Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ja, ik ben daar over gebeld en heb een bevestiging in de mail. Daar heb ik vandaag ook over gebeld omdat de mail de indruk geeft een onderzoek te gaan starten van zo’n 5 dagen. Met mogelijk reparatiekosten ect. 

ik heb zojuist te horen gekregen dat dit een standaard mail is die ze hebben gestuurd en dat ik het grootste gedeelte mag negeren. Ook weer super handig. 

Ik mag er zeker van zijn dat ik een nieuw toestel krijg is mij zojuist toegezegd. Maar goed, de manier waarop en de volgorde is ronduit belachelijk. Dit na 3 maanden!! Je moet maar net toevallig een reserve toestel hebben liggen. Ik geloof het pas als ik m’n nieuwe toestel heb. 

NB1994 schreef:

ik heb zojuist te horen gekregen dat dit een standaard mail is die ze hebben gestuurd en dat ik het grootste gedeelte mag negeren. Ook weer super handig.

Precies, dergelijke communicatie werkt zeer verwarrend en roept meer vraagtekens op dan dat er weggenomen wordt. Ik snap oprecht niet dat KPN niet een op het issue toegespitst mailtje kan versturen.

Dan zou ik pas over 2 maanden aan de beurt zijn. Ik ben er klaar mee, ik ga overwegen om die 13.2 in te zetten dan zijn we van dit gezeik af.

Heb je je iPhone 13 al ontvangen ? Even beseffen alle klanten van KPN het duurt dus 3 maanden🤦🏽‍♂️

3 maanden? Er is mij gecommuniceerd dat het 5 werkdagen duurt. Heb jij je toestel al opgestuurd dan dat je aangeeft dat het omruilen 3 maanden duurt of refereer je naar iets anders?

Heb je je iPhone 13 al ontvangen ? Even beseffen alle klanten van KPN het duurt dus 3 maanden🤦🏽‍♂️

3 maanden? Er is mij gecommuniceerd dat het 5 werkdagen duurt. Heb jij je toestel al opgestuurd dan dat je aangeeft dat het omruilen 3 maanden duurt of refereer je naar iets anders?

3 maanden tot je een voorstel krijgt voor het vervangen van. 

Ja, ik ben daar over gebeld en heb een bevestiging in de mail. Daar heb ik vandaag ook over gebeld omdat de mail de indruk geeft een onderzoek te gaan starten van zo’n 5 dagen. Met mogelijk reparatiekosten ect. 

Ik mag er zeker van zijn dat ik een nieuw toestel krijg is mij zojuist toegezegd. Maar goed, de manier waarop en de volgorde is ronduit belachelijk. Dit na 3 maanden!! Je moet maar net toevallig een reserve toestel hebben liggen. Ik geloof het pas als ik m’n nieuwe toestel heb. 

Ik heb hetzelfde gekregen, vind het raar dat ik eerst mijn eigen toestel (niet via kpn aangeschaft) eerst moet opsturen, heb geen reserve toestel, bovendien moet je akkoord gaan met de reparatie voorwaarde. Anders kun je het niet opsturen. Russisch roulette, er kunnen dan reparatie of onderzoekskosten in rekening gebracht worden. Mijn toestel is in orden maar werkt alleen niet met het kpn netwerk, reparatie is toch vreemd dan?

iemand al een iPhone 13 ontvangen?

Nee het totale gezeik duurt inmiddels 3 maanden. In de mail die ik heb gekregen (zie screen shots) staat dat het onderzoek 5 dagen kan duren. Maar dit is mij vanmiddag beloof niet serieus te hoeven nemen. 

al ben ik inmiddels zeer terughoudend met toezeggingen en beloftes vanuit kpn. 

Ik moet mijn telefoon nu opsturen doormiddel in link in de mail. Dan zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen. Dus ik moet eerst een reserve telefoon toveren zodat ik niet 1,2 misschien wel 5 dagen of een week zonder telefoon zit. Absurde volgorde van aanpak. 

Ik met een 12 pro zou op dit moment erg blij worden als ik dit voorstel zou krijgen.

Want vandaag bleek maar weer hoe onbereikbaar ik ben.

Ik miste mooie oproepen van mijn arts en die waren belangrijk.

Prima Roos, wat denk je dat andere de afgelopen 3 maanden wel niet gemist hebben door deze omstandigheden. Erg vreemde en niets betekende toevoeging van je, succes. 

Prima Roos, wat denk je dat andere de afgelopen 3 maanden wel niet gemist hebben door deze omstandigheden. Erg vreemde en niets betekende toevoeging van je, succes. 

Die problemen heb ik ook al 3 maanden…

En voor de 12pro is er nog helemaal geen oplossing in zicht.

Ik ervaar sinds een maand of drie ook problemen met het 4G netwerk. Alle trucs en adviezen opgevolgd maakt geen verschil. Mijn telefoon werkt supersnel op wifi maar 4G valt uit of er wordt een E gemeld. 
wat zou er volgens kpn niet goed functioneren aan de iPhone bij deze problemen!?

Ik heb nog niets gehoord van KPN.

Ik heb nog niets gehoord van KPN.

wanneer heb jij je klacht ingediend ?

Roos79 

ik heb vanmiddag kpn aan de telefoon gehad. Daar werd mij verteld dat de mensen met een 11 een nieuw toestel zouden krijgen omdat daar geen oplossing voor is. De mensen met de 12 zouden hun abonnementskosten vergoed krijgen omdat dat zou zijn opgelost. 

