Uiteindelijk wat is nu jouw oplossing ? Je moet dus zelf een nieuwe telefoon kopen, terwijl het uiteindelijk door toe doen is van het netwerk van KPN ? Ik bedoel als het probleem er niet was geweest, had je ook geen warme telefoon gehad.
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn recente ervaring delen met de KPN Technische Dienst, in de hoop dat het anderen kan helpen die vergelijkbare problemen ondervinden.
Enkele maanden geleden, eind mei/begin juni, begon ik netwerkproblemen te ervaren met mijn iPhone 11. De telefoon was constant op zoek naar een netwerk en schakelde vaak terug naar het E/2G-netwerk. Kort daarna, voordat het juni was, viel het netwerkcomponent van mijn iPhone 11 volledig uit, waardoor ik helemaal geen verbinding meer kon maken met welk netwerk dan ook. Dit probleem maakte mijn telefoon onbruikbaar, zelfs bij andere aanbieders.
Ik heb destijds mijn telefoon laten controleren door een lokale iPhone-reparateur. Hij vermoedde dat het probleem veroorzaakt werd doordat mijn telefoon oververhit raakte als gevolg van het continu zoeken naar een netwerk. Dit leidde vermoedelijk tot de beschadiging van het netwerkcomponent in mijn telefoon. Hoewel het zeldzaam is dat dit gebeurt, was dit volgens de reparateur de meest logische verklaring. Mijn telefoon werd erg warm en ik liet hem dagenlang liggen terwijl hij op de achtergrond steeds zocht naar een mobiel netwerk. Mogelijk heeft dit geleid tot de overbelasting en uiteindelijke defect van het component.
Nu, terug naar het telefoongesprek met KPN. De Technische Dienst belde me om mijn situatie door te nemen en mogelijke oplossingen te bespreken. Omdat mijn probleem niet overeenkomt met de meest voorkomende problemen die sinds juni worden gemeld (iPhone 11's die terugschakelen naar E/2G), kom ik helaas niet in aanmerking voor een toestelruil naar een iPhone 13.
Tijdens het gesprek werd me duidelijk dat KPN precies kan zien welke telefoon in combinatie met welke simkaart werd gebruikt en welk netwerk werd aangesproken, tot op de minuut nauwkeurig. In mijn geval kon KPN bevestigen dat mijn toestel vanaf juni al defect was, wat het probleem verder heeft beperkt.
Ik hoop dat mijn verhaal anderen kan helpen die met soortgelijke problemen kampen. Voor mij is dit hoofdstuk nu afgesloten, maar ik wilde toch mijn ervaring delen, zodat anderen hiervan kunnen leren.
Ik denk dat je het beter ook gewoon op had kunnen sturen naar KPN (na het belletje en de mail), zij kunnen dan beslissen wat de mogelijkheden zijn. Dikke kans dat je ook gewoon een iPhone 13 zou krijgen.
Ik zou bijna zeggen, wat als je gewoon je telefoon als reparatie aangeeft ? Misschien gaat het proces dan sneller, ze moeten het toch controleren. Kunnen ze gelijk zien je telefoon is kapot of niet.
Wat ik opvallend vind is dat je bij KPN nog steeds iPhones 11/12/SE kunt kopen icm een abonnement. Zijn dit dan andere versies met andere, nieuwere componenten? Of schaf je deze aan en kun je er vervolgens geen gebruik van maken?
Wat ik opvallend vind is dat je bij KPN nog steeds iPhones 11/12/SE kunt kopen icm een abonnement. Zijn dit dan andere versies met andere, nieuwere componenten? Of schaf je deze aan en kun je er vervolgens geen gebruik van maken?
Misschien zijn het wel de toestellen die binnen zijn gekomen, vanwege de swap naar de 13? Enfin, de garantie die men heeft is dat men mag bellen en hopen dat er ticket wordt aangemaakt.
Hoi @Edu2020
Nee, dit zijn géén nieuwere versies van de iPhones 11, 12 en SE.
Apple is met het produceren van deze iPhones al leen lange tijd geleden gestopt, dus het zijn dus de laatste die nog beschikbaar zijn (op = op), maar gewoonweg niet meer worden verkocht.
