Bij ons bijna. Vertragingen bij PostNL op dit moment. Ook zo’n leuk bedrijf…
Â
Hoe verliep het 'reparatie'proces bij jou? En hoe lang duurde het? Ik zit al gezellig de hele dag de website vd reparatiestatus te F5en
Deze persoon geeft aan niks gedaan te hebben nog want niks gehoord verder.
Maar je stuurt je 11 op dan controleren ze hem en daarna sturen ze het vervangende toestel op.
Gaan dus enkele dagen over heen, maar ben jij al gebeld en heb je al mail erover van KPN?
Â
Hoe verliep het 'reparatie'proces bij jou? En hoe lang duurde het? Ik zit al gezellig de hele dag de website vd reparatiestatus te F5en
Deze persoon geeft aan niks gedaan te hebben nog want niks gehoord verder.
Maar je stuurt je 11 op dan controleren ze hem en daarna sturen ze het vervangende toestel op.
gaan dus enkele dagen over heen
Â
Ik reageerde ook op Matthew, die aangaf dat hij bijna een vervangend toestel heeft . Mijn 11 is nu bij die reparateur.
Ook ik heb nu al enige tijd de problemen met iPhone 11 + KPN
- Telefoonverbindingen die moeizaam tot stand komen, soms verbreken of slecht hoorbaar zijn
- 4G netwerk indicatie in scherm maar geen netwerk actief
- Soms netwerk ook volledig uit scherm
- Toestel oververhit door het zoeken van netwerk
Daardoor al aardig wat problemen gehad op vakantie en in eigen land onderweg met navigatie.Â
Eerst dacht ik dat het toevalstreffers waren, aan mijn headphones / mic lag, door gebouw waar ik in was maar toen ik vaker uit WIFI ging bleek het toch echt aan het toestel te liggen en kwam ik op de berichten van Tweakers/RTL/NU (en later hier).
Ik heb een week geleden gebeld, er is een TD-ticket aangemaakt. Op mijn verzoek me dit per mail te bevestigen werd afwijzend gereageerd; dat konden ze niet doen. Ook op mijn account kan ikzelf niet zien wat mijn ticket is of de status ervan.
Maar het probleem was bekend, en de TD was zo druk dat het wel eens twee weken kon duren voor ze me gingen benaderen voor een oplossing. Ik had verwacht ; compensatie voor abonnementsgeld aangezien je niet het betaalde product krijgt of wellicht een omruilactie / aanbieding voor nieuwe iphone.Â
Vandaag ontving ik de ‘Val ons maar niet meer lastig want wij kunnen je toch niet verder helpen’ SMS -vrije vertaling-. Dezelfde als hierboven ook gedeeld in ieder geval.
Zwaar teleurgesteld en weet nu eerlijk gezegd niet meer hoe ik hiermee verder moet… Weer bellen voro een nieuw ticket? Bellen om aan te geven dat dit niet acceptabel is? De SMS laat eigenlijk wel weten dat ze 0 tegemoet gaan komen tot ze echt iets opgelost hebben. Maar gezien dat die oplossing al maanden op zich laat wachten geloof ik daar ook niet echt in.
Vandaag weer contact gehad met de klantenservice. Ze zijn sinds eind juli bezig om de tickets na te bellen met een ‘hele mooie’ oplossing werd mij verteld, vermoedelijk de iphone 13 die hier op het forum rond gaat (zul je vast wel je abonnement ook moeten verlengen) maar dat weet ik niet zeker (want mocht niet verteld worden). Mijn ticket staat al sinds 4 juli open en ben nog niet gebeld….Per 2 september ben ik over naar een andere provider. De iphone 13 hoef ik niet, ik wil wel compensatie voor niet geleverde diensten vanaf 23 mei. Dat heb ik ook duidelijk aangegeven en wordt als het goed is opgepakt met mijn eindafrekening. We zullen zien! Zo niet maar weer bellen….
Denk dat ze de telefoontjes zat zijn, gezien die medewerkers ook niks méér kunnen dan ticket aanmaken?Â
Als ze dat allemaal al deden. Als ik sommige reacties lees zijn er klanten bij wie er helemaal geen ticket is aangemaakt of pas na meermaals aandringen. Óf ze worden ineens gesloten zonder enige communicatie.
