouden proberen. Hoopvol heb ik 2 dagen lang mijn telefoon niet meer op stil gezet, maar helaas niet gebeld. Toen ik zojuist nogmaals met de KPN helpdesk belde om te vragen wanneer ik nu gebeld ging worden, vertelde de KPN collega mij dat er helemaal geen ticket voor mij bestaat. Echt……… 

 

KPN, WAAR ZIJN JULLIE MEE BEZIG??????????? WELKE KPN COLLEGA LIEGT ER????????? KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT GEWOON DE WAARHEID VERTELLEN??? OOK AL IS HET ‘KAN NIET’????? IK KAN BIJNA NIET ANDERS DAN AL MIJN KPN ABONNEMENTEN OPZEGGEN EN NAAR DE CONCURRENT OVERSTAPPEN.


Tsjaaa we kunnen niks of we beroepen ons op artikel 12.1 algemene voorwaarden. Ontbinden van contract kosteloos.


@Coenn Caps lock wordt gezien als schreeuwen en is niet toegestaan op het forum.

Boos zijn is logisch maar houdt het netjes!

 

Ook ik ben klant en heb problemen met de 12pro maar met schreeuwen kom je nergens.


@Roos79 2 maanden onbereikbaar zijn is ook niet wat de afspraken van kpn zijn. Welk punt probeer je precies te maken?


@Jaapie2024 dat je nog altijd goed fatsoen heb en te maken heb met forum regels.


@Roos79 onbereikbaar zijn als de bso belt met een ziek kind, geen internet hebben als je naar het ziekenhuis moet navigeren met spoed. We leven in 2024 en jij hebt het over caps in een commentaar terwijl meneer al 2 maanden niks hoort vanuit kpn. Ik begrijp zijn frustratie compleet. Als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet. Met je fatsoen. Maak je aub om andere dingen druk ipv caps in een bericht.


Het is prima om frustratie te uiten, dat is begrijpelijk en dat mag ook. Maar wat Roos aangeeft klopt, we hebben huisregels in onze community waar iedereen zich aan dient te houden. Frustratie uiten mag, binnen de kaders van deze regels.


Wat mijns inziens heel frustrerend is, is dat medewerkers van KPN wel reageren om mensen te wijzen op de huisregels maar niet inhoudelijk (kunnen/mogen) reageren op het toch wel zeer vervelende issue waar velen door getroffen zijn. Begrijp me niet verkeerd, jullie kunnen daar als moderators ook niets aan doen maar leef je ook even in in de abonnee die nu al maanden geen normaal Internet heeft en nauwelijks een normaal telefoongesprek kan voeren.

Het wordt mijns inziens hoog tijd dat KPN en Apple openheid van zaken gaan geven en duidelijk naar de abonnee gaan communiceren wat de stappen zijn die genomen worden om dit issue te tackelen en welke tijdslijn daaraan gekoppeld is.


Mooie is dat je de informatie moet halen van een tweakers bericht. Wellicht handig om je klanten eerst zelf te informeren ipv dat je dit zelf via social media te horen miet krijgen. Nog bizarder is dat ze mensen telefonisch proberen te bereiken terwijl er een netwerkstoring is, misschien handig om mensen een mail te sturen met wat informatie? Hoe bedenk je het, laten we mensen bellen die niet bereikbaar zijn. Laten we bellen met een nummer die niet terug te bellen is…. Oh wellicht helpt het forum van kpn wel, helaas wordt er wel snel gereageerd als de huisregels overtreden worden. Maar hoor al 2 maanden na mijn eerste melding nog steeds precies niks. Of naja in 2 maanden tijd heb ik alleen deze sms ontvangen. 2 maanden na het melden van me probleem en alleen deze sms ontvangen. Dat is wat ik bedoel met slechte/geen communicatie vanuit KPN. Ik begrijp dat als je je nergens gehoord voelt je probeert wat informatie te winnen via het forum. En dan erop aangesproken worden dat je grote letters gebruikt, ipv inhoudelijk op meneer zijn bericht te reageren. Dat noem ik pas geen fatsoen hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen. Groeten een zwaar gefrustreerde (nog) KPN klant.

 


KPN gebeld.

Die vertelden mij dat ik nog even moeten wachten…

 

 


Heel benieuwd naar hun oplossing, heb een sms ontvangen van kpn dat de kosten van het abonnement word vergoed vanaf mei. Nou, corrigeer me als ik fout zit, maar nog geen euro terug gezien.

 

Het houd niet op. Het is echt niet normaal. Word er echt helemaal gestoord van. En heb het kastje en de muur inmiddels uit me hoofd geleerd.  Tijd voor een flinke vergoeding want het loopt de spuitgaten uit.


Ik verwacht minimaal een vergoeding maar nog niks gezien 


Reageer