Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Die is wel heel bizar, dat wij het zelf moeten oplossen. Als ik het zo hoor, bel ik vrijdag wel. Want ga er zelf ook niet vanuit dat ze zeggen, beste man stuur je telefoon maar op hier heb je een nieuwe. Ik ga ze een brief schrijven waarin ik vermeld dat ik ze in gebreken stel en lang genoeg de tijd hebt gegeven.

Ik ga elke dag bellen. Hun zeggen 14 en geen 25. Ik zou ze kapot bellen.

ik heb nu een keer of 4 gebeld met KPN. Dat heeft weinig opgeleverd behalve meer frustratie door het niet verder komen in dit proces. Het enige wat ze vermelden is afwachten. Er moeten veel mensen gebeld worden dus het kan lang duren. Tja ik kan wel steeds bellen en boos worden op deze medewerkers maar ik snap ook wel dat zij er verder niets aan kunnen doen. Dus bellen brengt me ook geen stap verder. Ik hoop dat de rechtsbijstand me kan ondersteunen in het ontbinden van mijn contract. Ik ben echt klaar met wachten en het niet kunnen gebruiken van mijn telefoon terwijl deze gewoon in orde is. Kreeg in mijn laatste gesprek met KPN het advies om maar een goedkoop toestel te kopen zolang ik nog geen oplossing vanuit KPN heb gekregen zodat ik bereikbaar ben. Dat is gewoon geen optie. Dan draai ik op voor een probleem waarvan de oorzaak niet bij mij ligt. 

Gaan afwachten is precies wat KPN wil. Alles loopt door, de targets en KPI's worden bereikt, de facturen worden veelal netjes betaald. Voor KPN is er met afwachtende klanten geen vuiltje aan de lucht! 

Gewoon bellen bellen bellen. Liefst massaal, alle getroffen klanten. De klantenservice moet intern gaan klagen dat men elke dag, de hele dag door, dag in dag uit, enkel over één onderwerp gebeld wordt. Overige klanten gaan zich beklagen dat de klantenservice amper bereikbaar is. Pas dan zal er bij de KPN top wat gaan gebeuren. Let wel: mijn doel is zéker niet medewerktje pesten, dat is wat KPN zelf doet met deze ontkennende en stille houding. Er dient enkel ondertussen echt druk op de ketel gezet te worden. Je kunt als bedrijf zijnde niet lekker je mond houden en klanten laten zwemmen.

Overigens zou ik KPN vandaag direct een ingebrekestelling sturen, als ik jou was. Anders gaat de rechtsbijstand je dat advies eerst geven en dat vertraagt aanzienlijk! Als daar door KPN niet aan voldaan wordt, kan de rechtsbijstand direct doorpakken voor je.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik belde zo een twee keer per week en heb daarnaast ook een klacht ingediend. Elke keer inderdaad een vaag antwoord, maar ze registreren wel elk telefoontje. Uiteindelijk werd het één medewerker te gek, kijkend naar mijn hele historie sinds begin juni, dat hij er persoonlijk achteraan is gegaan. Ik heb nu een iPhone 13 en mijn partner ook.

Bellen, bellen en klagen. Helaas moet het zo, maar dan bouw je wel een dossier op. Ik ben in de 3,5 maanden amper teruggebeld. De enige keren dat ik ben teruggebeld is 1) om de klacht toe te lichten en 2) om de iPhone 11 voor een iPhone 13 ruil te bespreken. Dat laatste omdat die medewerker er achteraan is gegaan. Maar nooit het beloofde telefoontje dat ik binnen een of twee weken zou krijgen. Dat is allemaal onzin.

Voor de mensen die ook nog steeds geen oplossing hebben. Dien vooral geen klacht in, ben zojuist gebeld. Maar daar kunnen ze ook niks behalve hun excuus aanbieden. Echter heb ik sterk het vermoeden dat ze de klacht niet heeft gelezen. Ik geef ze voor nu gewoon netjes de tijd om het op te lossen en als het binnen een afzienbare tijd niet gebeurd, schakel ik rechtsbijstand in.

