Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.
Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.
Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.
Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.
Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.
Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.
Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.
Bladzijde 39 / 73
Ach, ik heb de hoop op een oplossing totaal opgegeven. En dat zal nog precies de bedoeling ook zijn van KPN. Geen weldenkend mens laat een situatie anders zó gigantisch uit de klauwen gieren.
Wat valt KPN hier toch enorm door de mand. Grote woorden in commercials over service en het perfecte netwerk, maar daar merk ik nu weinig van. En ik maar betalen voor een half geleverde dienst.
ik heb géén enkele SMS gehad, ondanks dat ik een extra keer gebeld heb om zeker te stellen dat er een ticket voor mij aangemaakt was. Volgens mij ben ik dus tweemaal door een KPN medewerker voorgelogen, anders had ik toch tenminste de sms met het melden van de iOS 17.6.1 update “oplossing” ontvangen.
Zodra ik de mogelijkheid heb breng ik al mijn abonnementen onder bij een andere aanbieder.
triest dat een klant zelf maar voor een oplossing moet zorgen, omdat de duurbetaalde aanbieder te laks, te incompetent dan wel te ongeïnteresseerd is om dit te doen.
Jammer KPN, jammer!
Van KPN hoef je inderdaad niets te verwachten. Elke medewerker heeft weer een ander verhaal, moderatoren antwoorden zeer selectief; enkel wat en wie ze willen beantwoorden. Zogenaamd is het wel erg druk met één bepaald type toestel, waardoor andere toestellen zogenaamd geen problemen kunnen hebben. Dus sluiten we tickets maar of maken we ze niet eens aan. SMSjes over compensatie krijgt ook maar een klein deel van de klanten. Er is schijnbaar wel tijd om direct te happen als iemand z'n frustraties hier uit. Stop die tijd en energie aub in een statement welke recht doet aan alle getroffen klanten. Of het nou een Galaxy A50 is of een iPhone 15 Pro Max. Je kunt niet innen, klachten dood negeren en dan enkel de huisregeltjes uitleggen en het zoveelste copy paste kletspraatje over de klantenservice bellen delen.
De laatste keer (gisteren) dat ik KPN belde wilde de medewerker in eerste instantie niet bevestigen dat ik een ticket had open staan. Toen zei ik, dat ik niet weer alle testjes ga doen. Toen zei hij dat hij het eerst ging navragen. Toen hij een collega had gesproken bood hij zijn excuses aan en zei dat er wel degelijk een probleem open stond.
Welke instructies krijgen de helpdesk medewerkers?
Het is prima om frustratie te uiten, dat is begrijpelijk en dat mag ook. Maar wat Roos aangeeft klopt, we hebben huisregels in onze community waar iedereen zich aan dient te houden. Frustratie uiten mag, binnen de kaders van deze regels.
Is het niet dat er ook huisregels zijn dat, wanneer je ergens voor betaald daar recht op hebt ? Zo niet, kom je met een oplossing ? Beetje scheef om dan nu een soort van goed voorbeeld te geven, terwijl jullie zelf de afspraken niet nakomen. Je huisregels mag je in de prullenbak gooien.
De oplossing is er op basis van artikel 13.2 algemene voorwaarde van KPN, kun je je contract geheel vrij laten ontbinden. Er is namelijk vanuit ons de mogelijkheid gegeven voor een oplossing. Maar hun bieden niks aan. Ik ga inmiddels naar week 4 van geen internet. Valsheid in gebreken en volgens de wet kun je dus zo je contract laten ontbinden. En geheel kosteloos.
Gisteren nog maar weer eens gebeld, omdat ik nog steeds geen enkel bericht (mail of sms) van KPN heb ontvangen. De ‘service’ medewerker wist me te vertellen dat het verbindingsprobleem met de iPhone 11 niet opgelost is met de IOS firmware update, maar daar was ik zelf natuurlijk ook al lang achter! Ook vertelde hij dat het probleem is veroorzaakt doordat KPN ‘iets’ aan haar netwerk heeft gewijzigd!!! Voor de iPhone 12 werkt de firmware update (volgens hem) en de iPhone 11 gebruikers krijgen bericht wanneer hun toestel omgeruild gaat worden voor een iPhone 13. Maar, en nu komt het, wanneer dat zal zijn is onbekend!!!! Ook krijg ik geen mail of sms waarin dit omruilen wordt gevestigd….. :-( Dus, gewoon maar lang genoeg wachten totdat iedereen het zo zat is dat ze zelf een ander toestel / provider zoeken??? Is dat wat we van KPN mogen/kunnen verwachten????
