En is er geen gevaar .
Bij mij wordt ie soms zo heet dat ik mobiele data voor de zekerheid maar uit zet.
En dan koelt ie af.
Is KPN hier voor verantwoordelijk
Na maanden ellende (23 mei heb ik voor het eerst melding gemaakt) en alleen smsjes dat kpn medewerkers mij niet kunnen helpen, ben ik het wel zat. Kan iemand mij uitleggen wat de stappen zijn om aan een iPhone 13 te komen?
@Coenn, als er voor jou nog altijd een ticket bij de technische dienst loopt, dan zal er een passende oplossing voor jou komen. Er zijn op dit moment achterstanden, maar men zal zeker contact opnemen naar aanleiding van een lopende melding.
Is KPN hier voor verantwoordelijk ⚠️🔥
Waarom blijft iedereen maar naar KPN wijzen terwijl het probleem in de iPhone 11 zeer waarschijnlijk een technische tekortkoming van de iPhone zelf is. Het is ook zeer waarschijnlijk dat, net als twee jaar terug, Apple voor de kosten van de omruil op gaat draaien. KPN zal je dat nooit vertellen immers KPN doet nooit (negatieve) uitspraken over haar leveranciers. Dat is ook wel logisch want ze zijn sterk afhankelijk van hun leveranciers voor het kunnen aanbieden van abonnementen met telefoon op afbetaling.
Is er overigens inmiddels al bekend waar de problemen met de iPhone 12 en sommige Samsung (Android) toestellen vandaan komen? Is dit ook iets in de toestellen zelf of toch het netwerk?
Ik heb er grote moeite mee dat hier door KPN zo makkelijk gezegd wordt dat er voor iedereen een passende oplossing komt. Dat is gewoon niet zo. Ik krijg mijn telefoon gewoon teruggestuurd zonder toelichting. En bij navraag is dan het antwoord ' dan zal er wel niets geconstateerd zijn'. Terwijl de problemen nog gewoon volop aanwezig zijn.
Is KPN hier voor verantwoordelijk
Waarom blijft iedereen maar naar KPN wijzen terwijl het probleem in de iPhone 11 zeer waarschijnlijk een technische tekortkoming van de iPhone zelf is. Het is ook zeer waarschijnlijk dat, net als twee jaar terug, Apple voor de kosten van de omruil op gaat draaien. KPN zal je dat nooit vertellen immers KPN doet nooit (negatieve) uitspraken over haar leveranciers. Dat is ook wel logisch want ze zijn sterk afhankelijk van hun leveranciers voor het kunnen aanbieden van abonnementen met telefoon op afbetaling.
Ik ben het hier niet met je eens want waarom speelt dit probleem dan niet op andere netwerken? KPN heeft gewoon iets aan zijn netwerk configuratie gedaan waardoor dit probleem is ontstaan. Je kan het zien aan mijn telefoon die constant de hele dag door aan het switchen is tussen de verschillende sites. Dan weer vier streepjes bereik, dan weer eentje en soms niets. Als ik gebeld wordt en ik neem op is de lijn dood en moet ik terugbellen. Ook kraakt het en zit er storing op de lijn wat eigenlijk nooit zo is geweest. Nee er zit iets knap niet goed op dit netwerk, en ik hoop maar dat ze dit nog kunnen fixen…
Waarom blijft iedereen maar naar KPN wijzen terwijl het probleem in de iPhone 11 zeer waarschijnlijk een technische tekortkoming van de iPhone zelf is.
Het is wel aannemelijk dat KPN met het probleem te maken heeft, omdat gebruikers van Odido of Vodafone deze problemen niet hebben. Ik heb een sterk vermoeden dat het te maken met de omstelling op 5G 3,5Ghz, niet overal hebben KPN gebruikers last van. En bij antennemasten met 3,5Ghz ontbreken 2 4G frequenties in 2Ghz band (1=2160Mhz en 38=2605Mhz), de 2160Mhz wordt voor 5G gebruikt. De iPhone 11 ondersteunt geen 5G, dus het verklaart dat hij moeite met 4G netwerk heeft. De andere iPhones kunnen op 5G omschakelen
Waarom blijft iedereen maar naar KPN wijzen terwijl het probleem in de iPhone 11 zeer waarschijnlijk een technische tekortkoming van de iPhone zelf is.
