Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Zojuist contact gehad met de klantenservice  

ze mogen geen tickets meer aanmaken voor dit probleem omdat er al veel zijn blijkbaar

dus bellen heeft ook geen zin, het is gewoon afwachten  

succes allemaal 

Hi Rudi, ik ben bang dat die collega het verkeerd heeft begrepen. Wij willen juist dat er meldingen en dus tickets worden aangemaakt zodat we kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Zou je morgen alsjeblieft een nieuwe poging willen wagen om dit door te geven? Dankjewel alvast.

Misschien overbodig, maar ons nummer is 0800 0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Zojuist contact gehad met de klantenservice  

ze mogen geen tickets meer aanmaken voor dit probleem omdat er al veel zijn blijkbaar

dus bellen heeft ook geen zin, het is gewoon afwachten  

succes allemaal 

Hi Rudi, ik ben bang dat die collega het verkeerd heeft begrepen. Wij willen juist dat er meldingen en dus tickets worden aangemaakt zodat we kunnen achterhalen waar dit aan ligt. Zou je morgen alsjeblieft een nieuwe poging willen wagen om dit door te geven? Dankjewel alvast. Misschien overbodig, maar ons nummer is 0800 0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 

Hallo Alex van KPN  

ik heb het 3 keer uitgelegd en gevraagd ,Heb het echt vermeld dat er hier op het forum door jullie naar gevraagd is maar hij ging het echt niet doen. 

misschien kan je dat bij de klantenservice doorgeven 

heb gebeld vanuit het buitenland naar +31612001200 


Ik heb unlimited data en bellen heb 3 weken lang problemen met 4g en bellen en ze verwachten nu dat ik de maand factuur betaal voor 1 week slecht intranet ik bel klantenservice en wordt van de kasje naar de muur gestuurd ik stap op naar een andere dit is oplichting .


Inmiddels ook telefonisch contact gehad en inderdaad ook doorgekregen dat er geen melding meer wordt opgenomen en geregistreerd. Hopelijk is de oplossing gevonden.


Nee ze hebben mij niet geholpen. Heb nu tele2 abonnement genomen en ga weg van kpn 


Zojuist gebeld met de klantenservice en ze verwijzen weer terug naar de winkel waar we al geweest zijn omdat er nog garantie zit op het toestel…iets met kastje en een muur? Hopelijk kunnen ze nu wel zorgen dat de technische dienst terugbelt…


Hi allen, dank voor de signalen: we gaan hier intern mee aan de slag.

Als je belt met onze klantenservice in verband met bereikbaarheidsproblemen, en je hebt al onze tips geprobeerd, dan kan er een melding voor je worden aangemaakt voor de technische dienst. Dit gebeurt alleen als er nog geen melding voor je aangemaakt is. Daarna wordt je op de hoogte gehouden. Weet je niet zeker of er een melding voor je aangemaakt is, bel dan nog even met onze klantenservice om dit te controleren en, als er nog geen melding geregistreerd is, dit alsnog te laten doen.


Zojuist weer gebeld en eindelijk is er een ticket aangemaakt na wat aandringen 

dus het kan wel 

succes allemaal   


Mijn vrouw heeft sinds een aantal weken dezelfde problemen die worden beschreven met haar iPhone 11. 

Twee jaar geleden had ik zelf soortgelijke problemen met de iPhone 11 die ik toen had. Ook toen werd iedereen in eerste instantie van het kastje naar de muur gestuurd, maar later gaf KPN toch toe dat er problemen waren. Ik meen dat het probleem toen aan een bepaalde versie van het interne modem van de iPhone 11 lag, die kon niet omgaan met een upgrade van het KPN-netwerk. 

Uiteindelijk heeft KPN dit toen voor mij (en heel veel andere klanten) netjes opgelost door het omruilen van de iPhone 11 voor een iPhone 12, en het compenseren van de abonnementskosten over de tijd waarin het probleem speelde. Een maand of 4 geloof ik.