Voor de mensen die ook nog steeds geen oplossing hebben. Dien vooral geen klacht in, ben zojuist gebeld. Maar daar kunnen ze ook niks behalve hun excuus aanbieden. Echter heb ik sterk het vermoeden dat ze de klacht niet heeft gelezen. Ik geef ze voor nu gewoon netjes de tijd om het op te lossen en als het binnen een afzienbare tijd niet gebeurd, schakel ik rechtsbijstand in.

Klopt. Zo heb in het na de eerste klacht ook ervaren. Echter gaf dit wel de mogelijkheid om te vragen om een bevestiging en weergave van ons contact. Daarnaast krijg je een mail waarin je klacht staat beschreven. Aangezien je geen bevestiging krijgt van je aangemaakte ticket vind ik dit wel een manier om zelf ook aan wat dossier opbouw te doen. Zo kun je toch aantonen wat er speelt. Wanneer je contact had etc. Hopelijk helpt dat in mijn onderbouwing naar de rechtsbijstand 

Klopt. Zo heb in het na de eerste klacht ook ervaren. Echter gaf dit wel de mogelijkheid om te vragen om een bevestiging en weergave van ons contact. Daarnaast krijg je een mail waarin je klacht staat beschreven. Aangezien je geen bevestiging krijgt van je aangemaakte ticket vind ik dit wel een manier om zelf ook aan wat dossier opbouw te doen. Zo kun je toch aantonen wat er speelt. Wanneer je contact had etc. Hopelijk helpt dat in mijn onderbouwing naar de rechtsbijstand 

Dit inderdaad, ik heb alles door de medewerkster laten tikken en de samenvatting laten mailen.

Maandelijks betaal ik abonnementsgeld voor een abonnement dat soms goed en soms helemaal niet functioneert. Telefoon uit- en aanzetten werkt ook niet. Updates van de Iphone11 zijn steeds aangezet. KPN moet klanten compenseren en een andere goed werkende telefoon aanbieden. Ik erger me niet aan de medewerkers (die vragen keer op keer om geduld) maar wel aan degenen die verantwoordelijk zijn voor dit langslepende probleem dat met een andere Iphone simpel is op te lossen.  Iphone 13 aanbieden schijnt de oplossing te zijn.

Is het ondertussen al bekend of dit probleem opgelost is?

sinds enige tijd ervaar ik deze problemen ook met mijn iphone 11

Muziek die stopt, niet kunnen bellen , sites die niet gedownload worden enz

regelmatig bericht geen verbinding met server, netwerkherstel uitgevoerd zonder resultaat.

Alles zeer frustrerend

regelmatig bericht geen verbinding met server, netwerkherstel uitgevoerd zonder resultaat.

Alles zeer frustrerend

Het lukt KPN niet om het netwerk zo aan te passen zodat ook iPhone 11’s zonder problemen van het netwerk gebruik kunnen maken. Ze hebben volgens mij de handdoek in de ring gegooid.

Daarom bieden ze klanten met een iPhone 11 een ruil aan, als je een ticket hebt staan krijg je uiteindelijk een telefoontje en een mail om de iPhone 11 op te sturen. Deze wordt vervolgens door Reconext gecheckt op defecten (modem en antenne) en als die er niet zijn “krijg” je in ruil voor de opgestuurde iPhone 11, een nieuwe iPhone 13 128GB.

@WimSeu Als je dat nog niet gedaan hebt, bel even met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg wordt er een ticket voor je aangemaakt. Weet dat onze technische dienst ermee bezig is, en het onderzoek loopt. Op die manier weten ze dat 't bij jou ook speelt, en krijg je bericht zo gauw er meer bekend is.

Net wederom telefonisch contact gehad met de klantenservice.

Deze keer netjes geholpen. Evenals 30-08 toen heeft een medewerker een nieuwe ticket aangemaakt. Dit omdat de eerste ticket van d.d. 19-07 erg onduidelijk in het systeem stond. Nu blijkt dat er met de ticket van 19-07 niets is gedaan en dat het nu afwachten is op een reactie op die van 30-08.