Het is wel aannemelijk dat KPN met het probleem te maken heeft, omdat gebruikers van Odido of Vodafone deze problemen niet hebben. Ik heb een sterk vermoeden dat het te maken met de omstelling op 5G 3,5Ghz, niet overal hebben KPN gebruikers last van. En bij antennemasten met 3,5Ghz ontbreken 2 4G frequenties in 2Ghz band (1=2160Mhz en 38=2605Mhz), de 2160Mhz wordt voor 5G gebruikt. De iPhone 11 ondersteunt geen 5G, dus het verklaart dat hij moeite met 4G netwerk heeft. De andere iPhones kunnen op 5G omschakelen
Precies, ze weten dondersgoed wat er speelt!
Paul622 schreef:
KPN heeft gewoon iets aan zijn netwerk configuratie gedaan waardoor dit probleem is ontstaan. Je kan het zien aan mijn telefoon die constant de hele dag door aan het switchen is tussen de verschillende sites. Dan weer vier streepjes bereik, dan weer eentje en soms niets.
Klopt, echter is die netwerk configuratie gewoon conform de richtlijnen en lijkt het de iPhone 11 en 12 die moeite hebben met de nieuwe combinatie van frequenties. Het constant switchen tussen verschillende sites/frequenties zorgt ervoor dat het modem van de iPhone 11 de geest geeft en dat is de technische tekortkoming van de iPhone 11 waardoor deze ook echt helemaal stuk gaat. Dit zijn de iPhone 11's die, zeer waarschijnlijk op kosten van Apple, omgeruild worden. Voor de iPhone 11's waarvan het modem (nog) niet stuk is alsmede de iPhone 12 zoeken KPN en Apple waarschijnlijk nog altijd naar een oplossing waarbij omruil niet nodig is.
Ook ik vind dat de communicatie vanuit KPN heel slecht is en dat er geen openheid van zaken gegeven wordt is vragen om onbegrip. Maar weet dan dat KPN met handen en voeten gebonden is aan haar eigen policy dat er geen (negatieve) uitspraken over haar leveranciers gedaan worden. Denk er eens goed over na wat dat betekent en of dat niet veel zou kunnen verklaren t.a.v. de vaagheid waarmee KPN richting de klant communiceert. Ik zou willen dat KPN zich eens niet aan die policy zou hoeven te houden want dan zou je wel eens snel kunnen horen hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
Maar kijkend naar 1) hoe klantvriendelijk KPN hoort te zijn naar de klanten toe en 2) dat dit gaat om het beste netwerk van Nederland, dan zou je verwachten dat, ook al zit het probleem bij Apple, KPN deze iPhone 13’s voor gaat schieten. Dan zijn alle klanten direct geholpen en kan KPN het gevecht later met Apple aan. Het is niet zo dat KPN geen cent te makken heeft, toch?
Of is KPN toch niet zo zeker van deze zaak en is het stiekem toch hun eigen schuld? Wie zegt dat KPN de zendmasten conform de richtlijnen heeft ingesteld?
Paul622 schreef:
KPN heeft gewoon iets aan zijn netwerk configuratie gedaan waardoor dit probleem is ontstaan. Je kan het zien aan mijn telefoon die constant de hele dag door aan het switchen is tussen de verschillende sites. Dan weer vier streepjes bereik, dan weer eentje en soms niets.
Klopt, echter is die netwerk configuratie gewoon conform de richtlijnen en lijkt het de iPhone 11 en 12 die moeite hebben met de nieuwe combinatie van frequenties. Het constant switchen tussen verschillende sites/frequenties zorgt ervoor dat het modem van de iPhone 11 de geest geeft en dat is de technische tekortkoming van de iPhone 11 waardoor deze ook echt helemaal stuk gaat. Dit zijn de iPhone 11's die, zeer waarschijnlijk op kosten van Apple, omgeruild worden. Voor de iPhone 11's waarvan het modem (nog) niet stuk is alsmede de iPhone 12 zoeken KPN en Apple waarschijnlijk nog altijd naar een oplossing waarbij omruil niet nodig is.
