Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Hier het zelfde probleem.  
 

iPhone 11.  Geen 4g bereik 


ook zit ik veel in het buitenland.   Bellen gaat prima. Maar 4g is niks.   Soms helpt het om te switchen tussen de providers en dan heel effe connectie te hebben maar dat is maar heel weinig.  

hopelijk snel opgelost want dit werkt zo niet en het duurt al te lang.   


@Capt. Trippie en @Rudi Baas, hebben jullie deze stappen ook al getest? 

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. 🙂


@Capt. Trippie en @Rudi Baas, hebben jullie deze stappen ook al getest? 

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. 🙂

Bedankt voor het antwoord 

Alles al geprobeerd.   Niks helpt.  
 

we gaan bellen. 
mvg Rudi


@Capt. Trippie en @Rudi Baas, hebben jullie deze stappen ook al getest? 

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. 🙂

Bedankt voor het antwoord 

Alles al geprobeerd.   Niks helpt.  
 

we gaan bellen. 
mvg Rudi

Heb je ook een nummer om vanuit buitenland te bellen ?   


Heb ik! +316 1200 1200 moet je dan hebben @Rudi Baas. 🙂


KPN meermaals gesproken. Er is dus inderdaad een storing met de nieuwe iOs software en de iPhone 11 en iPhone 12. Men weet het en is er druk mee bezig. KPN schijnt hier niets aan te kunnen doen..


Sinds een paar dagen problemen met mijn iphone 11. deze geeft aan verbinding met 4G te hebben, maar daarbij geen of nagenoeg geen snelheid voor het ophalen van data. ook bellen of gebeld worden is een issue. vaak niet bereikbaar en wanneer wel dan zeer slechte verbinding waarbij ik moeilijk communicatie haast niet te doen is.


Sinds een paar dagen problemen met mijn iphone 11. deze geeft aan verbinding met 4G te hebben, maar daarbij geen of nagenoeg geen snelheid voor het ophalen van data. ook bellen of gebeld worden is een issue. vaak niet bereikbaar en wanneer wel dan zeer slechte verbinding waarbij ik moeilijk communicatie haast niet te doen is.

Precies hetzelfde hier inderdaad!


Zelfde probleem hier (Iphone 11) sinds een week, ik volg met belangstelling! 


@Jean-Pierre V, @Danny R., welkom! 

Naast meelezen hier, waar jullie natuurlijk van harte welkom zijn, is het het belangrijkst om een basis troubleshoot te doen (als je dat niet al gedaan hebt):

  • Zet je toestel uit en weer aan.
  • Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

En als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. Zonder technische melding kan er ook niets gedaan worden :)

 


Ik zou vandaag voor 12.00 of in elk geval gebeld worden door de technische afdeling….. geen enkel contact gehad. 


@Jean-Pierre V, @Danny R., welkom! 

Naast meelezen hier, waar jullie natuurlijk van harte welkom zijn, is het het belangrijkst om een basis troubleshoot te doen (als je dat niet al gedaan hebt):

  • Zet je toestel uit en weer aan.
  • Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

En als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. Zonder technische melding kan er ook niets gedaan worden :)

 

Ik kom morgen bij een willekeurig KPN winkel een vervangend toestel halen. Is geen probleem natuurlijk als jullie dit goed in het systeem zetten. Ik hoef hem niet te hebben/houden.. lenen is prima!!! Maar ik haal er morgen wel een op. 


@Jean-Pierre V, @Danny R., welkom! 

Naast meelezen hier, waar jullie natuurlijk van harte welkom zijn, is het het belangrijkst om een basis troubleshoot te doen (als je dat niet al gedaan hebt):

  • Zet je toestel uit en weer aan.
  • Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

En als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. Zonder technische melding kan er ook niets gedaan worden :)

 

Ik kom morgen bij een willekeurig KPN winkel een vervangend toestel halen. Is geen probleem natuurlijk als jullie dit goed in het systeem zetten. Ik hoef hem niet te hebben/houden.. lenen is prima!!! Maar ik haal er morgen wel een op. 

Ik wil je vragen om dit niet te doen. Uiteraard mag je naar de winkel en kun je het probleem voorleggen. Ik denk niet dat ze je een ander toestel meegeven. 

  Maar de beste route die je nu kunt bewandelen is hierboven al uitgelegd.  Ik betreur dat je nog niet bent teruggebeld maar een ticket laten registreren is essentieel. En er zal iemand contact zoeken. 


