Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5471936/storing-kpn-netwerk-providers-geld-terug

Word ik nu maandag gebeld?

Je mag al om 8 uur bellen 👍

Of stuur je nog een sms dat ik nog ff moet wachten ?

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5471936/storing-kpn-netwerk-providers-geld-terug

Word ik nu maandag gebeld?

Je mag al om 8 uur bellen 👍

Of stuur je nog een sms dat ik nog ff moet wachten ?

Nogmaals een RTL artikel. KPN past nu de compensatieregeling iets aan. Dus vanaf eind mei. Mooi, dan kan iedereen naar dit artikel refereren.

Nergens wordt over de iPhone 13 gesproken, deze houden ze nog even geheim bij KPN.

De oplossing voor Iphone 11 is Esim gebruik in plaats normaal simkaart en het werkt goed.

Wat Uzi schrijft werkte voor mij helaas niet. Ik heb een iPhone 11 met Lebara sim, dus op KPN, al maandenlang slecht bereik, ook met mijn backup iPhone SE 2022. Daarom overgestapt op Odido (voormalig T-Mobile, dus eigen netwerk) en meteen maar een eSIM. Wie schetst mijn verbazing.. nog steeds het bekende probleem, terugvallen naar 3G of zelfs Edge, trage verbinding zelfs bij 4G. Maar gisteravond een update uitgevoerd naar iOS 18.1 en nu.. goed bereik. Iemand anders ervaringen met iOS 18?

Mijn vrouw en ik hebben allebei een iPhone 11.  We hadden al langer problemen met het 4G netwerk en nu hebben we ontdekt dat we niet de enigen zijn en dat dit probleem al enkele maanden speelt. Tijdens onze vakantie in Duitsland en Oostenrijk hadden we vrijwel nergens bereik. Ook in Nederland lijkt het probleem steeds vaker voor te komen. De iPhone opnieuw opstarten en netwerkinstellingen resetten heeft niets geholpen. We hebben het aangemeld bij KPN en daar blijkt een wachttijd van een maand te zijn, voordat ze met onze melding aan de slag gaan. Heel teleurstellend allemaal. Waarom heeft KPN de gebruikers van een iPhone niet gewoon geïnformeerd?  Dat had ons in ieder geval een hoop vragen, ergernis en getob gescheeld. :-(

Wat Uzi schrijft werkte voor mij helaas niet. Ik heb een iPhone 11 met Lebara sim, dus op KPN, al maandenlang slecht bereik, ook met mijn backup iPhone SE 2022. Daarom overgestapt op Odido (voormalig T-Mobile, dus eigen netwerk) en meteen maar een eSIM. Wie schetst mijn verbazing.. nog steeds het bekende probleem, terugvallen naar 3G of zelfs Edge, trage verbinding zelfs bij 4G. Maar gisteravond een update uitgevoerd naar iOS 18.1 en nu.. goed bereik. Iemand anders ervaringen met iOS 18?

hier helaas gewoon problemen met ios18. Ben er zelf klaar mee! Ik heb inmiddels een overstap aangevraagd naar de concurrent! 

Eindelijk ook op TV! Net gezien op RTL nieuws. Inclusief het gepruts van KPN. 

Mijn vrouw en ik hebben allebei een iPhone 11.  We hadden al langer problemen met het 4G netwerk en nu hebben we ontdekt dat we niet de enigen zijn en dat dit probleem al enkele maanden speelt. Tijdens onze vakantie in Duitsland en Oostenrijk hadden we vrijwel nergens bereik. Ook in Nederland lijkt het probleem steeds vaker voor te komen. De iPhone opnieuw opstarten en netwerkinstellingen resetten heeft niets geholpen. We hebben het aangemeld bij KPN en daar blijkt een wachttijd van een maand te zijn, voordat ze met onze melding aan de slag gaan. Heel teleurstellend allemaal. Waarom heeft KPN de gebruikers van een iPhone niet gewoon geïnformeerd?  Dat had ons in ieder geval een hoop vragen, ergernis en getob gescheeld. :-(

Het netwerk van KPN houd op bij de grens. Als je in het buitenland ook slecht bereik hebt, is de kans groot, dat er wat anders bij je aan de hand is.

