Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.
Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.
Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.
Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.
Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.
Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.
Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.
Bladzijde 43 / 59
Nou zelf vind ik het feit dat de klachten al sinds eind mei bestaan dus wel een redelijke termijn waarin ze een oplossing hadden kunnen realiseren. Ik heb 2 augustus de eerste keer gebeld om mijn probleem kenbaar te maken. Dat is inmiddels ook alweer bijna een maand geleden. Lijkt me redelijk genoeg
Overigens ervaar ik al sinds eind mei klachten. Echter was ik in de veronderstelling dat het aan mijn toestel lag en had ik bijna een nieuwe telefoon gekocht tot ik dus bij toeval op dit forum stuitte en ontdekte dat het probleem dus niet bij mijn telefoon ligt. Dus door het niet actief informeren van klanten over dit brede probleem is dit probleem bij lang niet iedereen bekend. Als ik het eerder had geweten had ik uiteraard ook al veel eerder gebeld om het probleem aan te kaarten en had ik al eerder "op papier” de redelijke tijd gegeven aan KPN om een oplossing te realiseren
Ik ben het volledig met je eens maar juridisch gezien moet het "spelletje" helaas wel zo "gespeeld" worden want anders trek je aan het kortste eind. Dus als je een beroep wilt doen op dat artikel, zorg er dan voor dat je KPN op de hoogte stelt van de redelijke termijn die je hun geeft en zorg ervoor dat die termijn ook echt redelijk is zodat bij een eventuele rechtzaak de rechter hier in mee zal gaan.
@ELW Jij bent zakelijke klant dan dus?
Ik heb zowel een zakelijk als een consumenten abonnement en gebruik daar 1 telefoon voor. Op basis van de abonnementsvoorwaarden van mijn zakelijke abonnement kon ik gebruik maken van de toestelvervangservice. Daardoor had ik in de dagen van onderzoek van mijn iPhone 11 door de TD een vervangend toestel.
Ik heb zowel een zakelijk als een consumenten abonnement en gebruik daar 1 telefoon voor. Op basis van de abonnementsvoorwaarden van mijn zakelijke abonnement kon ik gebruik maken van de toestelvervangservice. Daardoor had ik in de dagen van onderzoek van mijn iPhone 11 door de TD een vervangend toestel.
Dat is dus voor de meeste hier niet van toepassing maar fijn dat het voor jouw zo nu goed uitpakt!!
De 13.2 kan je inderdaad inzetten. Het is wel belangrijk dat je dat zwart op wit meld. Dus het probleem melden jij geeft daar de benodigde tijd voor van 30 dagen. Zo niet kun je je contract ontbinden. Maar je hebt wel die meldingsdatum nodig en geef het te kennen, dat je dit zal doen.
Mensen die door KPN gebeld zijn met een oplossing. Wordt dit vooraf aangekondigd of bellen ze random ? Gisteren probeerde vrienden en ook KPN mij te bellen, maar iedereen kreeg mijn voicemail.
Mensen die door KPN gebeld zijn met een oplossing. Wordt dit vooraf aangekondigd of bellen ze random ? Gisteren probeerde vrienden en ook KPN mij te bellen, maar iedereen kreeg mijn voicemail.
Gewoon willekeurig. Bij mij probeerde de medewerkster het gelukkig nog een keer (10 minuten later).
De mensen waar al contact mee opgenomen is, vanaf wanneer stond jullie ticket?
Mijn ticket is op 15 juli aangemaakt maar behalve een sms heb ik niets meer vanuit KPN gehoord.
Random
De mensen waar al contact mee opgenomen is, vanaf wanneer stond jullie ticket?
Mijn ticket is op 15 juli aangemaakt maar behalve een sms heb ik niets meer vanuit KPN gehoord.
28 juni (bleek geen ticket te zijn aangemaakt) en 10 augustus, dus misschien dat er eerst wel een ticket was aangemaakt
21 Juni 1e Ticket aangemaakt. Deze bleek onterecht gesloten na een aantal weken door KPN, en op 12 Augustus is deze opnieuw geopend. Er werd toegezegd binnen uiterlijk 3 weken gebeld te worden. 19 Augustus werd er weer gezegd binnen 2 weken word er contact opgenomen. En 24 Augustus werd er gezegd binnen 14 Werkdagen. KPN is mij gigantisch aan het lijntje aan het houden via Facebook en ze komen me flink m’n strot uit . Ik heb vanaf 23 Mei geen fatsoenlijk bereik, en ik word van ‘t kastje naar de muur gestuurd.
alleen begint mij steeds meer iets te dagen, ik mag 5 Oktober mijn abonnement verlengen …. zal KPN hierop wachten en kijken wie de langste adem heeft? In de hoop dat ik 5 Oktober verleng met een nieuwe telefoon en ze zo de compensatie kunnen voorbij laten gaan?.
zijn er meer mensen die deze gedachte hebben gehad ?.
uberhaupt ook een beetje apart, dat ik vandaag wel mail kreeg dat ze mijn KPN Unlimited abonnement gaan verhogen als ‘cadeautje’. Zullen ze zich niet bezig houden met deze problemen oplossen?! vind het een behoorlijke steek in m’n rug na 14 jaar mobiel abonnement klant te zijn, en ondertussen ook al 12 jaar thuis abonnement.