Bijna opgelucht te lezen hoeveel mensen er hetzelfde probleem met super traag internet en instabiel telefonisch bereik via 4g ervaren op hun iPhone 11. Inmiddels (sinds 26 mei, toen ik er al ongeveer een week last van had)

- 2x in de KPN winkel geweest

-2x via klantenservice ticket aangemaakt voor TD op nummer van privé abonnement (fysieke Sim kaart).

-2x ticket via klantenservice zakelijk ticket aangemaakt voor TD op nummer van zakelijk abonnement (E-Sim, zelfde telefoon).

-1x TD op m’n voicemail (eind mei). Kregen mij wegens dus slecht bereik niet telefonisch te pakken (telefoon niet overgegaan, direct naar voicemail). Spraken in dat ze het nogmaals gingen proberen. Daar wacht ik nu al 3 weken op.

Alle tips geprobeerd van opnieuw opstarten, instellingen resetten, sim in ander toestel, speedtest op afzonderlijke simkaarten. Niets verhelpt het probleem. 
Zowel winkelmedewerkers als klantenservice (niet zijnde TD) geven aan het niet te kunnen verklaren. En verwijzen daarom naar TD.

Echt een probleem om nu zowel privé als zakelijk zeer slecht bereikbaar te zijn en apps niet bruikbaar zijn via 4g, alsmede via eigen hotspot kunnen werken onderweg niet mogelijk is. 

Ik vind het vreemd dat KPN niet aangeeft dat het probleem bekend is en wordt onderzocht. Dat verandert niet mijn ongemak en momenteel voor een groot deel onbruikbaar abonnement (waar ik wel kosten voor maak!). Maar dan zou ik weten dat er inderdaad achter de schermen naar een oplossing wordt gezocht. En er inderdaad een probleem is met KPN en mijn type telefoon. 
 

Ik zou het erg op prijs stellen als ik deze laatste 2 zaken van KPN bevestigd kan krijgen. Alvast bedankt!

 


Hi @ELW! Begrijpelijk dat je baalt als je de abonnementen nu niet goed kunt gebruiken. Ik kan niks bevestigen want helaas is er nog geen oorzaak bekend en we zijn dit alles nog aan het onderzoeken. We onderzoeken elke melding die we binnen krijgen. Hiervoor zijn tickets bij onze mobiele technische dienst nodig, dus goed dat je deze al aan hebt laten maken, dan krijg je hier vanzelf terugkoppeling op. 🙂

Mocht je die nog niet gehad hebben, neem dan weer contact met ons op via 0800-0403 als het om een zakelijk abonnement gaat. 

 


Hi @ELW! Begrijpelijk dat je baalt als je de abonnementen nu niet goed kunt gebruiken. Ik kan niks bevestigen want helaas is er nog geen oorzaak bekend en we zijn dit alles nog aan het onderzoeken. We onderzoeken elke melding die we binnen krijgen. Hiervoor zijn tickets bij onze mobiele technische dienst nodig, dus goed dat je deze al aan hebt laten maken, dan krijg je hier vanzelf terugkoppeling op. 🙂

Mocht je die nog niet gehad hebben, neem dan weer contact met ons op via 0800-0403 als het om een zakelijk abonnement gaat. 

 

Dag Sanne, dankjewel voor jouw reactie. Op alle 4 de tickets (waarvan 2 maal via klantenservice zakelijk) tot op heden geen reactie ontvangen. (Niet helemaal juist: dus 1 maal op voicemail het bericht dat nogmaals zou worden gebeld. Dat is nu ruim 2,5 wkn geleden.) Vandaag nog bovenstaand nummer van zakelijke klantenservice gebeld. Dat leidde tot ticket nummer 4. Hopelijk met als resultaat dat TD contact opneemt op hele korte termijn.

 


Dames en heren, ik heb ook iphone 11 en dezelfde probleem in laatste tijden. Wat echt vervelend is dat hotspot helemaal niet meer werkt. Het is niet mogelijk dat alle iphones plotseling kapotgingen. Ik wilde mijn abonnement opzeggen maar dan vragen ze hele bedrag tot dat mijn abonnement verloopt. Ik ben niet rijk helaas ik moet bij kpn verder hoewel ik ze elke keer uitscheld.