Ik heb dit sms’je gisteren ook ontvangen, de eerste communicatie sinds ik voor het eerst heb gebeld in juli.Â
Â
aangezien ik mijn iPhone 11 al lang heb, is de kans groot dat ze bij het reparatie-onderzoek wel iets zullen vinden waar ze het op kunnen afschuiven, zodat ik gewoon kan gaan kiezen voor een flinke reparatiefactuur of mijn telefoon retour. Ga er vanuit dat ze ook maar de kleinste kans niet onbenut laten om maar geen iPhone 13 te hoeven opsturen.
Eens kijken of ze nog gaan bellen, hopelijk heb ik op dat moment een beetje bereik!
Wie tot 10 kan tellen, kan de hele wereld bellen.
Alleen ik niet
@Bob1972Â Nee geen verlenging is het
Ik heb mijn 11 in augustus gekocht. Dus mocht er wat kapot zijn gooi ik het op garantie
Ook de check op reparatie gaat niet heel snel helaas. Maandag opgestuurd, woensdag opgehaald bij PostNL door reparateur (aangetekend verzonden), aangemeld en sindsdien niks.
Ook de check op reparatie gaat niet heel snel helaas. Maandag opgestuurd, woensdag opgehaald bij PostNL door reparateur (aangetekend verzonden), aangemeld en sindsdien niks.
Helaas bestaan er nog geen tovenaars
Bij anderen hier was de 13 binnen 2 dagen na ontvangst 11 door reparateur al ontvangen danwel onderweg. Dus nee, ik baseer het niet op 'tovenaars'.
Bij anderen hier was de 13 binnen 2 dagen na ontvangst 11 door reparateur al ontvangen danwel onderweg. Dus nee, ik baseer het niet op 'tovenaars'.
Tot nog toe altijd gelezen dat het toch wel 5/7 werkdagen duurde.
Â
Â
Oké, ik niet.Â
Â
Oké, ik niet.Â
Ben benieuwd bij wie dan eigenlijk, want heb echt enkel gelezen over maandag verstuurd en dan het snelst dat het vrijdag weer de nieuwe thuis was.
Â
Oké, ik niet.Â
Ben benieuwd bij wie dan eigenlijk, want heb echt enkel gelezen over maandag verstuurd en dan het snelst dat het vrijdag weer de nieuwe thuis was.
Â
Dat is exact die ik bedoelde. Dat is dan toch wat ik zeg: maandag verstuurd en diegene had 'm vrijdag in huis. Ik heb 'm ook maandag verstuurd en sindsdien is er nagenoeg niks gebeurd.Â
Â
Ik heb afgelopen maandag mijn iPhone 11 opgestuurd, die dinsdag is aangekomen. Donderdagochtend mail gehad dat er geen fout gevonden is dus ik een nieuw toestel toegestuurd krijg (staat er overigens niet letterlijk, maar er staat een tweede IMEI nummer in de mail en die hoort bij een IPhone 13). Volgens de mail krijg ik een nieuwe mail met de track and trace code van PostNL. Tot op heden geen mail gehad met een code. Al drie keer met de klantenservice gebeld; zodra hij door het sorteerproces is wordt de code actief en krijg je een mail en volgens de medewerker aan de telefoon is de telefoon gisteren meegegeven aan PostNL. Dus als je uiteindelijk al een oplossing aangeboden krijgt duurt ook dit proces weer veel en veel te lang.Â
Â
En deze bedoelde ik. Twee werkdagen tussen ontvangst en bevestiging nieuw toestel, en uiteindelijk maandag opgestuurd en vrijdag nieuwe ontvangen.Â
Â
(Snap echt niet waarom we hier de discussie over voeren nu overigens..)
Ik heb nu via hun formulier ‘Klacht doorgeven’ het volgende gestuurd, aangezien ik ook geen mailadres o.i.d. kan vinden.Â
Dit weekend ook tegenÂ
Â
Beste KPN,
Â
Op 20 augustus heb ik contact gezocht per telefoon over de aanhoudende problemen met mijn iPhone 11 in combinatie met mijn abonnement. De problemen waren al langer gaande, maar ik had eerder nog het idee dat ik het met tips&tricks kon oplossen. Dit bleek niet het geval.
Ik heb veelvuldig geen internetverbinding en ook de telefoonverbinding komt soms niet of zeer moeizaam tot stand.