De problemen zijn voor de iPhone SE 2020 helaas nog niet erkend. Dit terwijl de hardware gelijk is aan die van de iPhone 11.

Er is nu toegezegd dat er (gedeeltelijk?) teruggave zal komen op het abonnementsgeld vanaf 23-05.

Verder afwachten wat er uit het onderzoek van KPN komt. De laatste IOS update heeft in ieder geval geen verbetering opgeleverd.

Alles zeer frustrerend

Het lukt KPN niet om het netwerk zo aan te passen zodat ook iPhone 11’s zonder problemen van het netwerk gebruik kunnen maken. Ze hebben volgens mij de handdoek in de ring gegooid.

Daarom bieden ze klanten met een iPhone 11 een ruil aan, als je een ticket hebt staan krijg je uiteindelijk een telefoontje en een mail om de iPhone 11 op te sturen. Deze wordt vervolgens door Reconext gecheckt op defecten (modem en antenne) en als die er niet zijn “krijg” je in ruil voor de opgestuurde iPhone 11, een nieuwe iPhone 13 128GB.

Let wel je krijgt een iPhone met hetzelfde geheugen als je nu ook heb natuurlijk!

Het is wel bijzonder dat een grote organisatie als KPN dit niet goed kan oplossen voor hun klanten. Zonder klanten geen inkomen denk ik als ondernemer, toch? Klantenservice biedt geen oplossing, omdat het op een hoger niveau klaarblijkelijk stagneert. Als een probleem al maanden speelt, frustreer dan je klanten niet langer (en wellicht ook de medewerkers van de klantenservice) en los het op door een ander toestel aan te bieden in de KPN business winkel. Mijn telefoon opsturen vind ik niet een goede oplossing, want dan ben je als ondernemer dagen niet bereikbaar. 

Ik wacht op bericht van KPN.

Is er een meldpunt waar je een afspraak kan maken met de onbereikbare afdeling binnen kpn die de problemen aan het oplossen zou zijn. Alle standaard antwoorden en belafspraken via servicedesk worden niet nagekomen, en bellen vanuit een onbereikbare afdeling naar een slecht bereikbaar nummer door netwerk problemen. Denk dat iedereen (te) veel geduld toont maar op termijn hebben van een afspraak is beter dan maar afwachten en meer frustratie door standaard antwoorden van bots en servicedesk medewerkers op te lopen....

Ben het helemaal eens met Chris. Laten ze de gedupeerden een toestel sturen. Dagen zonder telefoon is ondenkbaar. Zodra je je telefoon hebt geïnstalleerd kun je de IPhone 11 alsnog opsturen. 
ook ik zit al vanaf 22 juni met deze ellende. Geen internet, verbindingen verbroken etc etc 

Er zijn toch ook KPN businesscentra waar dat geregeld kan worden? Zij kunnen je telefoon wellicht ook checken en je helpen met het omzetten als je daar zelf niet zo handig in bent. In Arnhem vind ik de medewerkers altijd erg behulpzaam. Helaas kunnen zijn geen hulp bieden bij het “IPhone 11 KPN netwerk probleem". 

Ook ik ben naar kpn winkel geweest. Ook zinloos. Zij kunnen hier niets mee. 

Ik wil je bericht liken, maar er is natuurlijk weinig leuks aan………….iets met gedeelde smart…..

Sterker nog: ik was daar een paar weken terug met m’n iPhone 12 Pro. Toen ik eindelijk aan de beurt was weigerde de medewerker me te woord te staan. Ik begrijp wel waarom: z’n collega was namelijk druk doende, drie abonnementen te verkopen en dan zijn klagende klanten natuurlijk een ongewenste en hinderlijke factor.

Maar goed: ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik ben niet veroordeeld tot kpn. Ik heb nu een extra mobiel abonnement bij Odido en onderweg weer prima bereikbaar. Na afloop van mijn abonnementen is het dag kpn, en ook met m’n thuis abonnement is het straks adieu!