De oplossing is dus. Telefoon voor een iPhone 13 of kosteloos opzeggen volgens artikel 13.2. De eerste optie zal denk ik aan mensen te horen minimaal 2 maanden zijn, als niet langer. Gaat helemaal nergens over.
@Mirellab De iPhone 12 ipro die ik heb heeft het probleem nog steeds
Wat mijns inziens heel frustrerend is, is dat medewerkers van KPN wel reageren om mensen te wijzen op de huisregels maar niet inhoudelijk (kunnen/mogen) reageren op het toch wel zeer vervelende issue waar velen door getroffen zijn. Begrijp me niet verkeerd, jullie kunnen daar als moderators ook niets aan doen maar leef je ook even in in de abonnee die nu al maanden geen normaal Internet heeft en nauwelijks een normaal telefoongesprek kan voeren.
Het wordt mijns inziens hoog tijd dat KPN en Apple openheid van zaken gaan geven en duidelijk naar de abonnee gaan communiceren wat de stappen zijn die genomen worden om dit issue te tackelen en welke tijdslijn daaraan gekoppeld is.
@wjb klopt compleet ben het eens tijd voor openheid en duidelijkheid, echter 1 correctie op iets wat je aangeeft die door KPN wordt ontkend : Ook diverse verschillende Samsung toestellen, dus niet alleen apple/iphone toestellen zijn hierdoor geraakt, hebben dit probleem en tegen ons wordt gezegd dat er geen probleem is, er staan niet zo veel als iphone topics, maar de samsung topics zijn er wel die sinds iphone alleen problemen zou hebben ook de problemen hebben maar wij worden niet gehoord.
Vraag maar aan @SWkzx die kan bevestigen dat Samsung ook dit “ iphone” probleem heeft.
Ik denk dat je de problematiek die op de Samsung speelt wellicht gelijk kunt stellen aan die op de iPhone 12 maar niet aan die op de iPhone 11. Ik heb toch echt het gevoel dat dat twee verschillende dingen zijn.
Ik denk dat je de problematiek die op de Samsung speelt wellicht gelijk kunt stellen aan die op de iPhone 12 maar niet aan die op de iPhone 11. Ik heb toch echt het gevoel dat dat twee verschillende dingen zijn.
Wat zegt jouw gevoel dan wat de problematiek met de iPhone 11 veroorzaakt? En waardoor dan de problematiek met iPhone 12 en de Samsung kennelijk een andere oorzaak heeft, terwijl de problematiek zich op dezelfde manier openbaart?
KPN vertel nu eens hoe lossen jullie de problemen op ???
Ben wel benieuwd naar je mening eigenlijk
In grote lijnen kunnen we elkaar (iPhone- én Samsung-bezitters) allemaal de hand schudden: al bijna 4 maanden geen (stabiele) 4G/5G verbinding en in sommige gevallen zelfs telefonisch onbereikbaar (bellen en gebeld worden). Dat het op het ene toestel net wat anders openbaart, dan op de ander; geloof ik meteen. Maar laten we elkaar daar niet mee om de oren gaan slaan. KPN moet eens met wat meer komen, dan het telefoonnummer van de klantenservice.
Bel ons, wij bellen niet terug
Iemand al een oplossing aangeboden gekregen ?
Ik volg deze even, eerste klacht aangemaakt op 13 juli, tot op heden nog niks gehoord ook geen sms, klacht aangemaakt via de klachtenlijn (scheelt een hoop gewacht) deze vertelde dat de tickets/klachten maximaal 14 werkdagen mogen opstaan, werkdagen zijn ma t/m za, er is nu een tweede klacht aangemaakt in de hoop dat deze bovenop kwam, wel met de notitie dat de oorspronkelijke klacht eerder aangemaakt is
Ik heb ze op FB benaderd mijn staat nog open. Alleen vind ik het raar dat wanneer je een nieuwe maakt, misschien wel eerder aan de beurt komt. Ze weten allemaal dat ze het probleem niet gaan oplossen. Ze weten dondersgoed dat ze al die iPhone 11 moeten omruilen voor 13. Ik persoonlijk denk eigenlijk dat ze nu met Apple aan het praten zijn, om onderlinge deals te regelen. Apple wijst KPN aan en KPN, Apple. Dit gaat nog heel lang duren.