De meerderheid kiest voor de nieuwste of vorige versie van de Apple iPhone, dus een iPhone uit de series 14 of 15.
Over een maand presenteert Apple alweer de nieuwste versie, de iPhones uit de serie 16!!
Wel ben ik het volledig met je eens, dat KPN niet de iPhones 11, 12 en SE (tijdelijk) uit het assortiment heeft gehaald, juist omdat met deze iPhones het netwerkissue het probleem is.
Maar ja, KPN is een commercieël bedrijf en wil alleen maar geld verdienen.
Misschien zijn het wel de toestellen die binnen zijn gekomen, vanwege de swap naar de 13? Enfin, de garantie die men heeft is dat men mag bellen en hopen dat er ticket wordt aangemaakt.
Hoi @Berteman
Omgeruilde toestelen worden netjes gerecycled door Apple of een ander erkend bedrijf.
Deze worden niet al tweedehands opnieuw verkocht aan klanten.
KPN verkoopt alleen maar nieuwe toestellen in haar webshop.
Tenzij er duidelijk Refurbished bij het toestel vermeld wordt.
Telefoon wordt weer kokend heet 🥵
mobiele netwerk uit en koelt gelijk weer af
Ik hoop dat ik maandag eindelijk gebeld wordt
We weten na dit hele gebeuren dat de interne communicatie binnen KPN belabberd slecht is. Medewerkers weten soms van niks, de woordvoerder van KPN belooft iets waar de rest van KPN niks van afweet en ze komen soms met hele rare oplossingen en sluiten vervolgens tickets.
Het is daarom niet wonderbaarlijk om vast te stellen dat het Sales team totaal niet op de hoogte is van dit probleem. Dus die iPhone 11’s en 12’s worden gewoon doodleuk nog verkocht.
Technische dienst weet meer, maar deelt het zo te zien met niemand. Zelfs niet intern. Drie maanden lang…
Ik denk dat je het beter ook gewoon op had kunnen sturen naar KPN (na het belletje en de mail), zij kunnen dan beslissen wat de mogelijkheden zijn. Dikke kans dat je ook gewoon een iPhone 13 zou krijgen.
Hoi @Matthew83
Zoals je weet volg ik de ontwikkelingen rondom de netwerkissue en de iPhones en Samsung smartphones op de voet, en deel ik ook af en toe mijn mening met de overige community leden (klanten) binnen de topics.
Ondanks dat ik zelf nog maar in zeer beperkte mate last heb van deze storing, zoals dat mijn iPhone 14 Pro Max continu switch tussen twee KPN zendmasten in de buurt, en de download- en upload-snelheden op het 5G netwerk soms ver achter blijven lopen, denk hierbij aan de snelheden die golden op het oude (inmiddels vervallen) 3G netwerk van KPN.
Daarnaast is het diep triest en zeer teleurstellend hoe KPN (mijn oude werkgever) momenteel omgaat met deze storing, het verhelpen hiervan en de (zeer) slechte communicatie naar de klanten die al maanden met dit probleem zitten.
Dit was heel anders, toen ik nog voor KPN werkzaam was, maar dat is alweer een behoorlijke tijd geleden en leefde we in een hele andere tijd, waar service en snel oplossen van storingen nog bovenaan het vaandel stond.
Ik heb na lang nadenken en de kans dat ik ook geconfronteerd wordt door deze storing, definitief besloten om over te stappen naar het Odido mobiele netwerk.
Uit eigen ervaring is het Odido 5G netwerk op mijn woonadres (woonwijk) vele malen beter, en zijn de snelheden op het Odido 5G netwerk ook de snelheden die je behoort te krijgen.
Maandag 26 augustus stap ik met nummerbehoud over na DELTA Mobiel (samenwerking tussen DELTA en Odido), en neem ik een maandelijks opzegbaar contract, omdat ik niet opnieuw wil vast zitten aan een 2-jarig contract.
Ook bij DELTA/Odido Mobiel neem ik het 5G Unlimited abonnement.
De klantenservice van DELTA Mobiel is zeer goed, ze kennen daar nog de termen service verlenen, problemen binnen 24 uur oplossen en klantvriendelijkheid, iets wat bij KPN momenteel ver te zoeken is.