Ook ik vorige week bij een KPN winkel geweest met ditzelfde probleem. Soms wel internet en een minuut later niet. Ook bellen lukt sporadisch wel en een andere keer ben ik onverstaanbaar. De medewerkers van de winkel schuiven het probleem op dat mijn iphone niet goed werkt, terwijl ze wel vragen welk toestel ik heb. Je raadt het al, iPhone 11. Wel zonde dat ik inmiddels ben overgestapt naar een nieuwere iPhone terwijl het probleem dus wel degelijk bij KPN blijkt te liggen. Doei honderden euro’s. Ik had beter bij simpel kunnen blijven… 

Ook ik vorige week bij een KPN winkel geweest met ditzelfde probleem. Soms wel internet en een minuut later niet. Ook bellen lukt sporadisch wel en een andere keer ben ik onverstaanbaar. De medewerkers van de winkel schuiven het probleem op dat mijn iphone niet goed werkt, terwijl ze wel vragen welk toestel ik heb. Je raadt het al, iPhone 11. Wel zonde dat ik inmiddels ben overgestapt naar een nieuwere iPhone terwijl het probleem dus wel degelijk bij KPN blijkt te liggen. Doei honderden euro’s. Ik had beter bij simpel kunnen blijven… 

KPN heeft er inderdaad voor gekozen om niet proactief te werk te gaan. Erg vervelend om te horen dat je uiteindelijk zelf een nieuwe telefoon hebt moeten kopen. Misschien dat je nog wel je abonnementsgeld terug kan krijgen van de maanden dat het niet werkte. En als je nog de iPhone 11 hebt, zal ik toch nog proberen deze om te ruilen en de ticket open te houden.

We weten allemaal dat KPN gewoon enorm aan het tijd rekken is. Ze zitten daar met slag en weer ervoor te zorgen dat iPhone 11 kan draaien op hun satelliet. We weten allemaal dat de oplossing er gewoon is en dat is een omruiling van telefoon. Maarja wie draait op voor de kosten KPN of Apple ? Het is gewoon zo lang mogelijk mensen aan het lijntje houden tot de volgende moet worden geholpen. Tuurlijk kost het een hoop geld als ze allemaal nieuwe telefoons moeten omruilen, maarja wees gewoon transparant. Als je gewoon eerlijk bent naar je klant heb je begrip, maar we weten allemaal dat jullie zitten te klote!

Zelfde problemen bij mij! Al maanden lang, maar ik in het begin had ik het nog niet zo in de gaten omdat je thuis en op werk wifi hebt. Nu drie weken geleden pas een klacht ingediend, maar steeds als ik bel krijg ik excuses en kan de medewerker geen enkele belofte doen wanneer ik iets hoor over een oplossing.

Als ik dit zo allemaal lees, lijkt het alsof KPN gewoon afwacht welke mensen zo ‘gek’ zijn om gewoon hun abonnementsgeld te blijven betalen (voor niks). Of ze hopen dat je met je iPhone11 (in mijn geval een SE uit 2020) gewoon overstapt naar een andere provider. Zijn ze ook van het probleem af.

Zelfde problemen bij mij! Al maanden lang, maar ik in het begin had ik het nog niet zo in de gaten omdat je thuis en op werk wifi hebt. Nu drie weken geleden pas een klacht ingediend, maar steeds als ik bel krijg ik excuses en kan de medewerker geen enkele belofte doen wanneer ik iets hoor over een oplossing.

Als ik dit zo allemaal lees, lijkt het alsof KPN gewoon afwacht welke mensen zo ‘gek’ zijn om gewoon hun abonnementsgeld te blijven betalen (voor niks). Of ze hopen dat je met je iPhone11 (in mijn geval een SE uit 2020) gewoon overstapt naar een andere provider. Zijn ze ook van het probleem af.

Ik heb exact hetzelfde gevoel. KPN hoopt waarschijnlijk dat klanten zelf overstappen naar een andere provider, want zo lost het probleem zichzelf op. Is waarschijnlijk veel goedkoper dan een andere telefoon en compensatie aanbieden. 

En dan iedere dag de reclame van kpn op tv. KPN unlimited !!! Die heb ik dus maar heb er geen fluit aan 😵💫

Reageer