Mijn tijdlijn:
- Sinds juni/juli problemen met netwerk die ik eerst steeds afschoof op gebouwen/headphones maar niet aan KPN storingen gedacht
- Op vakantie in augustus werd het zeer storend en kwam ik met zoekacties achter de KPN / iPhone 11 issues
- Na vakantie gebeld met KPN, TD aan laten maken. Toezegging dat er binnen twee weken iemand persoonlijk contact op ging nemen om tot een oplossing te komen
- Week later SMS met ‘Wat vervelend, we zijn bezig met onderzoek, onze medewerkers kunnen niets doen
- Klachtenformulier ingevuld: zie eerder bericht
- Vandaag gebeld en ik ben zelden zo kwaad geweest op een bedrijf als nu.
Strekking van telefoongesprek (dat godzijdank een keertje zonder storingen verliep)
Het onderzoek loopt, tot het is opgelost kunnen ze me niets bieden.
Pas wanneer het is opgelost kunnen ze ook compensatie voor de abo kosten bieden, want dan weten ze hoe lang het heeft geduurd. En dan is dat uiteraard pas vanaf het moment dat ik voor de eerste keer geklaagd heb. Niet zolang ze zelf al weten dat dit soort klachten spelen.
Ze kunnen niet aangeven hoelang dit nog gaat duren, geen enkel zicht op. 'Dus dat kan ook nog een half jaar duren en in die tijd heb ik geen bereik en moet ik accepteren dat mijn telefoon loeiheet wordt?'
'We kunnen het alleen maar afwachten'
'Dan wil ik mijn abonnement opzeggen'
'Dat kan, ik zoek het voor u op. Nee, dat kan pas vanaf maart'
'Dat kan ik tussentijds, want jullie voldoen niet aan de kwaliteit die ik mag verwachten voor het abonnement dat ik betaal'
'Nee, dit valt buiten de ontbindende voorwaarden'
'Nee, dit valt onder 13.2 van jullie contract waarin staat dat als ik niet krijg waar ik voor betaal ik het tussentijds kan opzeggen'
'Nee, dit is juridisch volledig onderzocht en valt buiten deze voorwaarden'
Dus ook opzeggen omdat ze niet datgene leveren waar ik voor betaal wordt niet door ze geaccepteerd en ze komen in NIETS tegemoet. Geen toestelaanbod (ik had voorgesteld dan te verlengen en ze me iets moois kunnen aanbieden), geen omruil: nada!
Voor hen die wel dingen aangeboden hebben gekregen: @Grace87 / @Matthew83 : wat zijn de magische woorden waardoor het bij jullie wel is gelukt? Of is het echt dat je toevallig 1 welwillende moet treffen ofzo…
Ik vernam helaas dat mijn officiële klacht, gewoon verwijderd is. Niets meer terug te vinden in de systemen.
Persoonlijk ben ik van mening dat je als abonnee altijd via mail of sms een ticketnummer en/of klachtregistratienummer overhandigd zou moeten krijgen en dat je het recht hebt om de, vaak door een helpdeskmedewerker geformuleerde, klacht in te kunnen zien.
Je hebt nu bij eventuele vervolgstappen richting geschillencommissie en rechter geen poot om op te staan immers je kunt de tijdlijn moeilijk hard maken.
Ik ga screenshots maken van de keren dat ik ze gesproken heb in ieder geval, want inderdaad: je ontvangt van telefonische gesprekken 0 informatie per mail.
Voor hen die wel dingen aangeboden hebben gekregen: @Grace87 / @Matthew83 : wat zijn de magische woorden waardoor het bij jullie wel is gelukt? Of is het echt dat je toevallig 1 welwillende moet treffen ofzo…
Klantenservice bellen en ticket aan laten maken voor de back-office is het enige wat werkt blijkbaar.
De persoon die je nu aan de lijn had belt alleen maar voor je ingediende klacht en niet over de behandeling van je storing. Eilandjes bij KPN die niet met elkaar communiceren…..
Ik had blijkbaar eerder een bericht moeten plaatsen (geintje, ik weet dat dat niets uitmaakt): Kreeg net het servicerapport met daarin een nieuwe IMEI nr voor een iPhone 13, die naar me verzonden gaat worden.