Mij is tijdens dat gesprek verteld dat er een TD-ticket aangemaakt werd en ik met maximaal twee weken bericht zou ontvangen voor een oplossing. De terugkoppeling die ik hierop enkele dagen geleden ontving is echter geen oplossing. Het enige wat ik heb ontvangen is een geautomatiseerde SMS met daarin de woorden dat jullie de storing heel vervelend voor me vinden en aan een oplossing werken maar de medewerkers niets meer voor me kunnen doen.
Â
Ik ervaar dit als geen enkele poging tot het vinden van een oplossing of het bieden van compensatie zoals me telefonisch wel was toegezegd.
Ik hoop dat dit aanbod alsnog komt, in de vorm van compensatie voor de geïnde abonnementskosten of het omruilen van mijn toestel gezien inmiddels ruimschoots bekend is dat dit vooral voorvalt met de combinatie iPhone 11 / KPN. Dit mag van mij eventueel gekoppeld aan een verlengingsaanbod. Hiermee wil ik mijn goede intenties als langdurig klant van KPN ook tonen: ik blijf graag klant mits ik weer krijg wat ik mag verwachten van jullie netwerk.
Mocht er binnen 30 dagen geen passende oplossing zijn voor dit probleem zal ik me beroepen op 13.2 in jullie voorwaarden: Tussentijds opzeggen vanwege het niet nakomen van jullie verplichting / afwijking van beloofde kwaliteit.
Ik ontvang graag bevestiging van het ontvangen en oppakken van deze klacht.
Â
Hoi allemaal. Ben ik weer, ik heb dit topic meer dan 3 maanden geleden gestart.
Het zit me dwars dat ik lees dat er gebruikers een iPhone 13 ter compensatie hebben gekregen. Wat volkomen terecht is natuurlijk.
Omdat mij verteld werd dat ik een kapot toestel moest hebben , heb ik toen van een kennis voor 500€ een iphone 13 pro max overgenomen en mijn iphone 11 verkocht aan iemand zonder KPN.
Nog vaak gebeld met kpn en een ticket laten aanmaken., maar nooit iets over een vergoeding gehoord. Het is toch onterecht dat ik niet vergoed wordt omdat ik de iphone 11 niet meer in bezit heb?
Ook ik heb 2 maanden met flinke problemen gezeten. En kosten gemaakt voor een nieuwe telefoon.
Fouten zijn menselijk en ik ben niet van het zeuren. Maar wat is jullie advies hierin?
Ik vind dat ik ook recht heb op een vergoeding. In welke vorm dan ook.
Bedankt alvast voor de reacties
Hoi allemaal. Ben ik weer, ik heb dit topic meer dan 3 maanden geleden gestart.
Het zit me dwars dat ik lees dat er gebruikers een iPhone 13 ter compensatie hebben gekregen. Wat volkomen terecht is natuurlijk.
Omdat mij verteld werd dat ik een kapot toestel moest hebben , heb ik toen van een kennis voor 500€ een iphone 13 pro max overgenomen en mijn iphone 11 verkocht aan iemand zonder KPN.
Nog vaak gebeld met kpn en een ticket laten aanmaken., maar nooit iets over een vergoeding gehoord. Het is toch onterecht dat ik niet vergoed wordt omdat ik de iphone 11 niet meer in bezit heb?
Ook ik heb 2 maanden met flinke problemen gezeten. En kosten gemaakt voor een nieuwe telefoon.
Fouten zijn menselijk en ik ben niet van het zeuren. Maar wat is jullie advies hierin?
Ik vind dat ik ook recht heb op een vergoeding. In welke vorm dan ook.
Bedankt alvast voor de reacties
Wat ik vind / voel en wat je hierin mag verwachten liggen denk ik helaas nogal uit elkaar. Qua gevoel: helemaal met je eens. Het is van de zotte dat als je zelf naar een oplossing op zoek gaat (en dus eigenlijk hun werk doet) dat je dan je recht op compensatie verspeelt.Â
Toch is het in het algemeen wel zo, en dat is knudde.Â
Je moet de leverancier mogelijkheid bieden het op te lossen, hierover termijnen stellen, in gebreke stellen etc. etc. Dat zijn de regels van het consumentenrecht die ook de verkoper weer beschermen.Â
Dus hoewel het een enorm gevoel van onrecht geeft vrees ik dat je hierin niets kunt verwachten. Hopen des te meer!Â
Enige wat ik me voor kan stellen is dat je compensatie kan vragen voor het gebrek aan geleverd netwerk tussen het moment van je melding en het moment van je nieuwe toestel. Jammer genoeg telt dan dus ook het moment van de melding en niet wanneer de klachten zijn begonnen...