Dit duurde toen wel dus héél erg lang. Eerst voordat het probleem erkend werd, en daarna voordat het werd opgelost. Al die tijd geen mobiel internet is natuurlijk waardeloos, terwijl zelf het probleem verhelpen door een nieuwe iPhone aan te schaffen niet werd vergoed.

Ik hoop dat KPN, als het huidige probleem soortgelijk is, het dit keer wél sneller oplost.

 

Hier de link naar het forum-item van toen:
 

 


Ik wil graag mijn recente ervaring met de klantenservice van KPN delen, omdat ik dit behoorlijk frustrerend vond. Vandaag had ik contact met een medewerker van KPN over problemen met mijn iPhone 11. Ik heb namelijk ook al een paar weken regelmatig een slechte tot geen 4G-verbinding en storingen tijdens het bellen en gebeld worden. De medewerker gaf aan dat het probleem bij Apple ligt en dat KPN hier niets aan kan doen. Ik kreeg het advies om mijn simkaart in een ander toestel te proberen of het verder af te wachten.  Ik heb geen ander toestel en mobiel netwerk heb ik al gereset.

Een beetje apart dat de schuld alleen bij Apple wordt gelegd. Het probleem wordt nu gepresenteerd als een kwestie tussen klant en Apple, in plaats van tussen KPN en Apple. Voor de context: ik zie meerdere meldingen op internet voorbij komen van iPhone 11-gebruikers bij andere providers die helemaal geen problemen ondervinden. Toen ik probeerde e.e.a. uit te leggen, werd ik onderbroken door de medewerker, die mij niet liet uitpraten. 

Ik ben al jaren een (redelijk) tevreden klant, maar enige vorm van tegemoetkoming zit er kennelijk niet in. Sterker nog, de medewerker was de discussie zat en besloot eenzijdig het gesprek te beëindigen. Helaas ben ik toen uit mijn slof geschoten (waar ik niet trots op ben). 

Ik overweeg serieus alles bij KPN op te zeggen als er op korte termijn geen oplossing of tegemoetkoming wordt geboden. Het toestel en abonnement heb ik immers bij KPN afgenomen en kan momenteel niet volledig gebruikmaken van mijn abonnement.


Goedenavond @mrco , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community.

Afgaande op je beschrijving kan ik me voorstellen dat je dit als frustrerend hebt ervaren. Er wordt onderzocht wat de oorzaak van dit probleem is en dat is simpelweg nog niet duidelijk. Het is dus niet handig dat er is aangegeven dat het probleem aan de kant van Apple ligt.

 

Wat betreft het probleem; heb je de basis troubleshoot al doorlopen?

  • Zet je toestel uit en weer aan.
  • Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  • Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

En als dat geen oplossing geeft, neem dan contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met je af. Zonder technische melding kan er ook niets gedaan worden :)


Beste @Jan van KPN,

Het is moeilijk communiceren wanneer een klantenservicemedewerker eenzijdig besluit het gesprek te beëindigen omdat men vindt dat we in herhaling vallen. Tijdens het gesprek werd er bovendien geen enkele keer aangeboden om een melding van het probleem te maken of een andere oplossing te bieden. In plaats daarvan werd alle schuld bij Apple gelegd en werd mij verteld dat ik moest wachten tot het probleem was opgelost.

Inmiddels heb ik al meerdere belangrijke telefoongesprekken niet/niet goed kunnen voeren en extra kosten moeten maken omdat ik o.a. mijn parkeeractie niet kon stoppen (4G werkte niet en bellen was zo goed als onmogelijk). Hoewel ik begrijp dat KPN haar best doet om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen, vind ik dit geen goede service en heeft het mijn vertrouwen in KPN geschaad.

Ik beschik momenteel niet over een ander toestel en ik heb mijn mobiele netwerk gereset. Mijn iPhone 11 maakt overigens gebruik van een eSim. Zijn deze gemakkelijk over te zetten naar een ander geschikt toestel, indien deze eventueel beschikbaar komt?