@Sarakim14 ik heb niets anders gedaan dan:
- 28 juni gebeld, verzoek ticket aan laten maken voor TD
- Begin augustus gebeld, was geen ticket aangemaakt dus alsnog gedaan
- 16 augustus gebeld, alleen om te checken of er een ticket was aangemaakt
Er is verder 0 communicatie vanuit KPN en mij geweest (ook geen smsjes ontvangen van KPN!), tot ze plotseling op 22 augustus belden met de compensatie+opsturen telefoon.
iPhone 11 op 26 augustus door mij verzonden, 28 augustus door hen ontvangen en vandaag bericht terug dus.
Ik denk achteraf dat er wel een ticket op 28 juni was aangemaakt en dat ze gewoon de lijst aan het afwerken zijn op meldingsdatum.
Ik heb al zo vaak gebeld met KPN sinds mei 3 keer dat niets zeggende sms’je ontvangen waar eigenlijk is staat : bel ons niet wij bellen u. Als bij een kansloze sollicitatie. Ik denk dat KPN zelf ook de iPhone 11 gebruikt . Ik ben echt benieuwd of kpn mij gaat bellen. KPN bel me a.u.b.
Mijn tijdlijn:
- Sinds juni/juli problemen met netwerk die ik eerst steeds afschoof op gebouwen/headphones maar niet aan KPN storingen gedacht
- Op vakantie in augustus werd het zeer storend en kwam ik met zoekacties achter de KPN / iPhone 11 issues
- Na vakantie gebeld met KPN, TD aan laten maken. Toezegging dat er binnen twee weken iemand persoonlijk contact op ging nemen om tot een oplossing te komen
- Week later SMS met ‘Wat vervelend, we zijn bezig met onderzoek, onze medewerkers kunnen niets doen
- Klachtenformulier ingevuld: zie eerder bericht
- Vandaag gebeld en ik ben zelden zo kwaad geweest op een bedrijf als nu.
Strekking van telefoongesprek (dat godzijdank een keertje zonder storingen verliep)
Het onderzoek loopt, tot het is opgelost kunnen ze me niets bieden.
Pas wanneer het is opgelost kunnen ze ook compensatie voor de abo kosten bieden, want dan weten ze hoe lang het heeft geduurd. En dan is dat uiteraard pas vanaf het moment dat ik voor de eerste keer geklaagd heb. Niet zolang ze zelf al weten dat dit soort klachten spelen.
Ze kunnen niet aangeven hoelang dit nog gaat duren, geen enkel zicht op. 'Dus dat kan ook nog een half jaar duren en in die tijd heb ik geen bereik en moet ik accepteren dat mijn telefoon loeiheet wordt?'
'We kunnen het alleen maar afwachten'
'Dan wil ik mijn abonnement opzeggen'
'Dat kan, ik zoek het voor u op. Nee, dat kan pas vanaf maart'
'Dat kan ik tussentijds, want jullie voldoen niet aan de kwaliteit die ik mag verwachten voor het abonnement dat ik betaal'
'Nee, dit valt buiten de ontbindende voorwaarden'
'Nee, dit valt onder 13.2 van jullie contract waarin staat dat als ik niet krijg waar ik voor betaal ik het tussentijds kan opzeggen'
'Nee, dit is juridisch volledig onderzocht en valt buiten deze voorwaarden'
Dus ook opzeggen omdat ze niet datgene leveren waar ik voor betaal wordt niet door ze geaccepteerd en ze komen in NIETS tegemoet. Geen toestelaanbod (ik had voorgesteld dan te verlengen en ze me iets moois kunnen aanbieden), geen omruil: nada!
Ligt denk ik gewoon aan wanneer je ticket is aangemaakt, daarna sta je op de magische lijst die heel langzaam wordt afgewerkt. Ik heb sinds mei last, maar kwam er pas half juni achter dat het aan KPN lag. Toen direct een melding gemaakt.
Ik belde wel twee keer per week met de vraag of er al meer info is. Ik wist uiteraard, omdat ik hier al een tijd op het forum zit, dat daar niks nuttigs uit zou komen (maar soms gaven ze wel wat details vrij), maar toch elke keer gebeld om mijn ticket levend te houden. Ook twee klachten aan laten maken en daar ben ik vrij snel over teruggebeld.