Dat het voor de mensen met 12 opgelost is zal ook wel weer niet. Alles trek ik in twijfel bij kpn op t moment. 

de medewerker die ik heb gesproken wist er wel veel van af en heeft het ook nog bij een supervisor nagevraagd omdat ik zat aan te dringen op abonnementskosten die vergoed zouden worden.  

Ik zou er maar niet al te veel van verwachten @NB1994, dan valt het ook niet tegen. Zolang iedereen van kpn maar wat roept, lijkt het er naar mening op, dat kpn hier vooralsog geen antwoord op heeft. 

Afgelopen zaterdag wist een medewerker me te vertellen dat het oplossen van de problemen niet lang meer zou duren omdat kpn in overleg is met de leverancier van de mobiele netwerkcomponenten. 😂

Ze gaan die lijst wel erg langzaam af. Volgens mij iets van 3-4 weken begonnen met mensen te bellen en het lijkt alsof lang niet iedereen een telefoontje heeft gehad. Ik wacht zelf ook nog steeds. Elke keer wanneer ik bel wordt er gezegd dat ik zéér binnenkort een oplossing kan verwachten.

Drie maanden, bijna 1000 replies hier alleen al en vele tientallen andere topics over dit onderwerp. De zomerstop van Radar en Kassa is nu als het goed is voorbij, dus ik ga ze straks nog een keer mailen. Dit is schandalig en niet van deze tijd.

Roos79 

ik heb vanmiddag kpn aan de telefoon gehad. Daar werd mij verteld dat de mensen met een 11 een nieuw toestel zouden krijgen omdat daar geen oplossing voor is. De mensen met de 12 zouden hun abonnementskosten vergoed krijgen omdat dat zou zijn opgelost. 

​​​​​

Dat het voor de mensen met 12 opgelost is zal ook wel weer niet. Alles trek ik in twijfel bij kpn op t moment. 

de medewerker die ik heb gesproken wist er wel veel van af en heeft het ook nog bij een supervisor nagevraagd omdat ik zat aan te dringen op abonnementskosten die vergoed zouden worden.  

heb jij je telefoon via KPN of alleen Sim only ?

Ik werd zojuist gebeld en heb Het Mailtje met het aanbod gekregen (wel een ander mailtje dan ik hierboven heb gezien, meer toegespitst op deze situatie). 🥳 Ook krijg ik de abonnementskosten vergoed 🥳

Voor de feiten/cijfers qua data:

• 27/6 eerste melding gedaan (maar bleek geen ticket te zijn aangemaakt)
  • 2/8 tweede keer gebeld en ticket aangemaakt 
  • 10/8 gecheckt of er een ticket was aangemaakt (ja)

Ik werd zojuist gebeld en heb Het Mailtje met het aanbod gekregen (wel een ander mailtje dan ik hierboven heb gezien, meer toegespitst op deze situatie). 🥳 Ook krijg ik de abonnementskosten vergoed 🥳

Kun je zeggen wat er anders staat in het mailtje dan eerder hier gedeeld?

Het is idd hetzelfde als jouw mailtje, ik had die even gemist 😉. Had de eerdere mailtjes nog voor ogen.

Het is idd hetzelfde als jouw mailtje, ik had die even gemist 😉. Had de eerdere mailtjes nog voor ogen.

Dus ook telefonisch toegezegd dat je je iPhone 11 mag inruilen voor een 13 en i. De mail vervolgens het toestel eerst ter “reparatie’ aanbieden alvorens men besluit of er een nieuwe gel wordt gestuurd?

Dus ook telefonisch toegezegd dat je je iPhone 11 mag inruilen voor een 13 en i. De mail vervolgens het toestel eerst ter “reparatie’ aanbieden alvorens men besluit of er een nieuwe gel wordt gestuurd?

Expliciet zei hij dat hij het niet mag beloven dat ik sowieso een 13 krijg, vanwege het feit dat als men er misbruik van maakt en dus naar voren komt dat er geen problemen zijn, ze natuurlijk niet om gaan ruilen. 

Expliciet zei hij dat hij het niet mag beloven dat ik sowieso een 13 krijg, vanwege het feit dat als men er misbruik van maakt en dus naar voren komt dat er geen problemen zijn, ze natuurlijk niet om gaan ruilen. 

Dat is duidelijk, maar de strekking van de mail na het telefoontje was dat zoals ik zojuist beschreef?

Hoe vinden jullie deze. Ik wacht al 4 weken voor niks. Mijn hele telefonische melding van vorige maand is niet eens een ticket gemaakt, er was niks meer terug te vinden in het systeem. Er wordt nu gezegd binnen 14 dagen wordt er contact met mij opgenomen. Hoe bizar is dit. Ik raad daarom de mensen aan om elke week te checken of hun ticket openstaan, ik heb dus nu 4 weken op niks gewacht.

Dat is duidelijk, maar de strekking van de mail na het telefoontje was dat zoals ik zojuist beschreef?

Ik vraag dat omdat ik mijn toestel nu ga opsturen en totaal onthand ben omdat ik geen geschikt reserve toestel heb , kan dus helemaal niets tot ik een nieuwe tel krijg. Reparatie lijkt mij niet mogelijk, ten eerste omdat ik het toestel bij Apple heb laten checken en er niets mis mee is, ten tweede omdat het toestel steeds oververhit en daardoor beschadigd gaat raken als ik het na de zgn ‘reparatie ‘ weer ga verbinden met het kpn netwerk, daarnaast is het toestel mijn bezit ten werkt het wel op het netwerk van andere providers, en als laatste dat ik het onacceptabele vind dat ik voor een zgn reparatie zou moeten betalen terwijl het probleem duidelijk wordt veroorzaakt door het kpn netwerk.

Reageer