Ook ik vind dat de communicatie vanuit KPN heel slecht is en dat er geen openheid van zaken gegeven wordt is vragen om onbegrip. Maar weet dan dat KPN met handen en voeten gebonden is aan haar eigen policy dat er geen (negatieve) uitspraken over haar leveranciers gedaan worden. Denk er eens goed over na wat dat betekent en of dat niet veel zou kunnen verklaren t.a.v. de vaagheid waarmee KPN richting de klant communiceert. Ik zou willen dat KPN zich eens niet aan die policy zou hoeven te houden want dan zou je wel eens snel kunnen horen hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
Dan is het wel een beetje vreemd dat ze hier niet over hebben nagedacht voordat ze zijn gaan omzetten. Ik krijg zelf de indruk dat KPN in tegenstelling met andere providers niet beschikt over al te veel frequentie ruimte en of indeling, en dat ze maar gedacht hebben, het moet dan maar zo, en de mensen met een iphone 11 hebben dan maar pech gehad, die gaan maar weg, of kopen dan maar een ander toestel.
Maar nogmaals de vraag, waarom speelt dit probleem dan niet op andere netwerken?
Paul622 schreef:
Maar nogmaals de vraag, waarom speelt dit probleem dan niet op andere netwerken?
Omdat er geen enkele andere provider is met dezelfde mix van frequenties.
Paul622 schreef:
Omdat er geen enkele andere provider is met dezelfde mix van frequenties.
Nou fijn en bedankt KPN dan. Ik ben overigens inmiddels overgestapt naar het Odido netwerk en zodra dit rond is en de telefoon binnen is, is het over en uit met KPN.
...dat dit gaat om het beste netwerk van Nederland, dan zou je verwachten dat, ook al zit het probleem bij Apple, KPN deze iPhone 13’s voor gaat schieten. Dan zijn alle klanten direct geholpen en kan KPN het gevecht later met Apple aan.
Je maakt dan jouw onderhandelingspositie met Apple wel heel erg zwak en het gaat hier niet om een paar tientjes maar om serieus geld. Ik denk niet dat de aandeelhouder (jouw pensioenverstrekker) daar vrolijk van zou worden. Een iPhone 13 kost toch al snel zo'n €400,- en dan praten we bij, laten we zeggen, 10.000 gedupeerden toch al over vier miljoen euro.
ik heb opnieuw gebeld en er is mij weer verteld dat ik moet afwachten tot er een oplossing is, toen ik vroeg of er een ticket aangemaakt kon worden werd mij verteld dat het zo’n groot probleem is dat ze dat niet voor iedereen kunnen doen… heb ik dan gewoon pech dat ik al sinds mei betaal voor een dienst die niet geleverd wordt?
17.000 gedupeerden werdt mij laatst verteld door de klantenservice…
Ik heb er grote moeite mee dat hier door KPN zo makkelijk gezegd wordt dat er voor iedereen een passende oplossing komt. Dat is gewoon niet zo. Ik krijg mijn telefoon gewoon teruggestuurd zonder toelichting. En bij navraag is dan het antwoord ' dan zal er wel niets geconstateerd zijn'. Terwijl de problemen nog gewoon volop aanwezig zijn.
Heb jij geen 2 imei nummers in je mailtje terug staan? Had ik toen ook in het rapport stond geen gebreken geconstateerd maar wel een 13 terug gekregen
...dat dit gaat om het beste netwerk van Nederland, dan zou je verwachten dat, ook al zit het probleem bij Apple, KPN deze iPhone 13’s voor gaat schieten. Dan zijn alle klanten direct geholpen en kan KPN het gevecht later met Apple aan.
Je maakt dan jouw onderhandelingspositie met Apple wel heel erg zwak en het gaat hier niet om een paar tientjes maar om serieus geld. Ik denk niet dat de aandeelhouder (jouw pensioenverstrekker) daar vrolijk van zou worden. Een iPhone 13 kost toch al snel zo'n €400,- en dan praten we bij, laten we zeggen, 10.000 gedupeerden toch al over vier miljoen euro.
Moet je nagaan, dan praten we dus al over 6,8 miljoen euro. Des te meer reden om eerst afspraken met Apple te maken over wie er voor de kosten van een omruil op gaat draaien.
100000 tot 17000 klanten in de problemen en dan alles op deze manier "communiceren".
Wat er ook aan de hand is, de klant is uiteindelijk de dupe in deze Apple versus KPN kwestie die al bijna 5 maanden duurt.