Ik vind het erg jammer, dat ik deze keuze heb moeten maken, maar KPN maakt het er zelf na dat klanten uiteindelijk gaan overstappen, ook een trouwe klant zoals ik.
Met vaste internet en vast bellen blijf ik vanzelfsprekend wel trouw aan KPN, want die werken altijd goed en heb ik nog nooit een enkele storing aan gehad.
Ik snap het helemaal. Mijn ouders zijn al langer dan 30 jaar klant bij KPN en dat is de reden waarom ik destijds ook een abonnement bij KPN heb afgesloten. Nou eigenlijk eerst Telfort, maar dat werd al gauw KPN.
Als ik dit forum zo lees zie ik dat er veel trouwe en zeer geduldige klanten zijn, waaronder jij. Mensen die drie (!) maanden wachten en dan zo behandeld worden. Deze klanten moet een bedrijf koesteren. Maar zelfs de klanten die misschien maar een jaartje blijven moet je met respect behandelen. Ik hoop dat dit hele drama een staartje krijgt en nog eens goed wordt geanalyseerd om te kijken wat er nou fout gaat in de communicatie intern en naar de klant toe.
Ik snap het helemaal. Mijn ouders zijn al langer dan 30 jaar klant bij KPN en dat is de reden waarom ik destijds ook een abonnement bij KPN heb afgesloten. Nou eigenlijk eerst Telfort, maar dat werd al gauw KPN.
Als ik dit forum zo lees zie ik dat er veel trouwe en zeer geduldige klanten zijn, waaronder jij. Mensen die drie (!) maanden wachten en dan zo behandeld worden. Deze klanten moet een bedrijf koesteren. Maar zelfs de klanten die misschien maar een jaartje blijven moet je met respect behandelen. Ik hoop dat dit hele drama een staartje krijgt en nog eens goed wordt geanalyseerd om te kijken wat er nou fout gaat in de communicatie intern en naar de klant toe.
Hoi @Matthew83
Er zijn (zoals je zegt) veel trouwe en zeer geduldige mede klanten, die inmiddels al 3 maanden wachten op een passende oplossing vanuit KPN.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat erg knap vindt, en ook veel respect heb voor deze mede klanten dat ze zo lang willen blijven wachten.
Al zijn er inmiddels al wel meer klanten (waaronder ik zelf) overgestapt naar een provider op het mobiele netwerk van Odido of Vodafone.
Mijn beide ouders hebben ook een KPN mobiel abonnement (op advies van mij), en zijn daar tot op heden nog erg tevreden mee, en hebben gelukkig ook nog geen last van deze langlopende storing.
Vast internet en televisie nemen ze af bij Ziggo.
Maar wat je zegt, je klanten moet je met respect behandelen en ook tevreden houden.
Ik heb nog eens diep nagedacht of het ten tijde dat ik nog in dienst was bij KPN, er zulke grote storingen waren die langer dan een week duurde.
Maar die komen niet bovendrijven, ik weet alleen dat vrijwel elke storing binnen 48 uur tot maximaal een week werd opgelost door KPN, los van de standaard werkzaamheden aan het netwerk.
Er waren toen ook veel meer monteurs in dienst, in vergelijking met nu.
Ik jammer en teleurstellend, dat KPN in de afgelopen 20 jaar zo achteruit is gegaan qua service, snel oplossen van storingen en communicatie richting haar klanten.
Zou er nu ook niet meer willen werken.
Iemand al normale verbinding ?
Heb jij je contract ontbonden ?
Ongelofelijk, net weer contact opgenomen met kpn om te kijken of het ticket nog open staat. Wat blijkt, ticket is opgelost. 0 terugkoppeling gehad van kpn of iets. De medewerker ging opnieuw vragen wat voor problemen ik ervaar met de iphone 11. Hallo??? Ik heb al 20 keer gebeld en alle info meerdere keren doorgegeven. Bizar voor woorden dit…
Odido is qua verbinding wellicht prima. Enkel blijft de geluidskwaliteit van een gemiddeld gesprek ondermaats, dat is erg jammer.