Het netwerk van KPN houd op bij de grens. Als je in het buitenland ook slecht bereik hebt, is de kans groot, dat er wat anders bij je aan de hand is.

Dat zou je denken, maar een medewerker van KPN zei tegen mij dat het toch iets is waar KPN invloed op heeft. Het klinkt gek, maar ik had precies hetzelfde probleem. In het buitenland ook erg veel last.

Mijn iPhone 11 was zowel door Apple als door Reconext (reparatiepartner van KPN) gecheckt en er waren 0 defecten geconstateerd. Met een eSIM van een andere provider had ik in Frankrijk geen problemen, terwijl de SIM van KPN dezelfde problemen veroorzaakte als in NL.

Ik heb er ook geen verklaring voor, maar je schijnt het probleem mee te nemen naar het buitenland.

Ik heb uiteindelijk een iPhone 13 van KPN gekregen en nu werkt alles weer prima.

@Matthew83 Bedankt om dit te melden. Hier was ik niet van op de hoogte. 

Tientallen belletjes met de klantenservice, 17 reacties in dit topic, 1 officiële klacht en veel geduld later is de cyclus rond: Een nieuwe iPhone 13 is zojuist ter compensatie op de mat gevallen. Compensatie van abonnementsgelden volgt nog.

Voor wie er wat aan heeft:

• Er moet een ticket zijn aangemaakt voor de problemen die je ondervindt. Dit ticket wordt naar de afdeling gestuurd die klanten gaat bellen om de compensatie te regelen. Het oppakken door die afdeling kan weken duren (bij mij zo’n 😎. Heb geduld maar garandeer jezelf er wel van dat de ticket aangemaakt is. 
  • De klantenservicemedewerkers kunnen niks betekenen. Ook een klacht indienen heeft geen zin. Er is 1 specifieke afdeling die de ticket behandeld en hier kun je niet mee doorverbonden worden. Geduld is je beste vriend. 
  • KPN heeft vanaf eind mei 2022 tot 1 week geleden niks gecommuniceerd. Het enige contact dat ik met KPN had was nadat ik zelf een ticket had aangemaakt. 
  • Zodra je oude iPhone 11 opgestuurd is (je krijgt geen vervangend toestel) wordt deze beoordeelt. Je ontvangt dan een rapport dat er geen problemen aangetroffen zijn. Let op: dit is goed. In de rapportage email staan 2 IMEI codes waaronder van 1 nieuwe iPhone 13. Dit betekent dat je een nieuwe iPhone krijgt. 

Succes iedereen met de verdere afhandeling. 

Hoe lang heeft het geduurd vanaf opsturen iPhone 11 tot ontvangst iPhone 13?

Er zijn niet veel mensen die daarover hebben bericht. In de berichten die ik daar wel over heb gelezen, wordt een termijn genoemd van vier tot vijf dagen in het begin tot inmiddels een week of twee. De laatste berichten van een ontvangen iPhone 13 zijn al van een aantal weken geleden.

Het hele proces vind ik erg ondoorzichtig. Ik wacht inmiddels al 63 dagen op een oplossing, maar weet eigenlijk niet waarop ik wacht. Ik ga uit van een iPhone 13, omdat ik dat sporadisch op het forum lees. Maar dat is niet concreet zo door KPN gezegd, alleen eufemistisch aan de telefoon.

Bij mij duurde het niet zo heel lang, maar ik had niet echt veel geluk met het feit dat mijn telefoon vlak voor het weekend aankwam. Maar ze kregen hem op een vrijdag en maandag was de iPhone 13 al opgestuurd. Dus ik denk 1-2 werkdagen voor de check bij Reconext, ligt er aan wanneer ze jouw iPhone 11 binnen krijgen natuurlijk.