Ik ben er klaar mee. Na de melding 1 sms en verder niks van de KPN. Ik stap maandag over naar vodafone. Wil wel graag weten hoe de compensatie nu geregeld gaat worden.
Ik ben er klaar mee. Na de melding 1 sms en verder niks van de KPN. Ik stap maandag over naar vodafone. Wil wel graag weten hoe de compensatie nu geregeld gaat worden.
Dat gaat niet vanzelf gebeuren ben ik bang…
Enige wat je kan doen is nog eens bellen en aangeven dat je overstapt.
Ik ben er ook klaar mee en ga aan het einde van dit jaar mijn contract na zoveel jaren beëindigen bij KPN. Altijd een tevreden klant geweest vanaf het begin dat er mobiele telefoons waren, maar nu heb ik het wel gezien. Het bereik in mijn woonplaats is zeer slecht in vergelijking met een andere provider die overal volle dekking heeft. Normale gesprekken met mijn iphone 11 zijn niet meer mogelijk, de mensen horen mij vaak niet, en ook wordt mijn telefoon soms gloeiend heet. Twee weken geleden hier een melding van gemaakt maar tot op heden toe geen respons gekregen, zelfs geen sms dat ik de melding heb gedaan. Het abonnementsgeld is zoals gewoonlijk wel weer op tijd van mijn rekening gehaald, iets wat wel schijnt te kunnen. Jammer maar KPN is voor mij niet meer langer de provider met de beste service en of het beste netwerk.
Kan onmogelijk alle reacties lezen. Maar is er iemand die al een nieuwe toestel heeft gekregen?
Mij 3 weken geleden al belooft dat er iemand belt dat ik een nieuw toestel krijg. Helaas ook na meerdere keren de klantenservice weer gebeld te hebben heb ik nog niets gehoord. Heb al problemen sinds 23 mei
@MX259 Als jij gebeld bent door KPN met dat aanbod dan had je een mail moeten krijgen.
Kan onmogelijk alle reacties lezen. Maar is er iemand die al een nieuwe toestel heeft gekregen?
Mij 3 weken geleden al belooft dat er iemand belt dat ik een nieuw toestel krijg. Helaas ook na meerdere keren de klantenservice weer gebeld te hebben heb ik nog niets gehoord. Heb al problemen sinds 23 mei
Bij ons bijna. Vertragingen bij PostNL op dit moment. Ook zo’n leuk bedrijf…
Bij ons bijna. Vertragingen bij PostNL op dit moment. Ook zo’n leuk bedrijf…
Hoe verliep het 'reparatie'proces bij jou? En hoe lang duurde het? Ik zit al gezellig de hele dag de website vd reparatiestatus te F5en
Na lang wachten ben ik gister gebeld. De volgende twee zaken ter compensatie:
Iphone 11 opsturen naar KPN. Daarna zal ik - als er niks afwijkend wordt gezien - een Iphone 13 krijgen. Hier ook ondertussen de mail van ontvangen.
Abonnementskosten vanaf mei retour. Hier nog geen informatie over ontvangen ondanks belofte van medewerker.
Ze zijn druk bezig met iedereen bellen, aldus de medewerker. Maar het gaat om veel mensen.
zojuist dit rare / vage sms’je ontvangen ….
vandaag weer met KPN gechat, ze zijn iedereen aan het bellen op volgorde van binnenkomen ….
het feit dat hun mijn ticket hadden gesloten en ik dus weer achteraan in de wachtrij sta interesseerd ze geen ene malle moer.
wat een bizar / bijzonder bedrijf toch weer, en dan ineens dit SMSje ….
onze medewerkers kunnen op dit moment verder niks voor je doen. Wat een RARE redenering
zojuist dit rare / vage sms’je ontvangen ….
vandaag weer met KPN gechat, ze zijn iedereen aan het bellen op volgorde van binnenkomen ….
het feit dat hun mijn ticket hadden gesloten en ik dus weer achteraan in de wachtrij sta interesseerd ze geen ene malle moer.
wat een bizar / bijzonder bedrijf toch weer, en dan ineens dit SMSje ….
onze medewerkers kunnen op dit moment verder niks voor je doen. Wat een RARE redenering
Ben juist blij dat ze in iedergeval iets communiceren. Heb hem ook ontvangen na 2 maanden radiostilte!
Net binnen en nu …
Wachten ?
Denk dat ze de telefoontjes zat zijn, gezien die medewerkers ook niks méér kunnen dan ticket aanmaken?
Ze willen dat je belt
Dus ja wat nu ?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.