Odido is qua verbinding wellicht prima. Enkel blijft de geluidskwaliteit van een gemiddeld gesprek ondermaats, dat is erg jammer.
Daar heb ik in de 25 jaar dat ik mijn mobiele telefonie bij Odido (voorheen T-Mobile) ondergebracht heb nog nooit problemen mee ervaren. Maar misschien komt dat wel omdat ik niet beter weet.
Google maar eens op "Odido HD voice", je komt meteen een topic tegen, ben niet de enige.
Overigens ligt de schuld hiervan vooral bij KPN en Vodafone. Daarom is Odido op dit moment geen optie voor mij. Ik heb erg veel contact met KPN en Vodafone klanten en ik moet dan veel meer moeite doen om dan iemand te verstaan. Als je niet beter weet, hoor je het wellicht niet. Maar ik persoonlijk (helaas / gelukkig?) wel.
Google maar eens op "Odido HD voice", je komt meteen een topic tegen, ben niet de enige.
Overigens ligt de schuld hiervan vooral bij KPN en Vodafone. Daarom is Odido op dit moment geen optie voor mij. Ik heb erg veel contact met KPN en Vodafone klanten en ik moet dan veel meer moeite doen om dan iemand te verstaan. Als je niet beter weet, hoor je het wellicht niet. Maar ik persoonlijk (helaas / gelukkig?) wel.
Hoi @SWkzx
De Topic waarna je verwijst is inmiddels sterk verouderd, de Topic (van T-Mobile/Odido) begon al in 2017 en het laatste bericht is van een jaar geleden.
In het laatste bericht werd toen al vermeld, dat er gesprekken naar KPN 06-nummers in HD kwaliteit al mogelijk was, en dat zal nu (een jaar later) wel volledig geactiveerd zijn door Odido.
Ik heb vandaag ook enkele telefoongesprekken gevoerd via het Odido netwerk, en die klonken loep zuiver alsof diegene naast mij zat, ik merkte geen enkele verschil met de gesprekken die ik afgelopen weekend nog via het KPN netwerk deed.
Het zou ook aan de smartphone kunnen liggen waarmee je belt, en niet direct met het netwerk zelf.
Het wordt ook vermeld op de website van Odido.
link: Bellen in HD kwaliteit.
Helaas is de leeftijd van het topic tevens meteen het trieste van het verhaal. In die 7 jaar is vrijwel niets veranderd. Ik ben juist een paar maanden geleden, van Odido naar KPN gestapt, om deze reden. Aan het toestel lag het overigens niet. HD voice bestaat al wat jaartjes en had het vóór de overstap naar T-Mobile (Odido op het laatst) wel, vanuit Vodafone, en na de overstap naar KPN ook meteen weer. Ook al op veel oudere toestellen. Zelfs de S7 al.
Het kan uiteraard dat het zeer recent veranderd is en men nu wél interconnects heeft, maar ik lees hier nergens iets concreets van terug. Een term HD op de website zegt mij niet zoveel. Dat is meer een marketingkreet.
Echter als jij me kunt verzekeren dat jij iets als "HD" in je scherm krijgt, bij oproepen naar vaste nummers, KPN klanten en Vodafone klanten, neem ik dit meteen van je aan. Dan is de kans aanwezig dat ik binnenkort weer bij Odido zit.
Nou, vandaag m'n iPhone 11 opgestuurd. Wel aangetekend
Ben erg benieuwd, vind het spannend. En even wennen aan m'n oude S9
Vanaf 20 mei tòt vandaag heb ik problemen gehad met mijn telefoon (iPhone 11) vanwege dit netwerkprobleem. Omdat informatie via KPN zelf tot op heden tegenstrijdig, onvolledig of onduidelijk is voor velen, deel ik hier hoe het nu eindelijk is opgelost. Misschien hebben anderen hier wat aan.