Begrijp ik echt volledig @mrco, dat is ook ontzettend moeilijk communiceren en ik snap ook waar je tegenaan loopt. Er zijn in dit topic meerdere meldingen dat er niet werd aangeboden om een ticket aan te maken terwijl dit wel had moeten gebeuren. Enige advies dat ik je vanaf hier kan geven, is om nogmaals te bellen om er voor te zorgen dat hier melding van wordt gemaakt voor de technische dienst. Verder snap ik ook dat je vertrouwen in KPN een deuk heeft opgelopen en dat is iets wat we uiteraard betreuren. Wat betreft de e-sim; je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren. Je kunt een KPN winkel bezoeken zodat je meteen een nieuwe simkaart krijgt en anders wordt deze per post verstuurd (2-3 werkdagen). 


Waar blijft de oplossing het is om gek van te worden!! 
KPN dit schets gevaarlijke problemen ik heb al Met pech langs de weg gestaan. 
kon niemand bellen en geen paal langs de weg!

Bellen gaat slecht internet werkt half. 
geef je fout toe en kom met een oplossing!!

 


Geachte KPN,

Sinds afgelopen zaterdag ondervind ik problemen met uw mobiele netwerk. Ik heb weinig tot geen verbinding met mijn iPhone 11. Mijn dochter, met hetzelfde type telefoon, ervaart dit probleem al ruim een maand. Als gevolg van dit probleem wordt de telefoon extreem warm en is de batterij binnen een halve dag leeg door het continu zoeken naar netwerk. Buiten dit is het ook heel erg vervelend om geen apps te kunnen gebruiken die mobiele data gebruiken, en dan met name apps die ik gebruik tijdens het reizen. Denk hierbij aan de NS app, google maps, internet radio, etc.

Zondag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Tot op heden heb ik echter nog geen reactie ontvangen. Gisteren heb ik wederom contact gezocht met de klantenservice en werd ik doorverwezen naar de winkel. Ook daar kon men mij niet verder helpen, maar de medewerker deelde wel mee dat dit probleem bij veel KPN-klanten met een iPhone 11 speelt.

De manier waarop KPN met dit grote probleem voor veel gedupeerden omgaat, vind ik zeer teleurstellend. Ik verzoek dan ook dringend om duidelijkheid van KPN over wat het probleem exact is, wat KPN doet om dit te verhelpen en wanneer u verwacht dat het opgelost zal zijn.

Als grootste provider van Nederland zou KPN veel klantvriendelijker moeten omgaan met de informatievoorziening naar klanten. Op dit moment overweeg ik met mijn gezin, bestaande uit vijf KPN-abonnementen, over te stappen naar een andere provider als er deze week geen duidelijkheid komt van uw kant.

Ik verzoek u met klem om uw klanten duidelijkheid te verschaffen in plaats van deze situatie in de doofpot te stoppen.


Het is om dol van te worden. Zo vaak nu al gebeld over de voorgang van dit probleem. Er wordt niets gedaan, steeds weer het verhaal opnieuw vertellen en krijg steeds weer dezelfde tips, zoals hierboven reeds beschreven en steeds weer moeten herhalen dat deze niet werken. Hoe is het mogelijk dat er in 2024 zo laconiek wordt omgegaan met dit ernstige probleem. Kan niet bellen, internetten, ben totaal niet bereikbaar en kan ook geen hulp bellen in geval van nood!

20 jaar trouwe klant met meerdere abonnementen, ik ga hier werk van maken, KPN levert de diensten niet waarvoor ik betaal. 
Meerdere tickets aangemaakt, klacht ingediend maar er wordt niets teruggekoppeld. Als ik weer bel word ik niet geholpen, er kan niets worden gezegd over de voortgang van het  probleem, dooddoeners als ‘het is nog in onderzoek’, nu inmiddels 6 (!) weken verder.

KPN acteer eens als één professional, diensten die worden afgenomen moeten ook werken!


@ABhawa, heb je ook al contact gehad met de klantenservice (0800-0402, gratis) om hier een technische melding voor te laten registreren? Zonder technische melding kunnen we dit niet verder onderzoeken.