Uiteindelijk was ik het zat en ben wat vaker gaan bellen totdat ik een hele aardige medewerker aan de lijn kreeg. Deze had mij beloofd het persoonlijk op te gaan lossen en heeft zelfs zijn directe nummer aan mij gegeven, zodat ik hem kon bellen als het niet binnen een week was opgelost. De volgende dag kreeg ik al een belletje van KPN (na drie keer proberen, want ja, iPhone 11 probleem) om de ruilprocedure te starten. Toen is alles wel vrij snel gegaan. Maar weet wel dat ik hier ook 3,5 maandjes mee zoet ben geweest. En dan te bedenken dat wij twee iPhones hebben (KPN en Simyo). Mijn ervaring bij Simyo is echter wel wat beter, omdat ze al vrij snel het abonnementsgeld terug hadden gegeven. Terwijl KPN dat nog steeds niet heeft gedaan.
In de eerste week van juni (3-6) ook met mijn IPhone 11, net als alle personen op dit forum, verbindingsproblemen: geen of kortdurend 4G netwerk en switch naar E dus geen internetverbinding. Super frustrerend, temeer ik in het buitenland was en juist daarom het abonnement had opgewaardeerd naar onbeperkte data. Die is niet of nauwelijks gebruikt.
Het eerste contact met de klantenservice was nog weinig verhelderend. Advies: simkaart in ander toestel uitproberen. Lag waarschijnlijk aan mijn toestel! Nu 3 maanden en heel veel telefoontjes naar KPN, gesteggel over verloren geraakte ‘Tickets’, ontbrekende communicatie( op SMS na dat de abonnementskosten vanaf 23-5 gecompenseerd zouden worden na), later werd ik op 28-8 gebeld dat ik mijn toestel kon opsturen om mogelijk in aanmerking te komen voor de compensatieregeling.
Eindelijk….. actie!! Nu ging het opgelost worden!!!
Hoopvol en vol vertrouwen tot vandaag: ontving net een mail waarin wordt aangegeven dat er ‘geen defect’ is gevonden en dat het toestel is gerepareerd. Het toestel komt zsm weer retour!
Niet defect en toch gerepareerd? Klinkt mij als een heel bijzondere oplossing.
Ik vrees dat ik na morgen opnieuw te maken ga krijgen met een IPhone 11 met KPN abonnement met dezelfde data verbindingsproblemen als afgelopen maanden: E(dge) ipv 4G.
Terug bij af! Misschien maar weer even bellen met de klantenservice van KPN? Om gek van te worden!!!
In de eerste week van juni (3-6) ook met mijn IPhone 11, net als alle personen op dit forum, verbindingsproblemen: geen of kortdurend 4G netwerk en switch naar E dus geen internetverbinding. Super frustrerend, temeer ik in het buitenland was en juist daarom het abonnement had opgewaardeerd naar onbeperkte data. Die is niet of nauwelijks gebruikt.
Het eerste contact met de klantenservice was nog weinig verhelderend. Advies: simkaart in ander toestel uitproberen. Lag waarschijnlijk aan mijn toestel! Nu 3 maanden en heel veel telefoontjes naar KPN, gesteggel over verloren geraakte ‘Tickets’, ontbrekende communicatie( op SMS na dat de abonnementskosten vanaf 23-5 gecompenseerd zouden worden na), later werd ik op 28-8 gebeld dat ik mijn toestel kon opsturen om mogelijk in aanmerking te komen voor de compensatieregeling.
Hoopvol en vol vertrouwen tot vandaag: ontving net een mail waarin wordt aangegeven dat er ‘geen defect’ is gevonden en dat het toestel is gerepareerd. Het toestel komt zsm weer retour!
Ik vrees dat ik na morgen opnieuw te maken ga krijgen met een IPhone 11 met KPN abonnement met dezelfde data verbindingsproblemen als afgelopen maanden: E(dge) ipv 4G.
Terug bij af! Misschien maar weer even bellen met de klantenservice van KPN? Om gek van te worden!!!
Dit bericht kreeg ik ook en mijn reactie was hetzelfde, maar hoeveel IMEI nummers staan er in deze brief? Als het er twee zijn dan krijg je een nieuwe telefoon opgestuurd. Ik heb exact dezelfde brief gehad na de controle en heb ondertussen al een kleine 3 weken een nieuwe telefoon.
PatriciaW28 schreef:
Dit bericht kreeg ik ook en mijn reactie was hetzelfde, maar hoeveel IMEI nummers staan er in deze brief? Als het er twee zijn dan krijg je een nieuwe telefoon opgestuurd.