Mijn updates van de site gekopieerd:

02-09-2024 - Afgeleverd bij klant

02-09-2024 - In afwachting van verzending

02-09-2024 - Reparatie afgerond

02-09-2024 - Kwaliteitscontrole

30-08-2024 - In reparatie

30-08-2024 - Ontvangen in reparatie depot - De reparatie procedure is gestart

Helaas door PostNL vertragingen pas 4 september (aangetekend) ontvangen.

Dag 21 is aangebroken. We gaan morgen bellen

Ik denk dat ze morgen zoiets zeggen van “sorry meneer, is nu 40 dagen geworden, wij kunnen niet helpen, doei”.

Het is triest, maar wel iets dat je kan verwachten helaas.

Oh nee voor mij is het nu klaar. Ik ga gewoon drukken nu.

Ik denk dat ze morgen zoiets zeggen van “sorry meneer, is nu 40 dagen geworden, wij kunnen niet helpen, doei”.

Het is triest, maar wel iets dat je kan verwachten helaas.

Dat is dan nog snel. Het is vandaag precies 100 dagen geleden, dat ik de eerste keer belde vanwege deze problematiek. Twee weken geleden ben ik al voor de eerste keer teruggebeld maar nog geen enkel zicht vanuit kpn op een oplossing. 

En het hoeft ook niet meer. 👎

Nog 3 maanden en dan dag kpn. 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Ik snap dat het een vervelende situatie is, maar grote dusdanig smileys en middelvingers zijn niet nodig. Die heb ik daarom verwijderd uit je bericht. Laten we het gesprek gewoon normaal houden.

Ik hoop dat er spoedig duidelijkheid komt voor iedereen die wacht. Zoals vaker aangegeven kunnen wij die niet geven in deze situatie.

Ik snap dat het een vervelende situatie is, maar grote dusdanig smileys en middelvingers zijn niet nodig. Die heb ik daarom verwijderd uit je bericht. Laten we het gesprek gewoon normaal houden.

Ik hoop dat er spoedig duidelijkheid komt voor iedereen die wacht. Zoals vaker aangegeven kunnen wij die niet geven in deze situatie.

Hou je eerder bezig met een oplossing. Dan op het mieren n van smileys.

Ik begrijp de frustraties @PlatinumMike en die mag je uiteraard ook uiten. Maar om het voor iedereen leuk en overzichtelijk te houden zijn er een aantal spelregels waar we opletten.

Bedankt voor het melden, doe ik helemaal niks mee.

Orde van de dag: De klantenservice kan niks, ze zien niks qua update. De gene die de ticket heeft aangemaakt kan ook niet bellen. Het is een grote puinzooi daar

Je zal KPN nooit iets horen zeggen over haar leveranciers maar soms zou je willen dat dat wel zou gebeuren.

Weten jullie wie voor de kosten opgedraaid is van de omruil van de iPhone 11 toen zo'n twee jaar geleden een soortgelijk probleem speelde?

We zullen het waarschijnlijk nooit te horen krijgen maar ik heb wel zo'n donkerbruin vermoeden en ook dit keer denk ik dat de situatie niet anders zal zijn.

Ik denk maar zo dat ‘om klachten over onze service en dienstverlening te voorkomen, geven we geen service en bieden we geen dienstverlening meer’ een beter passende en op waarheid berustende nieuwe slogan voor kpn is. 🙀

Overigens is het nu 30 werkdagen. Kastje naar de muur. Niemand kan je helpen, klantenservice kan niks zeggen waar we aan toe zijn, geen verdere afhandeling.

Overigens is het nu 30 werkdagen. Kastje naar de muur. Niemand kan je helpen, klantenservice kan niks zeggen waar we aan toe zijn, geen verdere afhandeling.

Is toch te bizar voor woorden? Ze zeggen letterlijk ‘nee, we gaan niks voor je doen’. Geen uitzonderingen, geen extra informatie. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb geluk gehad, maar ik weet niet wat ik zou doen in deze situatie. Ik zou in ieder geval elke dag bellen, maar daar kom je ook niet veel verder mee :(

Reageer