Begin augustus heb ik het bericht ontvangen dat mijn iPhone 11 omgeruild zou worden naar een iPhone 13, omdat duidelijk was dat mijn toestel behoort tot de batches waarbij dit probleem zich voordoet. De optie iPhone 11 opsturen, wachten op definitief oordeel over wel/niet omruilen en daarna wachten tot iPhone 13 zou worden opgestuurd, was voor mij geen oplossing. Ik had geen ander toestel en zowel mijn privé als zakelijke abonnement via de iPhone 11. Voor een onbepaalde tijd zonder telefoon gaat niet voor mij en mijn werk. Kpn gaf aan geen andere werkwijze te hebben en ging niet mee in mijn voorstellen hiertoe. Met diverse medewerkers en afdelingen zowel telefonisch als per mail contact over gehad, maar er was niets mogelijk.
Tot mijn verbazing en nu uiteindelijk groot geluk, ontdekte ik ZELF op de website van KPN de allang bestaande optie ‘toestel vervangservice’ voor alle zakelijke abonnementen. Het bestaat dus wel degelijk dat KPN zorg kan dragen voor een leentoestel en de logistieke processen draaien daarin prima.
Het verliep zo:
- defect iPhone 11 gemeld bij service toestel vervangservice . Zij zagen dat het ging om deze storing en beoogde ruil voor iPhone 13.
- IPhone 11 is thuis opgehaald, waarbij ik tegelijkertijd een iPhone 12 als leentoestel heb ontvangen.
- Na check iPhone 11 door KPN ontving ik bericht van bevestiging ruil naar iPhone 13. Overigens hele vage berichtgeving waarin het lijkt alsof je de iPhone 11 weer terugkrijgt, want geen defect. Doordat er ergens op het formulier ook een nieuw imeinummer staat blijkt dat deze ruil plaats gaat vinden (na bellen bleek dit zo te zijn).
4. IPhone 13 werd thuis bezorgd, waarbij ik iPhone 12 (leentoestel) weer meegaf.
Dit heeft in totaal 10 dagen geduurd. Beetje gedoe met omzetten van e-sim wanneer je niet van iPhone naar iPhone kan omzetten, maar dat is ook gelukt.
Ik ben opgelucht dat deze hele ellende na ruim 3 maanden voorbij lijkt te zijn. En blijf verbijsterd over de ongelooflijke onduidelijke en met regelmaat klantonvriendelijke communicatie en aanpak van KPN met dit probleem. Het kost ook zoveel onnodige tijd en logistieke handelingen. Maar ik geloof dat dit forum daar allang over eens is en bewijs voor levert.
succes lotgenoten, hopelijk voor jullie ook snel opgelost
ELW schreef:
Begin augustus heb ik het bericht ontvangen dat mijn iPhone 11 omgeruild zou worden naar een iPhone 13, omdat duidelijk was dat mijn toestel behoort tot de batches waarbij dit probleem zich voordoet.
Dit lijkt dan dus te duiden op een hardware probleem in bepaalde batches van de iPhone 11.
Dit vermoeden heb ik altijd al gehad maar lijkt hiermee bevestigd te worden. Dan is wel de vraag wat dan de oorzaak is van dit issue op de iPhone 12.
Vanaf 20 mei tòt vandaag heb ik problemen gehad met mijn telefoon (iPhone 11) vanwege dit netwerkprobleem. Omdat informatie via KPN zelf tot op heden tegenstrijdig, onvolledig of onduidelijk is voor velen, deel ik hier hoe het nu eindelijk is opgelost. Misschien hebben anderen hier wat aan.
Begin augustus heb ik het bericht ontvangen dat mijn iPhone 11 omgeruild zou worden naar een iPhone 13, omdat duidelijk was dat mijn toestel behoort tot de batches waarbij dit probleem zich voordoet. De optie iPhone 11 opsturen, wachten op definitief oordeel over wel/niet omruilen en daarna wachten tot iPhone 13 zou worden opgestuurd, was voor mij geen oplossing. Ik had geen ander toestel en zowel mijn privé als zakelijke abonnement via de iPhone 11. Voor een onbepaalde tijd zonder telefoon gaat niet voor mij en mijn werk. Kpn gaf aan geen andere werkwijze te hebben en ging niet mee in mijn voorstellen hiertoe. Met diverse medewerkers en afdelingen zowel telefonisch als per mail contact over gehad, maar er was niets mogelijk.