Compensatie voor het toestel ga je niet krijgen ben ik bang.
Wat wel nog zou kunnen is compensatie voor je abonnement voor die maanden.
Maar daarvoor zal je met de klantenservice moeten bellen want dat wordt niet via het forum gedaan.Â
@Larsie95Â Ik kan dit via het forum inderdaad niet voor je oplossen, helaas, maar ik zie je punt. Bel even met onze klantenservice zoals Roos ook tipte. Dan kunnen ze nakijken wat de status is van dat ticket, waarvan je aangeeft dat die wel voor je aangemaakt is een tijd terug. Vanuit daar kunnen mijn collega's bij de klantenservice/technische dienst je verder helpen en de mogelijkheden bekijken.
Ook ik ben vandaag gebeld door kpn nav mijn klachtenformulier. Ben ik elders zonder wifi en iemand belt is de verbinding gelijk weg. Terugbellen lukt niet want ik heb geen internet. Heb kpn aansprakelijk gesteld voor evt ernstige gevolgen door mijn niet kunnen bellen, bijv ingeval van een nood situatie. Ze belden dus terug naar aanleiding hiervan. Een erg onaardige man. Nee, de problemen zijn voorlopig niet opgelost. Of ik maar niet meer wilde bellen of een klacht wilde insturen want ik ben niet constructief bezig zei hij. Ik zei natuurlijk dat het te zot voor  woorden is dat ik al weken aan het lijntje word gehouden en zovelen met mij. Vorige week zei een dame u wordt binnenkort gebeld met een oplossing voor u. Ik vroeg wanneer, een week, maand, eind jaar. Nee misschien wel vlg week. Nou niet dus.Â
Die onaardige vent zei nee voorlopig geen oplossing. Toen ik weer mijn ongenoegen uitte zei hij: mevrouw ik ga de verbinding verbreken!!!! Alsof ik lastig ben.
Ik ben bang dat KPN helemaal niets voor ons gaat doen!Â
Ook ik ben vandaag gebeld door kpn nav mijn klachtenformulier. Ben ik elders zonder wifi en iemand belt is de verbinding gelijk weg. Terugbellen lukt niet want ik heb geen internet. Heb kpn aansprakelijk gesteld voor evt ernstige gevolgen door mijn niet kunnen bellen, bijv ingeval van een nood situatie. Ze belden dus terug naar aanleiding hiervan. Een erg onaardige man. Nee, de problemen zijn voorlopig niet opgelost. Of ik maar niet meer wilde bellen of een klacht wilde insturen want ik ben niet constructief bezig zei hij. Ik zei natuurlijk dat het te ziet voor  woorden is dat ik al weken aan het lijntje word gehouden en zovelen met mij. Vorige week zei een dame u wordt binnenkort gebeld met een oplossing voor u. Ik vroeg wanneer, een week, maand, eind jaar. Nee misschien wel vlg week. Nou niet dus.Â
Die onaardige vent zei nee voorlopig geen oplossing. Toen ik weer mijn ongenoegen uitte zei hij: mevrouw ik ga de verbinding verbreken!!!! Alsof ik lastig ben.
Ik ben bang dat KPN helemaal niets voor ons gaat doen!Â
Â
dacht ik in het begin ook maar KPN lost het wel degelijk goed op! Het is ook een kwestie van geduld hebben, ik weet dat het makkelijk praten is als je probleem verholpen is, maar er zijn zoveel mensen met een iPhone 11 die problemen hebben dat KPN dit niet in 1x kan oplossen dan wordt het service center overspoeld, buiten de normale service aangelegenheden. Ik heb een 7 weken moeten wachten voordat ik gebeld werd. Ik zou het gewoon even rustig afwachten, wel 1x per week een status update vragen.Â
Â
Ok, dank voor je reactie. Ik zal dus nog langer geduld moeten hebben 🥹. En maar wekelijks blijven bellen.Â