 

Zondag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Tot op heden heb ik echter nog geen reactie ontvangen.

 

Fijn dat er een melding is aangemaakt, dat is ook wat nodig is in dit geval. Er wordt vanuit die melding contact met je opgenomen, hoe lang dit precies duurt kan variëren afhankelijk van wat de technische dienst precies ziet en doet.

 

Ik verzoek u met klem om uw klanten duidelijkheid te verschaffen in plaats van deze situatie in de doofpot te stoppen.a

Er wordt hier niets in de doofpot gestopt, alle meldingen worden onderzocht door de technische dienst. En als er meer te vertellen is, dan doen we dat. 

 

Meerdere tickets aangemaakt, klacht ingediend maar er wordt niets teruggekoppeld. Als ik weer bel word ik niet geholpen, er kan niets worden gezegd over de voortgang van het  probleem, dooddoeners als ‘het is nog in onderzoek’

Meerdere tickets laten aanmaken heeft geen zin, en zorgt eigenlijk alleen maar voor meer vertraging. Want zo'n nieuw ticket moet wel weer opgepakt en bekeken worden. En wordt vervolgens gesloten omdat er al een ticket voor je is. Maar ondertussen is er wel een medewerker mee bezig geweest die in die tijd wat anders had kunnen doen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat je graag wilt horen, maar afwachten is het enige advies wat ik je in dit stadium kan geven.


Deze reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde, heel teleurstellend wederom!


@Erik van KPN 

Het kan toch niet zo zijn dat er al zes weken mensen met dit probleem zitten en er nog steeds geen oplossing of antwoord is gekomen? Ik zie ook nergens op het forum een reactie van iemand die is teruggebeld door de technische dienst, dus blijkbaar maakt het geen verschil om een ticket aan te laten maken. De tips die jullie geven om dit probleem met de telefoon te verhelpen werken niet, maar dat weten jullie natuurlijk zelf ook al lang. Dit lijkt alleen bedoeld om de klanten bezig te houden. In de huidige maatschappij is het onacceptabel om geen mobiel internet te hebben, en al helemaal niet voor weken lang. 

 

KPN zal heel snel met een reactie/oplossing moeten komen voordat alle klanten wegrennen.


Het antwoord dat mensen geduld moeten hebben begint bij mij ook steeds vervelender te worden. Je staat gewoon meerdere malen per dag voor grote uitdagingen omdat je onbereikbaar bent. Als er geen termijn gegeven kan worden, waarom komt kpn dan niet met tijdelijke oplossingen. Zoals het nu gaat worden klanten verplicht om een nieuw toestel te kopen.

Waarom bied kpn niet tijdelijk andere toestellen te leen aan om ervoor te zorgen dat hun klanten bereikbaar zijn? 

 


Hoi @TonKrs en @Woetoe 

De technische dienst van KPN heeft uiteraard wel even de tijd nodig, om goed te kunnen achterhalen waar dit uitermate vervelende probleem voor jullie vandaan komt.
Daar gaat helaas de nodige tijd in zitten, want het dient natuurlijk wel op de goede wijze te gebeuren.

Ik verwacht ook dat KPN in overleg zal gaan met Apple, om te kijken voor een goede oplossing.
Je kunt hierbij denken aan een tussentijdse software update, voor de iPhones uit de series 11, 12 en SE, die voornamelijk zijn geraakt door dit probleem.

Zodra er een oplossing is, zal één van de moderatoren dat gelijk gaan delen op het forum.
Tot dan is het echt even afwachten, hoe vervelend dat ook is, zeker als je goede bereikbaar wilt zijn op je iPhone.

 


Ik ervaar precies hetzelfde probleem. KPN klantenservice gaf aan dat ze bezig zijn om het met Apple op te lossen. Er is geen alternatief in de tussentijd. Ik vind dit niet kunnen


Ik ervaar precies hetzelfde probleem. KPN klantenservice gaf aan dat ze bezig zijn om het met Apple op te lossen. Er is geen alternatief in de tussentijd. Ik vind dit niet kunnen

Hoi @JKvdH 

Ik snap als mede klant dat dit een zeer vervelend probleem is, al heb jezelf inmiddels vernomen dat KPN in samenspraak met Apple op zoek is naar een passende oplossing.
Dit heeft helaas de nodige tijd nog, omdat het probleem wel op de juiste wijze opgelost dient te worden, en niet na een week weer teruggekeerd.

