Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ik heb een ticket aan laten maken maar geen bevestiging gekregen tot op heden. Gaat daar veel tijd overheen of komt er geen bevestiging? 


Ik heb een ticket aan laten maken maar geen bevestiging gekregen tot op heden. Gaat daar veel tijd overheen of komt er geen bevestiging? 

Daar kan wel wat tijd overheen gaan Lucin Da, zeker als er nog zaken uitgezocht moeten worden.


Zoals vele andere heb ik al weken last van het problemen rondom 4G en de iphone 11. Al die simpele dingen zoals je telefoon helemaal uitzetten of je wifinetwerk veranderen heeft allemaal GEEN nut. Aangezien iedereen met een iphone 11 hier last van heeft is het ook erg stom om de conclusie te trekken dat je telefoon gewoon kapot is, aangezien iedereen precies dezelfde storingen ervaart. KPN en Apple fix dit AUB dit kan niet langer zo!!!!!


Zoals vele andere heb ik al weken last van het problemen rondom 4G en de iphone 11. Al die simpele dingen zoals je telefoon helemaal uitzetten of je wifinetwerk veranderen heeft allemaal GEEN nut. Aangezien iedereen met een iphone 11 hier last van heeft is het ook erg stom om de conclusie te trekken dat je telefoon gewoon kapot is, aangezien iedereen precies dezelfde storingen ervaart. KPN en Apple fix dit AUB dit kan niet langer zo!!!!!

We zijn dit zeker aan het onderzoeken. Neem anders ook contact met ons op via 0800-0402. Dan kan er een melding naar de technische dienst worden doorgezet en handelen zij het verder met je af. Mijn collega's hebben dan meer informatie zodat ze dit probleem nauwkeurig kunnen onderzoeken.


Michel,

mag ik u vragen niet op alle berichten te reageren met zgn. tips? Hetgeen u oppert is inmiddels wel bekend…..dat KPN bezig is met onderzoek……er niets anders op zit dan te wachten……een ander toestel te lenen bij een familielid etc…… voegt helemaal niets toe, u begrijpt dat de meeste mensen zelf bovenstaande wel zelf begrijpen, leidt echter allemaal niet tot een versnelde oplossing. Je kunt ook een ander toestel gaan aanschaffen of overstappen naar een andere provider, echter het dringende verzoek blijft uitstaan dat KPN prioriteit moet stellen aan problemen inzake connectiviteit! 
N.b. zojuist van de technische dienst begrepen dat de oplossingstermijn tot 1 augustus loopt?!!!!! Voor prik staat bij beheer normaliter toch echt een veel kortere afhandeltermijn, wederom teleurgesteld in de opvolging van het probleem door KPN. Er zit niets anders op dan met alle abonnementen over te stappen naar een andere provider, onacceptabel om gedurende weken geen bereik te hebben.

 

Van alle zogenaamde ‘tips’ lees ik hier de beste tip; Overstappen. Ik heb deze tip opgevolgd en ben door deze ellende en gebrek aan oplossingsvermogen en informatieverstrekking sinds gisteren overgestapt naar Vodafone.

Ik wens iedereen succes met deze KPN ellende, ik ben er in ieder geval klaar mee met de manier waarop zij hiermee omgaan. 


@Remco van KPN  

Het onderzoek loopt nu al weken zonder dat er enige zinvolle informatie door KPN is verstrekt. KPN is verplicht haar klanten te informeren over de aard van het probleem, de maatregelen die genomen worden om het op te lossen, en de verwachte termijn voor de oplossing. Het volledig achterwege laten van communicatie en het continu doorverwijzen naar de technische dienst, zonder dat er daadwerkelijk iemand wordt teruggebeld, is zinloos. Hierbij verzoek ik jullie met klem om een duidelijk en concreet verhaal te presenteren, zodat alle gedupeerden weten waar zij aan toe zijn. 


Als er iets bekend is zullen we dat ook absoluut delen. Op dit moment is er nog niets bekend, en kunnen we er dus ook niet meer over zeggen. Dat is de realiteit, als ik iets anders tegen je zou zeggen zou ik liegen.

Door de meldingen bij de technische dienst hebben zij meer materie voor het onderzoek, dat is dus juist zeer waardevol.