Stel dat Apple daadwerkelijk verantwoordelijk is, zorg dan voor goede communicatie, een oplossingstermijn, hou je aan de beloften en ga om de tafel met de klant om te kijken wat er wel mogelijk is (goede deal naar een upgrade met verlenging, uit het contract kunnen komen, etcetera.) Maar daar wilt KPN ook niks van weten.
ik heb opnieuw gebeld en er is mij weer verteld dat ik moet afwachten tot er een oplossing is, toen ik vroeg of er een ticket aangemaakt kon worden werd mij verteld dat het zo’n groot probleem is dat ze dat niet voor iedereen kunnen doen… heb ik dan gewoon pech dat ik al sinds mei betaal voor een dienst die niet geleverd wordt?
@Suuus, dit is zeker niet de werkwijze. Voor iedereen die last van de problemen met zijn iPhone 11 kan er een ticket aangemaakt worden. Je hebt ook zeker geen pech in dit geval. Hooguit pech dat er niet kloppende info is verstrekt. Als er voor jou geen ticket loopt op dit moment, is het advies om nogmaals te bellen zodat die melding geregistreerd gaat worden.
Dat doet toch niet ter zake. Het product wordt niet geleverd. Ik heb ook gevraagd om ontbinding van het abonnement en dat wordt ook niet toegestaan. Klanten worden zo gegijzeld
Moet je nagaan, dan praten we dus al over 6,8 miljoen euro. Des te meer reden om eerst afspraken met Apple te maken over wie er voor de kosten van een omruil op gaat draaien.
Ik denk dat KPN niet van hun probleem het mijne moet maken, en ook met aandeelhouders heb ik niets te maken.
Het zal uiteraard geen ‘bewussie’ zijn geweest van KPN om deze bizarre situatie te creëren, maar dat is wel gebeurt. Vóór mei had ik een perfect functionerende telefoon, waar ik op 4G keurig 4K filmpjes op YouTube kon kijken en ook zonder problemen een hotspot kon opzetten om te werken in de trein. Inclusief Teams meetings. Dat KPN een aanpassing doet in de configuratie van hun masten is hun goed recht, maar dat ze vervolgens dan een probleem veroorzaken waardoor ze hun product niet meer kunnen aanbieden aan bepaalde klanten die daar wel voor dienen te betalen en het dan ook nog eens op deze manier aanpakken, is voor een bedrijf met de status, omvang en expertise van KPN niet uit te leggen. Dit is amateurisme ten top.
Dat het KPN en/of haar aandeelhouders geld kost om gedupeerde klanten te compenseren voor het probleem dat zij veroorzaakt hebben (vooraf testen misschien??) is op geen ènkele manier mijn probleem. Ook niet of zij al dan niet deze kosten kunnen verhalen op een leverancier. 6.8mil aan telefoons. Wat denk je dat hun aanpak aan negatieve reclame heeft gekost? En wellicht nog gaat kosten?
Als ik als applicatiemanager een configuratiewijziging doe in een van mijn systemen waardoor de laptops van mijn gebruikers niet meer normaal gebruik kunnen maken van wifi, denk je dan werkelijk dat mijn manager mij vraagt om naar Lenovo te stappen? “Want ja, zij hebben die netwerkkaart gekozen”. Nee, dan krijg ik op mijn donder omdat ik dit had moeten voorkomen door fatsoenlijk te testen.
KPN kan het geld dat ze momenteel spenderen aan hun dagelijkse reclame dat ze zo goed zijn voorlopig eens uitgeven aan hun gedupeerde klanten.
Als het probleem aan Apple ligt en iPhone 11 inderdaad niet meer “geschikt” is voor het KPN-netwerk vanwege een nieuwe mix van frequenties waar het toestel niet overweg mee kan, is mijn vraag: waarom biedt KPN het toestel nog altijd aan in hun webshop zonder enige waarschuwing? https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-11/black-64gb
Dan zou KPN op z’n minst een disclaimer moeten plaatsen: “Let op, dit toestel werkt mogelijk niet goed op ons netwerk”.
Overigens, mijn iPhone 11 werkt na vier maanden continu problemen inmiddels een week lang zonder problemen met een gemiddelde snelheid tussen 10 en 20 Mbit. Omdat ik continu meer streepjes lijk te hebben dan voor eind mei (en dus een sterker signaal heb met een lagere snelheid) krijg ik de indruk dat mijn simkaart op een lagere frequentie is gezet waarmee mijn iPhone blijkbaar geen moeite mee heeft?
@Domi_ omdat het een complex iets is…