Ik heb ze op FB benaderd mijn staat nog open. Alleen vind ik het raar dat wanneer je een nieuwe maakt, misschien wel eerder aan de beurt komt. Ze weten allemaal dat ze het probleem niet gaan oplossen. Ze weten dondersgoed dat ze al die iPhone 11 moeten omruilen voor 13. Ik persoonlijk denk eigenlijk dat ze nu met Apple aan het praten zijn, om onderlinge deals te regelen. Apple wijst KPN aan en KPN, Apple. Dit gaat nog heel lang duren.
vond ik ook bijzonder mij leek het ook dat de oudere eerst aan de beurt zijn, werkt het via Facebook wel?
Nee heeft geen effect.
Wij gebruiken onze telefoons (12 pro max) zakelijk en hebben zóveel verbindingsproblemen dat we er enorm zat van zijn. Wij hebben bereik nodig voor zakelijke afspraken, om onze agenda's in te zien en om contact met klanten te hebben en dat lukt 9 van de 10 keer gewoon niet. We hebben al meerdere keren met KPN gebeld, 1 keer gaf de telefonist zelfs aan dat we maar nieuwe telefoons moesten kopen. Dat vinden wij geen probleem, als we vervolgens dan maar de factuur bij KPN kunnen declareren. We zouden ook worden meegenomen in de SMS ronde of belronde maar vanuit KPN hebben wij nog niets vernomen. We begrijpen dat problemen zich voor kunnen doen maar los dit dan netjes op.
Artikel 13.2 kosteloos ontbinden contract
Ik heb sinds 31-05 geen of heel weinig mobiel internet. Dit houd zich nu al 3 maanden aan. Al meerdere keren contact opgenomen. Aangegeven dat ik dit ten zeerste nodig heb onderhanden voor mijn werk.
De medewerkers konden niks voor me betekenen en ik diende t maar af te wachten. Zij maakte hier wel meerdere malen een rapport van. Ook kreeg ik iedere keer de belofte dat wanneer het probleem duidelijk was ik mijn abb. Kosten terug zou krijgen. Aangezien ik hier geen of amper gebruik van heb kunnen maken leek me dit ook vrij logisch.
Op 06-08 kreeg ik dan uiteindelijk een telefoontje van kpn. Het probleem zat m in de iPhone 11 volgens kpn en Apple. Ik kan mijn telefoon opsturen en krijg er dan een iPhone 13 voor terug. Ook zou ik mijn abb kosten vergoed krijgen want ja, u heeft die maanden geen gebruik kunnen maken van uw abb.
Ik heb hierbij ook gewoon extra kosten doorgemaakt. Bijvoorbeeld extra belkosten, extra parkeerkosten ect.
Ik ging hier mee akkoord al vind ik de volgorde nog steeds vreemd. Ik moet eerst mijn telefoon opsturen en dan krijg ik een nieuwe opgestuurd. Het probleem ligt bij jullie en niet bij mij. Geef uw klant service en laat mij m’n telefoon netjes overzetten naar het nieuwe toestel en vraag dan om het oude toestel, lijkt mij?
Nu is t 21-08 en dacht toch nog maar eens een belletje te doen naar kpn. Ik had inmiddels ook nog nergens een bericht of bevestiging gekregen over de vergoeding van m’n abb. kosten. Conclusie van de inmiddels 6e medewerker die ik sprak. “Nee, uw nieuwe toestel is uw vergoeding. De vergoeding van abb. kosten die uw meerdere malen zijn toegezegd kunt u vergeten.
Absurd, ik vraag niet om een nieuw toestel. Als u uw problemen niet kunt oplossen dan moet ik wel. Ik wil mijn 2/3 maanden abb. kosten terug omdat ik die simpelweg niet of nauwelijks heb kunnen gebruiken + extra kosten door heb gemaakt.
Laatste abb. voor mij bij kpn. Ga serieus naar een andere provider als dit op deze manier gaat. En dat na zo’n 13/14 jaar vaste klant met meerdere abonnementen.
Heb je je iPhone 13 al ontvangen ? Even beseffen alle klanten van KPN het duurt dus 3 maanden♂️
Nee nog niet
Nee nog niet
Wat een gedoe, heb je voor het telefoontje wel een sms of überhaupt iets gehoord van kpn?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.