@Jasper van KPN

Hoe kan het zijn dat er nog steeds niets bekend is? Het probleem speelt al alnger dan zes weken. Als er nu nog steeds geen duidelijkheid is over de oorzaak, betekent dit dat een oplossing nog ver weg is. Het is onacceptabel om de gedupeerden zo lang in het ongewisse te laten. Ik dring erop aan dat KPN zo snel mogelijk duidelijkheid verschaft over de situatie.


Dat betekent dus dat er sinds mijn melding, nu inmiddels meer dan 6! weken nog niets bekend is, geen enkele voortgang, kan mij niet herinneren dat er ooit een telecombedrijf is geweest die dit met droge ogen durft te communiceren. Ondertussen wordt het abonnementsgeld wel afgeschreven zonder de diensten te leveren. Tijd voor de ombudsman, ga er meteen melding van doen.


Ik snap dat je meer duidelijkheid wilt, maar als er niets te vertellen is, is er niets te vertellen. Het is in onderzoek en we moeten dat onderzoek afwachten. Zodra het bekend is zullen we dat, zoals gezegd, delen. Tot dat moment is het ook voor ons afwachten.


Dat betekent dus dat er sinds mijn melding, nu inmiddels meer dan 6! weken nog niets bekend is, geen enkele voortgang, kan mij niet herinneren dat er ooit een telecombedrijf is geweest die dit met droge ogen durft te communiceren. Ondertussen wordt het abonnementsgeld wel afgeschreven zonder de diensten te leveren. Tijd voor de ombudsman, ga er meteen melding van doen.

Gewoon lekker overstappen naar een andere provider. Heb ik ook gedaan en guess what: nergens last van 😉 !


@Jasper van KPN

Als er niets te vertellen is, is er niets te vertellen…………………..daar hoef ik bij mijn klanten niet mee aan te komen na 6 weken. Zal ik dit dan ook tegen KPN zeggen als ze mijn factuur automatisch willen incasseren? Als er geen geld is, is er geen geld!?

Ik zie maar 1 mogelijkheid en dat is na 15 jaar KPN uitzwaaien en voor een andere provider te kiezen. Voor de grootste provider van Nederland had ik wel wat anders verwacht.


Ik volg je voorbeeld, ben al 23 klant met 5 abonnementen, dit is onacceptabel.


@sarak 

Hier hetzelfde verhaal. Wij hebben vijf telefoonabonnementen plus TV en internet bij KPN. In al die jaren hebben we duizenden euro's uitgegeven en zijn we altijd tevreden geweest, maar de manier waarop dit probleem wordt afgehandeld, verdient zeker geen schoonheidsprijs. Ik verwacht dat veel andere gedupeerden hun abonnement ook zullen opzeggen.


Ik heb 16 dagen geleden al de melding gemaakt hier op het forum.
Alle tips al geprobeerd (herstart, reset instellingen, etc).
Ook tijdens mijn werkreis in Italie werkte 4g niet, terwijl het niet het KPN Netwerk is (roaming).

Heb mijn sim laten omzetten in e-Sim, maar nog steeds wegvallende 4g verbinding.


Hoop dat er gauw een oplossing komt voor iedereen met de combinatie KPN/iPhone11-12.


Vanochtend zelf weer gebeld naar de klantenservice omdat er niet teruggebeld wordt, ondanks het aanmaken van een ‘ticket’. 
 

Aangezien er niet aangegeven kan worden wat het probleem is, wanneer het naar verwachting opgelost is en wat de tegemoetkoming/oplossing is voor de korte termijn ben ik genoodzaakt om over te stappen.  Ik heb aangegeven dat ik mijn abonnement per direct wil opzeggen. Vervolgens wordt er aangegeven dat er een opzegtermijn geldt van een maand en ik dus een extra maand kosten heb! 
 

Het minste wat jullie zouden kunnen doen in deze situatie is om iemand zonder extra kosten, voor een abonnement waarvoor je niks krijgt, te laten gaan. Nadat ik dit heb aangegeven wordt er na 10 minuten overleg met collega’s aangegeven dat ze mijn abonnement de volgende werkdag als prepaid kunnen omzetten maar dat ik toch echt de volgende maand nog vastzit aan kosten. Wat heb ik hieraan?? Mijn telefoon werkt zonder 4G toch net zo goed als prepaid telefoon?? 
 