KPN is blijkbaar niet in staat om op een duidelijke manier met de abonnee te communiceren. Waar heb ik dat eerder gehoord?
PatriciaW28 schreef:
Dit bericht kreeg ik ook en mijn reactie was hetzelfde, maar hoeveel IMEI nummers staan er in deze brief? Als het er twee zijn dan krijg je een nieuwe telefoon opgestuurd.
KPN is blijkbaar niet in staat om op een duidelijke manier met de abonnee te communiceren. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Van de campagne "stop met ambtelijke taal?”
KPN als ex staatsbedrijf heeft waarschijnlijk nog de ambtelijke cultuur
Dank voor je reactie PatriciaW28. Ondanks de onhandige manier van communiceren middels de verzonden mail geeft dit mij voorzichtig goede moed. Ook bij mij 2 IMei nummers (straal overheen gelezen). Het wachten is nu op Post.nl
Dank voor je reactie PatriciaW28. Ondanks de onhandige manier van communiceren middels de verzonden mail geeft dit mij voorzichtig goede moed. Ook bij mij 2 IMei nummers (straal overheen gelezen). Het wachten is nu op Post.nl
Je kan het nieuwe imei nr op verschillende websites checken, dan zie je ook dat het om een 13 gaat .
Ik heb vanochtend, twee dagen na telefonisch contact, een sms ontvangen dat ze mijn melding in onderzoek hebben. Ben benieuwd hoe lang het nu zal duren. Ondertussen nog steeds nul verbinding buitenshuis
Je kan het nieuwe imei nr op verschillende websites checken, dan zie je ook dat het om een 13 gaat .
Bij KPN kreeg ik inderdaad 2 IMEI nummers op het rapport van RecoNext. Bij Simyo enkel de oude (van mijn partner), de nieuwe hadden ze niet ingevuld. Maar ook daarbij gewoon een iPhone 13 gekregen.
Als er staat dat de iPhone 11 niks mankeert, kan je er vanuit gaan dat je een 13 toegstuurd krijgt.
Wij kregen beiden een iPhone 13 Midnight met 128GB opslag.
Twee weken geleden een melding gedaan telefonisch maar tot op heden toe niks gehoord, geen sms niks. Treurig hoe KPN met zijn trouwe klanten omgaat en er gewoon maling aan schijnt te hebben. Gelukkig duurt mijn abonnement niet zo lang meer en zal ik binnenkort de overstap gaan maken naar Odido. Ik heb deze provider ook al via mijn werk telefoon en het bevalt prima. Dus na zoveel jaar doei KPN.
De doorlooptijd van de technische meldingen is wat langer op het moment, Paul. Je krijgt een sms zodra de melding in behandeling is genomen.
Hoi, ik heb hetzelfde!!! Rapport geeft aan geen defect geconstateerd !!!
Goed om te weten! Ik had dit ook over het hoofd gezien. Ik ben benieuwd wat ik binnen krijg.
Krijgen jullie je iPhone 11 ook weer teruggestuurd als je een 13 krijgt?
Krijgen jullie je iPhone 11 ook weer teruggestuurd als je een 13 krijgt?
Nee, die krijg je niet terug.
Tuurlijk, PostNL vertraging met bezorging van de 13.
Dus reparatie rapport donderdag ontvangen, gisteren mail voor bezorging, zou vandaag geleverd worden maar het wordt maandag. Zo ben je dus gezellig 2 weken iig je iPhone kwijt
Tuurlijk, PostNL vertraging met bezorging van de 13.
Dus reparatie rapport donderdag ontvangen, gisteren mail voor bezorging, zou vandaag geleverd worden maar het wordt maandag. Zo ben je dus gezellig 2 weken iig je iPhone kwijt
Balen zeg…
Post nl is sowieso druk alle pakketjes kosten meer tijd voor je ze hebt.
Balen zeg…
Post nl is sowieso druk alle pakketjes kosten meer tijd voor je ze hebt.
Yep, niks aan te doen!
Hier precies zelfde probleem ken ff 2 weken duren dat je niet bereikbaar bent terwijl je een bedrijf moet runnen top service kpn
Hier precies zelfde probleem ken ff 2 weken duren dat je niet bereikbaar bent terwijl je een bedrijf moet runnen top service kpn
Heb jij een zakelijk abonnement bij KPN?