Tot mijn verbazing en nu uiteindelijk groot geluk, ontdekte ik ZELF op de website van KPN de allang bestaande optie ‘toestel vervangservice’ voor alle zakelijke abonnementen. Het bestaat dus wel degelijk dat KPN zorg kan dragen voor een leentoestel en de logistieke processen draaien daarin prima.
Het verliep zo:
- defect iPhone 11 gemeld bij service toestel vervangservice . Zij zagen dat het ging om deze storing en beoogde ruil voor iPhone 13.
- IPhone 11 is thuis opgehaald, waarbij ik tegelijkertijd een iPhone 12 als leentoestel heb ontvangen.
- Na check iPhone 11 door KPN ontving ik bericht van bevestiging ruil naar iPhone 13. Overigens hele vage berichtgeving waarin het lijkt alsof je de iPhone 11 weer terugkrijgt, want geen defect. Doordat er ergens op het formulier ook een nieuw imeinummer staat blijkt dat deze ruil plaats gaat vinden (na bellen bleek dit zo te zijn).
4. IPhone 13 werd thuis bezorgd, waarbij ik iPhone 12 (leentoestel) weer meegaf.
Dit heeft in totaal 10 dagen geduurd. Beetje gedoe met omzetten van e-sim wanneer je niet van iPhone naar iPhone kan omzetten, maar dat is ook gelukt.
Ik ben opgelucht dat deze hele ellende na ruim 3 maanden voorbij lijkt te zijn. En blijf verbijsterd over de ongelooflijke onduidelijke en met regelmaat klantonvriendelijke communicatie en aanpak van KPN met dit probleem. Het kost ook zoveel onnodige tijd en logistieke handelingen. Maar ik geloof dat dit forum daar allang over eens is en bewijs voor levert.
succes lotgenoten, hopelijk voor jullie ook snel opgelost
Kan je ook een leentoestel krijgen als je je iPhone niet bij kpn hebt gekocht maar enkel gebruik maakt van een simonly abonnement.? Wel fijn voor je dat het voor jou nu eindelijk is opgelost!
Zelf wacht ik al weken op een telefoontje. Nog altijd niks helaas. Vandaag maar voor de 2e keer een klacht ingediend en daarbij nogmaals beroep gedaan op artikel 13.2 uit de algemene voorwaarden zoals hier eerder werd getipt. Na mijn 1e klacht met beroep op dit artikel werd ik gebeld en vertelde de medewerker dat ik me daar niet op kan beroepen zonder KPN in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen. Inmiddels weer ruim 2 weken verder en nog steeds geen oplossing. Me dunkt dat ze al sinds eind mei de tijd hebben gekregen om het op te lossen. Ben er echt helemaal klaar mee inmiddels. Amateurisme ten top deze hele situatie! Dus ik ga maar eens bellen met de rechtsbijstand hierover
EllenMartens schreef:
Na mijn 1e klacht met beroep op dit artikel werd ik gebeld en vertelde de medewerker dat ik me daar niet op kan beroepen zonder KPN in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen.
Dat klopt, maar, zoals eerder gezegd, die oplossing zal dan wel in een redelijke termijn gerealiseerd moeten worden en over die "redelijke termijn" zullen er dan dus afspraken gemaakt moeten worden.
Nou zelf vind ik het feit dat de klachten al sinds eind mei bestaan dus wel een redelijke termijn waarin ze een oplossing hadden kunnen realiseren. Ik heb 2 augustus de eerste keer gebeld om mijn probleem kenbaar te maken. Dat is inmiddels ook alweer bijna een maand geleden. Lijkt me redelijk genoeg
Overigens ervaar ik al sinds eind mei klachten. Echter was ik in de veronderstelling dat het aan mijn toestel lag en had ik bijna een nieuwe telefoon gekocht tot ik dus bij toeval op dit forum stuitte en ontdekte dat het probleem dus niet bij mijn telefoon ligt. Dus door het niet actief informeren van klanten over dit brede probleem is dit probleem bij lang niet iedereen bekend. Als ik het eerder had geweten had ik uiteraard ook al veel eerder gebeld om het probleem aan te kaarten en had ik al eerder "op papier” de redelijke tijd gegeven aan KPN om een oplossing te realiseren