Vervolgens wordt er lukraak gezegd dat het probleem vast binnen een paar dagen opgelost zal zijn? Maar nee, garantie kunnen jullie niet geven. Waarom wordt dit dan gezegd en waarom zou er ineens een oplossing zijn voor een probleem wat jullie nog niet eens kunnen uitleggen en al meer dan een maand aanwezig is. 
 

Tot slot, als ik vraag aan degene van de klantenservice wat zij zou doen in mijn geval is het antwoord “ik zou vooral erg balen”. Daar hebben we wat aan!!


Hier hetzelfde probleem met de iPhone 11 sinds een week bijna geen 4g en ook bellen is een probleem soms doet hij het wel soms doet hij het niet en als mensen mij bellen krijgen ze eerst meerdere keren de voicemail voordat ze mij te pakken krijgen 


Ook ik ervaar het zelfde probleem heb net mijn abonnement verlengd en sinds de laatste update is de ellende begonnen regelmatig valt de verbinding weg kan niet inloggen op de parkeer app en je kan ook de navigatie niet gebruiken dus ben je verplicht een andere navigatiesysteem te gebruiken en een parkeer automaat op te zoeken ook gebeld met 0800 0402 ik heb ook een iPhone 11 en aan het toestel ligt het niet het 4g net werk werkt niet mij werd ook verteld misschien moet u een ander toestel kopen jammer zo reactie los het probleem op en zeker als er heel veel mensen met het zelfde probleem zijn


Ik heb een iphone 11 en kan het sinds 3 weken niet gebruiken behalve als het verbonden is met wifi. Heeeeel irritant! Ik zit op Budget Mobile die gebruik maakt van KPN netwerk. Ze zeggen ook bij allebei Budget Mobile en KPN dat ze er bezig mee zijn. Wat een vreselijke situatie


Ik heb dit ook maar dan met mijn oneplus 7pro. Even vliegtuigmodus aan/uit zetten en het werkt weer voor een tijdje.


Ik heb dit ook maar dan met mijn oneplus 7pro. Even vliegtuigmodus aan/uit zetten en het werkt weer voor een tijdje.

Helaas werkt dit niet voor iPhone 11/12 modellen, even voor de duidelijkheid voordat KPN weer aankomt met deze zgn. tips die allemaal niet werken !

KPN zorg nou eens eindelijk ervoor dat klanten worden geholpen!


Ook ik heb een iphone 11 met youfone abbo, dezelde problemen, geen bereik. Ook bij youfone krijg je het goedbedoelde maar onzinnige suggesties maar geen oplossingen. Ben overgestapt naar vodafone en al mijn andere abbos gaan daar ook heen.


Ik heb contact opgenomen met de klantenservice om een ticket aan te laten maken voor de technische dienst, zoals via dit forum aan mij is geadviseerd. Medewerker klantenservice geeft aan dat hij geen ticket aan kan maken en dat ik naar een KPN winkel moet om mijn telefoon te laten controleren. Heb hem verwezen naar dit forum, maar zijn systeem zegt dat ik naar een KPN winkel moet gaan. Ik heb nu maar een klacht laten aanmaken, want deze gang van zaken vind ik erg bedroevend. Nu al 3 weken slecht telefonisch bereikbaar en buitenshuis geen internet! Heel onhandig! Waarschijnlijk is overstappen naar een andere provider de enige oplossing (of een nieuwe iphone 13 kopen, maar dat is een dure oplossing).


…….

Dat is inderdaad een vreemde gang van zaken Trudy. Ik kan je verzekeren dat dit probleem wel op de radar staat bij de Technische Dienst en ik kan de reactie van de klantenservice ook niet helemaal plaatsen. 


…….

Dat is inderdaad een vreemde gang van zaken Trudy. Ik kan je verzekeren dat dit probleem wel op de radar staat bij de Technische Dienst en ik kan de reactie van de klantenservice ook niet helemaal plaatsen. 

Wat voegt deze opmerking toe, mss kun je actie ondernemen en de klantenservice intern hierop aanspreken……!


Reageer