Een mogelijk alternatief zou kunnen zijn, dat je van een familielid of een goede vriend een toestel kunt lenen, aangezien veel mensen nog een reserve toestel in de la hebben liggen.
Hiermee zou je voor nu even gered kunnen zijn, totdat het probleem is opgelost.

 


Hi @ELW! Begrijpelijk dat je baalt als je de abonnementen nu niet goed kunt gebruiken. Ik kan niks bevestigen want helaas is er nog geen oorzaak bekend en we zijn dit alles nog aan het onderzoeken. We onderzoeken elke melding die we binnen krijgen. Hiervoor zijn tickets bij onze mobiele technische dienst nodig, dus goed dat je deze al aan hebt laten maken, dan krijg je hier vanzelf terugkoppeling op. 🙂

Mocht je die nog niet gehad hebben, neem dan weer contact met ons op via 0800-0403 als het om een zakelijk abonnement gaat. 

 

Dag Sanne, dankjewel voor jouw reactie. Op alle 4 de tickets (waarvan 2 maal via klantenservice zakelijk) tot op heden geen reactie ontvangen. (Niet helemaal juist: dus 1 maal op voicemail het bericht dat nogmaals zou worden gebeld. Dat is nu ruim 2,5 wkn geleden.) Vandaag nog bovenstaand nummer van zakelijke klantenservice gebeld. Dat leidde tot ticket nummer 4. Hopelijk met als resultaat dat TD contact opneemt op hele korte termijn.

 

 Vandaag wederom contact met KPN zakelijk (omdat er nog geen contact vanuit TD is opgenomen en dit wel werd afgesproken met mij). Medewerker van kpn zakelijk geeft aan dat er inderdaad een netwerkstoring is, vanaf 3 juni bekend bij klantenservice. Sommige klanten hebben er sinds een week last van, anderen al langer dan sinds 3 juni. Volgens hem niets bekend over specifieke combi met IPhone 11 (‘is waarschijnlijk een oud forum waar u naar kijkt….’). Nog een ticket aanmaken heeft geen zin geeft hij aan. En de TD heeft het zo druk dat met iedereen contact opnemen die een ticket heeft uitstaan niet gaat. Vindt het wel een goede tip dat KPN haar klanten proactief informeert over deze storing en de voortgang van de oplossing…

Verder ‘excuses’, ‘heel vervelend’  en ‘het enige dat u kan doen is afwachten’. 
Erg frustrerend dat er geen pro actieve en eenduidige communicatie is vanuit KPN, ik al een maand problemen ervaar en er onduidelijkheid is over het hoe en wanneer van een oplossing. 


Michel,

mag ik u vragen niet op alle berichten te reageren met zgn. tips? Hetgeen u oppert is inmiddels wel bekend…..dat KPN bezig is met onderzoek……er niets anders op zit dan te wachten……een ander toestel te lenen bij een familielid etc…… voegt helemaal niets toe, u begrijpt dat de meeste mensen zelf bovenstaande wel zelf begrijpen, leidt echter allemaal niet tot een versnelde oplossing. Je kunt ook een ander toestel gaan aanschaffen of overstappen naar een andere provider, echter het dringende verzoek blijft uitstaan dat KPN prioriteit moet stellen aan problemen inzake connectiviteit! 
N.b. zojuist van de technische dienst begrepen dat de oplossingstermijn tot 1 augustus loopt?!!!!! Voor prik staat bij beheer normaliter toch echt een veel kortere afhandeltermijn, wederom teleurgesteld in de opvolging van het probleem door KPN. Er zit niets anders op dan met alle abonnementen over te stappen naar een andere provider, onacceptabel om gedurende weken geen bereik te hebben.

 


Reageer