Hi @emreigs, ik quote mijn collega Erik: 

  • Zet je toestel uit en weer aan.
  • Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

En als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met jullie af. Zonder technische melding kan er ook niets gedaan worden :)

Zou je dit alsjeblieft willen doen? Dan kunnen we specifiek inzoomen op jouw verbinding. 


Hi @emreigs, ik quote mijn collega Erik: 

Zou je dit alsjeblieft willen doen? Dan kunnen we specifiek inzoomen op jouw verbinding. 

Beste Alex,

Ik deed al een paar keer alles war er staat. Daarna belde ik klantenservice en hij zei dat er alles bij mijn abonnement en telefoon perfect loopt en niks kon doen. Nu zie ik hier dat er meerdere mensen zijn die iphone 11 gebruiken en die in dezelfde problemen zitten. Dit is niet normaal. In plaats daarvan dat ik dat specifiek moet melden bij kpn, moet kpn zijn best doen om dit probleem met iphone11 op te lossen. Bovendien zei je collega niks over het melden. Hoeveel keer moet ik achter kpn rennen. Dat ga ik niet meer doen en zal zo snel mogelijk mijn alle zaken bij kpn stoppen. Natuurlijk komt er dan nog afraden. 


Hi @emreigs. Allereerst: bedankt voor het melden hier.

Voor de zekerheid: is er wel een melding aangemaakt specifiek voor jou en je 06-nummer? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen door ons te bellen? Zo kunnen we de oorzaak achterhalen en oplossen. 


Ik zou gebeld worden op mijn werktelefoon. Vrijdag 11-6. Er was een ticket aangemaakt boor de TD. Ook zou er een mail gestuurd worden. Ook niet gedaan. Bij de winkel wordt ik weggestuurd en verwezen naar de klantenservice. 

geef je een telefoon in bruikleen.. zorg voor je klanten. 
 

ik haal straks een gratis Lebara nummer. Daar kan je mij op bellen KPN. Zal het nummer in mijn account zetten. Maar zal

het ook hier delen. Het is immer een gratis nummer dus ongewenste gesprekken neem ik op de koop toe. 

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


Hi @Kajan, frustratie uiten mag maar schelden en persoonlijke aanvallen willen we hier beslist niet hebben. Zie ook onze huisregels. Hierbij dus een waarschuwing, bij een volgende overtreding volgt een tijdelijke ban. 

Wat betreft het ticket, ik zie dat er op 11 juni een belpoging gedaan is en dat het ticket nog open staat. Op 11 juni heb je hier ook mail over ontvangen, dus wacht komende week af. Ik verwacht dat er dan contact met je opgenomen zal worden. 
Ook heb je hier een eigen topic voor lopen, dus ik wil je ook vragen verdere meldingen/vragen hierover daar te plaatsen. Dat houdt het overzichtelijk en ook in je eigen topic wordt het vanzelf opgepakt. 


Paar weken geleden begon de Iphone11 van mijn oudste zoon problemen te geven met 4g. Hij had zijn toestel een week dringend nodig dus zelf een nieuwe Iphone15 gekocht zodat hij mijn Iphone12 kon gaan gebruiken. Vanaf dat moment had hij prima ontvangst. Hij was zelf al naar de KPN winkel geweest. We zouden teruggebeld worden...Dat moet nu nog steeds gebeuren. Inmiddels geeft mijn dochter aan, die ook een iphone11 heeft, dat ze ook problemen krijgt….Mijn jongste zoon heeft ook een iphone11 maar heeft de problemen nog niet...maar hoelang duurt dat? Maandag maar even een telefoontje plegen met de klantenservices….


Zojuist contact gehad met de klantenservice  

ze mogen geen tickets meer aanmaken voor dit probleem omdat er al veel zijn blijkbaar

dus bellen heeft ook geen zin, het is gewoon afwachten  

succes allemaal 


Zojuist contact gehad met de klantenservice  

ze mogen geen tickets meer aanmaken voor dit probleem omdat er al veel zijn blijkbaar

dus bellen heeft ook geen zin, het is gewoon afwachten  

succes allemaal 

 

Hoi @Rudi Baas 

Dan heeft de technisch dienst die het probleem probeert op te lossen, waarschijnlijk voldoende voorbeelden binnen gekregen.
Het is dus nu gewoon even wachten op een passende oplossing vanuit KPN (en/of Apple).

Maar dat KPN bezig is met dit vervelende probleem, is wel duidelijk lijkt mij.


Reageer